Mitä syödä kotone ennen kuin lähtee synnyttämään?

  • Viestiketjun aloittaja Merkkari
  • Ensimmäinen viesti
PumpuliEnkeli
Mulle ei ees tullut mieleen syöminen heti kun vedet olivat menneet. Ei ois voinut ruoka vähempää kiinnostaa siinä tilanteessa. Niin ja jos olisin syönyt, niin olisin luultavasti oksentanut!! :x
 
Norrsu
mulla alkoi synnytys supistuksilla. Lähdin sairaalaan kuitenkin liian aikaisin joten kätilö pisti meidät kävelylle jotta saataisiin supistuksiin lisää puhtia. Käytiin siinä sitten kävellen mäkkärissä ja ateriathan siinä uppos :) Toisaalta tämä oli 11. aikaan aamulla kun synnytys tapahtui seuraavana aamuna 6.13 :) Eli kyllähän siinä oli pitkä aika syömättä kuitenkin. Sain kuitenkin heti ruokaa synnytyksen jälkeen. Mutta suosittelen syömään ennen synnytystä ja sen aikana koska itse en päässyt synnytyksen jälkeen omin avuin edes suihkuun.. meinasin oksentaa ja pyörtyä...
 
susa05
mä en syönyt kolmeen päivään juuri mitään kun supisteli.kun tiesin että lähtö tulee vihdoin taisin napata mehukeittoa.ei siinä oikein ole nälkä kun synnytys käynnistyy,jano vaan.olin varannut karkkia mukaan ja en syönyt palastakaan vaikk aolen aikamoinen herkkupeppu =)
 
Toffee
Mä olisin saikulla halunnu syödä siinä avautumisvaiheen alussa mut ei annettu syödä mitâân, mahan piti kuulemma olla tyhjä (mies veteli meidän eväs-nektariineja ja mâ olin kade!)
 
Kanerva84
Me syötiin ukon kanssa sairaalan kahviossa sämpylät kera murhvilimun. Eipä hirveesti maistunut ku alko jo jännittää kun tiesi että kohta käynnistetään synnytys! Limun jämät join sitten synnytyksen aikana. Janotti ihan mahottomasti kokoajan!
 
No olin just kävelemässä iltapalalle, kun lapsivedet tuli ja sitten pitiki mennä äkkiä makuulteen ja ambulanssi tilata (pää ei ollut kiinnittynyt!) että aika nälissäänhän sitä synnyttämään lähettiin sitten... :whistle: Ja ruokaa sain vasta reilun 12h kuluttua, kun lapsi oli syntynyt. Mutta ei sitä nälkää kyllä ajatellut. Mulla oli vaan hirmu jano, kun en ollut muistanut/tajunnut juoda ees koko touhun aikana. ;)
 
viivu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.06.2005 klo 21:50 jenni87 kirjoitti:
No olin just kävelemässä iltapalalle, kun lapsivedet tuli ja sitten pitiki mennä äkkiä makuulteen ja ambulanssi tilata (pää ei ollut kiinnittynyt!) että aika nälissäänhän sitä synnyttämään lähettiin sitten... :whistle: Ja ruokaa sain vasta reilun 12h kuluttua, kun lapsi oli syntynyt. Mutta ei sitä nälkää kyllä ajatellut. Mulla oli vaan hirmu jano, kun en ollut muistanut/tajunnut juoda ees koko touhun aikana. ;)
Öö, mulle sanottiin et vaikka lapsivedet menee niin ihan voipi tulla omalla autolla, ja matkaakin oli reilu 80km. Meijän pojan pää ei kanssa ollut kiinnittynyt kunnolla...
 

Olen molemmissa synnytyksissäni oksentanut kaaressa...eipä ole ruoka tullut mieleen. Vishyä olen vain lipitellyt. Täällä ainakin on se periaate, että jos vaikka joutuukin hätäsektioon, ei saisi mahalaukku olla kovin täynnä...

Sen synnytyksen jälkeen sitten vasta se ruoka maistuukin. Söin kiltisti sairaalan pöperöt, ja mies roudasi kassikaupalla vielä lisää eväitä. :LOL:
 
En mitään,ei saattanut kun supisteli niin kipeästi ja oksetti.Reilu 2vrk meni sit syömättä,onneksi laittovat sokeritipan ni jaksoin kuitenki.En kuitenkaa suosittele,kannattaa edes jotain kevyttä napsia että jaksaa paremmin.
 
blondi
Minulle ei ole synnytyksen alettua maistunut mikään vaan kaikki yökötti ja kahvin hajukin sai kakomaan enkä siis pystynyt syömään mitään vaikka sairaalassa yritettiin tuputtaa ja kahdessa alatiesynnytyksessä olen silti oksentanut monta kertaa..mutta synnytyksien jälkeen söin kuin hevonen =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.06.2005 klo 22:16 viivu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.06.2005 klo 21:50 jenni87 kirjoitti:
No olin just kävelemässä iltapalalle, kun lapsivedet tuli ja sitten pitiki mennä äkkiä makuulteen ja ambulanssi tilata (pää ei ollut kiinnittynyt!) että aika nälissäänhän sitä synnyttämään lähettiin sitten... :whistle: Ja ruokaa sain vasta reilun 12h kuluttua, kun lapsi oli syntynyt. Mutta ei sitä nälkää kyllä ajatellut. Mulla oli vaan hirmu jano, kun en ollut muistanut/tajunnut juoda ees koko touhun aikana. ;)
Öö, mulle sanottiin et vaikka lapsivedet menee niin ihan voipi tulla omalla autolla, ja matkaakin oli reilu 80km. Meijän pojan pää ei kanssa ollut kiinnittynyt kunnolla...
Meille lääkäri (kätilöopistolla) sanoi, että jos vedet menee niin ambulanssilla. :whistle: Erilaisia käytäntöjä ilmeisesti? Sairaalassakin en saanut edes vessassa käydä, vaan piti olla makuuasennossa.
Niin kauan, kun pää kiinnittyi (onneksi aika pian). :)
 
Bianca harmailee
Mä söin kaurapuuroa just ennen kuin vedet meni.Sitten ei kyllä maistunu enää mikään.Mehua join synnytyksessä ja tipalla sain myös nestettä epiduraalin takia.
 

Yhteistyössä