Miksi päästät lapsesi riparille,jos et edes

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ok turkilmas,kiitti vastauksista
Eipä kestä =) . Tässä muuten näytettiin hyvää esimerkkiä siitä miten kaksi täysin eri mieltä (?) asiasta olevaa voi keskustella kuitenkin ihan fiksusti ja tappelematta :flower: .
 
näin meillä
minun mielipiteellä ei ole merkitystä siihen, mitä lapseni päättää sitten kun on siinä iässä että älyää itse mistä asiasta päättää. siihen asti kuuluu kirkkoon ja päätöksen jatkosta tai eroamisesta tekee ihan itse sitten täysi-ikäisenä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ok turkilmas,kiitti vastauksista
Eipä kestä =) . Tässä muuten näytettiin hyvää esimerkkiä siitä miten kaksi täysin eri mieltä (?) asiasta olevaa voi keskustella kuitenkin ihan fiksusti ja tappelematta :flower: .
Näin muuten totta : )
 
samaa SUURESTI ihmettelevä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
itse usko?Asia jota en vaan käsitä.Miksi ulista kirkollisveroista,tms jos ei itse älyä kirkosta erota? Epäilenpä suuresti että suurella osalla myös kyseessä sukulaisten miellyttäminen ja heikkous
Täysin kuin omasta kynästäni.
Ihmiset ovat vain niin laumasielusia idiootteja, kävellään vaikka kalliolta alas, jos vaan tarpeeksi moni kävelee edellä.
Itse en ole riparia käynyt, ja toivon ettei jälkikasvukaan mene.
 
vierasss
Joo, oma ripari oli ainakin sellainen kutemisleiri. Se oli siinä tärkeintä ;). Eikä siinä mitään, turvallisessa ympäristössähän siellä harjoitellaan vastakkaiseen sukupuoleen tutustumista.
 
VÄÄRIN
Alkuperäinen kirjoittaja tiia:
vaikken itse uskoisikaan,minulla ei ole oikeutta kieltää uskomista ja turvautumista jumalaan lapseltani.usko on hänen kuten muidenkin henkilökohtainen asia
mIKSI SITTEN LAPSIA KASTETAAN JONKUN KIRKON JÄSENIKSI JO SYNTYESSÄ?
 
SKANDAALI
Alkuperäinen kirjoittaja vierasss:
Joo, oma ripari oli ainakin sellainen kutemisleiri. Se oli siinä tärkeintä ;). Eikä siinä mitään, turvallisessa ympäristössähän siellä harjoitellaan vastakkaiseen sukupuoleen tutustumista.
TUNNEN LIKAN, JOKA PAMAHTI PAKSUKSI RIPARILLA JA ISÄKSI PALJASTUI PAPPI.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja VÄÄRIN:
Alkuperäinen kirjoittaja tiia:
vaikken itse uskoisikaan,minulla ei ole oikeutta kieltää uskomista ja turvautumista jumalaan lapseltani.usko on hänen kuten muidenkin henkilökohtainen asia
mIKSI SITTEN LAPSIA KASTETAAN JONKUN KIRKON JÄSENIKSI JO SYNTYESSÄ?
Niinpä!!Tätäki ihmettelen kun vanhemmat sanoo etteivät usko.MUTTA MIKSI OVAT SIIS KIRKONJÄSENIÄ JOS EIVÄT USKO?
 
jiko
Alkuperäinen kirjoittaja SKANDAALI:
Alkuperäinen kirjoittaja vierasss:
Joo, oma ripari oli ainakin sellainen kutemisleiri. Se oli siinä tärkeintä ;). Eikä siinä mitään, turvallisessa ympäristössähän siellä harjoitellaan vastakkaiseen sukupuoleen tutustumista.
TUNNEN LIKAN, JOKA PAMAHTI PAKSUKSI RIPARILLA JA ISÄKSI PALJASTUI PAPPI.
Oliks sun viimeöinen uni?
 
me taas kuulutaan kirkkoon, mut ei olla uskossa, ja kuulutaan kirkkoon siksi, että ainakin täällä srk on paljon toimintaa lapsille, niin kerhoja, leirejä kuin muutakin mukavaa.

lapset saavat itse kuitenkin päättää mitä ja mihin uskovat, ja srk noista tapahtumista saavat tästä uskonnosta tietoa, muista uskonnoista sit etsitään tietoa muilla keinoin.

Esikoinen on menossa riparileirille tuossa kk päästä, ja se ripille pääsy on aivan yhdentekevää mut sille se leiri ja oman ikäisten nuorten seurassa olo on tärkeää kaiken sen jälkeen mitä tässä on nyt ollut, josko sieltä sais puhtia sit aloittaa syksyllä taas koulun uudella innolla ja oppii taas luottamaan muihin ja ennenkaikkea itseensä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja tsirh:
Alkuperäinen kirjoittaja SuhmuranSandra:
Mitä se MUN uskoni mihkään liittyy??
Mo on se aika ihmeellistä kuulua laitokseen;missä puhutaan satuolennosta,ja lapsi kastetaan jonkun satuolennon huomaan ym
Onhan se juu, totta. Meillä nyt vaan on lapset kastettu siksi ettei isovanhemmat saisi sen takia slaagia ja on sitten mahdollisuus käydä ripari jos niin joskus haluavat.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
me taas kuulutaan kirkkoon, mut ei olla uskossa, ja kuulutaan kirkkoon siksi, että ainakin täällä srk on paljon toimintaa lapsille, niin kerhoja, leirejä kuin muutakin mukavaa.

lapset saavat itse kuitenkin päättää mitä ja mihin uskovat, ja srk noista tapahtumista saavat tästä uskonnosta tietoa, muista uskonnoista sit etsitään tietoa muilla keinoin.

Esikoinen on menossa riparileirille tuossa kk päästä, ja se ripille pääsy on aivan yhdentekevää mut sille se leiri ja oman ikäisten nuorten seurassa olo on tärkeää kaiken sen jälkeen mitä tässä on nyt ollut, josko sieltä sais puhtia sit aloittaa syksyllä taas koulun uudella innolla ja oppii taas luottamaan muihin ja ennenkaikkea itseensä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
me taas kuulutaan kirkkoon, mut ei olla uskossa, ja kuulutaan kirkkoon siksi, että ainakin täällä srk on paljon toimintaa lapsille, niin kerhoja, leirejä kuin muutakin mukavaa.

lapset saavat itse kuitenkin päättää mitä ja mihin uskovat, ja srk noista tapahtumista saavat tästä uskonnosta tietoa, muista uskonnoista sit etsitään tietoa muilla keinoin.

Esikoinen on menossa riparileirille tuossa kk päästä, ja se ripille pääsy on aivan yhdentekevää mut sille se leiri ja oman ikäisten nuorten seurassa olo on tärkeää kaiken sen jälkeen mitä tässä on nyt ollut, josko sieltä sais puhtia sit aloittaa syksyllä taas koulun uudella innolla ja oppii taas luottamaan muihin ja ennenkaikkea itseensä.
no, eipä sun tarvitsekkaan ;)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja SuhmuranSandra:
Alkuperäinen kirjoittaja tsirh:
Alkuperäinen kirjoittaja SuhmuranSandra:
Mitä se MUN uskoni mihkään liittyy??
Mo on se aika ihmeellistä kuulua laitokseen;missä puhutaan satuolennosta,ja lapsi kastetaan jonkun satuolennon huomaan ym
Onhan se juu, totta. Meillä nyt vaan on lapset kastettu siksi ettei isovanhemmat saisi sen takia slaagia ja on sitten mahdollisuus käydä ripari jos niin joskus haluavat.
Näinhän mä jo sanoin;että useammalla se on suvun miellyttämistä
 
jeps
Alkuperäinen kirjoittaja tsirh:
Alkuperäinen kirjoittaja SuhmuranSandra:
Mitä se MUN uskoni mihkään liittyy??
Mo on se aika ihmeellistä kuulua laitokseen;missä puhutaan satuolennosta,ja lapsi kastetaan jonkun satuolennon huomaan ym
jEP. tAIVAALLA ON NÄKYMÄTÖN MIES, JOKA ON KEKSINYT KYMMENEN SÄÄNTÖÄ JOTA PITÄISI NOUDATTAA,,, SIELLÄ SE KYTTÄÄ JOKAISTA MEISTÄ JA JOS RIKOTAAN JOTAIN SÄÄNTÖÄ VASTAAN JOUDUTAAN ALAS MISSÄ ON HELVETTI, MUTTA SE RAKASTAA MEITÄ! hUOM RAKASTAA MEITÄ! ja se haluaa aina rahaa, paljon rahaa.
=)
 
Alkuperäinen kirjoittaja tsirh:
Alkuperäinen kirjoittaja SuhmuranSandra:
Mitä se MUN uskoni mihkään liittyy??
Mo on se aika ihmeellistä kuulua laitokseen;missä puhutaan satuolennosta,ja lapsi kastetaan jonkun satuolennon huomaan ym
Tämä on sun käsitys asiasta. Sun mielestä se on ehkä ihmeellistä tai mitä nyt sitten onkaan. Ymmärrä ettei kaikki näe asiaa samalla tavalla kuin sinä.

 
huoh
Alkuperäinen kirjoittaja jeps:
Alkuperäinen kirjoittaja tsirh:
Alkuperäinen kirjoittaja SuhmuranSandra:
Mitä se MUN uskoni mihkään liittyy??
Mo on se aika ihmeellistä kuulua laitokseen;missä puhutaan satuolennosta,ja lapsi kastetaan jonkun satuolennon huomaan ym
jEP. tAIVAALLA ON NÄKYMÄTÖN MIES, JOKA ON KEKSINYT KYMMENEN SÄÄNTÖÄ JOTA PITÄISI NOUDATTAA,,, SIELLÄ SE KYTTÄÄ JOKAISTA MEISTÄ JA JOS RIKOTAAN JOTAIN SÄÄNTÖÄ VASTAAN JOUDUTAAN ALAS MISSÄ ON HELVETTI, MUTTA SE RAKASTAA MEITÄ! hUOM RAKASTAA MEITÄ! ja se haluaa aina rahaa, paljon rahaa.
=)
Ja sä idiootti pistät lapses kuulemaan kaikkea tota,ettei vaan mummot suutu
 
fif
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja VÄÄRIN:
Alkuperäinen kirjoittaja tiia:
vaikken itse uskoisikaan,minulla ei ole oikeutta kieltää uskomista ja turvautumista jumalaan lapseltani.usko on hänen kuten muidenkin henkilökohtainen asia
mIKSI SITTEN LAPSIA KASTETAAN JONKUN KIRKON JÄSENIKSI JO SYNTYESSÄ?
Niinpä!!Tätäki ihmettelen kun vanhemmat sanoo etteivät usko.MUTTA MIKSI OVAT SIIS KIRKONJÄSENIÄ JOS EIVÄT USKO?
Jaa miksi. No siksi että ihmiselämään kuuluvat tietyt rituaalit ja siirtymäriitit. Mulle ei ole niin kauhean tärkeää minkälaisia ne on. Kyllä mä kestän hetken kuunnella juttelua satuolennosta ja tylsiä puheita. Sit päästään pääasiaan eli ihmisten tapaamiseen ja yhteydenpitoon suvun välillä. Minä ainakin olen ihan liian laiska keksimään omia rituaaleja. Nimiäisiä sun muita. On kiva, että joku muu on miettinyt toimintatavat valmiiksi. Kaikki tietää mitä tehdä, miten käyttäytyä.

 
mun lapsi saa itse päättää mihin uskoo ja sen mukaan mennään. itse uskon,ja olen eronnut kirkosta. kirkko kun ei uskoon nykyään liity enää mitenkään. lapsiani en aijo pakottaa mihinkään ja jos ei riparille halua niin sitten ei. kuitenkin muistan mainita kuinka hienoa siellä on,kokemuksena. sai paljon kavereita. mutta varmasti sieltä toisestakin,mikä lie niminen paikka nyt sit olikaan.
 
kerro
Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Alkuperäinen kirjoittaja tsirh:
Alkuperäinen kirjoittaja SuhmuranSandra:
Mitä se MUN uskoni mihkään liittyy??
Mo on se aika ihmeellistä kuulua laitokseen;missä puhutaan satuolennosta,ja lapsi kastetaan jonkun satuolennon huomaan ym
Tämä on sun käsitys asiasta. Sun mielestä se on ehkä ihmeellistä tai mitä nyt sitten onkaan. Ymmärrä ettei kaikki näe asiaa samalla tavalla kuin sinä.
No millä lailla sä näet asian?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja SuhmuranSandra:
Alkuperäinen kirjoittaja tsirh:
Alkuperäinen kirjoittaja SuhmuranSandra:
Mitä se MUN uskoni mihkään liittyy??
Mo on se aika ihmeellistä kuulua laitokseen;missä puhutaan satuolennosta,ja lapsi kastetaan jonkun satuolennon huomaan ym
Onhan se juu, totta. Meillä nyt vaan on lapset kastettu siksi ettei isovanhemmat saisi sen takia slaagia ja on sitten mahdollisuus käydä ripari jos niin joskus haluavat.
Näinhän mä jo sanoin;että useammalla se on suvun miellyttämistä
Mä en sano mitään siihen, mitä se useammalla on meillä nyt vaan on niin.
 

Yhteistyössä