mitä outoja asioita SINÄ pelkäät ?

----
Tätä ketjua on jännä lukea, on aika kummaa huomata, että ihan normaaleinakin pitämiäni pelkoja toiset pitävät outoina.
Sitä mä yritin tossa aamulla sanoa, että täällä ei kyllä ollut kuin yhdellä tai kahdella oikeasti outoja pelkoja. Ei kai kukaan länsimaalaisen kulttuurin kasvatti voi pitää esim. pimeänpelkoa mitenkään erityisen epätavallisena fobiana...

Tämä ketju on enemmänkin vain yleinen ''mitä pelkäät''-ketju.
 
Normaaleja pelkoja on enemmän, niin kuin hämähäkit, ja korviin menevät hyönteiset tai luonnonvesissä olevat ruumiit.

Oudoista tulee mieleen nyt varmaan lähinnä se varpaankynsijuttu. Kammoan sitä, että jonkun varpaankynnet osuvat minuun, lähinnä minun jalkoihini. Jo ajatus tuntuu oksettavalta. Ja toinen, joka ei ole kyllä oikeastaan pelko vaan jotain muuta... mutta erään lähistöllä asuvan ihmisen ääni on sellainen, että koen niin voimakasta vastenmielisyyttä ja kuvotusta kuullessani sen, että minun on pakko sulkea ikkunat ja laittaa musiikki päälle.
 
......
Mä en pelkää ampiaisia, mehiläisiä ym. herhiläisiä enkä hämähäkkejä, mutta mua kuvottaa kaikki kamalat toukat ja kastemadot. Varsinkin isot horsmakiitäjän toukat on kammottavia. :S en voisi ottaa sellaista käteeni, mutta hämähäkin kyllä voin.
 
"joku"
-Kasveja luonnonvesissä. Siksi inhoan varsinkin järvissä uimista, olen kerran juuttnut sellaiseen kamalaan kasvirykelmään joka oli järven pinnassa.
-Ilmapalloja

Vähemmän outoja:
-Pimeää
-Korkeita paikkoja
-Ahtaita paikkoja
-Haamuja
-Peilejä (varsinkin pimeällä)
 
"hmm"
Mulle tulee samanlaisia ajatuksia myös aina rautatieasemalla tai metroa odottaessa. Joskus ihan vaan tietä ylittäessäkin mietin, että mitä jos vaan astun tuon auton eteen. Tai sillalla voin seistä kauankin ja pohtia, millaista olisi hypätä. En nyt vielä ole mitään itsetuhoista tekemässä kuitenkaan.
Mullakin on tällaista väillä. Myös autoa ajaessa. Enemmän ehkä sellainen tunne kuinka helppoa olisi kuolla jos ajaisi esim. rekkaa päin.
 
En tiiä onko tämä varsinaisesti pelko, mutta minua alkaa karmia ja puistattaa jos mietin jäätelötikkuja, kukkaruukkuja tai tiskikoneessa pestyjä juomalaseja. Mulla on kai joku aisti vinksallaan, kun ne tuntuu niin vastenmielisiltä käsissä ja nykysin jos ajattelenki esim. Amppari-jäätelön tikkua, niin vähän kuvottaa ja menee hirveästi kylmiä väreitä. Tätä kirjottaessaki.

Ja minäki kammoan ilmapallojen puhaltamista ja pelkään että ne räjähtää.
 
Kaloja. En syö kalaa enkä halua olla samassa huoneessa jossa on akvaario. Puistattaa kauppojen kalatiskit. En ui luonnonvesissä koska siellä on kaloja. Hyi helevetti niitten niljakkaita suomuja silmiä jotka ei katso mihinkään ja kiduksia... Kerran olen joutunut samaan pöytään jossa oli uunilohi jossa oli pää ja pyrstö kiinni. Hyvä etten oksentanu ja pyörtynyt siihen paikkaan.
 

Yhteistyössä