Minkärotuisia koiria

Sekarotuisia kaksi, toinen saksanpaimenmix ja toinen perhoskoiramix.

Lapsia on kolme, 8v., 6v. ja 9kk. Minä ja mies.

Meillä koiria ollut aina ja tulee olemaan, vauvan kanssa kotiutuminen sujui hyvin, vauvaa nuuhkittiin ja katseltiin, vahdittiin pinnasängyn vieressä ja nyt kun pikkumies on jo konttausiässä, koirat ovat varovaisia ja kilttejä vaikka välillä lapsella vähän kovakouraiset otteet, mistä tietenkin kielletään. Isommat lapset ovat tottuneet pienestä pitäen olemaan koirien kanssa ja muutenkin opetelleet miten ollaan. Meillä sujuu hyvin yhteiselo.
 
Mä olen aatellu kans sekarotuista, mut pari rotua mistä tykkään on Tanskandoggi ja Saksanpaimenkoira. Tanskandogista tulee iso koira et en tiedä sit mihin sellanen mahtuis. Mut täytyy katsoa, mistä ja minkälainen koira meille löytyisi :)
 
Tanskandogit on ihania, itsellä haaveissa olis joskus kun lapset isompia reilusti, mies vähän toppuuttelee että sellainen syö kuin hevonen ja vie tilaa, no jos meillä kaks koiraa syö 1,5kg yhteensä päivässä, niin sillä jo ruokkisi yhden dogin ja tilaa ei tarvitse enempää kuin kaks, miten paljon liikuntaa saa niin sehän se tärkein juttu on. Vuosi sitten koiria oli kolme, mutta nyt jo kauniimmilla mailla..
 
Meillä on bouvier-kultainennoutaja-beagle -sekoitus 2,5v. Lokakuussa meille tulee bouvier -pentu. Karusta ulkonäöstä ja isosta koosta huolimatta sopii lapsiperheeseen. Tarvitsee vain johdonmukaisen kasvatuksen ja tarpeeksi aktiviteettia.
 
Ja Tanskandogit on vissiin aika rauhallisia koiria. Aina ku olen nähnyt Tanskandogin niin ne on kävelly ihan "rauhallisesti"/"kiltisti" omistajan vieres, ei oo siis vetäny niinku jotkut koirat tuppaa sitä tekeen. Mä yhdeltä omistajalta kyselin viime syksynä Tanskandogin pennuista, mutta en sillon uskaltanu ottaa, kun oli perheenlisäystä tulossa. Mut nyt olis tilaa kun asutaan omakotitalossa :)
 
Onkohan tuo peniskateuteen verrattavaa, kun pitää ottaa suurin koira mikä markkinoilta löytyy. Ja vetämätöntä koiraa ei ole olemassakaan. Kaikki osaa vetää, jos niitä ei kouluteta seuraamaan. Koiran koosta riippumatta peruskoulutus on tehtävä, ja enemmän sitten aktiviteetin mukaan. Ottakaa roduista selvää, ennen kuin hankitte koiraa. Tuollainen "vissiin" tietämys, pitäis soittaa hälytyskelloja jo kovasti.
 
Cik
Meillä on belgianpaimenkoira groenendael uros 8kk ja vanhaenglanninbulldoggi narttu 1v. :)
Bulldoggi kestää hyvin lapsen käsittelyn, ei korvaansa lotkauta. Belggari vahtii ylikaiken tuota meidän poikaa, ei varmasti päästä silmistään ja koittaa tuoda lähemmäksi meitä jos välimatka kasvaa liian suureksi, ehdottomasti parhaimmat kaverit ja kiltein ja helpoin koira mitä tiedän!
Belggari vaatii paljon liikuntaa ja aktiviteettia, mikä sopii mulle paremmin kuin hyvin. Sisällä on kuitenkin itse rauhallusuus, eikä mene pitkin seiniä jos ei jonakin päivänä pääse liikkumaan niin paljoa.
Tämä vanhaenglanninbulldoggi kuorsaa ja kovaa, siksi nukkuu alakerrassa :D
Tämän koiran kanssa ei kyllä koskaan tarvitse pelätä pimeälläkään, lukee älyttömän hyvin minua ja osaa toimia tilanteen mukaan ja varmasti puolustaa jos tarvee vaatii, niin luupää kun onkin!
Samalla maailman kiltein koira ihmisille ja muille koirille.
 
meillä pari vuotias dreeveri sekä kuusi vuotias beagle. Muu perhe minä, avokki sekä 1,5-vuotias tytär. Harrastamme metsästystä mutta beagle sopii hyvin myös kotikoiraksi, dreeveri ei voimakkaan riistaverisyytensä vuoksi. Molemmat sisäkoirina ja erityisesti dreeveristä ja tytöstämme on tullut bestikset.
 
Täältä löytyy 2 kpl brasilianterriereitä. Lapset tykkää ja koirat tykkää lapsista. Lasten syntymä ei ollut koirille mikään ongelma, vähän vilkaisivat kun tuotiin nyytit kotiin ja sen jälkeen lapset on olleet lauman jäseniä. Kun nuo koittavat koiria komentaan iin kyllä koirat väistää. Tosin ilmeestä näkee, että tekevät sen koiran mieliksi, ei vielä siksi että koiralla olis jotain sanomista asiasta.
 
Mulla on ollut/on 4 koiraa.

LANDSEER: Sopii loistavasti lapsiperheeseen isokoko ei ole haitaksi, vaan antoi esim siskoni kiipeillä ryömimis/konttaus iällä ylitseen ja aina vaan antoi pusuja. Toisin koira oli hyvin koulutettu ja rauhallinen. Erittäin lapsi ystävällinen.

ENGLANNINBULLDOGGI: Myöskin hyvin lapsi ystävällinen, pussailee vauvoja minkä kerkeää ja on kova esim sitteriä tuudittamaan.

ALASKANMALAMUUTI: Koira ei minulla olessa ole viellä ollut lapsen kanssa, mutta edellisessä perheessä oli pienten lasten ympäröimä. Oli tullut ihan hyvin lastenkanssa toimeen.
Pihallakin koittaa joka kersan syliin puskea ja päästä rattaissa olevia vauvoja pusuttelemaan.

AMERIKANAKITA: Ei viellä kokemusta millanen lasten kanssa, kuitenkin mitä olen kuullut, on maltillinen mutta saattaa alkaa vahtia lasta erittäinkin tarkasti, eli suojelee lasta ympäröivältä maailmalta. Saattaa esim vahdata jos vieras ottaa syliin tjn. Ei tarkkaa tietoa, mutta tässä nyt 6kk päästähän se mulle selkenee ;)
 
N28
setterin/sakemannin mix, -08 syntynyt, säkä 67cm, paino 32-34kg ja puhdas sakemanni, -09 syntynyt, säkä 63cm, paino 31,5kg. minulla ei ole lapsia. meillä ei ole yhteisiä lapsia. miehelläni on -01 syntynyt tyttö ja -05 ja -06 syntyneet pojat.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Täällä sakemanni/bordercollie narttu 7v, amerikanstaffordshirenterrieri narttu 7v, rotikka/suomenajokoira uros 5v sekä amerikanbulldog uros 1v. Koiraa yhteensä joku 160 kg :D ensimmäistä lasta odotellaan, LA helmikuun lopussa. Kaikki loistavia rotuja lasten kanssa kun vaan jaksaa kouluttaa ja koirilla tarpeeksi aktiviteettia :)
 
Onkohan tuo peniskateuteen verrattavaa, kun pitää ottaa suurin koira mikä markkinoilta löytyy. Ja vetämätöntä koiraa ei ole olemassakaan. Kaikki osaa vetää, jos niitä ei kouluteta seuraamaan. Koiran koosta riippumatta peruskoulutus on tehtävä, ja enemmän sitten aktiviteetin mukaan. Ottakaa roduista selvää, ennen kuin hankitte koiraa. Tuollainen "vissiin" tietämys, pitäis soittaa hälytyskelloja jo kovasti.
Pakko kommentoida, itsellä Irlanninsusikoira narttu, pienikokoinen rotunsa edustaja ja Collie narttu. Collieni on vetämätön koira, vaikka sitä ei ole ikinä mitenkään opetettu kulkemaan kauniisti hihnassa. (En sano että kaikki colliet on, vaan juuri oma yksilöni sattunut olemaan) Olen yrittänyt opettaa vetään pulkkaa yms, mutta ei vedä. Irlanninsusikoiran olen joutunut opettaan kulkeen paremmin nätisti, vaikkei ole sekään vetänyt ikinä, kuin narua kiriällä piettämällä aina välillä. Ei siis ole ikinä vetänyt kummoisemmin, vain sillain hienoisesti, mikä itseä on häirinnyt, vaikka en edes vetämiseksi kutsuisi, mutta ei vetämällä vetämällä, niinkuin edesmennyt labbikseni. :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä