Mitä luulette auttaako diakoni jos on vuokrarästwjä ja häätölappu tullu?

  • Viestiketjun aloittaja apua....
  • Ensimmäinen viesti
ejk
Jos sinä tulisit sieltä harhakuvitelmistasi viimein maanpinnalla.Kaikkiin asioihin et todellakaan voi vaikuttaa itse,turha luulla että olet jotenkin ylivertainen,ja että asiat menevät juuri niinkuin sinä kuvittelet/sanot.

Se työyyömyys,työtapaturma,sairastuminen voivat osua myös sinun kohdallesi.Luuletko että sitä rahaa tippuu heti tilille esim työtapaturman jälkeen,ei todellakaan siinä voi mennä lähemmäs vuosi ennekuin saat mitään,jos silloinkaan,josk vak.yhtiö haraa kovasti vastaa,ja se että ne sieltä sinulle jotain antavat,voi loppua ykskaks kuin seinään ja siinähän tappelet vuosia heidän kanssaa,sen ajan olet rahattomana.
En elä harhakuvitelmissa enkä ole ylivertainen. Olen realisti.

Säästäminen elikkäs se varautuminen etukäteen näihin työtapaturmiin ynnä muihin jotka nielevät isoja summia rahaa, kannattaa, sillä välttyy paljolti hankaluuksilta jos vain on sitä viitseliäisyyttä.
 
Oppo
AP, teidän ainoa vaihtoehto taitaa olla se, että mies ottaa pikavippejä. Niitähän myönnetään jos vain on luottotiedot kunnossa, mahdollisimman isoja summia ja muutamasta paikasta, kunnes summa on kasassa.

Luottotiedot menee, mutta pienempi paha se on kuin häätö ja mahdollisesti lasten huostaanotto jos kodittomaksi joudutte.

Hyvällä tuurilla saatte ne maksettua ennen kuin luottotiedot menee, siihen menee aika pitkä aika loppuoeleissä
 
Soskun asiakas yh
Saatiin soskusta lahjakortti kylpylään kun unohtu vuokria maksamatta ja tuli häätö. Diakoni järjesti 3 viikossa uuden kämpän ja Niemi toi uudet kalusteet Vepsäläiseltä. Vitutti kun ei kuulunut kuin alkoholittomat juomat kylpyläpaketin aterioihin.
 
porvoosta tuulee
Saatiin soskusta lahjakortti kylpylään kun unohtu vuokria maksamatta ja tuli häätö. Diakoni järjesti 3 viikossa uuden kämpän ja Niemi toi uudet kalusteet Vepsäläiseltä. Vitutti kun ei kuulunut kuin alkoholittomat juomat kylpyläpaketin aterioihin.
Varmasti. Tuliko vielä tarvetta terapiaan tuon vitutuksen takia? Aika ajattelematonta sossulta!
 
"Just just"
Luuletko että sitä rahaa tippuu heti tilille esim työtapaturman jälkeen,ei todellakaan siinä voi mennä lähemmäs vuosi ennekuin saat mitään,jos silloinkaan,josk vak.yhtiö haraa kovasti vastaa,ja se että ne sieltä sinulle jotain antavat,voi loppua ykskaks kuin seinään ja siinähän tappelet vuosia heidän kanssaa,sen ajan olet rahattomana.
No jos työtapaturma käy niin ei se rahantulo seinään lopu. Ensin ollaan saikulla ihan täydellä palkalla ja sitten riippuu tietysti vamman laadusta että jatkuuko saikku, palaillaanko töihin vai mikä on homman nimi.

Ei työantaja voi palkanmaksua seinään lopettaa sen vuoksi että työntekijä loukkaantuu työssä. Kyllä sen rahan ja säästöjen turvin pitäis jonkunlaista varautumiskykyä olla.
 
"titus"
En elä harhakuvitelmissa enkä ole ylivertainen. Olen realisti.

Säästäminen elikkäs se varautuminen etukäteen näihin työtapaturmiin ynnä muihin jotka nielevät isoja summia rahaa, kannattaa, sillä välttyy paljolti hankaluuksilta jos vain on sitä viitseliäisyyttä.
Kaikilla ei ole mahdollisuutta säästää,tai on kerennyt säästää vain pienen ajan.
Kellään on tuskin niin paljon säästöjä,että pystyy elättämään itsensäja perheensä jopa 10v joka voi helpostikin mennä taistellessa vak.yht ym kanssa.
 
"kokemusta löytyy"
[QUOTE="Just just";26567403]No jos työtapaturma käy niin ei se rahantulo seinään lopu. Ensin ollaan saikulla ihan täydellä palkalla ja sitten riippuu tietysti vamman laadusta että jatkuuko saikku, palaillaanko töihin vai mikä on homman nimi.

Ei työantaja voi palkanmaksua seinään lopettaa sen vuoksi että työntekijä loukkaantuu työssä. Kyllä sen rahan ja säästöjen turvin pitäis jonkunlaista varautumiskykyä olla.[/QUOTE]

Oletko ollut tilanteessa?Itse olen taistellut kohta 10v,joten on tämä asia tullut tutuksi.
Sitä että lääkäri kirjoittaa sinulle sen sairasloman/eläkepaperit,ei tarkoita että se menisi läpi vakuutusyhtiöön tai muuallekaan.
 
ejk
[QUOTE="titus";26567405]Kaikilla ei ole mahdollisuutta säästää,tai on kerennyt säästää vain pienen ajan.
Kellään on tuskin niin paljon säästöjä,että pystyy elättämään itsensäja perheensä jopa 10v joka voi helpostikin mennä taistellessa vak.yht ym kanssa.[/QUOTE]

Huhhuh ja hohhoh, ketään ei kymmeneksi vuodeksi jätetä rahattomaksi. Älä ihan totta kehtaa olla noin naiivi ja löperrellä ja liioitella tyhjää p*skaa jookos? Sosiaalitoimistosta on tuollaisissa tapauksissa yleensä toki mahdollisuus saada toimeentulotukea ennaltaehkäisevästi, mutta sitten kun niitä vakuutusrahoja ja muita alkaa tulla, ne peritään takaisin.
 
ap....
soitin isännöisijälle ja sovittiin että se soittaa sosiaalitoimi´stoon maanantaina. sen verran laitto spostia että katotaan yhesä ma tilannetta jos diakonia ei auta. haluaa auttaa meitä saamaan rahat jostain,kun ollaan muuten hyviä vuokralaisia,mut talvella ja keväällä jäi aina parisataa vuokrasta uupuun ja nyt ne sit lankes näin:( talven kuukausi tulot oli yht:n,1000e ja siitä piti maksaa vuokra 700e +sähkö n.100e ja pojan lääkkeet ym... ruokaan jäi pari sataa ehkä just ja just ja välillä oli pakko siis laitta vaan jotain 400e kun ei oltas muuten pärjätty.


oon nyt taas kokopäivän itkeny ja ei näy loppua...aamulla tiijän taas enemmän et auttaako jos kirkko ei auta,ni varma asia et eroan kirkosta! jääpähän sekin satanen enenmmän käteen ,turhaan sit maksaa kirkollisveroa! jouduin myymään melkein kaiken mitä oon pystyny,mokkamasterin myin just 35e ja pärjään kyllä ilman kahviakin! ei polteta tai juoda. koira myytiin viimekuussa 450e että sai vähän pois rästejä. pikavippiejä otettiin 4paikasta yht 500e. eikä viitsi enmpää ottaa ...heinäkuunlopulla saa pikkusen enemmän rahaa ja sitten pystyy laittaan vuokranantajalle n.tonnin jos se antaa meijän täsä asua...siis vielä viimekuussa laitto viestin et ei saada häätöä kun vuokrat suoritetaan ja rästejä päälle mut yhtäkkiä eilen tuli kirje postissa ja häätölappu:( ihme hommaa...
 
Blue
soitin isännöisijälle ja sovittiin että se soittaa sosiaalitoimi´stoon maanantaina. sen verran laitto spostia että katotaan yhesä ma tilannetta jos diakonia ei auta. haluaa auttaa meitä saamaan rahat jostain,kun ollaan muuten hyviä vuokralaisia,mut talvella ja keväällä jäi aina parisataa vuokrasta uupuun ja nyt ne sit lankes näin:( talven kuukausi tulot oli yht:n,1000e ja siitä piti maksaa vuokra 700e +sähkö n.100e ja pojan lääkkeet ym... ruokaan jäi pari sataa ehkä just ja just ja välillä oli pakko siis laitta vaan jotain 400e kun ei oltas muuten pärjätty.


oon nyt taas kokopäivän itkeny ja ei näy loppua...aamulla tiijän taas enemmän et auttaako jos kirkko ei auta,ni varma asia et eroan kirkosta! jääpähän sekin satanen enenmmän käteen ,turhaan sit maksaa kirkollisveroa! jouduin myymään melkein kaiken mitä oon pystyny,mokkamasterin myin just 35e ja pärjään kyllä ilman kahviakin! ei polteta tai juoda. koira myytiin viimekuussa 450e että sai vähän pois rästejä. pikavippiejä otettiin 4paikasta yht 500e. eikä viitsi enmpää ottaa ...heinäkuunlopulla saa pikkusen enemmän rahaa ja sitten pystyy laittaan vuokranantajalle n.tonnin jos se antaa meijän täsä asua...siis vielä viimekuussa laitto viestin et ei saada häätöä kun vuokrat suoritetaan ja rästejä päälle mut yhtäkkiä eilen tuli kirje postissa ja häätölappu:( ihme hommaa...
Hei, ihan hirveästi on jo vuokranantaja antanut joustoa teille. Yhtään ei parane alkaa arvostelemaan vaan olla vain HYVIN nöyränä hattu kourassa. :vampire:
 
  • Tykkää
Reactions: erinys
"höh"
Miksi sosiaalitoimisto ei auta? En ole lukenut mitään eilisiä ketjuja, mutta onhan siihen joku syy, että ei auta? Nehän tekee laskelmat kuukausittain ja ilmeisesti teillä heidän laskujen mukaan olisi pitänyt olla rahaa vuokranmaksuun.

Itse olen vuokranantaja ja eihän tämä ole mitään hyväntekeväisyyttä. Omat maksut ja yhtiövastikkeet menee maksuun tuli vuokralaisen vuokra tai ei. Kyllä siinä helposti kusessa on itsekin jos vuokrat jää vuokralaiselta maksamatta. Häätääkään kun ei voi kovin helposti. Varsinkaan jos osan vuokrasta on maksanut. Tiedän, koska yhdeltä vuokraaliseltani oli 2000 euroa vuokria maksamatta ja siltikään häntä ei saanut vuoteen ulos asunnosta. vuokralaisilla on paljon parempi oikeusturva kuin vuokranantajalla.
 
Miten te ootte joutuneet tuollaiseen tilanteeseen? Mä olisin teinä maksanu sen vuokran, ruokaa kyllä yleensä aina jostain saa (sieltä diakoniastakin saa varmasti helpommin avustusta ruokaan ku noin isoihin vuokrarästeihin). Tietenkin nyt on myöhäistä sitä murehtia enää. Miksi sossu ei auta?
 
"vieras"
AP, teidän ainoa vaihtoehto taitaa olla se, että mies ottaa pikavippejä. Niitähän myönnetään jos vain on luottotiedot kunnossa, mahdollisimman isoja summia ja muutamasta paikasta, kunnes summa on kasassa.

Luottotiedot menee, mutta pienempi paha se on kuin häätö ja mahdollisesti lasten huostaanotto jos kodittomaksi joudutte.

Hyvällä tuurilla saatte ne maksettua ennen kuin luottotiedot menee, siihen menee aika pitkä aika loppuoeleissä
Loppupeleissä ei muuten mene kovin pitkä aika.
 
yksi+yksi
Jos teidän tulot vain tonnin yhteensä kuussa niin kyllähän te olisitte tt-tukea saaneet? Eli monta perheessä, mies+ sinä + ? lasta?
4 lasta sanoi olevan. Joku minusta nyt ei kyllä täsmää. Jos noin iso perhe, niin olisihan heidän pitänyt saada reilusti tt-tukea ja lapsilisätkin suhteellisen isot. Jo niillä olisi tuo vuokra kyllä suoritettu helposti. Nyt en käsitä yhtään.
 
"vieras"
soitin isännöisijälle ja sovittiin että se soittaa sosiaalitoimi´stoon maanantaina. sen verran laitto spostia että katotaan yhesä ma tilannetta jos diakonia ei auta. haluaa auttaa meitä saamaan rahat jostain,kun ollaan muuten hyviä vuokralaisia,mut talvella ja keväällä jäi aina parisataa vuokrasta uupuun ja nyt ne sit lankes näin:( talven kuukausi tulot oli yht:n,1000e ja siitä piti maksaa vuokra 700e +sähkö n.100e ja pojan lääkkeet ym... ruokaan jäi pari sataa ehkä just ja just ja välillä oli pakko siis laitta vaan jotain 400e kun ei oltas muuten pärjätty.


oon nyt taas kokopäivän itkeny ja ei näy loppua...aamulla tiijän taas enemmän et auttaako jos kirkko ei auta,ni varma asia et eroan kirkosta! jääpähän sekin satanen enenmmän käteen ,turhaan sit maksaa kirkollisveroa! jouduin myymään melkein kaiken mitä oon pystyny,mokkamasterin myin just 35e ja pärjään kyllä ilman kahviakin! ei polteta tai juoda. koira myytiin viimekuussa 450e että sai vähän pois rästejä. pikavippiejä otettiin 4paikasta yht 500e. eikä viitsi enmpää ottaa ...heinäkuunlopulla saa pikkusen enemmän rahaa ja sitten pystyy laittaan vuokranantajalle n.tonnin jos se antaa meijän täsä asua...siis vielä viimekuussa laitto viestin et ei saada häätöä kun vuokrat suoritetaan ja rästejä päälle mut yhtäkkiä eilen tuli kirje postissa ja häätölappu:( ihme hommaa...
Ai tää oliki provo...
 
ghfgh
Oisko kellään linkkiä siihen eiliseen tarinaan jotta saisi jotain selvää tähän asiaan. Miksi siis alunperin on tilanne mennyt siihen että ei pysty maksamaan ja miksi sossu ei auta? Jos tulot tonnin ja vuokra 700 niin asumistukena saa jo melko ison osan vuokrasummasta...
 
"minä"
Pahus, yritin sivuhistoriasta etsiä sitä eilistä ketjua missä aloittaja kertoi syyn siihen miksei sossu auta. Hän siis sanoi että heillä tulot sitä luokkaa, että sen takia sossut eivät auta
 
ftayuetu
[QUOTE="minä";26567995]Pahus, yritin sivuhistoriasta etsiä sitä eilistä ketjua missä aloittaja kertoi syyn siihen miksei sossu auta. Hän siis sanoi että heillä tulot sitä luokkaa, että sen takia sossut eivät auta[/QUOTE]

minä en nyt ainakaan ymmärrä. Tuolla sanoo, että tulot olleet tonnin ( 6 henkisellä perheellä ) niin miten voi olla tulot sellaiset, että sossu ei auta. Nyt ei kyllä joku täsmää!!!!????
 
ap....
joo,ei auta kun sossusta sanottiin et miehellä verotietojen mukaan oli niin isot tulot... muuten saadaan kaikki hoidettua ja vuokrat muuten nyt mut nuo talven ja kevään rästien takia saadaan häätö:( rukoilen että saadaan jostain apua... miehelläkni niin paljon velkaa et joka päivä tulee karhukirjeitä ym...ykslapsi asuu virallisesti äidillään...lapsisilät menee vanhaan talolainan lyhennyksiin...en jaksa enempää selittää,koko päivän taas itkeny:( toivon vaan et diakonia auttaisi edes vähän:( ja jos saisin puhuttua vuokranantajalle että siaisn vielä maksuaikaa ja rahaa kerättyä rästeihin!
 

Yhteistyössä