Miksi sinulla on kaksi persoonaa?

G:Miksi sinulla on kaksi persoonaa? Nettipersoona ja live-elämän persoona?

Monesti ketjuissa tulee ilmi, että toiset vetävät täällä jotain ihme roolia, mitä eivät normaalissa elämässä tekisi. Miksi?

Eikö sellainen ole rankkaa henkisesti?

Vai olenko ymmärtänyt asian väärin?
 
Non compos mentis
Onko olemassa ihmisiä ilman useampia rooleja? Olen töissä aivan eri ihminen kuin sairaan lapseni vuoteen äärellä tai kavereiden kanssa kahvilassa. Jakautunut persoonallisuus?
 
Oikeassa elämässä kukaan vieras ei tule kysymään, mitä mieltä olet nimestä Perttiina Jormalinda, kerro rehellisesti, sano nyt onko se hirvee.

Oikeassa elämässä kukaan vieras ei myöskään yhtäkkiä avaudu aviokriisistään tai vedä housujaan alas sanoen ettei olisi koskaan sheivannut jos olisi tiennyt miten rumalta alapää karvattomana näyttää, kato nyt.

Oikeassa elämässä nähdään ilmeet ja eleet, kuullaan äänensävy ja -painoitus. Netissä ne puuttuvat ja väärinymmärryksen mahdollisuus on suuri.

Ja siksi live-elämän persoonan ja palstapersoonan ei oikein voi ajatella menevän yksi yhteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Onko olemassa ihmisiä ilman useampia rooleja? Olen töissä aivan eri ihminen kuin sairaan lapseni vuoteen äärellä tai kavereiden kanssa kahvilassa. Jakautunut persoonallisuus?
Hyvä pointti!
 
Miten niin kaksi? Välillä tuntuu et niitä on oikeen pirusti, mut kaikki on ihan yhtä pölhöjä :xmas:

Ei, mä en vedä täällä roolia. Mä en jaksa enkä ymmärrä miks esittäisin jotain mitä en ole, koska loppujen lopuks itselleen rehellisyys on se suurin tekijä joka asiassa ja jos jossain lipsahtaa tarinoinniks niin helposti lipsahtaa muutenkin.
Hittojako sillä on merkitystä mitä joku muu palstalainen musta ajattelee?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Onko olemassa ihmisiä ilman useampia rooleja? Olen töissä aivan eri ihminen kuin sairaan lapseni vuoteen äärellä tai kavereiden kanssa kahvilassa. Jakautunut persoonallisuus?
En mä tätä tarkoittanut :) Vaan, että oletetaan, että ihminen on täysjärkinen, mutta vetää eri rooleja tarkoituksella. Ei siis mitään persoonallisuushäiriötä.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Oikeassa elämässä kukaan vieras ei tule kysymään, mitä mieltä olet nimestä Perttiina Jormalinda, kerro rehellisesti, sano nyt onko se hirvee.

Oikeassa elämässä kukaan vieras ei myöskään yhtäkkiä avaudu aviokriisistään tai vedä housujaan alas sanoen ettei olisi koskaan sheivannut jos olisi tiennyt miten rumalta alapää karvattomana näyttää, kato nyt.

Oikeassa elämässä nähdään ilmeet ja eleet, kuullaan äänensävy ja -painoitus. Netissä ne puuttuvat ja väärinymmärryksen mahdollisuus on suuri.

Ja siksi live-elämän persoonan ja palstapersoonan ei oikein voi ajatella menevän yksi yhteen.
Heh! Toi on totta! :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Onko olemassa ihmisiä ilman useampia rooleja? Olen töissä aivan eri ihminen kuin sairaan lapseni vuoteen äärellä tai kavereiden kanssa kahvilassa. Jakautunut persoonallisuus?
En mä tätä tarkoittanut :) Vaan, että oletetaan, että ihminen on täysjärkinen, mutta vetää eri rooleja tarkoituksella. Ei siis mitään persoonallisuushäiriötä.
No, hullulla on halvat huvit, idiootilla ilmaset.
 
Mulla on kotona kaksi persoonaa :D
Minä ja sitten välillä ilmaantuva "Henkka" (mun toisesta nimestä tuo) Muutun Henkaksi, kun piereskelen ja röyhtäilen tai muuten sikailen :saint:

En mä netissä jaksais moista...
 
Alkuperäinen kirjoittaja gen:
Kaikilla ihmisillä on useampi "persoona" esimerkiksi työminä ja kotiminä...
Mä ikävä kyllä oon sen verran avoin ja ajattelematon ihminen elävässä elämässä, että oon suht samanlainen töissäkin. :ashamed:

Esim kysyin yhdeltä lääkäriltä, et "mitä meinasit tehdä vappuna?" ja se oli et :eek: "miten niin?!?!?!??!"
Luuliks se et mä yritän iskee?
Ja ulkoisia tilauksia tehdessä vitsailin (vitsailen useasti) (oon ehkä kerran tavannu) tilaajasetän kanssa, että jos sen lampun sais (lääkäreitten lepohuoneeseen) vaaleanpunaisilla pupukuviolla, niin seuraavaan viesiin, joka meni KOKO ketju jatkettuna asiaa hoitavalle anestesialääkärille, niin SE kysyi multa, että niillä pupukuviolla, kiitos :LOL:

Kuulutin koko osaston kuullen paikalle yliverisuonihoitaja Esteri Isopersettä ja edustajat kahvihuoneessa veti pullat henkitorveen. :ashamed: :LOL:
Onneks OH oli kokouksessa.
Toisaalta 7:ssä leikkaussalissa oli leikkaukset kesken + noin 14 lääkäriä siis kuuli myös. :xmas:

Et silleen.
Enemmänkin olis, mut en mä jaksa. :D
 
En vedä mitään roolia. Olen livenäkin yhtä tylsä, joskin itseilmaisuni on ehkä typistetympää kuin nettiminälläni, joka saa kirjoittaa sanottavansa. Se kirjallinen ilmaisu tuo tavallaan suuremman vapauden, sillä paljastava nonverbaalinen viestintä uupuu. ( ja kyvyttömyys kepeään small-talkiin ei tule niin selvästi ilmi) Sanoillaan voi hivenen kaunistaa tai kiilottaa asioita. EN tosin myönnä niin tekeväni :saint: :saint: .. mutta jos kirjoitan tänne, että kotimme on kohtalaisen siisti- on lukijan varassa millaiseksi hän sen mieltä sen kohtalaisen siisteyden. Jos taas kutsuisin kaikki palstalaiset katsomaan tätä kohtalaista siisteyttämme :whistle: oliisi tulkinta ehkä yksimielisempi.

Eksyinkö aiheesta B)
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja gen:
MIKS kaikki aina hyökkää sirkkiksen kimppuun. Mä en niinku voi ymmärtää????
No, täällä on eräs, joka ei minusta pidä. On kuulemma nähnyt mut livenä. Olen kuulemma livenä ihan järkky ja se jäi hänen mieltään vaivaamaan. Ihmisiä on monenlaisia ja päähänpinttymiä myös.
 

Yhteistyössä