mitä outoja asioita SINÄ pelkäät ?

----
Mulle tulee samanlaisia ajatuksia myös aina rautatieasemalla tai metroa odottaessa. Joskus ihan vaan tietä ylittäessäkin mietin, että mitä jos vaan astun tuon auton eteen. Tai sillalla voin seistä kauankin ja pohtia, millaista olisi hypätä. En nyt vielä ole mitään itsetuhoista tekemässä kuitenkaan.
 
Sama täällä, mutten minäkään niitä pelkää. Porkkanan "karvat" on siinä ja siinä myös. Mutta jos perunapussista ihan pursuaa ituja, en saata niitä kompostiinkaan kuskata kuin äärimmäisessä hädässä. (miniliioittelu)
Mä en voi koskeakaan niihin, ja kyllä se tavallaan pelolta tuntuu. Tai ainakin inholta, mikä on tosi hassua koska minua ei inhota mikään veri, elimet ym. Mutta idut :D

Ja pelkään vähän lintuja. Voin katsella niitä ikkunan läpi niin kuin nytkin, mutta en siedä ajatusta että lintu istuisi olkapäälläni tai tulisi lähelle. Siipien havina saa kylmät väreet aikaan.
 
Mä en voi koskeakaan niihin, ja kyllä se tavallaan pelolta tuntuu. Tai ainakin inholta, mikä on tosi hassua koska minua ei inhota mikään veri, elimet ym. Mutta idut :D

Ja pelkään vähän lintuja. Voin katsella niitä ikkunan läpi niin kuin nytkin, mutta en siedä ajatusta että lintu istuisi olkapäälläni tai tulisi lähelle. Siipien havina saa kylmät väreet aikaan.
Joo, ehkä siinä on vähän pelkoa, kun tarkemmin ajattelee ja outo pelkohan se on, sillä hyvinhän sen tietää, etteivät ne idut tee yhtään mitään minulle, silti ne ovat jotenkin todella vastenmielisiä. Ei minulle tee muuten paljon mikään heikkoa.
 
Tuo pelko, että näen tai kuulen jonkun harjaavan hampaitaan.. Se tunne mikä siitä mulle tulee on sama kuin joillekin tulee kun raavitaan kynsillä liitutaulua. Alkaa puistattaa. Ja jotta tämä menee vielä astetta oudommaksi niin tunnustan, etten aina pysty katsomaan peilistä kun harjaan itse :D Aiemmin tää oli tosi pahana, mutta nyt on vähän lievittynyt kun pakosta olen saanut siedätyshoitoa; lasten hampaat on pakko pestä.
 
pakko vielä laittaa, kun monet tuntuvat pelkäävän oven taa jumiin jäämistä..
niin pelkään miekin, mutten lue sitä oudoksi peloksi. en ikinä lukitse vessan ovia ja kotona en edes sulje ovea, jos käyn vain pissalla. ahtaanpaikan kammo näet..
 
"Pusse"
Pelkään oravia aivan älyttömästi. En pysty ymmärtämään että joidenkin mielestä oravat on söpösiä ja lutusia.

Pelkään mennä saunaan yksin. Pelkään että lauteitten alla on joku joka nappaa kiinni :D

Menen myös aivan paniikkiin jos joku pelottelee mua pimeässä, vaikka olis niinkin tuttu ja turvallinen kuin oma mies. On saanut mut monta kertaa itkemään pelosta.
 
Lintuja, lähinnä variksia.
Ne näyttää jotenkin niin tappaja-linnuilta, jotka tuijottaa suoraan silmiin ja suunnittelee hyökkäystä.
Lisäksi inhoon, kun on niin kesyjä, että kävellä jolkottelee ihan rauhallisesti vieressä tai lentää istumaan ihan viereesi.

Matkaani voi joskus tulla kiemuroita ja ylimääräsiä lenkkejä, jos joudunkin vaihtamaan reittiäni näiden lintujen vuoksi. Jos variksia kävelee rauhallisesti reitilläni, käännyn ja etsin toisen tien.
 
Sellaisia perusoutouksia taitavat olla kierreporras- ja kaidekammo.

Tosi outoihin menee vissiin tässäkin ketjussa muutamalla olleet pelot kontrollin menettämisestä. Mulla on lähinnä ollut pelko itsen vahingoittamisesta, ei niinkään toisten. Siis se, että pelkään 'vahingossa' hyppääväni parvekkeelta tai rekan eteen, työntäväni käden liikkuvan auton ikkunasta vastaantulevan auton eteen yms.

Liki skitsoihin mennee sitten pelko siitä, että kanssani samassa tilassa olevat kuulisivat mun ajatukset. Se tietysti aiheuttaa ihan kamalia, hävettäviä ja 'kiellettyjä' ajatuksia, joiden paljastumista sitten pelkää kahta kauheammin. Toinen melko uniikki taitaa olla pelko siitä, että ajan itseni päälle autolla.
 
Harmaja
Tuli mieleen tuo vesiaihe vielä. En missään nimessä pelkää sitä mutta kun käyn koskella kuvaamassa, saattaa tulla tunne, että mitä jos hyppään tuonne sekaan. Koski pauhaa niin että korvissa humisee ja päässä tuntuu. Virta menee varpaiden vierestä. Kostea kallio jalkojen alla. Joskus tulee vaan olo niin kuin leijuisi muissa maailmoissa. Sellaisena hetkenä uskon, että vedessä on jokin viehättävä vetovoima. Joka voi vetää mukaansa.
 
Pussilakanan sisään joutumista ja sinne jäämistä > ahtaanpaikan kammo.
Pimeällä ikkunasta katsomista, sieltä katsoo ihan taatusti joku takasin.
Meidän kellarin käytävää, siellä on 4 varastohuonetta ja pelkään, että jostain niistä tulee joku hullu psykopaatti kun kuljen siitä ohi. Samaan luokkaan menee myös pannuhuoneen ovi.
 
"torsti"
-KOIRIA! Pelkään vieraita koiria kuollakseni, vaikka olen aina ollut koirien kanssa tekemisissä ja meillä on tällähetkelläkin sellainen.
-Sitten pelkään ilmapalloja. Lapsi ihmetteli mitä panikoin, kun hän tuli viereeni pompottelemaan isoa ilmapalloa.Pelkään että ne puhkeaa naamalleni. En uskalla edes puhaltaa niitä.
-Pumpuli, se saa ihoni kananlihalle inhosta. Pelkkä tuon sanan kuuleminen tai ajattelu inhottaa. Se natina on kamalaa!!!
-Korkeat paikat on myös pelottavia ja ikinä en ole ollut edes lentokoneessa...
 
pilipali
-No omituisin on varmasti sienet. En mene niiden lähelle, en todellakaan voisi koskea niihin. Minulle tulee todella paha olo jos näen niitä. Välillä saan ihan paniikkikohtauksen, jos näen niitä. Eli näin syksyllä ulkona liikkuminen tuottaa ongelmia. Näen niistä myös paljon painajaisia varsinkin kesällä, kun tiedän niiden kohta alakavan kasvaa ja syksyisin kun niitä on joka paikassa.

Sitten ne vähän normaalimmat pelot
- Pimeää pelkään. Luulin aina pienenä, että se pelko menee pois kun kasvaa aikuiseksi, mutta eipä se niin mennytkään.
- Ahtaita paikkoja pelkään ja lukittuja. Eli siksi vieraissa vessoissa käynti tuottaa ongelmia. Varsinkin joku lentokoneen vessa on oikein hirvitys. Erittäin ahdas, enkä yhtään tajua miten se lukkosysteemi toimii. Kerran olen joutunut semmopiseen menemään ja kyllä lentoemot kattelit kun meikäläinen syöksyy vessasta suunnilleen parkuen pihalle. Meillä on onneksi niin iso vessa, ettei sitä pelota laittaa lukkoon ja pienemmässä vessassa taas käyn ihan ovi auki tai vähintäänkin raollaan.
 
"Poppy"
Hämärässä/ yöllä peiliin katsomista,
vatsatautia,
parvekkeella seisomista,
hirvikärpäsiä,
pimeässä vaatenaulakon ohi kävelemistä (teen tämän joka ilta, kun tarkistan että ovi on lukossa),
bakteereja (ylipesen käsiäni ja pakotan lapsetkin pesemään),
luonnon vedessä uimista (paitsi sileähiekkaisella, pitkälle matalalla rannalla)
 
Ukkonen on ainut. Johtuu siitä, että lapsena kovalla ukonilmalla juostiin leikkimökistä päärakennukseen ja salama iskeytyi saunarakennukseen ja siitä voimasta lennettiin ja iskusta tullut ääni vei toisesta korvastani kuulon....
saan hepulin aina ukkosella...
 
-Julkisilla paikoilla, että tulee paskahätä eikä pääsee vessaan. Tämä on jo outoa, eikö?

-Pelkään myös niitä reikiä ihossa, mistä täällä oli joskus kuvakin. En edes ollut muistanut tuota lapsuuden pelkoa, kunnes näin sen ällöttävän kuvan. Nukutti erittäin huonosti sinä yönä. :$

-Pahin pelko elävältä hautaaminen, muttatähän liittyy myös se, etten uskalla sanoa sitä julkisesti ääneen kun vielä enemmän pelkään, että joku hullu toteuttaa tuon..
 
Pelkään todella paljon pimeää. Aina jos mies on pois kotoa,mä nukun aina olkkarin sohvalla valot ja telkkari päällä. En myöskään voi yöllä käydä yksin partsilla tupakalla koska asutaan ekassa kerroksessa ja kuvittelen että kohta joku kurkkaa partsin kaiteen takaa:x Parveke on siis irti maasta vaikka ekassa asutaankin.
Eniten ehkä pelkään kuitenkin vatsatautia/oksentamista mutta mulla se liitty kontrolline menettämiseen. Aina jos jollain on perheessä ykätauti,mä kuljen käsidesin ja kloriitin kanssa kun päätön kana enkä syö juuri mitään tai jos syön niin mulla on tyyliin kumihanskat kädessä:headwall: Itselläni ei koskaan ole ollut vatsatautia.
Tällä hetkellä pelkään myös sitä että helpottaako mun karmiva ahdistus ikinä :(
 

Yhteistyössä