Miten Aamunne Alkaa?

Pohdin jo tätä.. :whistle:
Kahvilla aloitetaan.. Ehkä puuroa, ehkä muuta..
Siitä sitten hiljalleen vaan etiäppäin vauhdissa! :D

Tällä hetkellä Ei väsytä..
pitäisi kuitenkin koittaa nukkua, mutta etsit hyvää asentoa ja Ei, Ei mikään tunnu hyvältä..
Otat lääkettä ja toivot unen tulevan.. :headwall:

Aamulla väsyttää ja pitkä päivä edessä.. |O
 
Ensin herätään 6:lta katsomaan onko tolpassa kiekko jäänyt taas jumiin pakkasessa ja pakotetaan se päälle, että saadaan autoon lämmitys päälle. Kiitän että saan tehdä saman rutiinin kuin joka aamu, mutta vasta kuudelta, enkä viideltä. Nuokun väsymyksestä, juon kahvin, pistän vatsani huutamaan hoosiannaa. Tartun puhelimeen ja soitan terkkariin, jossa on jo 10 ihmisen jono. Saan ajan (huomatkaa miten positiivinen asenne). Herätän lapsen joka on kiukkuinen, äkäinen ja pahimmassa tapauksessa ylikierroksilla käyvä kaikesta kipeydestä huolimatta. Mennään yhdessä terkkariin, saadaan resepti kouraan, ehkä? Vien lapsen heti hoitoon ja lähden ajamaan Helsinkiin, nauttien suunnattomasti ajauksesta pääkaupunkiseudun "ihanuudesta" talviaikaan... ellei auto sano itseään irti moottoritiellä.

Ja sitten luultavasti en saa mitä tahdon Helsingistä, ajan kotiin (ellei sitten olla vaihtoehtoisessa tarinassa ja matkalla takaisin kotiin hinauksen avulla). Olen väsynyt, kiukkuinen ja huonolla tuulella, koska en ole saanut taaskaan nukuttua kunnolla.... Noh, siinähän se aamu ja aamupäivä menikin. Veikkaan, että noin kello 15:00 aikaan huomaan olleeni taas päivän ruoatta ja tajua syödä jotain.

Vau, kiireinen päivä tulossa!
 
Ensin herätään 6:lta katsomaan onko tolpassa kiekko jäänyt taas jumiin pakkasessa ja pakotetaan se päälle, että saadaan autoon lämmitys päälle. Kiitän että saan tehdä saman rutiinin kuin joka aamu, mutta vasta kuudelta, enkä viideltä. Nuokun väsymyksestä, juon kahvin, pistän vatsani huutamaan hoosiannaa. Tartun puhelimeen ja soitan terkkariin, jossa on jo 10 ihmisen jono. Saan ajan (huomatkaa miten positiivinen asenne). Herätän lapsen joka on kiukkuinen, äkäinen ja pahimmassa tapauksessa ylikierroksilla käyvä kaikesta kipeydestä huolimatta. Mennään yhdessä terkkariin, saadaan resepti kouraan, ehkä? Vien lapsen heti hoitoon ja lähden ajamaan Helsinkiin, nauttien suunnattomasti ajauksesta pääkaupunkiseudun "ihanuudesta" talviaikaan... ellei auto sano itseään irti moottoritiellä.

Ja sitten luultavasti en saa mitä tahdon Helsingistä, ajan kotiin (ellei sitten olla vaihtoehtoisessa tarinassa ja matkalla takaisin kotiin hinauksen avulla). Olen väsynyt, kiukkuinen ja huonolla tuulella, koska en ole saanut taaskaan nukuttua kunnolla.... Noh, siinähän se aamu ja aamupäivä menikin. Veikkaan, että noin kello 15:00 aikaan huomaan olleeni taas päivän ruoatta ja tajua syödä jotain.

Vau, kiireinen päivä tulossa!
voin ennustaa sulle paremman päivän! Heräät aamulla siihen, että sulle soitetaan, että on käynyt joku virhe ja voitit pari kuukautta sitten lotossa jättipotin. Olet elämäsi kunnossa ja riemuitsette yhdessä lapsesi kanssa samalla kun pakkaatte äkkilähtöä varten Thaimaaseen :popcorn:
 
  • Tykkää
Reactions: Lovanna
Ensin herätään 6:lta katsomaan onko tolpassa kiekko jäänyt taas jumiin pakkasessa ja pakotetaan se päälle, että saadaan autoon lämmitys päälle. Kiitän että saan tehdä saman rutiinin kuin joka aamu, mutta vasta kuudelta, enkä viideltä. Nuokun väsymyksestä, juon kahvin, pistän vatsani huutamaan hoosiannaa. Tartun puhelimeen ja soitan terkkariin, jossa on jo 10 ihmisen jono. Saan ajan (huomatkaa miten positiivinen asenne). Herätän lapsen joka on kiukkuinen, äkäinen ja pahimmassa tapauksessa ylikierroksilla käyvä kaikesta kipeydestä huolimatta. Mennään yhdessä terkkariin, saadaan resepti kouraan, ehkä? Vien lapsen heti hoitoon ja lähden ajamaan Helsinkiin, nauttien suunnattomasti ajauksesta pääkaupunkiseudun "ihanuudesta" talviaikaan... ellei auto sano itseään irti moottoritiellä.

Ja sitten luultavasti en saa mitä tahdon Helsingistä, ajan kotiin (ellei sitten olla vaihtoehtoisessa tarinassa ja matkalla takaisin kotiin hinauksen avulla). Olen väsynyt, kiukkuinen ja huonolla tuulella, koska en ole saanut taaskaan nukuttua kunnolla.... Noh, siinähän se aamu ja aamupäivä menikin. Veikkaan, että noin kello 15:00 aikaan huomaan olleeni taas päivän ruoatta ja tajua syödä jotain.

Vau, kiireinen päivä tulossa!

No jopas.. Ei ihan heti kateeksi käy! ;)
Siellä taidetaan olla kipeenä, kun reseptiä mennään hakemaan?!
 
kjäh
Ei sitten tullut tekstit, niin kirjotetaanpa uudelleen..

Eli mies lähtee töihin siinä 12 jälkeen, ja minä jään vielä pötköttelemään (lue: nukkumaan) ja heräilen sitten kun jaksan, viimeistään 14 aikoihin. Siinä sitten mietiskelen, että pitäisi varmaankin pukea jotain päälle ja siivota ja tehdä ruokaa.. Nämä on yleensä vielä ajatuksen tasolla siinä vaiheessa kun mies tulee kotiin joskus 16-17 välillä. Siinä sitten yhdessä mietitään kauppalistaa, lähdetään kauppaan ja tehdään ruokaa..

Näin on minun päivä lähtenyt käyntiin viimeiset pari kuukautta. Pitäis tosissaan saada jotain töitä, olis ehkä vähän enemmän järkeä tässä päivärytmissäkin. :D
 
jeps.
Normia arki aamuna herään 9-10 aikaan taaperon huutoon. Vaipan vaihto ja aamupesut. Lapselle ruoka. Itelle kahvit keitän sillä välin kun lapsi syö. Koiran kusetus ja ruokinta. Kissan ruokinta jne... :D
 
Arkisin aamu alkaa kellon soimisella 4.30, tai vastaavasti 4.20, jos en oo jaksanut illalla käydä pesulla. Sit laahustan keittiöön hakemaan puol litraa mustaa kahvia ja istahdan sohvalle kone syliin. Tässä sit istuskelen reilut puol tuntia ja käyn jossain välissä hakemassa kahvia lisää. Viimeistään puol 6 havahdun siihen, etten oo edes vielä vaihtanu vaatteita, kone kiinni, vaatteet päälle, termarimuki täyteen kahvia ja pihalle. Sit ajelen tunnin matkan töihin, useimmiten huomaan vielä pihalta lähtiessäni, että tankki on ihan kuiva kun en oo jaksanu edellisenä päivänä tankata, joten on pakko mennä tankille.

Töihin päästessani ajan kaksista porteista, laitan auton johdon päähän, kävelen yksistä pyöröporteista, leimaan itseni sisälle, vaihdan työvaatteet ja sit mielenkiinnolla katsomaan montako tilausta on taas täksi päiväksi. Sellanen mun aamu yleensä :D
 
No tää aamu on alkanut mustalla kahvilla ja Internetillä :p

Tunteroisen päästä herätän muut. Aamuhulinoiden jälken koko revohka hyppää autoon kasin kieppeillä -> tyttö menee kouluun, poika tarhaaan, mä kouluun ja mies töihin.
 
kello soitti 5:50, napsautin valmiiksi ladatun kahvinkeittimen päälle ja laahustin röökille.
Juon kahvia ja 6:25 alan pukeutumaan ja vastoin kaikkea omaa tahtoani, raahaudun kylmään pakkaseen ja lähden huristelemaan kohti vanhainkotia.
6:45 vaihdan työvaatteet, kuuntelen yövuoron rapsan samalla miettien että todellakin pitäisi olla vielä nukkumassa.
Aamu kuluu tapellessa demejen kanssa, todennäköisesti joku kussut johonkin nurkaan, toinen kaataa maitonsa tiedä mihinkä, toistuvia käskyjä, perkele raikaa ilmassa ja uhataan lahdata kaikki hoitajat kirveellä.. paskaa perseestä pyyhkiessä toivoo että olisi kotona nukkumassa.
Mutta kumminkin saa kuulla olevansa rakas, komea, ihanana...
Tälläinen aamu tänään tiedossa
 
Laulava Lomittaja
Herään aina ennen kun kännykkä kerkee piippaamaan kl 6,nousen ylös,napsautan eteisen valon päälle,napsautan kahvinkeittimen päälle,käväsen vessassa,kukrkkaan ulkolämpötilan,etin vaatteet päälleni..Kahvia vaan muutama kuppi ja päivä alkaa..
 
Herättiin muuten vaan klo 4.30, aamupala heti siihen ja sit on vaan oltu... Silmät meinaa välillä painua väkisin kiinni, mutta ei auta.. :| Taidetaan käydä kaupassa nyt heti aamusta (aukeekohan ne jo seitsemältä? vai tunnin päästä) niin herää sitten kunnolla tähän päivään.
 
-34c
Lapset 11 kk. 3v. JA 5v. herää klo:5, minä napsautan valmiiksi ladatun kahvin tippumaan. vauvalta vaipan vaihto ja jotakin sormi syötävää lapsille. kahvia ja nettiä.

Klo. 06.15 herää mies ja minä menen sänkyyn ja makkarin ovi kiinni.

klo. 06.50 mies lähtee töihin eli pakko nousta. Isommat katsoo lasten ohjelmia

klo: 07.30 vauva ekoille päikyille ja minä mietin MITÄ V*TTUA TEEN KOKO PÄIVÄN NELJÄN SEINÄN SISÄLLÄ TAPPELEVIEN JA KIUKUTTELEVIEN LASTEN KANSSA. ODOTAN MIESTÄ KOTIIN KOKO PÄIVÄN JA AIKA MATELEE.

OLISIPA TYÖPAIKKA
 
poika herättää, sit mennään olkkariin, vaihetaan vaippa ja sit mä koitan herää hetken. sit aamupalaa pojalle jonka jälkeen keitän kahvit ja juon 2 kuppia kaikessa rauhassa kun poika leikkii vieressä :D jos isä on kotona eikä töissä niin hän hoitaa pojan kanssa aamutoimet ja mä saan heräillä viellä pitempään.
 
Aamusta ekana tulet takkaan ja hellaan.
Sitten sämpylöiden teko, lyhyt pyrähdys pihalle, pesu ja pukeutuminen.
Seuraavaksi oli ohjelmassa aamiaista, petaus, tohotusta, kämppä kuntoon jne.
Eskarilaisen nouti taksi ja teinineiti lähtee ystävänsä kyydillä puolen tunnin päästä. Teinipoika aloittaa tänään myöhemmin ja mies jo omalla koneellaan töissä.
Minä ryystän kahvia ja odottelen lapsenlapsia päiväksi hoitoon.

:)
 
"joo"
kello soi 6.45, torkkua kehiin. 7.00 poika 10 v, tulee sanomaan, herää äiti. Minä raahaudun sängystä, menen keittiöön juomaan kahvia, laittelen poitsun vaatteet ja alan suunnitella päiväohjelmaa. Juon kahvia, luen hesarin, laitan pojan kouluun ja odottelen, että tyttö 1v8kk herää, 8.30 kuuluu sängystä äitiiii...aamutoimet alkakoon :)
 

Yhteistyössä