missä vaiheea synnytystä alkaa tulla kauhee ponnistamisen tarve?

  • Viestiketjun aloittaja h
  • Ensimmäinen viesti
sa
Alkuperäinen kirjoittaja sh:
Alkuperäinen kirjoittaja Lex:
Alkuperäinen kirjoittaja Lex:
Mulla kätilö totesi kokeilemalla että 4-5 cm auki, ja siitä seuraavalla supistuksella alkoi järjetön paine. Epiduraalia laittamaan tullut lääkäri totesi ettei tänne saa enää mitään, ponnista.
Niin siis, se lääkäri kutsuttiin alun perin laittamaan epiduraalia mutta tupsahtikin tilanteeseen missä koitettiin enää kohdunkaulan- ja pudenduspuudutusta. Ei onnistunut mikään niistä enää siinä vaiheessa.
Epiduraalin ja kohdunkaulan/pudendaalipuudutuksen laittaa eri lääkärit. Epin laittaa anestesiologi ja noi alapään puudutukset gynekologi. Joten kahdesta eri lääkäristä on ollut kyse...
Mulle on kyllä molemmilla kerroilla laittanut kätilö ton pudenduspuudutteen.
 
vieras
Ekasta alkoi vähän ennen kuin olin 10cm auki, oli kanssa joku reuna ja ei saanut ponnistaa. Kätilö sitten kädellä jotenkin supistuksen aikana siirsi sitä ja sitten sain ponnistaa. Tokasta tuli heti kun vedet meni eli olin vaan 6cm auki siinä vaiheessa, mutta yhden supistuksen aikana aukenin 8cm ja seuraavalla olin jo 10cm et sain sitten ponnistaa.
 
hippu
Mullekaan ei tullut mitään ponnistamisen tarvetta ja supistuksetkin laimenivat loppua kohden. Mulle laitettiin spinaali ja en tiedä ohtuiko siitä. Oli aika väsyttävää vaan ponnistaa ja ponnistaa, kun ei tuntenut mitään ja vauva "jumissa". Lopulta otettiin imukupilla ulos.
 
Mulla lähti synnytykset rytinällä käyntiin, kun puhkastiin kalvot. Silloin aukenin hetkessä täysin ja tuli ponnistamisen tarve. Ensimmäistä ponnistin 20min ja toista 5min. jälkimmäinen lapsi olikin muutamalla ponnistuksella maailmassa :)
 
Adelade
Esikoisesta ei tullu mitään ponnistamisen tarvetta, vissiin epiduraali vei tunnon niin tehokkaasti.
Kolmosesta tuli siinä 8cm:n kohdalla, tuntui ettei pysty pidättämään millään vaan tulee ihan väkisin. Ilokaasulla sai vähä "siirrettyä" siihen asti että kokonaan auki.
 
Tuulis
Mulle tuli ekasta (epiduraali) vasta kun oli sen 10cm auki.
Tokasta (epäonnistunut epiduraali) tuli jo 8cm ja oli helkkarin pitkä aika oottaa et pääsis ponnistaan, se paineen ja "työnnätyksen" tunne oli aivan hirvee.
 

Yhteistyössä