Mitä luulette auttaako diakoni jos on vuokrarästwjä ja häätölappu tullu?

  • Viestiketjun aloittaja apua....
  • Ensimmäinen viesti
"Minä"
Miksi heti huudellaan provoa? Ne jotka miettivät mihin on mennyt lapsilisät, niin Ap kirjoitti viesteissään että lapsilisät menee edellisen talolainan lyhennyksiin. Opetelkaa lukemaan.
 
[QUOTE="kokemusta löytyy";26567423]Oletko ollut tilanteessa?Itse olen taistellut kohta 10v,joten on tämä asia tullut tutuksi.
Sitä että lääkäri kirjoittaa sinulle sen sairasloman/eläkepaperit,ei tarkoita että se menisi läpi vakuutusyhtiöön tai muuallekaan.[/QUOTE]

Kyllä mie vaan työtapaturman jälkeen sain palkan. Olin saikulla reilun kuukauden ja kun jouduin leikkaukseen maksoi firma palkan ja lääkärikulut kaikki taksimatkoja myöten. Oisin saanu muitaki korvauksia jos oisin halunnu. Ja kävin työsuojelupiirin nostaman (firmaa kohtaan) oikeusjutun vuoksi käräjilläkin.
 
yksi vuokranantaja
Ei todellakaan pysty vuokralaista häätämään tuolla tavalla. Ei pelkoa. Käräjäoikeuden päätös ja sekin on tuotava henkilökohtaisesti vuokralaiselle eli vuokralaiselle käteen. Tiedän, koska olen vuokranantaja ja selvitellyt useampia häätöjä ihan asianajajien kanssa. Ei todellakaan mitkään lähetetyt kirjeet riitä.
 
saatiin
Me asutaan turussa ja meillä oli kanssa rästejä ihan sikana. saatiin sossusta joku 300e niihin ja diakonilta 700e. Loput hoidettiin itse maksusuunnitelmalla. Meillä rästit johtui siitä etti osattu hakea toimeentulotukea kun siihen olisi ollut tarvetta miehen ollessa työtön vaan otettiin sen sijaan vippejä. No hommahan levisi ihan käsiin. Nyt sitten ollaankin sen jälkeen maksettu kiltisti vuokrat, meinaan ei sossu ja diakoni auta kuin yhdene kerran tällaisessa.
 
Tiiän että elämä voi joskus yllättää negatiivisella tavalla raha-asioissa mutta muistattehan AINA maksaa ENSIN vuokra ja sitte muut jutut JOS jää rahaa. Se ei oo niin vaarallista että joku puhelinlasku tms jää maksamatta kunhan katto pysyy pään päällä. varsinkin kun on lapsia.
 
10v kohta taistellut
Kyllä mie vaan työtapaturman jälkeen sain palkan. Olin saikulla reilun kuukauden ja kun jouduin leikkaukseen maksoi firma palkan ja lääkärikulut kaikki taksimatkoja myöten. Oisin saanu muitaki korvauksia jos oisin halunnu. Ja kävin työsuojelupiirin nostaman (firmaa kohtaan) oikeusjutun vuoksi käräjilläkin.
Ilmeisesti kuntouduit leikkauksen jälkeen,ja pääsit palaamaan töihin?.
Meitäkin on joilta työtapaturma on vienyt lopullisesti työkyvyn,joten ei voi oikein verrata,lyhyttä tilapäistä tilannetta ja tälläistä missä on mennyt koko elämä uusiksi.Eläkeelle liian nuoria,töihin liian sairaita.
 
"nainen"
Paljonko sun mies sit tienaa, jos on liian isot tulot sossulle? Kai sossu nyt auttaisi, jos oikeasti olisitte vähävaraisia.
Paljonko teillä on ollut talvella kk-tulot brottona yhteensä?
 
Lakatkaa vastaamasta tälle epäyksilölle kun levy näyttää jääneen jumiin. Mä todella toivon että lastensuojelu olisi tiukempi nimenomaan näissä tapauksissa, jonkunlainen yhteistyö vuokranantajien kanssa voisi olla hyvä? Yksityistenkin, kaupungin kämpissä saa loisia maksamatta yli puolikin vuotta ja ymmärretään ja hyysätään ihan loputtomiin.Maksat kerran isot rästit ja sitten voikin taas olla maksamatta.

Lapsille on todellista rakkautta että kelvoton äiti tahi isä tajuaa luopua heistä luovuttamalla vapaaehtoisesti huostaan ajoissa jos ei osaa huolehtia asioistaan eikä elämästään.
Tästä saa sellaisen kuvan,että jos ihmisellä on rahaa ko roskaa ni lapset voi jättää heitteelle. Maksaa vaan toiset hiljaseksi asiasta.
 
kyllä
Auttavat jos vaan haluavat. Mulla jäi nuorena tuo kriittinen 3 kuukautta vuokria maksamatta ja häätö päällä. Sosiaalitoimisto ei voinut auttaa, mutta sossuntäti soitti seurakuntaan ja maksoivat sieltä vuokrat.
 
ensinnäkin sosiaalinen luotto on tarkotettu sellasille, joilla on säännölliset tulot (muutakin kuin toimeentulotuki tai kelan tuet) eli käytännössä palkkatuloja tulis olla.
Ja ihmettelen kyllä tuota sossu ei auta juttua. Ei sossu mitään vuosituloja kato joten en tajua miten ne ois voinu hylätä vuokrarästit sen takia, että miehelle verotiedoissa liian suuret tulot? Vielä viime vuonna. Siis sossussahan tarkastetaan NYKYTILANNE, ei siinä oo kyse mistään vuoden 2011 verotustiedoista. Ellei teillä oo verotustiedoissa näkyny varallisuutta, joka tulis realisoida. Se on sitten eri juttu.
 
ap....
meillä tulot on nyt miehen liitonraha verojen jälkeen n.900e ja mun kotihoidontuki90e verojen jälkeen äitiyspäiväraha 45oe lapsilisät 350e... ja asumistukea saadaan n.150e. eli tulot yhteensä:1840noin...mutta nuokin tulee miten sattu nuo rahat..lapsilisät ei oo ollenkaan käytössä..ja tuo 90e menee toiseen lyhennykseen eli mun äpraha ja miehen rahat on...just saadaan vuokra 700e maksettua+sähkö/vesi ja netti ja vakuutukset...ruokaan jää n.parisataa kk.. mut sosu sano puhlimesa että ei valitettavasti voi auttaa:( lisäksi onko totta et joutuu lastensuojelun asiakkaaksi tämmösen takia?muuten kaikki hyvin...
 
JuuH
Me asutaan turussa ja meillä oli kanssa rästejä ihan sikana. saatiin sossusta joku 300e niihin ja diakonilta 700e. Loput hoidettiin itse maksusuunnitelmalla. Meillä rästit johtui siitä etti osattu hakea toimeentulotukea kun siihen olisi ollut tarvetta miehen ollessa työtön vaan otettiin sen sijaan vippejä. No hommahan levisi ihan käsiin. Nyt sitten ollaankin sen jälkeen maksettu kiltisti vuokrat, meinaan ei sossu ja diakoni auta kuin yhdene kerran tällaisessa.
Voih, tää on niin tätä päivää. Sanon vaan, että tätä näkee paljon. Omia oikeuksia ei ymmärretä, eletään köyhyydessä ja tietämättömyydessä joka periytyy seuraavalle sukupolvelle. Byrokratia tuntuu ylitsepääsemättömältä.

Hyvä että pääsitte jaloillenne, toivon samaa aloittajalle.
 
Minne lisät
meillä tulot on nyt miehen liitonraha verojen jälkeen n.900e ja mun kotihoidontuki90e verojen jälkeen äitiyspäiväraha 45oe lapsilisät 350e... ja asumistukea saadaan n.150e. eli tulot yhteensä:1840noin...mutta nuokin tulee miten sattu nuo rahat..lapsilisät ei oo ollenkaan käytössä..ja tuo 90e menee toiseen lyhennykseen eli mun äpraha ja miehen rahat on...just saadaan vuokra 700e maksettua+sähkö/vesi ja netti ja vakuutukset...ruokaan jää n.parisataa kk.. mut sosu sano puhlimesa että ei valitettavasti voi auttaa:( lisäksi onko totta et joutuu lastensuojelun asiakkaaksi tämmösen takia?muuten kaikki hyvin...
Mihin lapsilisät menee? Onko teillä esim. Vanhoja velkoja?
 
että näin
Tota noin..tää on kyl ihan uskomatonta et sosku ei auta :O Teidän ruokamenot on jo n.1900/kk soskun normien mukaan..siihen kaikki muut menot päälle.ja jos tulot on vaan tuon 1840 ni pitäs kyl saada aikas hyvin soskusta

Pelkästään tuon vuokran ja ruokamenojen jälkeen teidän vaje oolis jo reilu 700e..en lasken noit sähk/vesi menoja ollenkaan!!!
 
gdjidgk
Alkuperäinen kirjoittaja että näin;26573589:
Tota noin..tää on kyl ihan uskomatonta et sosku ei auta :O Teidän ruokamenot on jo n.1900/kk soskun normien mukaan..siihen kaikki muut menot päälle.ja jos tulot on vaan tuon 1840 ni pitäs kyl saada aikas hyvin soskusta

Pelkästään tuon vuokran ja ruokamenojen jälkeen teidän vaje oolis jo reilu 700e..en lasken noit sähk/vesi menoja ollenkaan!!!
Mistäköhän revit ton että pelkät ruokamenot ois 1900?! Toimeentulotuen perusosa on aikuiselle noin 350 ja lapselle vissiin 150-200 elikkäs perusosa ap:n perheelle olis max. 1500 ja siitä maksetaan kaikki muutkin kuin ruokakulut. Tarkkoja lukuja noi ei ole kun en niitä jaksa tätä varten etsiä mutta ei tasan sossu laske että 6-henkisen perheen ruokakulut saa olla 1900.
 
että näin
Mistäköhän revit ton että pelkät ruokamenot ois 1900?! Toimeentulotuen perusosa on aikuiselle noin 350 ja lapselle vissiin 150-200 elikkäs perusosa ap:n perheelle olis max. 1500 ja siitä maksetaan kaikki muutkin kuin ruokakulut. Tarkkoja lukuja noi ei ole kun en niitä jaksa tätä varten etsiä mutta ei tasan sossu laske että 6-henkisen perheen ruokakulut saa olla 1900.
2x 350e

lapsen iästä riippuen 244-299e on perusmenot

laske siintä
No joo asian esitin väärin eli kyllä tossa on muutakin ku ruoka..mut joka tapausessa se vaje ei muutu miksikään
 
että näin
Alkuperäinen kirjoittaja että näin;26573699:
2x 350e

lapsen iästä riippuen 244-299e on perusmenot

laske siintä
No joo asian esitin väärin eli kyllä tossa on muutakin ku ruoka..mut joka tapausessa se vaje ei muutu miksikään
ei ku perusmenot lapsista on 244-322e
 
Siis eiks tää oo tää juttu et miehellä on jotain vanhaa asuntolainaa jota he makselevat, kun myi eksän kanssa jonkun asunnon ja jäi siitä velkaa sekä pankille että eksälle for some reason? Eli siis miehen tyhmyyden vuoksi maksavat 500 ylimääräistä joka kk jota ei sossu laske menoiksi.

Diakonilta olisi varmasti saanut lapun, jolla saa hakea ruokaa ruokabusseista ja useissa kaupungeissa myös eurokasseja jaetaan erilaisista pisteistä. Tämä olisi pienentänyt ruokalaskua huomattavasti ja jättänyt rahat vuokralle. Myös ihmetyttää, miksei miehen takautuvista liitonrahoista maksettu koko vuokraa pois.
 
fhgy
[QUOTE="Kifa";26574983]Mistä se lapsen leiri sitten on maksettu jos ei kerran ole yhtään rahaa?[/QUOTE]

Esim. srk:n leireille otetaan lapsia ilmaiseksikin jos kertoo tilanteen. Harkinnan mukaan voidaan jättää maksu perimättä.

Samoin esim. joissain kaupungeissa on srkn:n kesäleirejä joka arkipv ja siellä saa käydä ilmaiseksi ja lounaskin tarjotaan.
 

Yhteistyössä