mitä tekisitte tässä tilanteessa ? eli : haluaisin saapikkaat joissa vähän korkoa mutta tuon nielvaivan takia sitä ei suositella.

pari vuotta sitten fysioterapeutti suositteli korkokenkiä selkävaivoihini, sain pitää ihan luvan kanssa :D (silloin ei vielä ollut reumaepäilyä) . ihan sekopäinen tilanne! :headwall: , miun pittää valita joko tennareilla läpsyttely selkä köyryssä & alaselän notkon kipeytyminen TAI korot ja särkevät polvet. toisaalta miula särkee kyllä kyynerpäitäkin tms, eikä se johdu korkokengistä joten.. mitä te tekisitte?! :/
 
Keittiönoita
Jos löydät sellaiset korolliset kengät, joilla pystyt kivutta kävelemään, niin osta ihmeessä. Mä olen 15 vuotta läpsytellyt pääasiassa korottomilla kengillä, koska korkokengillä kävely on päivä päivältä tuskallisempaa. Yhdet 4 cm korolla varustetut talvikengät multa löytyy ja ne ovat ihan hyvät jalkaan. Mulla on myös yhdet korkeakorkoiset avokkaat, joita aina silloin tällöin koitan jalkaani, mutta en pääse niillä kipujen vuoksi edes rappusia alas.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pitäisin niitä kenkiä jotka olis vähiten epämiellyttävimmät.
katselin elloksen sivulta saappaita, joissa tukeva kuuden sentin korko. ne näyttävät siltä, että olisivat mukavat jalassa ja eikös sitä voi pitää korkokenkiä ja tennareita vuoropäivinä... =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja FireQueen:
pari vuotta sitten fysioterapeutti suositteli korkokenkiä selkävaivoihini, sain pitää ihan luvan kanssa :D (silloin ei vielä ollut reumaepäilyä) . ihan sekopäinen tilanne! :headwall: , miun pittää valita joko tennareilla läpsyttely selkä köyryssä & alaselän notkon kipeytyminen TAI korot ja särkevät polvet. toisaalta miula särkee kyllä kyynerpäitäkin tms, eikä se johdu korkokengistä joten.. mitä te tekisitte?! :/
Tiiätkö, mulla on SI-nivelten tulehdus ja alaselkä kipeytyy välillä tosi pahasti, mutta nyt kun käytän päivittäin korkeakantasia saappaita tms nii eipä muute satu selkään :eek:
Voiko se oikeesti johtua sitte kengistä, en oo asiaa enne aatellu ennenku tän luin :D
 
werty
Minulla on samanlaisia ongelmia. Pienellä korolla olevat kengät toimivat parhaiten. Suosittelen unohtamaan halpiskengät (en nyt tarkoita että ne elloksen olisivat semmoiset) ja marssimaan kotimaisten kenkien liikkeeseen / terveyskenkäliikkeeseen. Sisäkäyttöön hyvät terveyskengät (joita on ihan kauniitakin, ei aina valkoisia sandaaleja) ja ulkokäyttöön laatukamaa, omalle lestille istuvaa kotimaista kenkää. Rahaa palaa n. 100 e/ kenkäpari, mutta kestää pitkään... ja viimeinen pari jalkoja menossa! :)
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja FireQueen:
katselin elloksen sivulta saappaita, joissa tukeva kuuden sentin korko. ne näyttävät siltä, että olisivat mukavat jalassa ja eikös sitä voi pitää korkokenkiä ja tennareita vuoropäivinä... =)
Kokeilemalla selviää. Tukevallakin korolla varustettu kenkä voi kuitenkin aiheuttaa kipuja. Noin yleisperiaatteena voisi sanoa, että jos kenkä aiheuttaa sulle kipuja, kenkä ei ole sulle hyvä. Juhliin tms tilaisuuksiin voi toki laittaa kipua aiheuttavatkin kengät ja koittaa kipulääkkeiden voimin kärvistellä tilaisuuden loppuun, mutta kipu on hälytysmerkki, jota pitäisi kuunnella.

 
a
Alkuperäinen kirjoittaja Gwenhwyfar:
Jos kenkien kanssa on ongelmia, niin en kyllä lähtisi ensisijassa postimyynnistä kenkiäni hankkimaan, vaan menisin ehdottomasti laadukkaaseen kenkäkauppaan sovittamaan erilaisia kenkiä.
Samoin, kannattaa satsata kenkiin jos on ongelmia, ettei ne panene entisestään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja potkuri85:
Alkuperäinen kirjoittaja FireQueen:
pari vuotta sitten fysioterapeutti suositteli korkokenkiä selkävaivoihini, sain pitää ihan luvan kanssa :D (silloin ei vielä ollut reumaepäilyä) . ihan sekopäinen tilanne! :headwall: , miun pittää valita joko tennareilla läpsyttely selkä köyryssä & alaselän notkon kipeytyminen TAI korot ja särkevät polvet. toisaalta miula särkee kyllä kyynerpäitäkin tms, eikä se johdu korkokengistä joten.. mitä te tekisitte?! :/
Tiiätkö, mulla on SI-nivelten tulehdus ja alaselkä kipeytyy välillä tosi pahasti, mutta nyt kun käytän päivittäin korkeakantasia saappaita tms nii eipä muute satu selkään :eek:
Voiko se oikeesti johtua sitte kengistä, en oo asiaa enne aatellu ennenku tän luin :D
itselläni taas on notkoselkä, mikä kipuilee. olin huomannut korkokenkien auttavan koska ne pakottavat selän suoraksi, ei vaan pysty kulkemaan kilpikonnana ja sitten fysioterapeutti vielä antoi vahvistuksen asialle :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja FireQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja potkuri85:
Alkuperäinen kirjoittaja FireQueen:
pari vuotta sitten fysioterapeutti suositteli korkokenkiä selkävaivoihini, sain pitää ihan luvan kanssa :D (silloin ei vielä ollut reumaepäilyä) . ihan sekopäinen tilanne! :headwall: , miun pittää valita joko tennareilla läpsyttely selkä köyryssä & alaselän notkon kipeytyminen TAI korot ja särkevät polvet. toisaalta miula särkee kyllä kyynerpäitäkin tms, eikä se johdu korkokengistä joten.. mitä te tekisitte?! :/
Tiiätkö, mulla on SI-nivelten tulehdus ja alaselkä kipeytyy välillä tosi pahasti, mutta nyt kun käytän päivittäin korkeakantasia saappaita tms nii eipä muute satu selkään :eek:
Voiko se oikeesti johtua sitte kengistä, en oo asiaa enne aatellu ennenku tän luin :D
itselläni taas on notkoselkä, mikä kipuilee. olin huomannut korkokenkien auttavan koska ne pakottavat selän suoraksi, ei vaan pysty kulkemaan kilpikonnana ja sitten fysioterapeutti vielä antoi vahvistuksen asialle :D
Eli onko se siun selkä siis miten notkolla? jos siis sivusta päin katotaan niin onko selkä ( vai ) :ashamed: :D
 
ef
Minullekin sopii pieni korko. Alaselkä kipeytyy helposti, jotain iskiastyppistä vaivaa. Jos käytän pitkään pelkkiä tasapohjaisia kenkiä, esim. lenkkareita tai talvikenkiä, ei selkä tykkää yhtään. Korko ei saa olla liian korkea, eli 6 cm on ehdottomasti liikaa. 3-4 senttiä on sopiva, matalammasta ei ole hyötyä.

Luin jostain, että sopivaa koron korkeutta voi testata näin:

Istu tuolille ja nosta jalka suoraksi toisen tuolin päälle. Anna nilkan rentoutua ja katso, millaisessa asennossa jalkaterä on. Kun jännität jalkaterän 90 asteen kulmaan (= sama asento, kuin seisoisi ilman kenkiä) ja päästät jalan taas rennoksi, näet millaiseen asentoon jalka luontaisesti hakeutuu. Tämä asentojen ero kertoo miten korkean koron tarvitset.
 
ne elloksen ovat nahkaa, alennuksesta.. pyöreä kärki mikä on hyvä , sillä inhoan sellaisia hemmetin teräviä kärkiä ja tosiaan mitä se korko on, 6,5cm... ajattelin että voisihan niitä kokeilla, saahan ne palautettua sitten =) siellä olivat toisetkin, oikein kivat kengät myös nahkaa ja 5cm korolla mutta koot olivat loppu :(
 
Suosittelen kunnon kenkäkauppaan menoa ,jossa henkilökunta osaa etsiä hyvät jalkineet sinulle. Kengät on meidän perheessä ainoot ,johon mä satsaan kunnolla. Ei ole lapsillekkaan tarvinnut monia kenkiä ostaa. Kengillä saatiin tuon esikoisen astuminenkin kuntoon. Ennen astui kaikki kengät linttaan, nyt tukipohjallisten myötä kävely on helpompaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja potkuri85:
Alkuperäinen kirjoittaja FireQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja potkuri85:
Alkuperäinen kirjoittaja FireQueen:
pari vuotta sitten fysioterapeutti suositteli korkokenkiä selkävaivoihini, sain pitää ihan luvan kanssa :D (silloin ei vielä ollut reumaepäilyä) . ihan sekopäinen tilanne! :headwall: , miun pittää valita joko tennareilla läpsyttely selkä köyryssä & alaselän notkon kipeytyminen TAI korot ja särkevät polvet. toisaalta miula särkee kyllä kyynerpäitäkin tms, eikä se johdu korkokengistä joten.. mitä te tekisitte?! :/
Tiiätkö, mulla on SI-nivelten tulehdus ja alaselkä kipeytyy välillä tosi pahasti, mutta nyt kun käytän päivittäin korkeakantasia saappaita tms nii eipä muute satu selkään :eek:
Voiko se oikeesti johtua sitte kengistä, en oo asiaa enne aatellu ennenku tän luin :D
itselläni taas on notkoselkä, mikä kipuilee. olin huomannut korkokenkien auttavan koska ne pakottavat selän suoraksi, ei vaan pysty kulkemaan kilpikonnana ja sitten fysioterapeutti vielä antoi vahvistuksen asialle :D
Eli onko se siun selkä siis miten notkolla? jos siis sivusta päin katotaan niin onko selkä ( vai ) :ashamed: :D
näytän viimeisilläni olevalta, kun tuo notko työntää maharöllyä etipäpäin.. :$ ihan kunnon syvä notko löytty ja sen kyllä näkee jos miuta sivusta kahtelee..
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja FireQueen:
ne elloksen ovat nahkaa, alennuksesta.. pyöreä kärki mikä on hyvä , sillä inhoan sellaisia hemmetin teräviä kärkiä ja tosiaan mitä se korko on, 6,5cm... ajattelin että voisihan niitä kokeilla, saahan ne palautettua sitten =) siellä olivat toisetkin, oikein kivat kengät myös nahkaa ja 5cm korolla mutta koot olivat loppu :(
Mikään ei estä kokeilemasta. Mä olen vuosien varrella ostanut korollisia kenkiä, jotka kaupassa ovat tuntuneet ihan hyviltä. Ja jonkin aikaa vielä kotonakin. Mutta koska tää reuma on etenevä sairaus, niin vuosi vuodelta olen ostanut yhä matalammilla koroilla varustettuja kenkiä. Harmittavaa, sillä ennen reumaan sairastumistani mä en muita kenkiä käyttänytkään kuin korkokenkiä. Kai se on sitä sairauteensa sopeutumista, kun yhä vähemmän enää kaipaa ylimääräisiä kipuja :D

 
musta harmaana
Korko on jopa lääkäreiden suosittelemissa kengissä, sillä niillä kävely oikaisee tukirangan oikeaan asentoon ja polvivammaisellakin korko on hyvä sillä vahvistaa jalan lihaksia tukemaan vammautunutta polvea :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja FireQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja potkuri85:
Alkuperäinen kirjoittaja FireQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja potkuri85:
Alkuperäinen kirjoittaja FireQueen:
pari vuotta sitten fysioterapeutti suositteli korkokenkiä selkävaivoihini, sain pitää ihan luvan kanssa :D (silloin ei vielä ollut reumaepäilyä) . ihan sekopäinen tilanne! :headwall: , miun pittää valita joko tennareilla läpsyttely selkä köyryssä & alaselän notkon kipeytyminen TAI korot ja särkevät polvet. toisaalta miula särkee kyllä kyynerpäitäkin tms, eikä se johdu korkokengistä joten.. mitä te tekisitte?! :/
Tiiätkö, mulla on SI-nivelten tulehdus ja alaselkä kipeytyy välillä tosi pahasti, mutta nyt kun käytän päivittäin korkeakantasia saappaita tms nii eipä muute satu selkään :eek:
Voiko se oikeesti johtua sitte kengistä, en oo asiaa enne aatellu ennenku tän luin :D
itselläni taas on notkoselkä, mikä kipuilee. olin huomannut korkokenkien auttavan koska ne pakottavat selän suoraksi, ei vaan pysty kulkemaan kilpikonnana ja sitten fysioterapeutti vielä antoi vahvistuksen asialle :D
Eli onko se siun selkä siis miten notkolla? jos siis sivusta päin katotaan niin onko selkä ( vai ) :ashamed: :D
näytän viimeisilläni olevalta, kun tuo notko työntää maharöllyä etipäpäin.. :$ ihan kunnon syvä notko löytty ja sen kyllä näkee jos miuta sivusta kahtelee..
Okei, eli mulla on sitte ihan samalla lailla selkä kaarella ja se ei muute oo kivan näkönen jos tasapohjasilla kengillä on ja joku kireempi paita päällä ku näyttää jotenki luonottomalta se selkä, mutta korkkareiden kanssa selkä kyllä suoristuu :)
Kyllä nää korot vaatii vähän totettelua, mutta jonkin 2-3vkon jälkeen kintut tottu jo korkeilla koroilla kävelyyn :)
Tsemppiä kenkien metsästykseen! :D
 
ap hetken harmaana
joo-o, taisi sitten jäädä kengät tilaamatta kun elloksen nettisivut ovat totaalisen jumissa ja puhelinkaan ei vastaa... :headwall: mutta kiitos ja kumarrus kaikille vastanneille :)
 

Yhteistyössä