Miten ihmiset on tämmöisiä?

http://www.iltalehti.fi/helsinki/200903310055402_hi.shtml


Tulee oikein fyysisesti paha olo ja pistää vihaksi, kun ihmiset käyttäytyy kuin mitkäkin elukat....
Jos joku ei olekaan ihan samalla viivalla kuin muut, niin oikeuttaako se kohtelemaan häntä miten sattuu?!

Mieheni veli on kehitysvammainen, ihana tyyppi. Naapurusto valittaa hänestä kun "hiippailee pihoilla ja töllöttää ikkunoista." Ei todellakaan töllöttele, leikkii niin kuin lapset leikkivät, kulkee pihoilla kuin kuusivuotiaat. Aikuiset miehet ovat uhkailleet jopa hänen henkeään, jos ei se kuljeskelu lopu. Ymmärrystä ja suvaitsevaisuutta vähän, hei!?! Tuollaiseksi mitä lehtijutussa se rasismi sitten pahimmillaan äityy. :kieh:
 
vieras
Hyi hitto! Kaikenlaisia petoja sitä on ihmisten joukossa:( Ja osa oli tuntenut uhrin lapsuudesta asti, olivatkohan jo silloin kiusanneet? Mutta miksi kukaan ei huomannut aikaisemmin tuota pahoinpitelyä, ihmetyttää?
 
xx
Onko kukaan kertonut näille uhkailijoille että hän on lapsen tasolla?

Voihan olla että ovat tietämättömiä.. ulkonäkö kun hämää.
Kannattaisi varmaan keskustella uhkaajien kanssa ennenkuin jotain tapahtuu.

Tietämättömyys ja ennakkoluulothan sitä kaikkea pahaa aiheuttaa.
 
xx
Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Onko kukaan kertonut näille uhkailijoille että hän on lapsen tasolla?

Voihan olla että ovat tietämättömiä.. ulkonäkö kun hämää.
Kannattaisi varmaan keskustella uhkaajien kanssa ennenkuin jotain tapahtuu.

Tietämättömyys ja ennakkoluulothan sitä kaikkea pahaa aiheuttaa.
Tämä siis ap:n miehen valjestä.. tuohon lehtijuttuun taas ei voi sanoa muuta kuin että ei voi taas ymmärtää tuollaista sairasta porukkaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Onko kukaan kertonut näille uhkailijoille että hän on lapsen tasolla?

Voihan olla että ovat tietämättömiä.. ulkonäkö kun hämää.
Kannattaisi varmaan keskustella uhkaajien kanssa ennenkuin jotain tapahtuu.

Tietämättömyys ja ennakkoluulothan sitä kaikkea pahaa aiheuttaa.
Tämä siis ap:n miehen valjestä.. tuohon lehtijuttuun taas ei voi sanoa muuta kuin että ei voi taas ymmärtää tuollaista sairasta porukkaa.
Ovat tietoisia tästä, mutta keharit pois pihoiltamme tuntui olevan periaate. Koska häiritsee ja kiusaa lapsia yms. soopaa. Ihmiset ovat vain niin surullisen ymmärtämätötmiä ja kyvyttömiä myötäelämään, jos jollakin on puutteita. :(
 
nap
Alkuperäinen kirjoittaja mimosalle:
Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Onko kukaan kertonut näille uhkailijoille että hän on lapsen tasolla?

Voihan olla että ovat tietämättömiä.. ulkonäkö kun hämää.
Kannattaisi varmaan keskustella uhkaajien kanssa ennenkuin jotain tapahtuu.

Tietämättömyys ja ennakkoluulothan sitä kaikkea pahaa aiheuttaa.
Tämä siis ap:n miehen valjestä.. tuohon lehtijuttuun taas ei voi sanoa muuta kuin että ei voi taas ymmärtää tuollaista sairasta porukkaa.
Ovat tietoisia tästä, mutta keharit pois pihoiltamme tuntui olevan periaate. Koska häiritsee ja kiusaa lapsia yms. soopaa. Ihmiset ovat vain niin surullisen ymmärtämätötmiä ja kyvyttömiä myötäelämään, jos jollakin on puutteita. :(
Aikoinaan kun tyttöni oli hoidossa niin jouduin kirjoittamaan paperin jossa annan suostumuksen sille, että hoitaja voi ottaa hoitoon lievästi kehitysvammaisen lapsen....kysyin ihmeissäni syytä sellaiselle käytännölle ja hoitaja totesi, että monet vanhemmat eivät halua lastensa näkevän vammaisia....jäin aika hölmistyneenä tujottamaan hoitajaa....
 
:eek: :headwall: Mä en tajua mikä saa ihmiset pahoinpitelemään toisia. Vielä ymmärtäisin, jos joku vihapäissään löisi, mutta tollaista systemaattista porukalla satuttamista :(

Muutenkin olen huomannut, että vaikka ihmiset (moni tutuistanikin) sanoo olevansa suvaitsevaisia, niin heidän on hirveän vaikea tajuta, ettei kaikki ihmiset ole samanlaisia. Varsinkin lievästi vammaista on vaikea hyväksyä. On vaikea tajuta, ettei toinen voi tostanoinvain pääse opiskelemaan tai saada työpaikkaa yms... ja vaikka itse tajuankin (ainakin omasta mielestäni) on silti vaikea suhtautua heihin ja olla heille kannustava.
 
...
Minä olen erinäköinen kuin muut. Näytän kasvoiltani "vammaiselta" ja saan kuulla tästä jatkuvasti. Viimeksi sunnuntaina kaksi pikkupoikaa huusi saatanan vammainen me tapetaan sut. Nämä oli ala-asteelaisia. Kumpa voisin olla tavallisen näköinen ja elää rauhassa:(
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimosalle:
Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Onko kukaan kertonut näille uhkailijoille että hän on lapsen tasolla?

Voihan olla että ovat tietämättömiä.. ulkonäkö kun hämää.
Kannattaisi varmaan keskustella uhkaajien kanssa ennenkuin jotain tapahtuu.

Tietämättömyys ja ennakkoluulothan sitä kaikkea pahaa aiheuttaa.
Tämä siis ap:n miehen valjestä.. tuohon lehtijuttuun taas ei voi sanoa muuta kuin että ei voi taas ymmärtää tuollaista sairasta porukkaa.
Ovat tietoisia tästä, mutta keharit pois pihoiltamme tuntui olevan periaate. Koska häiritsee ja kiusaa lapsia yms. soopaa. Ihmiset ovat vain niin surullisen ymmärtämätötmiä ja kyvyttömiä myötäelämään, jos jollakin on puutteita. :(


Se on kyllä totta, että vieras kehitysvammainen voi olla pelottava niin lapsille kuin aikuisillekin. Mutta kun lapset tutustuvat ja aikuisetkin voisivat tehdä niin, niin harvemmin he ovat vaarallisia (kuten tuskin veljesi on vaarallinen kenellekään). On surullista, ettei näillä naapuruston aikuisilla ole halua tutustua veljeesi ja kertoa lapsille millainen mies hän on ja antaa lasten ottaa vaikka leikkeihinkin mukaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mimosalle:
Mieheni veli on kehitysvammainen, ihana tyyppi. Naapurusto valittaa hänestä kun "hiippailee pihoilla ja töllöttää ikkunoista." Ei todellakaan töllöttele, leikkii niin kuin lapset leikkivät, kulkee pihoilla kuin kuusivuotiaat. Aikuiset miehet ovat uhkailleet jopa hänen henkeään, jos ei se kuljeskelu lopu. Ymmärrystä ja suvaitsevaisuutta vähän, hei!?! Tuollaiseksi mitä lehtijutussa se rasismi sitten pahimmillaan äityy. :kieh:
Miksi se toisten pihoilla kuljeskelu ei sitten lopu, kyllähän kuusivuotiaitakin voidaan kieltää jos naapureita heidän toimet häiritsee? Tässä tapauksessa ymmärrän hieman naapureitakin, hieman häiritseväähän se olisi jos tuollaista jatkuvasti tapahtuisi.

Itse olen asunut kehitysvammaisen nuoren naapurustossa lapsuuteni ja meilläpäin ei ongelmia ollut, vaan jopa päinvastoin. Vammainen hyväksyttiin osana naapurustoa ja häntä tervehdittiin kuin ketä tahansa muuta. Mutta voin kuvitella, että tilanne olisi ollut hieman toinen jos tuo vammainen olisi tullut toisten ihmisten tonteille "ikkunoista töllöttämään". Eihän sellainen ole hyväksyttävää lapsiltakaan.

 
vera
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Minä olen erinäköinen kuin muut. Näytän kasvoiltani "vammaiselta" ja saan kuulla tästä jatkuvasti. Viimeksi sunnuntaina kaksi pikkupoikaa huusi saatanan vammainen me tapetaan sut. Nämä oli ala-asteelaisia. Kumpa voisin olla tavallisen näköinen ja elää rauhassa:(
:hug: sanoitko mitään niille pikkupojille? Eivät taida pojat ihan hyvistä kodeista olla, kun noin törkeästi käyttäytyvät. Tuolliaseen käytökseen pitäisi ihan ulkopuolistenkin puuttua (en tarkoita sinua sillä itselle saattaa tulla niin loukattu ja hämmentynyt olo, että ei osaa sanoa tai tehdä mitään )
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja vera:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Minä olen erinäköinen kuin muut. Näytän kasvoiltani "vammaiselta" ja saan kuulla tästä jatkuvasti. Viimeksi sunnuntaina kaksi pikkupoikaa huusi saatanan vammainen me tapetaan sut. Nämä oli ala-asteelaisia. Kumpa voisin olla tavallisen näköinen ja elää rauhassa:(
:hug: sanoitko mitään niille pikkupojille? Eivät taida pojat ihan hyvistä kodeista olla, kun noin törkeästi käyttäytyvät. Tuolliaseen käytökseen pitäisi ihan ulkopuolistenkin puuttua (en tarkoita sinua sillä itselle saattaa tulla niin loukattu ja hämmentynyt olo, että ei osaa sanoa tai tehdä mitään )
Olen oppinut pitämään suuni kiinni niin ei tapahdu mitään kamalampaa. Tuo ei ole mikään eka kerta vaan tätä olen kuullut koko ikäni ajan. Varhaisimmat muistot on ennen ekaluokkaa. Nykyisin olen jo pitkälti yli 30v. Harmi ettei vammani riitä korjaukseen kunnallisessa, koska yksityiselle plastiikkakirurgille ei ole varaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja vera:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Minä olen erinäköinen kuin muut. Näytän kasvoiltani "vammaiselta" ja saan kuulla tästä jatkuvasti. Viimeksi sunnuntaina kaksi pikkupoikaa huusi saatanan vammainen me tapetaan sut. Nämä oli ala-asteelaisia. Kumpa voisin olla tavallisen näköinen ja elää rauhassa:(
:hug: sanoitko mitään niille pikkupojille? Eivät taida pojat ihan hyvistä kodeista olla, kun noin törkeästi käyttäytyvät. Tuolliaseen käytökseen pitäisi ihan ulkopuolistenkin puuttua (en tarkoita sinua sillä itselle saattaa tulla niin loukattu ja hämmentynyt olo, että ei osaa sanoa tai tehdä mitään )
Olen oppinut pitämään suuni kiinni niin ei tapahdu mitään kamalampaa. Tuo ei ole mikään eka kerta vaan tätä olen kuullut koko ikäni ajan. Varhaisimmat muistot on ennen ekaluokkaa. Nykyisin olen jo pitkälti yli 30v. Harmi ettei vammani riitä korjaukseen kunnallisessa, koska yksityiselle plastiikkakirurgille ei ole varaa.

:hug: Sovitaanko, että jokainen tätä lukeva kasvattaa lapsestaan noita pikkuhirviöitä suvaitsevaisempia? Miksei lapselle voi opettaa, että on erilaisia ihmisiä, ja että seo nihan tosi ok.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mimosalle:
Mieheni veli on kehitysvammainen, ihana tyyppi. Naapurusto valittaa hänestä kun "hiippailee pihoilla ja töllöttää ikkunoista." Ei todellakaan töllöttele, leikkii niin kuin lapset leikkivät, kulkee pihoilla kuin kuusivuotiaat. Aikuiset miehet ovat uhkailleet jopa hänen henkeään, jos ei se kuljeskelu lopu. Ymmärrystä ja suvaitsevaisuutta vähän, hei!?! Tuollaiseksi mitä lehtijutussa se rasismi sitten pahimmillaan äityy. :kieh:
Miksi se toisten pihoilla kuljeskelu ei sitten lopu, kyllähän kuusivuotiaitakin voidaan kieltää jos naapureita heidän toimet häiritsee? Tässä tapauksessa ymmärrän hieman naapureitakin, hieman häiritseväähän se olisi jos tuollaista jatkuvasti tapahtuisi.

Itse olen asunut kehitysvammaisen nuoren naapurustossa lapsuuteni ja meilläpäin ei ongelmia ollut, vaan jopa päinvastoin. Vammainen hyväksyttiin osana naapurustoa ja häntä tervehdittiin kuin ketä tahansa muuta. Mutta voin kuvitella, että tilanne olisi ollut hieman toinen jos tuo vammainen olisi tullut toisten ihmisten tonteille "ikkunoista töllöttämään". Eihän sellainen ole hyväksyttävää lapsiltakaan.
Kuten sanoin jo aiemmin, hän ei todellakaan ole töllötellyt kenenkään ikkunoista, tai leikkinyt suoraan kenenkänä yks. hlön ikkunan alla, vaan leikkinyt normaalisti taloyhtiön pihalla (pihoilla) niin kuin muutkin lapset. Tämä tulkitaan kuljeskeluksi, koska aikuisten ei kuulu leikkiä tms... Eivät pysty ymmärtämään, että kyseessä on lapsen tasolla oleva ihminen, joka edelleenkin leikkii, koska on jäänyt sille tasolle, että sellaiset kuusivuotiaille tärkeät asiat ovat hänelle tärkeitä ja kiinnostavia.

Kieltäsiitkö kuusivuotiaaltasi ulkoilun, jos naapuri ei siitä tykkäisi? TÄmä ihminen ei uskalla enää mennä yksin ulos, kun pelkää henkensä edestä. Onko se sitten oikein, ja hyväksyttävä syy uhata henkeä?

Vrt. töllöttely ja tappouhkaus. Oikeastaan kun sen laittaa näin, on ihan sama, onko ihminen töllöttänyt jotain vai ei. Tappouhkaus on melko raju tapa reagoida siihen(kään). Ja loppuun korostan, että ikkunoista ei olla töllötetty.
 
minä vain
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Ihmisen luonne on sellainen että se alistaa heikomman ja entisaikaan heikommat tapettiin tai orjutettiin tai laitettiin seksileluiksi. Onko koko ihmisrotu siis sairas .. vai onko se vaan luonnollista.
Taitaa olla sairas enemmän ,ei alistaminen missään muodossa ole luonnollista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä vain:
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Ihmisen luonne on sellainen että se alistaa heikomman ja entisaikaan heikommat tapettiin tai orjutettiin tai laitettiin seksileluiksi. Onko koko ihmisrotu siis sairas .. vai onko se vaan luonnollista.
Taitaa olla sairas enemmän ,ei alistaminen missään muodossa ole luonnollista.
Näinpä.
 

Yhteistyössä