Mitäs mieltä ootte?

  • Viestiketjun aloittaja "Mimmu"
  • Ensimmäinen viesti
"anna"
[QUOTE="Mimmu";24145111]Meillä kuule se lastenteko olikin lähinnä toimitus. Mutta, en minä ainakaan tarvitse mitään viikolomia. Toinen lapsi on nyt tulossa, ja meillä ei miehen kanssa ole vuosiin mtään viikon laatuaikoja. Mies kyllä haluaa lähteä ulkomaille jne.. mutta en minä voi lasta jättää hoitoon.[/QUOTE]

No se on sinun valintasi. Jos sinä et halua jättää lastasi ollenkaan hoitoon niin älä jätä. Miehesi siitä kärsii ja lapsikin pidemmän päälle. Jätäkö lasta edes isänsä kanssa kahden?
Mutta älä sitten kauhistele kaverisi päätöksiä, se on täysin hänen valintansa. Se ei automaattisesti tarkoita jos muut ei toimi niinkuin sinä että he toimivat väärin.
Olisihan se "hienoa" jos kukaan ei laittaisi lastaan koskaan hoitoon; kaikki piltit saisivat olla äidin kanssa kotona kouluun menoon saakka eikä päiväkoteja/pph:ita enää tarvittaisi.
Toivottavasti miehesi tajuaa lähteä edes yksin sinne ulkomaanmatkalle.
 
"Mimmu"
[QUOTE="anna";24145208]No se on sinun valintasi. Jos sinä et halua jättää lastasi ollenkaan hoitoon niin älä jätä. Miehesi siitä kärsii ja lapsikin pidemmän päälle. Jätäkö lasta edes isänsä kanssa kahden?
Mutta älä sitten kauhistele kaverisi päätöksiä, se on täysin hänen valintansa. Se ei automaattisesti tarkoita jos muut ei toimi niinkuin sinä että he toimivat väärin.
Olisihan se "hienoa" jos kukaan ei laittaisi lastaan koskaan hoitoon; kaikki piltit saisivat olla äidin kanssa kotona kouluun menoon saakka eikä päiväkoteja/pph:ita enää tarvittaisi.
Toivottavasti miehesi tajuaa lähteä edes yksin sinne ulkomaanmatkalle.[/QUOTE]

Lapsi on ollut joskus isän kanssa. Mutta minun on opakko olla paikalla kun laosi menee nukkumaan. tuntuu kauhealta laittaa lapsi nukkuu, jos en ole paikalla..
 
"vieras"
Julmempaa se musta on roudata joku 2-vuotias etelän aurinkoon palamaan ja lentokoneeseen kärsimään kipeitä korvia. Senikäinen ilahtuu niin pienistä, ettei se ulkomaanreissu ole mitenkään sen suurempi elämys kuin mummolamatkakaan. Päinvastoin voi nauttia mummolassa olosta enemmän kun rutiinit pysyy paremmin samoina.
 
"heh"
[QUOTE="Mimmu";24145269]Siis oletteko tosiaan siotä mieltä, että noin pienet voi jättää viikoksi hoitoon? mites se sääntö meni.. että ikävuosi määrää ökyläilyn määrän?[/QUOTE]

Ootko koskaan kuullut sanaa maalaisjärki? Jos et' niin googlaa ja opettele. Tekis hyvää sullekkin
 
"anna"
[QUOTE="Mimmu";24145269]Siis oletteko tosiaan siotä mieltä, että noin pienet voi jättää viikoksi hoitoon? mites se sääntö meni.. että ikävuosi määrää ökyläilyn määrän?[/QUOTE]

Itse en jättäisi "hoitoon" noin pientä mutta isälleen jättäisin. Ellei olisi ns. hätätapaus.
Mutta eniten tässä ketjussa minua ihmetyttää tuo sinun ehdottomuus ja se ettet voi olla lapsestasi yhtään erossa. Enkä myöskään ymmärrä mikä oikeus sinulla on kantaa tuomarin viittaa harteillasi ja tuomita kaverisi noin rankasti, se kun ei ole sinulta pois eikä vaikuta sinun elämääsi.
 
"Mimmu"
[QUOTE="anna";24145313]Itse en jättäisi "hoitoon" noin pientä mutta isälleen jättäisin. Ellei olisi ns. hätätapaus.
Mutta eniten tässä ketjussa minua ihmetyttää tuo sinun ehdottomuus ja se ettet voi olla lapsestasi yhtään erossa. Enkä myöskään ymmärrä mikä oikeus sinulla on kantaa tuomarin viittaa harteillasi ja tuomita kaverisi noin rankasti, se kun ei ole sinulta pois eikä vaikuta sinun elämääsi.[/QUOTE]

No jos he ovat lapsia oikein toivoneet, niin miksi tarvitaan LAATUAIKAA ?
 
"vieras"
Älä tule tänne itkemään kun miehelläs on toinen nainen joka antaa sitä laatuaikaa hänelle.. Ai niin ja sitten joudut olla kullanmuruista erossa, koska myös isällä on oikeus tavata lapsia..
 
Ken guru
[QUOTE="Mimmu";24145378]No jos he ovat lapsia oikein toivoneet, niin miksi tarvitaan LAATUAIKAA ?[/QUOTE]

En edes osaa perustella, kun en näe laatuajan ottamisessa mitään huonoa.
Siksi esitän vastakysymyksen: miksi ei?
 
Jos lapsilla on mummoon lämmin ja tiivis suhde ja vanhemmat ovat lapsiin lomansa aikana yhteydessä, ei tuossa lasten kannalta todennköisesti ole ongelmaa.

Meillä mummo näyttelee elämässämme niin suurta roolia, että lapset todennäköisesti olisivat riemuissaan moisesta. Mutta mä itse en osasisi nauttia siitä, että olisin viikon erossa lapsista.

Meidän isoimmat on lähdössä tänään siskolleni yökylään ja sanoin tiukan EI:n siskolle, kun hän pyysi lapsia (2v ja 8v) kahdeksi yöksi luokseen. Myös mies lähes huudahti sen EI:n kun soitin hänelle ja kerroin siskon ehdotuksen. Yksi yö riittää tuon pienemmän kohdalla, kaksi on sen pienemmän äidille (ja isälle) liikaa, vaikka lapsi mahdollisesti ottaisikin vähän pidemmän loman vanhemmistaan pelkästään positiivisesti.
 
"anna"
[QUOTE="Mimmu";24145378]No jos he ovat lapsia oikein toivoneet, niin miksi tarvitaan LAATUAIKAA ?[/QUOTE]

Sitä LAATUAIKAA tarvitaan siksi että silä lapsella olisi jatkossakin mahdollisimman hyvä olla(= vanhemmat jotka voivat hyvin).
Laatuaikaa on erilaisia; on perheen keskeistä laatuaikaa ja vanhempien keskeistä laatuaikaa(ja joillakin jopa yksinään olemisen laatuaikaa). Kaiken a ja o on ne kaksi aikuista jotka päättävät perustaa perheen. Oletettavasti näillä aikuisilla parisuhde toimii ja he rakastavat toisiaan ja haluavat saada lapsen/lapsia täydentämään onnensa. Ja siihen vanhempien keskinäiseen suhteeseen tulee LISÄNÄ se lapsi; ei kummankaan vanhemman paikalle vaan "kirsikaksi kakun päälle"
Silloin on aivan luonnollista että nämä kaksi erillistä yksilöä joita vanhemmiksikin kutsutaan, haluavat välillä suoda toisilleen sen kaikesta alun saaneen kaksinolon mahdollisuuden( perheen keskeistä aikaa kun ne päivät ovat pullollaan varmasti muutenkin)ja näin ollen edesauttaa hyvän parisuhteen olemassaoloa, onnellisesta perheestä puhumattakaan.

Näin ollen se LAATUAIKA(hetkittäinen erossa olo siitä toivotusta lapsesta)ei ole itse saatanasta vaan ihan terve vaihtoehto itse kullekin.
 
"vieras"
[QUOTE="Mimmu";24145378]No jos he ovat lapsia oikein toivoneet, niin miksi tarvitaan LAATUAIKAA ?[/QUOTE]

Miksi sitä ei tarvittaisi? Pitemmän päälle se ei parisuhteellekkaan ole hyväksi, että ei ole muuta elämää ku olla vaan lasten kanssa.
 

Yhteistyössä