Moottoripyörät, customit vs. kyykyt

Selittäkäähän minulle, minkä hevon helvetin takia joku ostaisi customin, sellaisen harlikka-tyyppisen pörisevän muinaismuiston? Kun samalla rahalla saisi kyykkypyörän, joka kiihtyy ja kulkee ja on joka mielessä helvetisti parempi. Myös ulkonäöltään. Ja kanssaihmistenkin kannalta kivempi, kyykkypyörätkän kun eivät pidä samanlaista pörisevää köhinää kuin customit, jotka lähinnä kuulostavat paskasti viritetyiltä ruohonleikkureilta.

Yksi melko todennäköisen tuntuinen teoria on tämä: Custom-pyörillä ajavat läskit papat, jotka eivät ihrojensa kanssa yksinkertaisesti kykene ajamaan kyykkypyörällä. Customien takanoja-asennossa taas ihrapallo mahan kohdalla ei haittaa. Tuntuu täsmäävän, mitä niitä ajajia on katsellut. Custom on siis läskien pyörä?
 
Viimeksi muokattu:
VÄÄRIN, mun erittäin hoikka aviomieheni myi nakupyöränsä pois ja osti tilalle vanhan hieman customoidun harrikan.. ;)

Se on fiilis kysymys, ei mitään muuta. Ja harrikkakin kulkee tarvittaessa.
 
"vieras"
Mä lainasin veljen kyykkypyörää. Edellisen kerran ajanut n. 15 v. sitten omalla piikilläni. Matkaa tuli tuli tuona päivänä kyykkypyörällä 300 km reppu selässä. Kesken matkan selkä kipeyty hankalasta ajoasennosta ja loppumatka oli yhtä tuskaa. Välillä piti pysähdellä ja venytellä selkää. Amatööri ja harjotuksen puutetta, mutta siltikin nyt tiedän miksi
 
[QUOTE="vieras";23989134]Kyykkypyörällä on hankala ajaa leppoisaa kesälomareissua matkustaja kyydissä :D Jää matkustajalta maisemat näkemättä.[/QUOTE]

Hyvin näin maisemiakin :)

Rrrakastan kyykkypyöriä. Jos yhden huomion olen tehnyt niin sen, että customeilla ajaa vanhempi väki ja ihan totta! Lihavampi.
 
Huomion kerjääminen lienee myös yksi customeiden tavoite. Epävarma läski pizzanaamakin tuntee itsensä tärkeäksi, kun se moottoritekniikan muinaismuisto jonka päällä se istuu pitää samanlaista mölyä kuin poron imaissut klapikone kertaa kymmenen.

PRÖM PRÖM PRÖM PRÖM PRÖM PRÖM PRÖM PRÖM

Jee joku katto! Saisko tän kovemmaks tän äänen? Lisää huomioo, en saanu sitä vanhemmiltani! Noi tytöt kattoo kun mun mopo pörisee, ne varmaan pitää mua kovana kundina nyt! Ne nauraa, ne varmaan miettii miltä mä näytän alasti! Laitan lisää kaasua ni tulee lisää ääntä, we're sound-making buddies! PRÖM PRÖM PRÖM PRÖM

Normaalit ihmiset voi sitten ostaa tämän vuosituhannen tekniikkaa, jossa on myös se normaali ääni..
 
"vieras"
Ihan siitä samasta syystä kuin miksi toiset hankkii maastopolkupyörän ja toiset fixin. Siksi. Sitä paitsi siihen harrikan ja kyykyn väliin mahtuu todella monta muutakin mallia...
 
Huomion kerjääminen lienee myös yksi customeiden tavoite. Epävarma läski pizzanaamakin tuntee itsensä tärkeäksi, kun se moottoritekniikan muinaismuisto jonka päällä se istuu pitää samanlaista mölyä kuin poron imaissut klapikone kertaa kymmenen.

PRÖM PRÖM PRÖM PRÖM PRÖM PRÖM PRÖM PRÖM

Jee joku katto! Saisko tän kovemmaks tän äänen? Lisää huomioo, en saanu sitä vanhemmiltani! Noi tytöt kattoo kun mun mopo pörisee, ne varmaan pitää mua kovana kundina nyt! Ne nauraa, ne varmaan miettii miltä mä näytän alasti! Laitan lisää kaasua ni tulee lisää ääntä, we're sound-making buddies! PRÖM PRÖM PRÖM PRÖM

Normaalit ihmiset voi sitten ostaa tämän vuosituhannen tekniikkaa, jossa on myös se normaali ääni..
Samalla lailla kyykkyyn saa römäkät äänet niinkuin customiinkin, laittaa vaan avaran putkiston. Mulla akrapovicin änkkä noisekiller-huilulla ja hyvin pörisee jos antaa koneelle happea...
 
Niin. Papat eivät välttämättä uskalla ajaa pyörillä, jotka kiihtyvät nopeasti. Tai kuten mainittu, eivät pysty ajamaan kyykyllä, koska ovat pahasti ylipainoisia.
Hitto, see-näppäin lähti irti... Pappapyörissä on se tekniikka, jonka pappa-ikäinen tuntee. En lähde sen enempää mollaamaan, kun toisaalta taas kyykkypyöräosastoa edustaa muutama sen verran latvastaan laho pintaliitäjä etten tahdo kuulua siihenkään ryhmään :D
 
"sussu"
Boss Hossille nostan hameenhelmaani, millekään seiskapuolikkaalle en. Customeissa on vaan mun mielestä enemmän särmää. Tutun XX oli ihan kiva alla ja kulki mallikasta nopeutta, mutta ei siinä sitä samaa henkeä ollut. Kaipaan James Dean -aikoja.
 
pha
Huomion kerjääminen lienee myös yksi customeiden tavoite. Epävarma läski pizzanaamakin tuntee itsensä tärkeäksi, kun se moottoritekniikan muinaismuisto jonka päällä se istuu pitää samanlaista mölyä kuin poron imaissut klapikone kertaa kymmenen.
Ai kyykkykuskit ovat jotain surisevia itsetunnon ruummiillistumia? Kokokypärän allahan se vasta onkin näpsä finninaamaa piilotella ja topattu nahkapuku luo luikustakin raamikkaan adoniksen. Sit lähdetään valoista supercoolisti keula pystyssä, eikä mukamas olla yhtään huomion perään, eihän?

Mut kyykyt ja customit ovat molemmat yhtä paskoja ajaa. Linjakkaat brittipyörät ne vasta ovat jotain.
 
  • Tykkää
Reactions: Data
Mutta se käsittämätön... pärinä? Pörinä? MÖLINÄ? Mikä joistain pyöristä lähtee. Tulee sellainen lamaantunut olo, että miksi? Miksi?

On tosi vaikea sanoa että miksi mopoon pitää vaihtaa se äänenvaimennin. Jotenkin se vaan tuntuu jyhkeämmältä kun kuuluu kunnon törinät kun avaa kaasun.

Mulla se kuitenkaan ei liity naaraiden huomion tavoitteluun koska ajan pääasiassa asumattomilla alueilla. Ajokaveritkaan ei anna arvostusta äänien mukaan, vain vauhti merkitsee.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä