mitä lapsen hoito tädeille lahjaksi?

  • Viestiketjun aloittaja "emppu"
  • Ensimmäinen viesti
Tässä on muuten hyvä tuoksu, voisikin muutamalle ystävälle tehdä tälläiset - kun haluaa jotenkin muistaa ja periaate on itsetehdyssä...

Ai, niin mutta enhän mä oo kasvattanut ite appelsiinejä enkä neilikoita... Voivoi, en voikaan antaa...
:D :D :D

Mäkin huijasin pahasti sen sun arpajaisvoitto-ovikoristeen kanssa. Kaikki osat oli kaupasta. Ei se ollutkaan itse tehty ;).
 
  • Tykkää
Reactions: SininenSatutar
"vieras"
Heh, en oo tiennykkään että tämä lahjominen on noin hysteeristä.. :D

Mä en oo vieny koskaan mitään 3 vuoden aikana, mutta nyt kun lapsi lähtee päiväkodista olen ostanut peräti suklaakonfettirasian kaikille kolmelle tädille YHTEISEKSI kahvihuoneeseen :) Ja mielestäni on täysin riittävä. En usko, että tädit tekee mitään niillä 20:llä "söpöllä" lapsen itse tekemällä huopatontulla. Yäk. Ne on aikuisia ihmisiä, ei ne jaksa kotiin sitä krääsää kantaa. Jos mun viemä suklaarasia ei kelpaa niin ei sitte, mutta mun mielestä ei ketään hoitajia/opettajia tartte erikseen lahjoa joka joulu ja kesäloman alku.
Kerrankin joku joka on kanssani samaa mieltä tuosta opettajien/hoitotätien lahjomisesta. Minäkään en ymmärrä miksi pitää lahjoa. Itse vein lasten hoitopaikkaan herkkukorin kun lopettivat hoidon ja viime vuonna leikkoruusut vanhemman opettajalle ja avustajalle kun opettaja vaihtui.

Varmaan se on vanhemmasta söpöä antaa lahjaksi joku lapsen kuvalla koristeltu tuote tai joku pieni soma koriste-esine mutta entäs kun niitä samaisia lahjoja tulee kahdesti vuodessa n. pariltakymmeneltä oppilaalta.
 
täh
siis tä? pitääkö päiväkodin tädeille viedä jotain jouluna???!! ihanko oikeesti? me aateltiin viiä sit ku lapsi lopettaa niin joku muisto..täytyy sanoa etten edes tarkalleen tiedä ketkä meän lapsen ryhmän aikuiset ovat kun ovat aiina porukalla eikä kukaan ole koskaan esittäytynyt hänen ryhmän hoitajakseen (omahoitajan tiiän). lapsi ollu pkssa nyt n. puoli vuotta...ja vaihtaa keväällä lähemmäs pk:hon. tämä oli tämmönen väliaikais ratkaisu...
 
Alkuperäinen kirjoittaja täh;25139262:
siis tä? pitääkö päiväkodin tädeille viedä jotain jouluna???!! ihanko oikeesti? me aateltiin viiä sit ku lapsi lopettaa niin joku muisto..täytyy sanoa etten edes tarkalleen tiedä ketkä meän lapsen ryhmän aikuiset ovat kun ovat aiina porukalla eikä kukaan ole koskaan esittäytynyt hänen ryhmän hoitajakseen (omahoitajan tiiän). lapsi ollu pkssa nyt n. puoli vuotta...ja vaihtaa keväällä lähemmäs pk:hon. tämä oli tämmönen väliaikais ratkaisu...
Mun mielestä kyse ei ole siitä, mitä pitää tehdä ja onko pakko.

Vaan siitä, että me ainakin HALUTAAN muistaa. Ovat kuitenkin hyvin tärkeässä roolissa lapsen elämässä.

Miksi kaikki pitää kääntää pakoksi ja stressaavaksi kilpailuksi. Jos haluat viedä lahjan, viet. Jos et halua, et vie. Ei siinä sen kummempaa. Mua inhottaa se, että syyllistetään niitä, jotka haluaa hoitajia muistaa.
 
"Hoitotäti"
Hyvän joulun toivotukset tai jos lapsi jotain haluaa antaa, niin kortti riittää, kiitos. Oikeasti emme halua kotiimme kaikenlaista ylimääräistä, vaikka hyvää tarkoittattekin.... =o)
 
"mä"
Jos joku nyt haluaa ehdottomasti tuoda jotain niin kiva pieni joulukoriste(esim. joulukuuseen laitettava) olis kiva .
:) Kiitos ja kortti riittä kyllä ihan hyvin.
Olen ollut hoitajana yli 20v ja sinä aikana olen saanut n. 15 joulukoristetta ja ne kaikki päätyy jonnekin esille joulunaikaan ja kaikki ovat vielä tallella.
Sekalaiset koriste-esineet ; ruukut , tuikut jne. ovat kadonneet ties minne vuosien varrella.
 
"elli"
Härregud! Oikeestiko te näoertelette jotain suklaataloja hoitotädeille? :O
Me ollaan sitten vissiin oltu tosi tylyjä, kun on viety itse tehty kortti ja joku pieni jouluinen juttu- esim. kuusenkoriste
 
hoitotätsykkä
[QUOTE="äitykkä";25139450]itse vien ison viinapullon, menee varmasti tarpeeseen kun joutuu noita riiviöitä katselemaan päivästä toiseen[/QUOTE]

Tuo sitten edes jotakin laatutavaraa etkä sitä tavallista kossupulloa kuten muina vuosina
 
....
Tänä syksynä on niin paljon ollu kaikkea muuta ja monta. En ajatellu lahjoa tarhan tätejä tänä vuonna ollenkaan. Katsotaan sitten keväällä... Jos lapsi tahtois kortit tehdä...
 
"vieras"
Olen pph ja minulle riittäisi kyllä hyvin kortti.. Aina vanhemmat tuovat jotain lahjaa kuitenkin. Ite toivoisin ettei mitään tavaralahjoja, kun sitä on riittävästi. Ennemmin jotain "kuluvaa" kuten suklaata, kahvipaketti, kynttilä... Olen saanut viime vuosina mm. nahkakintaat, villasukat, pöytäliinan, arvokkaan mehukannun, pyyhkeitä... Mieluisia on toki ollu kaikki ja käytössä on olleet.. Pöytäliinakin osu just mun makuun niin on ollu sitte käyttöä :)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25139677]Olen pph ja minulle riittäisi kyllä hyvin kortti.. Aina vanhemmat tuovat jotain lahjaa kuitenkin. Ite toivoisin ettei mitään tavaralahjoja, kun sitä on riittävästi. Ennemmin jotain "kuluvaa" kuten suklaata, kahvipaketti, kynttilä... Olen saanut viime vuosina mm. nahkakintaat, villasukat, pöytäliinan, arvokkaan mehukannun, pyyhkeitä... Mieluisia on toki ollu kaikki ja käytössä on olleet.. Pöytäliinakin osu just mun makuun niin on ollu sitte käyttöä :)[/QUOTE]

Se jäi edelliseen viestiin kirjoittamatta , että minun lapset vie omille opettajilleen kortit. Eskarin kun lopettivat, veivät kahvihuoneeseen jotain kakkua. Muuten ei yleensä ostella sen kummempaa.
 
"Hoitotäti"
Viime-, toissa- ja sitä edellisvuotiset kahvit, teet, mausteet, saippuat ym edelleen käyttämättä. Eivät sopineet perheeni makuun ja ovat kertyneet jonnekin kun en ole muistanut heittää pois tai lahjoittaa edelleen. Samoin kullanväriset kynttilät (yök) ja Tiimarin servetit jossain romukopan pohjalla. Paras lahja oli pellavainen laudeliina tenavalta, jonka perhettä en voinut sietää (tunne oli molemminpuolinen). Se on perseeni alla joka lauantai saunassa ja jotenkin tämä mielikuva lämmittää aina vaan mieltä. :)
 
tätsy
[QUOTE="äitykkä";25139450]itse vien ison viinapullon, menee varmasti tarpeeseen kun joutuu noita riiviöitä katselemaan päivästä toiseen[/QUOTE]

tämä on oikein hyvä idea! omaa jouluani ainakin piristäisi.
 
Lex
[QUOTE="vieras";25138694]Kerrankin joku joka on kanssani samaa mieltä tuosta opettajien/hoitotätien lahjomisesta. Minäkään en ymmärrä miksi pitää lahjoa. Itse vein lasten hoitopaikkaan herkkukorin kun lopettivat hoidon ja viime vuonna leikkoruusut vanhemman opettajalle ja avustajalle kun opettaja vaihtui.

Varmaan se on vanhemmasta söpöä antaa lahjaksi joku lapsen kuvalla koristeltu tuote tai joku pieni soma koriste-esine mutta entäs kun niitä samaisia lahjoja tulee kahdesti vuodessa n. pariltakymmeneltä oppilaalta.[/QUOTE]

Mäkin olen kyllä samaa mieltä. Ainakaan ne tuskin haluavat kantaa kotiinsa mitään sinänsä ihania muistamisia pari kertaa vuodessa kassikaupalla.

Yhteiseen käyttöön päiväkodille voisin jotakin viedäkin, muttei sekään kyllä ole välttämätöntä.

Eri asia sitten, jos on pph tai vähän aikuisia, mutta meillä vuoropäiväkodissa näitä hoitajia on yhteensä pitkälle toistakymmentä...
 
hyi
[QUOTE="elli";25139505]Härregud! Oikeestiko te näoertelette jotain suklaataloja hoitotädeille? :O
[/QUOTE]

niinpä. ja niin turhaan: kauhea vaiva ja hoitotäti heittää sen käsillä lähmityn suklaaluomuksen kuitenkin suoriltaan roskiin. kukahan idiootti muka söisi asiakkaidensa tuotoksia???
 
Me viedään tänä jouluna mun tekemää luumu-omenamarmeladia pienet purkit. Tätejä on kahdeksan, joten näillä mennään.
Leivon kahvihuoneeseen muutenkin silloin tällöin ja joulun aikaan varmaan leivonkin jotain.
Ollaan annettu toisinaan suklaalevyt, poikien kanssa leivottuja ja koristeltuja muffinsseja, jääkaappimagneetit, joissa luki kiitos ym. Luonnollisesti kauniisti paketoinuina.

t. pk:n täti ja äiti ;)
 
"ope"
[QUOTE="Hoitotäti";25141017]Viime-, toissa- ja sitä edellisvuotiset kahvit, teet, mausteet, saippuat ym edelleen käyttämättä. Eivät sopineet perheeni makuun ja ovat kertyneet jonnekin kun en ole muistanut heittää pois tai lahjoittaa edelleen. Samoin kullanväriset kynttilät (yök) ja Tiimarin servetit jossain romukopan pohjalla. Paras lahja oli pellavainen laudeliina tenavalta, jonka perhettä en voinut sietää (tunne oli molemminpuolinen). Se on perseeni alla joka lauantai saunassa ja jotenkin tämä mielikuva lämmittää aina vaan mieltä. :)[/QUOTE]

Aivan Mahtava! Hih....
 

Yhteistyössä