Mitä lasissa ja mitä kuuluu viikonloppuun? Kilttimies juo vettä ☺️

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kotiviiniä, kiljua, kaljaa ja pontikkaa olisi varastossa mutta halutaan olla täysin selvinpäin kun lämmitetään takkaleivinuuni päivittäin. Ja vaimokin pitäisi lämmittää. Selvinpäin 💞 on parasta.
 
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti
vierailija
Aijaa mä juon kaljaa ja koht avaan punkku pullon. Haha luin kerran alexander dumasia ja menin selittää alkon myyjälle et oon juuri palannut 1600 luvun burgundista ja haluun viiniä jonka panimo on toiminut 1600 luvulla olin musketööri ja halusin samaa viiniä mitä minun musketööri kumppanit joi 1600luvulla ja arvaa mitä noilla spekseillä löytyi viini oli vaan noin 40e pullo😁 mitä pontikkaa sul on? Ite valmistamaa vai mitä?
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
vierailija
Aijaa mä juon kaljaa ja koht avaan punkku pullon. Haha luin kerran alexander dumasia ja menin selittää alkon myyjälle et oon juuri palannut 1600 luvun burgundista ja haluun viiniä jonka panimo on toiminut 1600 luvulla olin musketööri ja halusin samaa viiniä mitä minun musketööri kumppanit joi 1600luvulla ja arvaa mitä noilla spekseillä löytyi viini oli vaan noin 40e pullo😁 mitä pontikkaa sul on? Ite valmistamaa vai mitä?
Meillä on oma pontikkapannu.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Eipä ole nyt lasia tai juomaa lainkaan.

Tilailin tässä justiinsa kotimaista eläinrasvasta tehtyä saippuaa. Jotain muutakin piti tilata, mutta en muista mitä.🤔

Kohta lähden hakemaan pakkasen täyteen puhasta laidunsyönyttä haikun lihhaa. Vois ottaa myös tuoretta maksaa ja tuoreita kananmunia hyvin voivista kanoista!🤤

Mitäs herra Kilttiksen ja rouva Kilttiksen tilalle kuulupi? Miten kanit lampaat summuut? Onko koiria käyny kylässä? Joko kiviläävään tulee veet?

Jokos herrasväki osaa ratsastaa ja hoitaa hevosia?😁
 
Eipä ole nyt lasia tai juomaa lainkaan.

Tilailin tässä justiinsa kotimaista eläinrasvasta tehtyä saippuaa. Jotain muutakin piti tilata, mutta en muista mitä.🤔

Kohta lähden hakemaan pakkasen täyteen puhasta laidunsyönyttä haikun lihhaa. Vois ottaa myös tuoretta maksaa ja tuoreita kananmunia hyvin voivista kanoista!🤤

Mitäs herra Kilttiksen ja rouva Kilttiksen tilalle kuulupi? Miten kanit lampaat summuut? Onko koiria käyny kylässä? Joko kiviläävään tulee veet? Joko herrasväki osaa ratsastaa ja hoitaa hevosia?😁
sulla on lompsa lyönnissä jos pystyt ostamaan kertalinttuulla pakastimellisen lihhoo
 
Ni! Kyllä ny jokasella itseään arvostavalla suomalaisella tosiäijjällä pannu porisee autotallin nurkassa.😁

Etkö oo muka koskaan perehtyny, eikö ees isäs keitelly?
Meillä maalla kyhäsivät ponua kun olin snadi, mutta ite en oo tehny koskaan ees viiniä.
isällä ol vehkeet ja tiputteli sillon tällön mutta olin sillon ihan pikkupoika niin ei tarttunu oppi

oli salakähmästä hommoo, sen muistan
 
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti
isällä ol vehkeet ja tiputteli sillon tällön mutta olin sillon ihan pikkupoika niin ei tarttunu oppi

oli salakähmästä hommoo, sen muistan
Juu, muistan! Muutama naapuri kävi potun hakemassa sillon tällön ni kyllä oli salamyhkäistä. Lähdettiin kahtomaan mukamas rattorin osia hallille tms.

Tulihan siinä sitten kärhämääkin tavallisten rajariitojen lisänä kun joku uhkas käräytyksellä jne.😁 Jotenkin kaipaa sitä mummolan tuvan tunnelmaa. Millon oveen koputti mannerouva jotakin myyden, milloin joku naapuri. Olipa kuka hyvänsä niin kaikille tarjottiin pannukahveet ja mummon leipomaa pullaa tms.😁
Mustalaiselta mummo osti mulle peilin ja harjan, ja jollain toisella kerralla pienen jakkaran.🤩
 
Kukkaan ostanut kombucha-sientä?

Tai kefiiri. Mikä ikinä onkaan.


Himottaisi!
Kefiiri pitäs kyhätä raakamaitoon jotta siitä olis hyötyä.

Mulla on tällainen kefiirin siemen paketti:




Näitä raakamaitoon sekoitettavia saa esim. Ruohonjuuresta. Raakamaitoa saa vaikka Kotitilalta (Vanha Talvitie 8 A, Helsinki), muistaakseni tiistaisin.

Jos veteen tehtävä kefiiri on se mitä haet, siihenkin saat vermeet Ruohonjuuresta.
 
Jep! Ihan parasta olutta. Kaipailin koko talven sitä.

toi Koffin ei kyl oo paras js testata haluat.


Ja juu, Ruohonjuuresta aion ostaa, mut sen kombucha-version. Tai ainakin niitä oli vielä syksyllä myynnissä.
En tiiä hannaanko, viiniä olen joskus yrittänyt sentään juoda mutta kalja ei mene alas, ei sitten millään. Edes kotikaljaa en pysty juomaan!

Kandee tilaa nettikaupasta. Myymälässä ei ole ollut kun tuota olen hakenut, jouduin siis tilata.
 
En tiiä hannaanko, viiniä olen joskus yrittänyt sentään juoda mutta kalja ei mene alas, ei sitten millään. Edes kotikaljaa en pysty juomaan!

Kandee tilaa nettikaupasta. Myymälässä ei ole ollut kun tuota olen hakenut, jouduin siis tilata.
Mä tykkään kaikesta happamasta :p


Mut näyttää olevan loppu nyt nettikaupastakin. Pitänee odotella.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä