Mitä ajatuksia herättää: Aloin seurustelemaan 16-vuotiaana 28-vuotiaan mieheni kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja Karoliina.
  • Ensimmäinen viesti
"xxx"
Itse olen 28-vuotias nainen ja en missään nimessä voisi ajatella 16-vuotiasta romanttisesti, joten pakosta mietin, mitä miehen päässä liikkuu. Ja muistan, kun itse olin 16-vuotias, melkein kolmekymppiset tuntui ikälopuilta. Siitä huolimatta, että mies epäilyttää, toivon että hän osoittautuu kunnolliseksi.
 
no niin niin
nuorena naisena seurustelin itseäni 16 vuotta vanhemman kanssa. emme sentään edes tunteneet kun olin alaikäinen, että vasta parinkympin korvilla. mutta muistan tuon asenteen. että miten uhosi kuinka meillä menee hyvin ikäerosta huolimatta ja piti itseä muka "parempana" ja fiksumpana kun aikuinen mies on omakseen huolinut. ei sitä kauaa kestänyt. eikä onneksi pamahtanut paksuksi. jälkeenpäin olen miettinyt, että ei ihan fiksu ollut mies, jos olisi ollut niin olisi hakenut vähän vanhemman naisen seuraa kuin parikymppisen. kai sitä oli joku miehen näyttelykappale, että katsokaas kun mulla onkin nuori vaimo.

eli enpä kovin pitkää suhdetta povaa teille, anteeksi vaan.
 
Utelijas
Ootko sä kymmenen vuotta vanhemman näköinen, kuin ikäsi puolesta vois olettaa? Ja voisko miestä vastaavasti veikata 10 vuotta nuoremmaksi.

Olen nyt viiskymppisenä tutustunut pariin pariskuntaan, joita pidin ikäisinäni. Pikkasen leuka loksahti, kun molempien rouvat on mua 6-8 vuotta mua nuorempia ja herrat saman verran vanhempia.

Vai näyttikö pariskunnat mun silmiin samanikäisiltä, koska on olemassa jokin salainen oletusarvo, että puolisot ovat aikalailla samanikäisiä keskenään. Aivoni olisivat siis huijautuneet?
 
Sama ikäero kuin mun veljellä ja sen vaimolla, samassa iässä siis alkoivat seurustelemaan (veli oli 16v, vaimo 28v).

Kyllähän se silloin inhotti aika paljonkin, mutta ajan kanssa siihen tottui. He saivat myös lapsen, kun veli oli alle 20v.
Henkilökohtaisesti en voisi kuvitella tuollaista, enkä sallisi omalle lapselleni, en todellakaan.
Olen sitä mieltä, että nuorten pitää antaa kehittyä rauhassa. Siihen ei tarvita selkeästi aikuisia sekoittamaan toisen elämää.
 
Karoliina.
Alkuperäinen kirjoittaja ajatuksia herää;30277282:
Paskakysymyksistä? Kysymys koulutuksesta ja työstä on mielestäsi paskaa? Se ja kirjoitusvirheesi kertovatkin jo kaiken.

Toivottavasti saat keskenmenon. Tämä maailma ei tarvitse enää yhtään uusia hillujien lapsia jotka tarvitsevat kohta kaikki erityistuet kun vanhemmat eivät osaa suunnitella elämäänsä.
No hyi. HÄPEÄ! ei kellekkään toivota tuollasia.

Onneksi ei ole keskenmenoni sinusta ja muista kiinni, jos sellainen tulisi...

Ja niin, vituttaako kun en vastaa iän ikusiin paskan jankkaamis kysymyksiin. :) jos on yhtään tätä palstaa lukenut ja nähnyt mm. keskusteluja pariskunnista joilla on enemmän ikäeroa, niin kummasti toistuu aina samat kysymykset ja se on ihan sama mitä niihin vastaa, aina on silti yhtä "huono" ja haukkumista saa...

Emmä tosiaan tiedä miksi mä edes tein tämän keskustelun tänne. Ehkä haluan ajatella aina liikaa ihmisistä hyvää. :)
 
Karoliina.
Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä;30277293:
Vaikutat lapselliselta, vielä vähemmän nyt ymmärrän että miksi niin vanha mies on kanssasi..?!
Mutta eikös se ole kivaa kun on lapsenmielinen, minne sun lapsenmielisyytesi on kadonnut..!? :) hahaa.. :D

Tääkin muuten toistuu aina näissä ikäero ketjuissa, tämä, että jos toinen on huomattavasti kumppaniaan nuorempi ja vielä melkeen lapsen kengissä, niin sitten lapselliseksi huudellaan... vaikka kuinka fiksusti olisi käyttäytynyt. :D Tyhmiä.

Tässä just näkee sen ja sanon tämän nyt kaikille muillekin, joilla on ikäeroa vähän enemmän parisuhteessa, että tehkää just niinku lystäätte, ikinä täällä ei voi kaikkia mielyttää... Se on vain totuus.
 
Karoliina.
[QUOTE="xxx";30277394]Itse olen 28-vuotias nainen ja en missään nimessä voisi ajatella 16-vuotiasta romanttisesti, joten pakosta mietin, mitä miehen päässä liikkuu. Ja muistan, kun itse olin 16-vuotias, melkein kolmekymppiset tuntui ikälopuilta. Siitä huolimatta, että mies epäilyttää, toivon että hän osoittautuu kunnolliseksi.[/QUOTE]

No voin korjata helpotukseksesi käsityksen, hän on ihan kunnollinen. :)
 
Karoliina.
nuorena naisena seurustelin itseäni 16 vuotta vanhemman kanssa. emme sentään edes tunteneet kun olin alaikäinen, että vasta parinkympin korvilla. mutta muistan tuon asenteen. että miten uhosi kuinka meillä menee hyvin ikäerosta huolimatta ja piti itseä muka "parempana" ja fiksumpana kun aikuinen mies on omakseen huolinut. ei sitä kauaa kestänyt. eikä onneksi pamahtanut paksuksi. jälkeenpäin olen miettinyt, että ei ihan fiksu ollut mies, jos olisi ollut niin olisi hakenut vähän vanhemman naisen seuraa kuin parikymppisen. kai sitä oli joku miehen näyttelykappale, että katsokaas kun mulla onkin nuori vaimo.

eli enpä kovin pitkää suhdetta povaa teille, anteeksi vaan.
" eikä onneksi pamahtanut paksuksi. "

Tiedätsä miten mukavaa, on lukea tälläsiä kommentteja kun on raskaana?
 
Karoliina.
Ootko sä kymmenen vuotta vanhemman näköinen, kuin ikäsi puolesta vois olettaa? Ja voisko miestä vastaavasti veikata 10 vuotta nuoremmaksi.

Olen nyt viiskymppisenä tutustunut pariin pariskuntaan, joita pidin ikäisinäni. Pikkasen leuka loksahti, kun molempien rouvat on mua 6-8 vuotta mua nuorempia ja herrat saman verran vanhempia.

Vai näyttikö pariskunnat mun silmiin samanikäisiltä, koska on olemassa jokin salainen oletusarvo, että puolisot ovat aikalailla samanikäisiä keskenään. Aivoni olisivat siis huijautuneet?
Mies on ainakin nuoremman näköinen ja minä vanhemman, mutta en nyt lähtis sanomaan että kumpikaan on kumpaankaan suuntaan 10 vuodella, koska se on jo tosi iso heitto.. :)

Eikä meitä yhdistänyt meidän ulkonäkömme, vaan luonteemme.

Ja niin, voihan sinun aivosi olla "huijaantuneet". :) Itse en kuitenkaan koskaan ole ajatellut, että pariskuntien olisi oltava jotenkin saman ikäisiä... olen aina kohdannut heidät sen ikäsinä kun ovat ja selkeästi olen nähnyt kadulla myös pariskuntia joilla on 10v ikäeroa, mutta ei se minusta ole ollut mitenkään kamalaa...? ihan normaalia. Ja 10v on kuitenkin ikäerona vielä semmonen, että ei siinä ikinä tuu olemaan semmosta asetelmaa, että toinen on kauhea ryppynen 80-vuotias mummo tai pappa ja toinen 18v hottis pimu tai jätkä. :) sellanen ois jo aika absurdia...
 
Karoliina.
Sama ikäero kuin mun veljellä ja sen vaimolla, samassa iässä siis alkoivat seurustelemaan (veli oli 16v, vaimo 28v).

Kyllähän se silloin inhotti aika paljonkin, mutta ajan kanssa siihen tottui. He saivat myös lapsen, kun veli oli alle 20v.
Henkilökohtaisesti en voisi kuvitella tuollaista, enkä sallisi omalle lapselleni, en todellakaan.
Olen sitä mieltä, että nuorten pitää antaa kehittyä rauhassa. Siihen ei tarvita selkeästi aikuisia sekoittamaan toisen elämää.
No onneksi se ei ole loppupeleissä, kenenkään vanhemmasta kiinni, kenen kanssa se oma lapsi alkaa seurustelemaan... :)

Kaikkea kun ei tosiaan tarvitse kertoa vanhemmille.

Ja mies ei ainakaan mun elämää ole sekoittanut, jos me ei oltas tavattu ja tutustuttu sillon, niin tuskin odottaisin nyt mun lastakaan... :heart: Kaikinpuolin omaan elämään, olen siis tyytyväinen tällä hetkellä. ! :)
 
"vesimeloni"
Kyllä se vaan voi onnistua, jos kemiat toimii hyvin. Ikäerosta huolimatta.
Itse aloin myös seurustella mieheni kanssa, kun olin 16v ja mieheni tuolloin 28v, eli aivan sama tilanne. Esikoisemme sain, kun oli muutamaa viikkoa vaille 19v. Kyllä sitä monet jaksoi kauhistella ja puhua "kotileikistä" ja hyväksi käytöstä ja ties mistä. Mutta tässä sitä vaan ollaan edelleen, 22 vuotta myöhemmin. :)
Minä oon nyt siis 38v. Mies 50v. Lapset on jo kohta 20v ja 17v. Hyvin on mennyt, mitään isoja vaikeuksiakaan ei ole ollut. Naimisiin mentiin 2 vuotta sitten. :D
 
Karoliina.
[QUOTE="vesimeloni";30280476]Kyllä se vaan voi onnistua, jos kemiat toimii hyvin. Ikäerosta huolimatta.
Itse aloin myös seurustella mieheni kanssa, kun olin 16v ja mieheni tuolloin 28v, eli aivan sama tilanne. Esikoisemme sain, kun oli muutamaa viikkoa vaille 19v. Kyllä sitä monet jaksoi kauhistella ja puhua "kotileikistä" ja hyväksi käytöstä ja ties mistä. Mutta tässä sitä vaan ollaan edelleen, 22 vuotta myöhemmin. :)
Minä oon nyt siis 38v. Mies 50v. Lapset on jo kohta 20v ja 17v. Hyvin on mennyt, mitään isoja vaikeuksiakaan ei ole ollut. Naimisiin mentiin 2 vuotta sitten. :D[/QUOTE]

Minustakaan tuo ei kuullosta yhtään kamalalta jos minulla on esim. 38-vuotiaana, viiskymppinen mies. Kun miettii nyt näitä muita julkkismiehiä esimerkiksi ketkä on viiskybäsiä, Tauski, Arto Länsman... Mutta heidän luonteisiin en ota mitään kantaa. Ulkonäkö on kuitenkin edelleen komea ja kiinostava. :) ja kun aattelee, että enhän minäkään 38-vuotiaana ole enää ollut mikään hottis 20vee pimu 18-vuoteen... Vanha kurppa, joka täyttää 2v päästä 40. :D niin mikäs siinä on 50-vuotiaan miehen kanssa ollessa...

Odotellaan, että saadaan nyt tämä ensimmäinen lapsi vaan turvallisesti maailmaan, mutta on meilläkin haave kahdesta lapsesta. Sitten lapsilukumme on täysi. Olisi mukava jos toinen mukelo vaikka tulisi maailmaan sillon kun esikoisemme täyttää 3v, minä 23v ja mies 35v. :) Mutta saas nähdä.

Hyvää sunnuntaita!
 
"hmmm"
Samalla ikäerolla aloitettiin ja melkein saman ikäisinä mekin. Nyt vaan takana 20 yhteistä vuotta, joten meillä se ainakin kesti :) Jos nuorempi osapuoli on ikäistään kypsempi ja vanhempi osapuoli ikäistään lapsellisempi niin se tasoittaa tilannetta ;)

Mutta aika näyttää miten käy. Samalla tavalla aika näyttää miten käy parisuhteessa vaikkei mitään ikäeroa olisikaan! Mutta näin jälkeenpäin ei tuo tilanne mitenkään ihanne ole, koska vaarana on että se vanhempi onkin joku pervo.. joka vaihtaa parin vuoden päästä taas johonkin uuteen 16-vuotiaaseen. Tai senkin voi nähdä haittana, että toinen on jo elänyt sen nuoruuden (ei sillä että 28-vuotias mikään vanha olisi, mutta ne bailuvuodet) ja tältä nuoremmalta jää sellaisia asioita kokematta joita olisi ehkä muuten tehnyt. Tosin tämäkään ei välttämättä ole iästä kiinni, osa jättää asioita tekemättä heti kun vain on parisuhteessa, oli ikää minkä verran tahansa.

Mutta toivon että teillä menee kaikki hyvin :)
 
vierass
Tauski ja Arto Lansman pilasivat provon, jotakin rajaa hei yok, mutta sitahan tassa takaa ajettiin, etta noin eripariset suhteet ovat vain duunareiden hommia (tosi harvinaisia silti muualla kuin seiska-wt-provokirjoituksissa). Olisi sosiaalinen itsemurha vaikka jollekin tk-laakarille alkaa jonkun teinin kanssa seurustelemaan.
 
ai mitvit
" eikä onneksi pamahtanut paksuksi. "

Tiedätsä miten mukavaa, on lukea tälläsiä kommentteja kun on raskaana?
Haloo, mähän puhuin omasta tilanteestani tuolloin?! Vai miks otat henkilökohtaisesti just tuon, onko sulla herännyt itselläs jotain epäilyjä suhteenne jatkuvuudesta? Jos itte olet nyt sitä mieltä että kaikki hyvin teillä ja olette yhdessä forever, niin eihän tuo silloin sua koske -vai?

Olisitko mitään muuta ajatusta voinut tuosta viestistäni poimia ja kommentoida?
 
ai mitvit jatkaa
Kuljetteko paljon yhdessä ystäviänne tapaamassa tms? Millä tavoin ystävät suhtautuvat teihin entäpä millä tavoin itse puhutte suhteestanne muille, kuinka käyttäydytte parina muiden nähden ja kuullen? Tuoko jompi kumpi teistä ikäeroa esiin vai onko se niin luonnollista suhteessanne, ettei sitä huomioida missään mitenkään?
 
Karoliina.
[QUOTE="hmmm";30284033]Samalla ikäerolla aloitettiin ja melkein saman ikäisinä mekin. Nyt vaan takana 20 yhteistä vuotta, joten meillä se ainakin kesti :) Jos nuorempi osapuoli on ikäistään kypsempi ja vanhempi osapuoli ikäistään lapsellisempi niin se tasoittaa tilannetta ;)

Mutta aika näyttää miten käy. Samalla tavalla aika näyttää miten käy parisuhteessa vaikkei mitään ikäeroa olisikaan! Mutta näin jälkeenpäin ei tuo tilanne mitenkään ihanne ole, koska vaarana on että se vanhempi onkin joku pervo.. joka vaihtaa parin vuoden päästä taas johonkin uuteen 16-vuotiaaseen. Tai senkin voi nähdä haittana, että toinen on jo elänyt sen nuoruuden (ei sillä että 28-vuotias mikään vanha olisi, mutta ne bailuvuodet) ja tältä nuoremmalta jää sellaisia asioita kokematta joita olisi ehkä muuten tehnyt. Tosin tämäkään ei välttämättä ole iästä kiinni, osa jättää asioita tekemättä heti kun vain on parisuhteessa, oli ikää minkä verran tahansa.

Mutta toivon että teillä menee kaikki hyvin :)[/QUOTE]

No 28-vuotiasko ei ole enää nuori ja kykenemätön bailaamiseen? kappas kun mä en tätä tiennytkään.. luulin aina että se raja menisi kliseisesti jossain 30-vuodessa. :D tykkäähän tosin jotkut juhlia vielä senkin jälkeen. Jotkut jopa koko elämänsä, eivätkä halua ikinä lapsia yms... Sekin on ihan ookoo ja jokaisen aikuisen ihmisen oma valinta, miten haluaa elämänsä elää.

Ja minulta ei ainakaan ole mitkään asiat jääneet kokematta, vaikka vanhemman miehen kanssa olenkin yhdessä... Olisiko pitänyt? Minusta se on VÄÄRIN, oli ihmiset minkä ikäisiä tahansa. Ihmisellä on oikeus myös iästä riippumatta ja parisuhteesta riippumatta, toteuttaa omia haluja ja tekemisiään... Ei se parisuhde saa koko sinun elämääsi määrätä.

Ja ei, minun mieheni ei ole pervo. Ja ei, hän ei ole vaihtanut mua kehenkään uuteen 16-vuotiaaseen, vaan hänestä on nyt tulossa kunnollinen isä meidän yhteiselle lapsellemme.
 
Karoliina.
Tauski ja Arto Lansman pilasivat provon, jotakin rajaa hei yok, mutta sitahan tassa takaa ajettiin, etta noin eripariset suhteet ovat vain duunareiden hommia (tosi harvinaisia silti muualla kuin seiska-wt-provokirjoituksissa). Olisi sosiaalinen itsemurha vaikka jollekin tk-laakarille alkaa jonkun teinin kanssa seurustelemaan.
Ja sulle varmaan olisi sosiaalinen itsemurha, olla jokin duunari?

Anteeksi vaan, mutta niitä duunareita taitaa kuitenkin suomessa enemmän olla kuin arvauskeskuksen lääkäreitä...

Ja oletko todella sitä mieltä, että ei ole olemassa pariskuntia joilla on isompi ikäero kuin 1-2v, että todella tämä kaikki tälläinen on provoa? No oletpas sitten harvinaisen tyhmä kyllä.. :D

Ja jokaisella on muuten oma makunsa, noiden miesten suhteen ulkonäöllisestikin. Mikä sinä olet kenenkään makua tuomitsemaan, niin mikä?
 

Yhteistyössä