Miten mä saan 30 € riittämään loppukuun

  • Viestiketjun aloittaja rahaton
  • Ensimmäinen viesti
rahaton
Oli sitten yksi erä lainasta myöhässä ja menin pankkiin tekemään maksusuunnitelmaa
. No pankki sitten päätti heittäytyä hankalaksi ja ilmoitti, että mitään ei voida tehdä.
Ja seuraavaksi huomaan, että pankista ovat ystävällisesti tyhjentäneet tilini nollille.

Ja nyt sitten jääkaapissa on vain parin päivän ruoka-aineet ja pitäsi pärjätä 30 eurolla loppukuukausi. Ihan kiva näillä nykyisillä ruuan hinnoilla.
 
"Yh-äiti"
Aina näistä tällaisista aloituksista puuttuu se tärkein tieto eli montako suuta on ruokittavana. On ihan eri asia yrittää pärjätä tuolla summalla yksin kuin lapsen kanssa. Sitten voisi myös kertoa sen onko paikkakunnalla Lidliä tms. koska niitä ei todellakaan ole joka paikassa. Joku tuossa kertoi Cittarin halvasta lihasta, mutta esim. mua tuo tieto ei hyödytä mitenkään koska täällä ei ole Cittaria.

Olen joskus joutunut pärjäämään lapsen kanssa 120€:lla kuukauden joten kyllä yksi ihminen pärjää puoli kuukautta 30€:lla jos kiristää vyötä. Puuroja, keittoja ja laatikkoruokia niin pärjää jo pitkälle. Koita myös kysyä seurakunnan diakonilta osto-osoitusta kauppaan, ota selvää onko jossaki jaossa eu-ruokakasseja.

Vastaisuuden varalle kannattaa kerätä kuivaruokaa kaappeihin ja lihoja pakastimeen ettei heti tarvitse kauppaan mennä kun on rahat tiukilla. Itsellä on aina ollut kaapeissa hyvin ruokaa vaikka olen ollut todella pienituloinen.
 
v iera s
meillä on käytännössä aina rahat tiukilla, joten säästöhommat on tuttuja. Ostetaan ruokaa lähinnä tokmannilta ja tarjousten mukaan. Vihannekset pakasteesta! Soijarouhe on kätevää, sitä voi käyttää jauhelihan korvaukseen. Riisipuuro keitettynä tai uunista kelpaa ruokana ja yksi euron/kahden pussi kestää tosi pitkään, maidon siihen voi tehdä maitojauheesta. Edullisinta "lihaa" on makkarat ja nakit, yhdestä paketista saa tarvittaessa kahdenkin päivän ruoat.
Kannattaa pyrkiä tekemään pitkän kaavan mukaan kaikki itse.
Meillä viimeisinä päivinä ennen rahantuloa syödään paljon itse leivottua pullaa ja kakkuja ja kauraleipäsiä.
 
"memmi"
Ei siinä vaihtoehtoa ole, kituutat sillä. Äänestäkää kokoomusta niin saadaan varmasti taas hinnat pompsahtamaan ja kaikki työttömien tuet poisa.
En kyllä yhtään puolusta noita puolueita tai Käteisen kumppaneita, mutta vahvasti olen sitä mieltä, että esim. ap:n kaltaiset ovat kyllä itse mokanneet elämätilanteensa.
Todella typerää syytellä aina yhteiskuntaa, puolueita ja tiettyjä ihmisiä jos itse ei tee muutakuin ottaa pikavippejä ostaakseen viinaa, tupakkaa, älykännyjä ja sitä rataa
 

Yhteistyössä