Mitä luulette auttaako diakoni jos on vuokrarästwjä ja häätölappu tullu?

  • Viestiketjun aloittaja apua....
  • Ensimmäinen viesti
"nainen"
meillä tulot on nyt miehen liitonraha verojen jälkeen n.900e ja mun kotihoidontuki90e verojen jälkeen äitiyspäiväraha 45oe lapsilisät 350e... ja asumistukea saadaan n.150e. eli tulot yhteensä:1840noin...mutta nuokin tulee miten sattu nuo rahat..lapsilisät ei oo ollenkaan käytössä..ja tuo 90e menee toiseen lyhennykseen eli mun äpraha ja miehen rahat on...just saadaan vuokra 700e maksettua+sähkö/vesi ja netti ja vakuutukset...ruokaan jää n.parisataa kk.. mut sosu sano puhlimesa että ei valitettavasti voi auttaa:( lisäksi onko totta et joutuu lastensuojelun asiakkaaksi tämmösen takia?muuten kaikki hyvin...
Nettotulot 1840e, nuo mielestäni kyllä pitää riittää elämää. Taitaa tässä olla kyse huonosta elämänhallinnasta? Ja mitä tarkoittaa, ET LAPSILISäT EI OLE Käytossä?
Mihin ne menee?
 
ap....
Enempää en tässä ala selittelemään... menin aamusta diakonia toimistoon ja he auttavat meitä rästeissä... luojan kiitos... meillä siis nyt tulot nuo n.1800e-1900ekk selvitään kyllä muuten mutta nuo vanhat rästit kummitteli... ruokoilin jumalalta apua ja saimme sen ,enempää en halua.
 
ap...
sovittiin et ite maksetaan nyt 500e ja soskusta tulee n.600e ja seurakunnalta loput...saatiin jopa vielä eu ruokakassi mukaan:) taivas mun keho muuttu ihan erilaiseksi kun stressi lähti pois päältä:) oon onnellinen...ja leiri on kaikille lapsille ilmainen päiväleiri.
 
  • Tykkää
Reactions: WhiteSnow
onneksi olkoon
sovittiin et ite maksetaan nyt 500e ja soskusta tulee n.600e ja seurakunnalta loput...saatiin jopa vielä eu ruokakassi mukaan:) taivas mun keho muuttu ihan erilaiseksi kun stressi lähti pois päältä:) oon onnellinen...ja leiri on kaikille lapsille ilmainen päiväleiri.
Hienoa! Nyt pidätte tarkasti kurin siitä että vuokra maksetaan aina ajallaan, muut laskut sen jälkeen ja karsitte ison osan menoista pois!
 
  • Tykkää
Reactions: Scindapsus
ap...
en usko että enään koskaan tulee toista mahdollisuutta selvityä jos samanlainen tilanne tulee,ois vaan heti talvella pitäny apua hakea,mut parempi myöhään kuin milloinkaan:) huh,, jotenkin epätodellinen olo...
 
Onneksi saitte apua! :flower:
Itellä on ollut muutama talvi sitten samanlainen tilanne vuokranantajan kanssa, ja tyhmänä silloin ajattelin ettei saataisi sossusta mitään tulojen takia.. mutta saatiin kuitenkin ja sossu maksoi silloin meidän vuokrarästit...
 
"Meikku"
Ihanaa että saitte apua! :)
Onneksi tällä palstalla rohkenit kysyä apua, moni ei tuostakaan kirkon avusta ole tietoinen :)

Nyt tsemppiä jatkoon vaan ja hyvää kesää koko poppoolle!
 

Yhteistyössä