mitä outoja asioita SINÄ pelkäät ?

Nappi.
Aika lailla samat kuin aloittajalla. Lisäksi en tykkää nukkua siten, että jalkaterät menevät peiton ulkopuolelle. Tulee jotenkin turvaton olo, että joku ottaa jaloista kiinni tms. yhtä irrationaalista :O
 
"Viikuna"
Mullakin on toi pimeässä/hämärässä peiliin katsominen, mä ihan tietoisesti välttelen sitä. Mä en oikein tiedä mitä mä siellä kuvittelen mahdollisesti näkeväni, koska mä olen oikea rationaalisen ajattelun ruumiillistuma! Joskus mä vielä otan itseäni niskasta kiinni ja yöllä vessassa käydessäni ja käsiä pestessäni katson siihen peiliin!
 
[QUOTE="Viikuna";24602099]Mullakin on toi pimeässä/hämärässä peiliin katsominen, mä ihan tietoisesti välttelen sitä. Mä en oikein tiedä mitä mä siellä kuvittelen mahdollisesti näkeväni, koska mä olen oikea rationaalisen ajattelun ruumiillistuma! Joskus mä vielä otan itseäni niskasta kiinni ja yöllä vessassa käydessäni ja käsiä pestessäni katson siihen peiliin![/QUOTE]

no sehän on ihan totta, että hämärässä oma peilikuva vääristyy. silmät pelkkää mustaa tms. optinen harha. oma naama voi olla pirun pelottava...
 
e,v
että jään yksin.

miehen välinpitämättömyttä minua kohtaan. jos hän esim. on kovin stressaantunut ja on poissaoleva ja tympeä useamman päivän, alan minä pelätä hulluna ja ahdistun.


pelkään isoja sosiaalisia tilanteita.
 
vierass
No jos jotain outoa pitää sanoa niin mä pelkään koukkuja. En tiedä miksi, mutta kammoan niitä yli kaiken. Rakastan kalastamista enkä voi tehdä sitä yksin koukkukammoni takia :D

Ja sit mä pelkään ilmapalloja, kuollakseni.


Tietty sit noita "normaaleja" pelkoja ja kammoja on enemmänkin :D Noi oli noi epänormaalimmat kauhut :)
 
Mulla on myös tuo komerojuttu, en voi nukkua jos vaatekomeron ovi on raollaan. Yllättävän monella on myös perhospelko. Tai mä en oikeastaan pelkää niitä perhosia, vaan sitä että ne osuu muhun ja niiden siivet menee rikki. Pelkään siis perhosten puolesta...

Ei niin outoja pelkoja ovat ukkosen pelko, ja että joku murtautuu meille yöllä mun nukkuessani. Laitankin yöksi aina turvaketjun päälle, muuten ei uni tule. Sitten vielä pelkään, että mulle sattuu jotain ja lapseni on yksin peloissaan ja nälissään, eikä kukaan huomaa.
 
Pelkään aivan saatanasti elävältähautaamista, hukkumista, kidutuskuolemaa jne. hitaita ja tuskallisia tapoja lähteä, joissa ehtii ajatella liikaa.
Pelkään myös lentokoneessa aina ja pelkästään nousua, ei oo itkupaniikki siinä tilanteessa kaukana.
 
vierass
Mulla on myös tuo komerojuttu, en voi nukkua jos vaatekomeron ovi on raollaan. Yllättävän monella on myös perhospelko. Tai mä en oikeastaan pelkää niitä perhosia, vaan sitä että ne osuu muhun ja niiden siivet menee rikki. Pelkään siis perhosten puolesta...

Ei niin outoja pelkoja ovat ukkosen pelko, ja että joku murtautuu meille yöllä mun nukkuessani. Laitankin yöksi aina turvaketjun päälle, muuten ei uni tule. Sitten vielä pelkään, että mulle sattuu jotain ja lapseni on yksin peloissaan ja nälissään, eikä kukaan huomaa.
Tästä tuli mieleen, että me käytiin pojan kanssa viime talvena metsälenkeillä. Sit mä siellä rupesin pelkäämään, että mun päähän tippuu puusta lunta niin, että menetän tajuntani ja lapsi on yksin siellä metsässä :( Rupesin soittamaan miehelle aina ennen kun mentiin metsään ja soittelin sit tasaisin väliajoin ja kerroin että missä mennään :D Poika oli tuolloin 2v...
 
"..."
suurin pelkoni on puhuvat nukkevauvat, kuten siinä kauhuelokuvassa chucky.. saan melkein paniikkikohtauksen kun näen sen.. esim toy story 3 oli melkein siinä rajalla pystyykö kattoon..

sit pelkään klovneja aivan kamalasti, sekin kammo tullut elokuvasta IT.
Ja pelkään ns ahtaita paikkoja, esim autossa, jos on täynnä, sekä pusertumista, esim täydessä hississä.
 
"vieras"
Lepakoita ja luonnonvesissä uimista. Jälkimmäistä pelkään niin paljon, että menen ihan krampille ja alan voimaan huonosti jos näen esim. telkkarissa jonkun hyppäävän veneestä mereen tms. Olen hyvä uimaan, ja tykkään uida altaissa, luonnonvedet vain pelottavat.
 
tosi kuin vesi
Pelkään niin paljon erilaisia asioita (sisäloisia, tulipaloja, hissejä, esiintymistä, pieniä koloja, ampaiaisia, punkkeja, klovneja, nukkeja, hulluksi tulemista jne), että oikeammin voidaan sanoa pelon määrän olevan liitoksissa hyvin voimakkaasti henkiseen tilaani. Voin huonosti, olen pelon riivaama. Voin paremmin, pystyn paremmin hallitsemaan pelkojani. Paremmin, vapautunut olen vain muutamista.
 

Yhteistyössä