Millä tuleva äiti oikeuttaa itselleen tupakoinnin raskauden aikana?

  • Viestiketjun aloittaja harmaannuin
  • Ensimmäinen viesti
millink
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Alkuperäinen kirjoittaja millink:
Voi hitto, miten sä et voi ymmärtää... :D

Lapseni ei polta, mutta toki ne myrkyt osittain imeytyy.

Etkö näe mitään ristiriitaista lausunnossasi :D

EIhän se tupakka ja tuli lapselle pahaa tee.. vaan nimen omaan ne myrkyt.
Ei siinä ole ristiriitaa. Mun lapseni ei polta ja se on fakta.
Eikä :D :D :D

Nyt meni oikeasti pohja pois. Voitko oikeasti kuvitella, että lapsella pitäisi olla mahassa tupakka ja sytkä, että niistä on haittaa :D :D

Väitätkö siis myös, ettei lapsesi saa ravinteita Sinun kauttasi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja millink:
No joo mulle ihan sama intätkö vai et.
Ei kiinnosta. Ja olis asia erikseen jos inttäisit vaan, mutta vedät välissä röökiäkin.

Ja olethan sä ylpeä. Ei kukaan muuten tuota asiaa tällä korostaisi. Tietäen vaarat, mutta silti ilmoitat että vetelet posket lommollaan =)
Ja silti intät mua vastaan, eli olet siinä mielessä samalla tasolla kanssani.

Ei ole kyse siitä, että haluaisin asiaa korostaa, alunperin vaan vastasin tähän aloitukseen ja sitten aloin inttämään, koska halusin inttää!!
 
millink
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Alkuperäinen kirjoittaja millink:
No joo mulle ihan sama intätkö vai et.
Ei kiinnosta. Ja olis asia erikseen jos inttäisit vaan, mutta vedät välissä röökiäkin.

Ja olethan sä ylpeä. Ei kukaan muuten tuota asiaa tällä korostaisi. Tietäen vaarat, mutta silti ilmoitat että vetelet posket lommollaan =)
Ja silti intät mua vastaan, eli olet siinä mielessä samalla tasolla kanssani.

Ei ole kyse siitä, että haluaisin asiaa korostaa, alunperin vaan vastasin tähän aloitukseen ja sitten aloin inttämään, koska halusin inttää!!
Juu, ei mulla ole väliä millä tasolla olen kun en kuitenkaan röökiä raskaana ollessa vetele ja väitä ettei lapseni sitä kautta polta :D
 
millink
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Alkuperäinen kirjoittaja millink:
Eikä :D :D :D

Nyt meni oikeasti pohja pois. Voitko oikeasti kuvitella, että lapsella pitäisi olla mahassa tupakka ja sytkä, että niistä on haittaa :D :D

Väitätkö siis myös, ettei lapsesi saa ravinteita Sinun kauttasi?
En ja en.
No niin, eli olemme yhteisymmärryksessä että lapsesi saa ravinteet sinun kauttasi. Sitten pääsemme myös siihen, että saa myös tupakan nikotiinit yms. itseensä samaa kautta =)

Ei pitäisi olla vaikeaa ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja millink:
Juu, ei mulla ole väliä millä tasolla olen kun en kuitenkaan röökiä raskaana ollessa vetele ja väitä ettei lapseni sitä kautta polta :D
Se on kaks eri asiaa hengittää tupakan savua keuhkoihin (=on polttaminen ) ja "saada" istukan kautta myrkkyjä. Ja niitä ravintoaineita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja millink:
No niin, eli olemme yhteisymmärryksessä että lapsesi saa ravinteet sinun kauttasi. Sitten pääsemme myös siihen, että saa myös tupakan nikotiinit yms. itseensä samaa kautta =)

Ei pitäisi olla vaikeaa ;)
Niin olemme, mutta lapseni ei silti vedä tupakan savua keuhkoihin.
 
millink
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Alkuperäinen kirjoittaja millink:
Juu, ei mulla ole väliä millä tasolla olen kun en kuitenkaan röökiä raskaana ollessa vetele ja väitä ettei lapseni sitä kautta polta :D
Se on kaks eri asiaa hengittää tupakan savua keuhkoihin (=on polttaminen ) ja "saada" istukan kautta myrkkyjä. Ja niitä ravintoaineita.
EI voi olla totta :D
Miten voi nykypäivänä olla vielä näin vähällä yleistiedolla olevia ihmisiä.

No mä lähden nukkumaan =)

Mene sä tupakalle ja tosiaan ota se kuva! Suosittelen lämpöistä muistoa lapsillesi <3 =)
 
voi jee
Voi pippanama parka ja erityisesti sun lapsiparat. Tosiasiat voi yrittää kieltää ja sillä saada itselleen paremman mielen, mutta se ei poista sitä faktaa, että tupakointi raskauden aikana on haitallista sikiölle.
 
millink
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Alkuperäinen kirjoittaja millink:
No niin, eli olemme yhteisymmärryksessä että lapsesi saa ravinteet sinun kauttasi. Sitten pääsemme myös siihen, että saa myös tupakan nikotiinit yms. itseensä samaa kautta =)

Ei pitäisi olla vaikeaa ;)
Niin olemme, mutta lapseni ei silti vedä tupakan savua keuhkoihin.
Niin se pelkkä savuhan se vanhingon tekeekin ;)

Ei ne myrkyt mitkä sitä kautta imeytyvät elimistöön.... =)

No hyvää yötä ja jossain vaiheessa toivottavasti saat itsellesi perustietoa näistä yksinkertaisista asioista.

 
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Alotetaan uus aihe: Minkä ikäisenä sä hyväksyt lapseltasi tupakanpolton?
Muoks, entä nuuskan?
Jospa tekisit ihan aloituksen tästä?
En mä viitti. Kun mä en jaksa inttäjiä. Ihan sen takia kysyin että pystytkö vastaamaan siihen ja onko vastaus missään loogisessa yhteydessä tässä väännettyyn asiaan.
 
millink
http://www.vantaa.fi/i_perusdokumentti.asp?path=1;127;220;4720;33404;47391;47392;48867;50544;50566

Raskauden aikana noin 20 prosenttia sikiöistä altistuu tupakansavulle. Nuoret ja vähemmän koulutetut äidit tupakoivat huomattavasti enemmän kuin korkeammin koulutetut äidit. Tupakoinnin vaikutusta sikiöön ja raskauteen on tutkittu paljon ja tulokset osoittavat kiistattomasti tupakansavussa olevien kemiallisten yhdisteiden haitallisuuden. Tupakansavussa olevat kemialliset yhdisteet kulkeutuvat äidin elimistöstä istukan kautta sikiöön ja sen kautta sikiö saattaa altistua suuremmalle nikotiinipitoisuudelle kuin tupakoiva äiti.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Alkuperäinen kirjoittaja kerro pippamama:
minkä ikäinen olet?
Tämähän ei kuulu sulle, eikä liity asiaan mitenkään. Ja jos kiinnostaa, niin ota selvää, se selviää palstalta kyllä.
21-vuotias melkein teinimamma ja sen kyllä huomaa.
Todella surullista. Voi pientä vauvaa, ansaitsisi niin paljon parempaa.
 
millink

http://www.tupakkaverkko.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=39&Itemid=56

Tupakoinnin vaikutusta raskauteen on tutkittu vuosia ja tulokset osoittavat kiistatta tupakansavun kemiallisten yhdisteiden terveyshaitat sikiölle. Tupakansavun sisältämät kemialliset yhdisteet kulkeutuvat sikiöön napanuoran ja istukan kautta. Nikotiini, häkä ja muut myrkyt kulkeutuvat sikiöön.

Istukan kautta sikiön verenkiertoon imeytyvä nikotiini saa aikaan kohdun, istukan ja napaverisuonten supistumisen ja aiheuttaa akuutin hapenpuutteen (hypoksia). Synnytyksessä otetuissa napaverinäytteissä on todettu lapsen veren nikotiinipitoisuuden olevan yhtä suuri tai suurempi kuin äidin veren nikotiinipitoisuuden.

 

Yhteistyössä