Missä päin Helsinkiä ette suostuisi asumaan?

  • Viestiketjun aloittaja Stadin tyttö
  • Ensimmäinen viesti
Helsingissä parasta on pyöräilyreitit, meri, hyvät yhteydet ulkomaille (Oulusta sai aina pöristellä hyvän matkaa junalla jos mieli teki reissuun), ja aikainen kevät. Niin ja oli täällä vissiin jotain kulttuurinharrastamismahdollisuuksiakin. Joo ja loistavat joukkoliikenneyhteydet.

Huonointa on ihmisten käsittämättömän teennäinen puhetapa, marraskuu (no tätä ei voi kyllä laskea plussaksi missään muuallakaan tässä maassa) ja autojen tukkima ydinkeskusta.
Mutta on täällä sentään tänä talvena ollut ihan kunnolla lunta, toisin kuin viime vuonna :).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
En haluaisia asua metron varrella, koska haluan sujuvat bussiyhteydet. Metro on liian suoraviivainen :xmas:
Heh, mä sitten taas vihaan bussiliikennettä ja haluan ehdottomasti asua raideliikenteen varrella. :xmas: Sujuvia bussiyhteyksiä kun ei ole olemassakaan, bussit on AINA myöhässä ja ne jumittaa ruuhkissa ikuisuuden ja vuoroja jää jatkuvasti ajamatta, jne.

Koska inhoan busseja, en muuttaisi esim. Etelä-Espooseen tai Lauttasaareen ennen kuin vasta Länsimetron avauduttua. Ilman metroa koko Etelä-Espoo (ja Laru) on asumiskelvotonta jumitusmestaa, jossa on pakko omistaa auto pystyäkseen liikkumaan mitenkään järkevästi. Myös moni sinänsä ihan siedettävä helsinkiläislähiö jää samasta syystä mun asumiskriteerieni ulkopuolelle, koska niistä ei pääse mihinkään ilman omaa autoa tai ylirasittavia bussimatkoja -- Paloheinä, Maunula, Pakila, Pirkkola, osa Ogelista, Viikki, jne.

Jos mulla olis rahaa, ostaisin kämpän luultavasti joko Herttoniemenrannasta tai jostain Arabian/Vanhankaupunginkosken seutuvilta, tai vaihtoehtoisesti Espoon puolelta Etelä-Leppävaarasta. Myös Huopalahteen rakennettavat uudet kämpät kiinnostaa, mut nekin on valitettavasti aivan liian kalliita mun budjetilleni. Vanhat kämpät sillä suunnalla ei kiinnosta, koska niissä ei ole saunaa kaksioissa tai pienissä kolmioissa, eikä isoa kylppäriä. Aso-kämppää olen jo hakenut noista samaisista paikoista, mut valitettavasti aso-jono ei ole 1,5 vuodessa edennyt yhtään mihinkään. :|
 

Yhteistyössä