mitä ajattelet, kun kuulet vieraan kakaran kirkuvan kaupassa

  • Viestiketjun aloittaja aarg
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 19:15 aarg kirjoitti:
mitä ajattelet, kun kuulet vieraan kakaran kirkuvan kaupassa?
pienen vauvan?

ei mitään myötätuntoa, kiukuttaa ja ärsyttää, että tuovat kakaroitaan huutamaan
ehkä niitä muksuja ei ole tuotu kauppaan huutamaan ihan tarkoituksella. Vai osaatko itse ennustaa, koska kannattaa lähteä kauppa reissulle? Mä en ainakaan ikinä voi arvata etukäteen, alkaako muksu huutaa kaupassa vai ei. Oliskin elämä niin helppoa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 06:30 että kirjoitti:
että
-olis hiljaa
-miks äiti/isä ei tee asial mitää(jos ovat siis vaan hiljaa)
-onneks ei oo oma
Kerronpa omalta kohdalta:
Siksi ei tee äiti ja isä mitään, että homma menee vaan enemmän överiksi. Jos ei lopu pienellä silittelyllä ja juttelulla niin se ei lopu ja lisäkontakti kiihdyttää vaan lisää \|O
 
eikö sun lapset sitten huuda koskaan kaupassa? vai onko sulla lapsia? meidän tyttö saattaa ihan omaa hauskuuttaan alkaa huutamaan ja vaikka kuinka komennetaan niin se huuto on jo tullut. välillä taasen ihan väsyttää tai nälättää, mutta jotta saa ruokaa niin kaupassa on käytävä :)

lasten huudot ja leikit ei koskaan haittaa mua!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 19:15 aarg kirjoitti:
mitä ajattelet, kun kuulet vieraan kakaran kirkuvan kaupassa?
pienen vauvan?

ei mitään myötätuntoa, kiukuttaa ja ärsyttää, että tuovat kakaroitaan huutamaan
No kyllä minua vauva säälittäisi. Miettisin heti, että miksi hän huutaa. Miksi eivät ota syliin jne.
 
osaiski etukäteen arvioida mahdollinen uhmisikäisen kiukkukohtaus,,,toisena päivänä huutaa niin äärettömästi ja sit menee pitkiä aikoja ettei kiukkua kaupassa ollenkaan,,,jos sinua kiukuttaa toisten lasten kiukkukohtaukset niin pysy pois kaupasta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 19:15 aarg kirjoitti:
mitä ajattelet, kun kuulet vieraan kakaran kirkuvan kaupassa?
pienen vauvan?

ei mitään myötätuntoa, kiukuttaa ja ärsyttää, että tuovat kakaroitaan huutamaan
Eh :D just joo. Ajatteleppas vaikkapa yksinhuoltajaa tai naista jonka mies reissuhommissa arjet. Miten hän kaupassa käy ellei lasten, esim vauvan kanssa? :whistle: Haloo.

Jos mä kuulen että joku kirkuu kaupassa niin:
a) jos pieni vauva, ajattelen että voi vauvaparka kun pikkusta harmittaa/nälättää/on hiki ja säälittää vanhempi kun se ei kykene kaupassa paljoa auttaan esim kassajonossa kun ei voi imettää ym.
b) jos joku uhmis saa raivarin niin joko aattelen että voi vanhempi raukka ja tunnen myötätuntoa tai ärsyynnyn huudosta jos olen ite väsy ja pahalla päällä MUTTA en näytä sitä ja ymmärrän silti omassakin kiukussani että tottakai pikkunen voi saada raivarin kaupassa, että ei sille voi mitään. Mutta ilmankaan lapsia moni ei kauppaan pääse.

Jos ap olet äiti niin sulla mahtaa olla asiat kätevästi. Joko teillä on auto jolla mies tuo töiden jälkeen ruuat (tai sinä, niin et lapset hoidossa tai isän kanssa). Tai sulla on sellanen *näpsäyttää sormia* sukulainen joka juokseen päivittäinkin heti lapsia kaitsemaan kun haluat yksin kauppaan :LOL: :kieh:
 
En mä mitään ainakaan ajattele. se nyt on aika normaalia, että lapset saa raivareita kaupassa. varsinkin jos on uhma,tms vaihe menossa. Todennäkösesti tuo meidänkin pikkumies tulee jossain vaiheessa kokeilemaan rajojaan ja rupee kiljumaan kauppareissulla.
 
No en oikeestaan mitään...

Mut kyllä se huutava lapsi katseita saa. Meijän vauva oli ihan pieni vielä ku oli pakko käydä sen kans kaupassa ja se huusi lähes taukoamatta sen kauppareissun ajan. Ja vaikka mitenpäin pyöritin niin ei mitään vaikutusta.
Kassajonossa toisessa kanalossa roikotin vauvaa ja toisella kädellä nostelin ostoksia. Siinävaiheessa tuli ihana täti-ihminen ja kysy et voisinko minä jotenki auttaa? Annoin lapsen naisen syliin ja siihen se sitten rauhottu HETI :eek: . Ku pääsin kassalta niin hyvä etten itkeny helpotuksesta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 09:11 MörkylinVaimo kirjoitti:
No en oikeestaan mitään...

Mut kyllä se huutava lapsi katseita saa. Meijän vauva oli ihan pieni vielä ku oli pakko käydä sen kans kaupassa ja se huusi lähes taukoamatta sen kauppareissun ajan. Ja vaikka mitenpäin pyöritin niin ei mitään vaikutusta.
Kassajonossa toisessa kanalossa roikotin vauvaa ja toisella kädellä nostelin ostoksia. Siinävaiheessa tuli ihana täti-ihminen ja kysy et voisinko minä jotenki auttaa? Annoin lapsen naisen syliin ja siihen se sitten rauhottu HETI :eek: . Ku pääsin kassalta niin hyvä etten itkeny helpotuksesta.
OHHO! Täytyy sanoa että olipas fiksu ja uskaliaskin nainen kun tarjoutui auttamaan. :) Moni varmaan pelkää mennä sanoon mitään ettei hermostunut ja väsy äiti ärähdä tai ajattele että eiks toi usko et mä ite pärjään :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 09:13 FANG-ANN-75 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 09:11 MörkylinVaimo kirjoitti:
No en oikeestaan mitään...

Mut kyllä se huutava lapsi katseita saa. Meijän vauva oli ihan pieni vielä ku oli pakko käydä sen kans kaupassa ja se huusi lähes taukoamatta sen kauppareissun ajan. Ja vaikka mitenpäin pyöritin niin ei mitään vaikutusta.
Kassajonossa toisessa kanalossa roikotin vauvaa ja toisella kädellä nostelin ostoksia. Siinävaiheessa tuli ihana täti-ihminen ja kysy et voisinko minä jotenki auttaa? Annoin lapsen naisen syliin ja siihen se sitten rauhottu HETI :eek: . Ku pääsin kassalta niin hyvä etten itkeny helpotuksesta.
OHHO! Täytyy sanoa että olipas fiksu ja uskaliaskin nainen kun tarjoutui auttamaan. :) Moni varmaan pelkää mennä sanoon mitään ettei hermostunut ja väsy äiti ärähdä tai ajattele että eiks toi usko et mä ite pärjään :D

Kyllä minäki eka kattoin et ''hetkinenseis'' et joku tulee tarjoaan apua?! Mut tiesin tämän hämärästi tämän naisen näöltä et on jotain vanhempieni tuttuja niin en epäillykkään antaa vauvaa hänelle. Olin lähinnä helpottunu ku ärtyyntyny.
Silloin päätin et kyllä pakko joskus auttaa muita jos tilanne tulee eteen.
 
Ihan ensimmäiseksi tuli kysymyksestä mieleen että on sitten pukattu siihenkin jo negatiivisen latauksen sisältävä sana eli kakara.. Mutta jos kuulen jonkun vieraan lapsen kirkuvan/huutavan/itkevän kaupassa niin mitä siitä nyt pitäisi ajatella? Kyllä ääntä maailmaan mahtuu ja onhan nuo omatkin lapset joskus melkoista metakkaa pitäneet milloin missäkin.
 
Fleur de la Cour
Ajattelen että ihanaa, jonkun muunkin lapsi näyttää tunteitaan julkisesti! Oikeen raivoavaa lasta katsellessa yleensä hymyilen ja totean, että luovuutta piisaa siis tuossakin perheessä! Minä rakastan kiljuvia lapsia julkisilla paikoilla!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 09:45 Fleur de la Cour kirjoitti:
Ajattelen että ihanaa, jonkun muunkin lapsi näyttää tunteitaan julkisesti! Oikeen raivoavaa lasta katsellessa yleensä hymyilen ja totean, että luovuutta piisaa siis tuossakin perheessä! Minä rakastan kiljuvia lapsia julkisilla paikoilla!
Tähän on kyllä nyt pakko todeta, että en ole nähnyt yhtään tutkimusta, jossa luovuus on yhdistetty impulssiivisuuteen, ulospäinsuuntautuneisuuteen jne. Luovuus ja taiteellisuus ei todellakaan vaadi näitä ominaisuuksia. Useasti tämä menee jopa ihan päinvastoin. Autistiset ihmiset ovat usein hyvin luovia.
 
Fleur de la Cour
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 10:07 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 09:45 Fleur de la Cour kirjoitti:
Ajattelen että ihanaa, jonkun muunkin lapsi näyttää tunteitaan julkisesti! Oikeen raivoavaa lasta katsellessa yleensä hymyilen ja totean, että luovuutta piisaa siis tuossakin perheessä! Minä rakastan kiljuvia lapsia julkisilla paikoilla!
Tähän on kyllä nyt pakko todeta, että en ole nähnyt yhtään tutkimusta, jossa luovuus on yhdistetty impulssiivisuuteen, ulospäinsuuntautuneisuuteen jne. Luovuus ja taiteellisuus ei todellakaan vaadi näitä ominaisuuksia. Useasti tämä menee jopa ihan päinvastoin. Autistiset ihmiset ovat usein hyvin luovia.
Jopa sulla kiristää pipo.. anna nyt hyvä ihminen mun nauttia omapäisistä lapsista! Palstaltahan tämä ilmaus on opittu ja sarkastiseen sävyyn sitä nykyään käytän kun oma lapseni on ihan oikeasti luova ja todella taiteellinen, mutta palstamammat sanovat että ei pidä paikkaansa, lapsesi on vain huonotapainen. Joten minä taasen pidän kaikkien kiljuvien ja omapäisten lasten puolta ja sanon pitäväni heistä! Hemmettiin kaikki hymyilevät enkelikiharat, rakastan riiviöitä!
 
justjuu
minä annan lapseni huutaa jos huutaa. huutamalla ei saa tahtoansa perille edes siellä kaupassa. tosin harvoin kyllä huutavat..mutta ajattelen että huuda rauhassa ja ärsytät samalla niitä ärsyttäviä ihmisiä jotka eivät suvaitse lapsia ja ovat niin idiootteja itsekkäitä ääliöitä :kieh: :D :LOL: :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 10:11 Fleur de la Cour kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 10:07 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 09:45 Fleur de la Cour kirjoitti:
Ajattelen että ihanaa, jonkun muunkin lapsi näyttää tunteitaan julkisesti! Oikeen raivoavaa lasta katsellessa yleensä hymyilen ja totean, että luovuutta piisaa siis tuossakin perheessä! Minä rakastan kiljuvia lapsia julkisilla paikoilla!
Tähän on kyllä nyt pakko todeta, että en ole nähnyt yhtään tutkimusta, jossa luovuus on yhdistetty impulssiivisuuteen, ulospäinsuuntautuneisuuteen jne. Luovuus ja taiteellisuus ei todellakaan vaadi näitä ominaisuuksia. Useasti tämä menee jopa ihan päinvastoin. Autistiset ihmiset ovat usein hyvin luovia.
Jopa sulla kiristää pipo.. anna nyt hyvä ihminen mun nauttia omapäisistä lapsista! Palstaltahan tämä ilmaus on opittu ja sarkastiseen sävyyn sitä nykyään käytän kun oma lapseni on ihan oikeasti luova ja todella taiteellinen, mutta palstamammat sanovat että ei pidä paikkaansa, lapsesi on vain huonotapainen. Joten minä taasen pidän kaikkien kiljuvien ja omapäisten lasten puolta ja sanon pitäväni heistä! Hemmettiin kaikki hymyilevät enkelikiharat, rakastan riiviöitä!
:D Hymyilevät enkelikiharaisetkin voivat olla riiviöitä... ;)
 

Yhteistyössä