miten olet korvannut /korvaisit, jos huutisostaja valittaisi huutamastaan vaatteesta kuvan kera?

  • Viestiketjun aloittaja korvaava osapuoli
  • Ensimmäinen viesti
korvaava osapuoli
huusi minulta paidan, joka oli päällisin puolin hyvässä käytetyssä kunnossa, kuitenkin ostaja löysi nuppineulanpään kokoisen reiän, ja jonkun purkautuman, joita en itse edes huomannut ( itsekin piata käytettynä meille tullut), kysyi mitä tehtäisiin, joten mitä ehdottaisit /olet ehdottanut?

paita maksoi kuluineen 23e, joten mikä sopiva korvaus rahallisesti vai pyytäisitkö lähettämään paidan, ja maksaisit paidan + postarit mukisematta?
 
"rikka"
Kysy siltä ostajalta. Minä antaisin ehkä puolet paidan hinnasta (en postareista) alennusta, jos vaate onkin rikki. Sitä onko íhan oikeasti rikki, ei tietysti pysty todistamaan kuin lähettämällä vaatteen takaisin, mutta kuitenkin.

Mikä selitys tuo nyt on, että vaate tuli teillekin käytettynä, mitä tekemistä sillä on noiden reikien kanssa:D
 
"vieras"
[QUOTE="kahden äiti";26204898]Kaupan purku. 23 euroa maksavassa paidassa ei voi olla reikiä, oli se uusi tai käytetty.-[/QUOTE]

Millä ihmeellä sä tän perustelet???
 
"Nainen"
on aika kallis paita 23e, saahan noita jo halvemmalla kaupastakin. Oliko joku merkkipaita? Mä haluaisin kans rahat kyl takas, en haluaisi käyttää rikkinäisiä vaatteita.
 
"vieras"
[QUOTE="kahden äiti";26204898]Kaupan purku. 23 euroa maksavassa paidassa ei voi olla reikiä, oli se uusi tai käytetty.-[/QUOTE]

Mäkin tekisin myyjänä näin. Ottaisin tappiot omaan piikkiin. Mun vikahan se olisi, jos mä reikäisen vaatteen myisin kertomatta siitä reiästä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26204915]Millä ihmeellä sä tän perustelet???[/QUOTE]

Ostaja on olettanut saavansa käytetyn mutta ehjän. Meillä ainakin menee vaatteet roskiin jos niissä on reikiä, ihan pienen voin itse parsia mutta sellaista en enää myisi kenellekään.

Rikkinäinen on eri asia kuin ehjä, ja toi on tosi iso summa rahaa rikkinäisestä tavarasta.
 
korvaava osapuoli
[QUOTE="Nainen";26204933]on aika kallis paita 23e, saahan noita jo halvemmalla kaupastakin. Oliko joku merkkipaita? Mä haluaisin kans rahat kyl takas, en haluaisi käyttää rikkinäisiä vaatteita.[/QUOTE]

merkkipaita hyvinkin, ja vieläpä halpaan hintaan :) mutta reikä on todella olematon, nuppineulanpään kokoinen , minäkään en sitä koskaan huomannut.
 
Anna alennusta
Paita maksanut siis lähemmäks 20 euroa kun kuluineen 23? Kyllä antaisin alennusta jonkin verran. Olitko laittanut kunnoksi hyvän? Jostain 5 euron hintaisesta käytetystä paidasta en enää alennusta antaisi, tosin itse luokittelen kaikki paidat tyydyttäväksi vaikka ei sitä olisikaan ja hinnat yleensä aina alle 5 euroa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26204961]Ostaja on olettanut saavansa käytetyn mutta ehjän. Meillä ainakin menee vaatteet roskiin jos niissä on reikiä, ihan pienen voin itse parsia mutta sellaista en enää myisi kenellekään.

Rikkinäinen on eri asia kuin ehjä, ja toi on tosi iso summa rahaa rikkinäisestä tavarasta.[/QUOTE]

Merkkipaidat voivat olla suhteellisen kalliita, joten reiästä voi varmaan sopia hinnanalennuksella, ei missään nimessä kokonaan hyvityksellä.
 
"..."
[QUOTE="vieras";26204961]Ostaja on olettanut saavansa käytetyn mutta ehjän. Meillä ainakin menee vaatteet roskiin jos niissä on reikiä, ihan pienen voin itse parsia mutta sellaista en enää myisi kenellekään.

Rikkinäinen on eri asia kuin ehjä, ja toi on tosi iso summa rahaa rikkinäisestä tavarasta.[/QUOTE]

Nuppineulan kokoinen reikä on todella pieni, enkä ainakaan itse huomaisi sellaista reikää ellen todella todella tarkaan paitaa läpi kävisi. Purkautuma, jos on saumassa sen voi aina ommella.

Ehkä puolet rahoista takaisin olisi hyvä palautus, mutta se pitääkö tuo edes paikkaa vai onko ostaja huijannu juuri sen valossa, että saisi puolet rahoista takaisin(sellastakin sattuu)
 
"..."
[QUOTE="vieras";26204984]Eikö se ole sitäpaitsi ihan huutiksen käyttösäännöissä että jos jätät jotain olennaista tuotteen kunnosta kertomatta, ostajalla on oikeus purkaa kauppa?[/QUOTE]

Eikös ap ensimmäisessa viestissä sanonut, ettei itse näitä ollut huomannu, joten miten on voinu asiasta kertoa?
 
korvaava osapuoli
[QUOTE="...";26205010]Eikös ap ensimmäisessa viestissä sanonut, ettei itse näitä ollut huomannu, joten miten on voinu asiasta kertoa?[/QUOTE]


juuri näin, miten olisin voinut kertoa, kun en itsekään näitä ollut huomannut meillä käytössä, tosin paita ei kovin monesti ehtinyt käytössä ollakaan, kun kävi pieneksi.
 
"vieras"
[QUOTE="...";26205010]Eikös ap ensimmäisessa viestissä sanonut, ettei itse näitä ollut huomannu, joten miten on voinu asiasta kertoa?[/QUOTE]

Ostajan pitäisi pystyä luottamaan siihen, että myyjä tarkistaa huolellisesti vaatteen kunnon. Jos myyjälle käy vahinko ja reikä jää huomaamatta, mun mielestä ostajalla on silti oikeus kaupan purkamiseen, ja myyjä joutuu vastaamaan huolimattomuudestaan. Ymmärrän kyllä, että pikkuruinen reikä huomaamattomassa paikassa voi jäädä huomaamatta, mutta reikäinen paita ei ole ehjä, ja ostaja luuli ostaneensa ehjän paidan. Jos olisin myyjä, kysyisin ostajalta, haluaako hän purkaa kaupan vai tyytyykö vaikka saamaan osan rahoista takaisin.
 
"vieras"
[QUOTE="...";26205010]Eikös ap ensimmäisessa viestissä sanonut, ettei itse näitä ollut huomannu, joten miten on voinu asiasta kertoa?[/QUOTE]

Siten että olisi tarkistanut myymänsä tavaran kunnon huolellisesti ennen myyntiin laitttamista. Silloin ei tulisi epäilyjä siitä onko paidassa reikä vai ei.

Mä en missään tilanteessa huutaisi paitaa missä tietäisin olevan reiän. Siksi negapalaute lähtisi tuosta kaupasta jos sitä ei saisi purettua.
 
"Harmaa"
Ehdota kaupanpurkua, korvaa postitus (eikö se ole vain pari euroa). Sitten laitat uudestaan myyntiin niin että muistat sanoa vioista. Luultavasti menee samalla hinnalla kaupaksi, jos viat ovat tosiaan noin pienet ja merkki haluttu.
 
"..."
[QUOTE="Harmaa";26205082]Ehdota kaupanpurkua, korvaa postitus (eikö se ole vain pari euroa). Sitten laitat uudestaan myyntiin niin että muistat sanoa vioista. Luultavasti menee samalla hinnalla kaupaksi, jos viat ovat tosiaan noin pienet ja merkki haluttu.[/QUOTE]

Kannatan
 
köyhät kyykkyyn.
Kuluttajien välisten kaupankäyntien kohdalla on vaikea saada kaupan purkua.
Jos ostaa käytettyä, saa käytettyä.
Itse en hyvittäisi mitään.
Ei täytä petoksen yms. perkkejä.
 
Jos et ole satavarma, että paita oli lähetettäessä ilmoitetussa kunnossa, pyydä lähettämään takaisin ja maksat ostajalle paidan hinnan kokonaisuudessaan. Ellet epäile, että ostaja yrittää huijata hintaa keksityillä syillä alemmaksi, voit tarjota kaupanpurun vaihtoehdoksi hinnanalennusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja köyhät kyykkyyn.;26205380:
Kuluttajien välisten kaupankäyntien kohdalla on vaikea saada kaupan purkua.
Jos ostaa käytettyä, saa käytettyä.
Itse en hyvittäisi mitään.
Ei täytä petoksen yms. perkkejä.
Sinun kaltaistesi myyjien vuoksi huutiksen suosio kauppapaikkana hiipuu, kun myyjiin ei voi luottaa.
 

Yhteistyössä