Miten teette makaronivellin?

:D
Alkuperäinen kirjoittaja t:
Mä olen ensin keittäny makaronit, huuhdellu ne, heittäny takas kattilaan, maitoa päälle silleen sopivasti ja sit kiehautus. Lautaselle sit sokeria maun mukaan :)
Tosi järkevää...että saisi kaikki vähäisetkin maut pois ja ei vaan vahingossakaan velli suurustuisi...
 
jaiks
Minä keitän myös makaronit ensin suolavedessä. Sitten vesi kaadetaan pois (en missään tapauksessa huuhtele). Makaronit takaisin kattilaan, maitoa mukaan, voita (tai meillä laitetaan yleensä kevyt leviä), suolaa tai aromisuolaa. Lämmitän maidon ja hauduttelen vähän aikaa.

Yleensä kelpaa muksuille aina. Tätä jopa usein multa tilataan :)
 
jaiks
Alkuperäinen kirjoittaja jaiks:
Minä keitän myös makaronit ensin suolavedessä. Sitten vesi kaadetaan pois (en missään tapauksessa huuhtele). Makaronit takaisin kattilaan, maitoa mukaan, voita (tai meillä laitetaan yleensä kevyt leviä), suolaa tai aromisuolaa. Lämmitän maidon ja hauduttelen vähän aikaa.

Yleensä kelpaa muksuille aina. Tätä jopa usein multa tilataan :)
Meillä muksut ei tykkää jos liemi on vähänkään sakeaa. Siksi en suurusta mitenkään.
 
t
Alkuperäinen kirjoittaja :D:
Alkuperäinen kirjoittaja t:
Mä olen ensin keittäny makaronit, huuhdellu ne, heittäny takas kattilaan, maitoa päälle silleen sopivasti ja sit kiehautus. Lautaselle sit sokeria maun mukaan :)
Tosi järkevää...että saisi kaikki vähäisetkin maut pois ja ei vaan vahingossakaan velli suurustuisi...
No voi anteeksi kun teen vellin niin kun olen oppinut sen tekemään :D En ole koskaan makaronivelliä suurustanut ja en nyt ajatellut aloittaakkaan :)
 
Teen makaronivelliä sellaisena päivänä jos meillä on aiemmin ollut makaronia ruokana, niistä jää aina yli. Maidossa keittelen ylikypsäksi, suurustan vehnäjauhoilla, maustan ripauksella suolaa ja sitten kuitenkin syödessäni laitan monta lusikallista sokeria päälle :D .
Ei meidän perheessä muut syökään kuin minä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jaiks:
Minä keitän myös makaronit ensin suolavedessä. Sitten vesi kaadetaan pois (en missään tapauksessa huuhtele). Makaronit takaisin kattilaan, maitoa mukaan, voita (tai meillä laitetaan yleensä kevyt leviä), suolaa tai aromisuolaa. Lämmitän maidon ja hauduttelen vähän aikaa.

Yleensä kelpaa muksuille aina. Tätä jopa usein multa tilataan :)
samoin teen, tosin korvaan aromisuolan sokerilla :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja :D:
Alkuperäinen kirjoittaja t:
Mä olen ensin keittäny makaronit, huuhdellu ne, heittäny takas kattilaan, maitoa päälle silleen sopivasti ja sit kiehautus. Lautaselle sit sokeria maun mukaan :)
Tosi järkevää...että saisi kaikki vähäisetkin maut pois ja ei vaan vahingossakaan velli suurustuisi...
miksi pitäis?
meillä ei koskaan oo ollu surustettua ei ees lapsena.
 

Yhteistyössä