Moottoripyöräilyä harrastavia vanhempia?

Moikka

Onkos täällä paljon moottoripyöräilyä harrastavia vanhempia? Äitejä tai isejä?
Itellä sunnuntaina suunnitteilla ajella etelän suunnalla reissu, ei vain vielä suunnitelmia missä ajelisi. Olisiko hyviä vinkkejä? :)
 
vierailija
Moikka

Onkos täällä paljon moottoripyöräilyä harrastavia vanhempia? Äitejä tai isejä?
Itellä sunnuntaina suunnitteilla ajella etelän suunnalla reissu, ei vain vielä suunnitelmia missä ajelisi. Olisiko hyviä vinkkejä? :)
En tunne kovin hyvin eteläsuomea mutta kahtele kartalta vähintään kolminumeroisia - mielellään nelinumeroisia - teitä jossa olis mahdollisimman vähän asutusta. Semmosia saa hyvällä tuurilla vetää kaheksaakymppiä ja mutkaa on niin perkeleesti.
 
  • Tykkää
Reactions: Mobius
En oo mp-kerholainen, vanki enkä pubiruusu mut muutama kymmenen vuotta on tullu moottoripyörällä ajeltua.

Mihin päin etelää oisit suuntaamassa? Tai mikä lasketaan eteläksi?

Yleisesti ottaen kannattaa välttää moottoriteitä ja ajella pikkuteitä, maisemat on vallan pirun komioita. Itse ajelin eilen Helsingistä Toijalaan vanhaa Hämeenlinnantietä, takas tulin motaria kun piti päästä kotiin nukkumaan että jaksaa nousta töihin.
 
  • Tykkää
Reactions: Mobius
En oo mp-kerholainen, vanki enkä pubiruusu mut muutama kymmenen vuotta on tullu moottoripyörällä ajeltua.
Kiitos sinulle ja edellisillekin vastauksista. Kainuusta lähden valumaan alaspäin. Varmaankin kutostietä jonkin aikaa on ajettava. Viime kesänä lähdin sitten Kolin kohdalta puikkelehtimaan pikkuteille ja siellä oli vallan hyviä mutkapätkiä ja hyväkuntoista asfalttiakin. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Bitch
Kiitos sinulle ja edellisillekin vastauksista. Kainuusta lähden valumaan alaspäin. Varmaankin kutostietä jonkin aikaa on ajettava. Viime kesänä lähdin sitten Kolin kohdalta puikkelehtimaan pikkuteille ja siellä oli vallan hyviä mutkapätkiä ja hyväkuntoista asfalttiakin. :)
Heinävesi-Punkaharju on pirun nättiä seutua ja mutkapätkää (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Mobius ja ruuttis
vierailija
Kannattaa liittyä org-palstalle (moottoripyora.org), siellä on myös omalle alueelle omia ryhmiä, jotka ajelee säännöllisen epäsäännöllisesti jossakin. Ja saa asiantuntevia neuvoja ja hengenheimolaisuutta.

T. Banditar
 
  • Tykkää
Reactions: Mobius
vierailija
Ei, mulla pienempi. Riittänyt toistaiseksi tähän nurkissa pyörimiseen. Nuorin on sen verran pieni vielä eikä ukolla omaa pyörää, joten haaveillaan vasta niistä "Italian reissuista".
 
  • Tykkää
Reactions: Mobius
Sillä aivan varmasti ehtii myös. Itse ajelin 500 kuutioisella 8 vuotta, nyt iski polte vaihtaa isompaan ja hyvältä on tuntunut. Meillä ei emäntä lähde edes pyörän kyytiin, joten yksin ajeleksin =) Ja harvakseltaan, kun ei sitä malta lasten luota liian usein lähteä pois.
 
Sillä aivan varmasti ehtii myös. Itse ajelin 500 kuutioisella 8 vuotta, nyt iski polte vaihtaa isompaan ja hyvältä on tuntunut. Meillä ei emäntä lähde edes pyörän kyytiin, joten yksin ajeleksin =) Ja harvakseltaan, kun ei sitä malta lasten luota liian usein lähteä pois.
Eihän sitä kukaan toisten kyydissä jaksa istuskella. Osta emännälle oma pyörä. Johan innostuu.
 
  • Tykkää
Reactions: Mobius

Yhteistyössä