Minkä ikäisenä suunniteltu raskaus?

  • Viestiketjun aloittaja "vauvakuume"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
mä olin sun ikänen kun alettiin yrittää ekaa lasta ja 24 täytin raskauden aikana. Ikä ei musta oo niinkään tärkee asia, mutta se että lapsen kanssa pärjää ja perheen haluaa perustaa, on huomattavasti merkityksellisempiä. Onnea yritykseen ;)
 
"vauvakuume"
Täällä on kyllä tosi nuorina alettu yrittämään vauvaa! Omista samanikäisistä kavereistani ei kukaan ole vielä saanut lasta. Te, jotka olette alkaneet alle 20v yrittämään lasta; oliko syynä ihan vauvakuume vai onko jollain ollut esim. uskonnollisia tai muita syitä?
 
[QUOTE="vauvakuume";25603806]Täällä on kyllä tosi nuorina alettu yrittämään vauvaa! Omista samanikäisistä kavereistani ei kukaan ole vielä saanut lasta. Te, jotka olette alkaneet alle 20v yrittämään lasta; oliko syynä ihan vauvakuume vai onko jollain ollut esim. uskonnollisia tai muita syitä?[/QUOTE]

Ei meillä ainakaan ollut uskonnollista syytä. Haluttiin vain :)
 
"tytteli"
[QUOTE="heps";25603763]Just, mikä kommentti, kertoopi paljon teiniydestä. Ihmisenä olemisen tarkoitus on kyllä kaikkea muutakin kuin lisääntyä, sen tässä vanhemmaksi tullessa sitten oppii. Itse aloin yrittämään eka kertaa 33-vuotiaana ja heti tärppäs. Että se siitä hedelmällisyyden laskusta... ;)[/QUOTE]

kyllä se vaan on niin että ihminen on eläin, ja tarkoitus on tehdä jälkeläisiä ja kasvattaa ne :D itse en kyllä tämän mukaan elä, mutta kunhan sanoin tosi asian :D
 
Minä olin 19v ja mies 21v kun aloimme yrittämään vauvaa, yk4 tärppäs. Neidin syntyessä olin ehtinyt täyttää 20v ja mies 22v. Meillä oli syynä erittäin kova vauvakuume (varsinkin siis minulla). Nyt olen 21v ja päivääkään en ole katunut :)
 
"vieras"
Haaveilin 19v ja tulin raskaaksi 20v ekaa kertaa. Lapsi syntyi kun olin juuri täyttänyt 21v. Hyvin sujui. Sosiaalisesti sain joiltakuilta pahoja katseita, mutta en niistä välittänyt.
 
[QUOTE="heps";25603763]Just, mikä kommentti, kertoopi paljon teiniydestä. Ihmisenä olemisen tarkoitus on kyllä kaikkea muutakin kuin lisääntyä, sen tässä vanhemmaksi tullessa sitten oppii. Itse aloin yrittämään eka kertaa 33-vuotiaana ja heti tärppäs. Että se siitä hedelmällisyyden laskusta... ;)[/QUOTE]

Häh, mikä tarkoitus ihmisenä olemisella on? Eiköhän sekin ole ihan yksilöllistä.
Toiset ei edes halua lapsia ollenkaan ja toiset taas ei osaa kuvitella elämää ilman lapsia. Mutta mikä se tarkoitus on, kun sen näytät tietävän?
Ja ihan tuo hedelmällisyyden lasku on yhtä yksilöllistä kuin oman elämän tarkoitus. Jotkut saa bologisia lapsia vielä 50-vuotiaana, toiset kun ei edes 20-vuotiaana..
 
Minä aloitin juuri 23-vuotiaana ja 24 olin kun poika syntyi. Ei ole kaduttanut. Nyt olen 27 ja toinen tulossa. Kaveripiirissä ei vieläkään kukaan muu ole ryhtynyt lasten tekoon, mutta eipä sen väliä.
 
"heps"
Häh, mikä tarkoitus ihmisenä olemisella on? Eiköhän sekin ole ihan yksilöllistä.
Toiset ei edes halua lapsia ollenkaan ja toiset taas ei osaa kuvitella elämää ilman lapsia. Mutta mikä se tarkoitus on, kun sen näytät tietävän?
Ja ihan tuo hedelmällisyyden lasku on yhtä yksilöllistä kuin oman elämän tarkoitus. Jotkut saa bologisia lapsia vielä 50-vuotiaana, toiset kun ei edes 20-vuotiaana..

No ehkä sä sen käsität sitten, kun vähän kypsyt..
 
20 taisin olla ku alettii yrittää ekaa. 21 olin kun ensimmäinen syntyi. Nyt ikää 24 ja lapsia 3kpl. Nuorena äitinä en todellakaan itseäni pidä :O ?

Eikä siis ole mistää uskontojutuista kyse, silkasta perheenperustamisen halusta.
 
[QUOTE="heps";25604706]No ehkä sä sen käsität sitten, kun vähän kypsyt..[/QUOTE]

No mä käsitän sen, mikä on mun elämäni tarkoitus.
Niin kärkkäästi vaan esitit että ihmisellä on yksi ja ainoa tarkoitus ihmisenä olemisella, niin miksi et nyt sitä faktatietoa jaa meidän muidenkin kanssa?
 
[QUOTE="heps";25604827]Ja missäköhän helvetissä olen esittänyt, että ihmisenä olemisella on yksi ja ainoa tarkoitus?[/QUOTE]

No yksi ja ainoa oli väärä ilmaisu.

"Ihmisenä olemisen tarkoitus on kyllä kaikkea muutakin kuin lisääntyä, sen tässä vanhemmaksi tullessa sitten oppii."

Voitko kertoa sitten mitä ne ihmisenä olemisen tarkoitukset on? Jos noin voit julkisesti sanoa, niin miksi et voi perustella asiaa?
Helppohan se on heittää vasta kommentiksi "tiedät kun kypsyt vähän", kun ei osaa vastata millään muullakaan tavalla.
 
"heps"
No yksi ja ainoa oli väärä ilmaisu.

"Ihmisenä olemisen tarkoitus on kyllä kaikkea muutakin kuin lisääntyä, sen tässä vanhemmaksi tullessa sitten oppii."

Voitko kertoa sitten mitä ne ihmisenä olemisen tarkoitukset on? Jos noin voit julkisesti sanoa, niin miksi et voi perustella asiaa?
Helppohan se on heittää vasta kommentiksi "tiedät kun kypsyt vähän", kun ei osaa vastata millään muullakaan tavalla.
No voi herramunjee, en edes tiedä miksi vastaan... Ihminen ei ole täällä minun mielestäni vain lisääntymistä varten, se oli se mun pointti. Ihmiselle ei olis annettu niin paljon aivokapasiteettia, elikkäs älyä, jos se olis täällä elukoiden tavoin vain säilymässä hengissä ja lisääntymässä. Ihmisenä olemisen tarkoituksia vois luetella rajattomasti, mutta otetaan nyt vaikka mun mielestä tärkeimmät: luonnon suojelu ja elämän jatkuminen (myös muun elämän, kuin oman), lähimmäisen rakkaus ja ehkäpä sitten alempiälyisten ihmisten neuvominen siinä, mitä on elämän tarkoitus... :D
 
"mee"
[QUOTE="vauvakuume";25603313]serkkuni sai nimittäin ekansa 26 vuotiaana ja kyllä sitä sukulaiset ihmettelivät, että miten nyt noin nuorena :D[/QUOTE]


Meillä tuossa päiviteltäisiin jo vanhaksi ja suku miettisi joukolla, missä vika jos ei lapsia aikaisemmin tule, ties vaikka vanhaksi piiaksi jäisi mokoma :D
 
[QUOTE="heps";25604905]No voi herramunjee, en edes tiedä miksi vastaan... Ihminen ei ole täällä minun mielestäni vain lisääntymistä varten, se oli se mun pointti. Ihmiselle ei olis annettu niin paljon aivokapasiteettia, elikkäs älyä, jos se olis täällä elukoiden tavoin vain säilymässä hengissä ja lisääntymässä. Ihmisenä olemisen tarkoituksia vois luetella rajattomasti, mutta otetaan nyt vaikka mun mielestä tärkeimmät: luonnon suojelu ja elämän jatkuminen (myös muun elämän, kuin oman), lähimmäisen rakkaus ja ehkäpä sitten alempiälyisten ihmisten neuvominen siinä, mitä on elämän tarkoitus... :D[/QUOTE]

Ja eiks näiden jatkumiseen tarvita sitä uutta sukupolvea...
 
"heps"
Niin ja nyt lähen nukkumaan. Edelleenkin olen sitä mieltä, että ihmiselämällä on muitakin tarkoituksia kuin lisääntyä. En ole pelkkä fyysinen olento, tosin alan jo epäillä, että osa täällä palstalla sellaisia olis... :D
 

Yhteistyössä