Minkä vaatekappaleen olemassaoloa et ymmärrä?

Haaremihousujen olemassa olon syy ei ole koskaan mulle auennut.
Ei mullekaan. Ei Mc Hammerin kulta-aikana, eikä Turkissa asuessa - haaremihousuthan on siellä maaseudulla ihan arkivaatteena.
Turkissa muuten on ihan oma futisjoukkuekin haaremihousuisille naisille, Salvarspor. On kaiketi/toivottavasti jonkin asteinen läppä. Voisin ehkä liittyä :xmas:
 
  • Tykkää
Reactions: SuzieQ.
"Vieras"
Se salaisuushan onkin siinä että niitä käsiä nimenomaan ei palele. Tai varmaan palelee, jos pakkasta on 10 eikä siellä alla ole mitään. Mutta esim fleecetakin kanssa toimii.
Mä en oo oikein koskaan älynnyt, mihin tarvitaan niitä sormikkaita, mitkä on niinku puolikkaat hanskat. Siis että kämmenen kohdalla on hanska ja sitten sormenpäillä ei olekaan. Se kun ei taas toimi ollenkaan niinku toppaliivi, sormet on jäässä aina.
Varsinkin niissä, joissa ei oo sitä "huppua", jonka vois kääntää siihen päälle.
Kädet ei jäädy kokonaan kun puhuu puhelimeen tai kirjoittaa tekstareita pakkasessa.
 
"poikia3"
Täällä on mainittu vaikka kuinka paljon vaatekappaleita, joita en itse käyttäisi, mutta joiden tarpeellisuuden kuitenkin ymmärrän. Vaatteita käytetään sekä lämmittämään, että näyttämään hyvältä.

Minä puolustan kyllä housuhameita. Parhaita olivat ne, jotka näyttivät täysin hameelta, mutta pelastivat monilta ihon rikkoutumisilta, kun reidet eivät päässeet hinkkaamaan toisiaan. Mulla taisi olla yhtä aikaa kolme housuhametta, kaksi pidempää ja yksi minihameen mittainen.
 
  • Tykkää
Reactions: Salla07
"vieras"
Musta tuntuu, että kaikki ei tarkota housuhameella samaa asiaa. Mun ymmärtääkseni housuhame näyttää hameelta, vaikka siinä on kaksi lahjetta. Joistakin kuvailuista tässä sain sen käsityksen, että toiset tarkoittivat sillä sitä kun joissakin housuissa oli sellanen lyhyt "hame" ommeltuna siihen päälle.
 
Boleroita ihmetteleville; niillä on parikin käyttötarkoitusta. Olen itse kuumaverinen, mutta todella herkkä vedolle. Bolero niskaan, eipä tule niska/hartiajumia vedosta, mutta ei kuitenkaan ole kylmä. Toinen käyttötarkoitus on tietenkin allien (ja kyynärpäiden peittäminen, hetkittäin ihottumaa). Hihalliset mekot tuntuu välillä olevan kiven takana, ja bolero pelastaa.
 
"vieras"
Haaremihousujen sekä housuhameiden ideana on meillä musliminaisilla peittävyys ja se että ne ovat kätevät käyttää. Turkin maaseudulla uskon haaremi/pussihousujen idean olleen alunperin juuri se että peittää uskonnon mukaisesti, nykyään ovat vaan juurtuneet maalaisten kulttuuriin. Toki ovat käytössä monissa muissakin maissa hieman eri mallisina, sekä miehillä että naisilla.

Yritäpä tehdä peltotöitä tai muuta pitkässä hameessa, helmat laahaisivat maata ja hameet ovat usein niin kapeat ettei voi liikkua tai juosta vapaasti. Itse otin käyttöön housuhameet skootterilla ajaessani koska haluan istua tukevasti enkä sillä tavalla jalat toisella puolella skootteria poikittain kuten näkee joidenkin hametta käyttävien naisten istuvan.

Näissä vaatekappaleissa yhdistyy siis hameen peittävyys ja ilmavuus sekä housujen käytännöllisyys ja liikkumavapaus. Materiaalit ovat kesäkuumalla viileitä ja ilmavia, lisäksi ovat niin isoja että mahtuvat koko raskausajankin päälle jos vaan katkaisee tai leventää vyötärökuminauhaa. Ja jos Turkissa myytävistä pussihousuista puhutaan niin mitkä muut housut tai edes hameen saat noin 3 eurolla? :)
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";27233215]Kädet ei jäädy kokonaan kun puhuu puhelimeen tai kirjoittaa tekstareita pakkasessa.[/QUOTE]

Mä sain lahjaksi sellaiset sormikkaat jotka toimii kosketusnäyttöä näppäillessä, ei tarvii luopua hanskoista enää puhelimen takia. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Salla07
Miete
SUKKAHOUSUT! Kuka perkele väitti, että ne ovat lämpimät? Kuka hullu niitä muka oikeasti käyttää talvella? Minulla ei kyllä paljon sen lämpimämpi ole, oli sukkahousut tai ei.

Ne ovat epämukavat, ärsyttävät pukea aamulla unenpöpperössä jalkaan, ainakin minun käsittelyssäni herkästi hajoavat.

Haarat ovat aina väärässä paikassa, siitä huolimatta roikkuvatko sukkahousut polvissa vai onko ne kiskonut korviin.

Juhlissa on äärimmäisen epämukavaa tuumailla ja tuijotella jalkojaan, mihin nämä seuraavaksi tarttuvat kiinni ja montako silmäpakoa mahtaa tällä hetkellä olla.

Melkein housuista riippumatta kaikki ovat sukkahousuja vastaan ja valuvat tätä liukasta materiaalia vasten alaspäin.

Jalat hikoavat entistä enemmän sukkahousut+sukat yhdistelmällä, pelkkien sukkahousujen kanssa on inhottavan tuntuista pitää kenkiä.


Ai käytänkö minä sukkahousuja? EN!
 
"vieras"
Se salaisuushan onkin siinä että niitä käsiä nimenomaan ei palele. Tai varmaan palelee, jos pakkasta on 10 eikä siellä alla ole mitään. Mutta esim fleecetakin kanssa toimii.
Mä en oo oikein koskaan älynnyt, mihin tarvitaan niitä sormikkaita, mitkä on niinku puolikkaat hanskat. Siis että kämmenen kohdalla on hanska ja sitten sormenpäillä ei olekaan. Se kun ei taas toimi ollenkaan niinku toppaliivi, sormet on jäässä aina.
Varsinkin niissä, joissa ei oo sitä "huppua", jonka vois kääntää siihen päälle.
ne haa
hanskat on pilkkijöille.
 
Nailoniset sukkahousut, yäk! Joo, kyllähän ne menee käyttää juhlakolttujen kanssa, mutta mutta...

Ja sitten ne jumpsuitit, voi kääk! Aikuisten vauva-asuja? :confused:

No pakko vielä mainita koirille valmistetut vaatekappaleet. Ymmärrän toki tapaukset, joissa "Fifi" muuten paleltuisi, mutta kun niitä pitää pukea ihan tavallisille "Tessuille" :D
Ehkä vielä vuosien saatossa mieli muuttuu, kun nuo minun piskit kantavat aika tavalla hiekkaa sisään, mutta niin pitkään kun on toimiva imuri ja siihen pusseja, en aio sellaisia koirilleni pukea.
 
vauvojen takit. vaikuttavat aika epäkäytännöllisiltä.. samoin liukuesteet ihan pienten vauvojen sukissa.. miten kovaa kaksikuinen voi muka juosta?!

tuubitopit. minulla on yksi kotitoppina ja valuu aina pois päältä

housut, joihin ommeltu hame ja haaremihousut

kolitsihaalarit kaikilla yli 6-vuotiailla. omalla 3-veellä söpö, itse en pukisi vaikka maksettaisiin

sukkahousujen näköiset legginsit, varsinkin lyhyen paidan kanssa. herättävät aina
mielikuvan, että henkilö on unohtanut pukea housut

korvaläpät. kuka tahansa näyttää sellaiset päässä pöllöltä
 
Tää ei oo yks vaatekappale, vaan kahden järkyttävä yhdistelmä:
MIKSI HOUSUJEN (nimenomaan HOUSUJEN tai housuiksi tarkoitettujen jegginsien) kanssa pitää pukea MEKKO. Tunika tietty menee, mutta ihan MEKKO.
Näkee sellasilla rastapäisillä hippiäisihmisillä usein. :x
´

Joo tuo oli muotia joskus 90-luvulla. Itse käytän mekkojen kanssa vain legginsejä,(syksyllä ja talvella siis, saappaiden kanssa) ja housumaisten jegginsien (vai tregginsien vai mitä ne on) laitan vain tunikoita, jotka ovat mekoiksi liian lyhyitä.
 
Mä en luopuis tuosta mun collegehaalaristani, vaikka maksettais. En tosin liiku se päällä tuolla kylillä, mutta se on ihan paras kotivaate, ihana heittää illalla suihkun jälkeen päälle :) Mökillä menee myös kesällä hyvin, kun puut estävät auringonpaisteen pääsemisen pihaan, sekä mereltä tuulee aina kylmästi :)

Housuhametta mäkään en ymmärrä, joskus ala-asteella ollessani se oli muotia ja jokasella piti olla sellainen, enää en päälle laittais :x
 

Yhteistyössä