Moottoripyörät, customit vs. kyykyt

Huomionhakuisuus ja epävarmuus itsestä. Haluaa, että huomataan ja katsotaan. Ei ymmärrä, että katsotaan idioottia, ei coolia jätkää.
Ovathan he oman ryhmänsä sankareita. Sallittakoon se heille, sillä olen aivan varma että sieltä piireistä katsotaan nenänvartta pitkin vaikkapa juuri minua ja miestä, tai siis katsottiin silloin kun miehellä vielä oli pyörä. Snif. Pidän hiljaisen hetken sen ihanan, keltaisen gikserin muistoksi.

Jonain päivänä vielä ostan oman Lightningin. Tai Du_atin. Hitto tota näppäintä. Nyt irtosi toinenkin.
 
"hippi"
[QUOTE="mie";23989440]Customi ja customikin ovat kaksi eri asiaa..... Mun miehellä (reilu 30-kymppisellä normaalipainosella) on v-max ja kyllä se kuule kiihtyy ja kulkee, vähän liikakin... :)[/QUOTE]

Minun isällä ole v-max aikoinaan. Sellaisella opettelin ajelemaan 13-vuotiaana
 
On tosi vaikea sanoa että miksi mopoon pitää vaihtaa se äänenvaimennin. Jotenkin se vaan tuntuu jyhkeämmältä kun kuuluu kunnon törinät kun avaa kaasun.

Mulla se kuitenkaan ei liity naaraiden huomion tavoitteluun koska ajan pääasiassa asumattomilla alueilla. Ajokaveritkaan ei anna arvostusta äänien mukaan, vain vauhti merkitsee.
Siis mitä helvettiä? Niihin vehkeisiin siis vaihdetaan osia, jotta ne saataisiin äänekkäämmiksi? Voi elämän karut kävyt. Niin on kuin pikkulapset, joilla on fillarin pinnoissa paperilappuja pärisyttiminä. Katsokaa, katsokaa kaikki minua.
 
En aja moottoripyörää, mutta custom voittaa nuo muut reilusti. Kromin kiilto ja kunnon äänet eikä mikään kiituri. Customia ei ole tarkoitettu nopeaan ajoon tai maastorevittelyyn, vaan rauhalliseen cruisailuun. Customin ja kyykyn ero on samanlainen kuin vanhan jenkkiauton ja nykyaikaisen sportin. Makuasia.
 
En aja moottoripyörää, mutta custom voittaa nuo muut reilusti. Kromin kiilto ja kunnon äänet eikä mikään kiituri. Customia ei ole tarkoitettu nopeaan ajoon tai maastorevittelyyn, vaan rauhalliseen cruisailuun. Customin ja kyykyn ero on samanlainen kuin vanhan jenkkiauton ja nykyaikaisen sportin. Makuasia.
Mulle riittää kromin kiilto meidän lastenvaunuissa :D Tuo ero on kyllä niin totta, ja on siinäkin eroa ajaako tusina-ferraria vaiko kenties Aston Martinia.

Makuasioita nämä tosiaan. Ja niistä äänieroista, kyykkypyörä ei pidä sellaista lamaannuttaa mölinää mitä _ustom.
 
Yksvaan, neljän äiti
Paljonko se on kun on 30-kymppinen?

En oo koskaan ymmärtänyt customeja, varsinkan harrikoita. Ehkä just joku Virago naisella.
Jos sitäkään vinkuheinää voi motskariks ees kutsua.
 
"hippi"
Oikeasti ap:n kysymykseen.

Kun ensimmäinen lapsi oli tuloillaan ajattelin tosissani, että vaihdan kyykystä kustomiin. Kävin joitakin sellaisia katselemassa ja kokeilemassa lievä alistumisen ja antautumisen fiilis päällä. Olin silloin vakuuttunut siitä, että oppisin nauttimaan customista. Lapsi syntyi ja vähän sen jälkeen menin mopokaupoille. Jos olisi edelleen ollut lunta maassa olisi kaupat syntyneet. Nyt kuitenkin pääsi valtaisa vitutus päähän koeajolla. Palasin liikkeeseen ja sanoin myyjälle, että voin istua kotona linkoavan pesukoneen päällä ja saada samat fiilikset.

Taloon tuli sen jälkeen r1. Liikenteessä ajaminen ei enää lasten tultua tuntunut järkevältä, joten se sai mennä ja tilalle tuli kaksi kilpuria. Ja niillä mennään. Lisäksi nyt on tullut haalittua nuoruuden klassikoita harrastuksen vuoksi. gsx-r 1100 w, zzr1100 ja seuraavaksi voi sitten mahdollisesti tulla sellainen lapiopää kopteri. Kaikelle on aikansa. Kilpi on kuitenkin moottoripyörän paskin ominaisuus. Se tarkottaa sitä, että ajamisen nautinto on poissa
 
Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Paljonko se on kun on 30-kymppinen?

En oo koskaan ymmärtänyt customeja, varsinkan harrikoita. Ehkä just joku Virago naisella.
Jos sitäkään vinkuheinää voi motskariks ees kutsua.
Minä pidän Viragosta. Ei siinä ole minusta huonoa, vaikka moottorin koko taitaa olla monelle liian pieni. Pysyn silti itse autoissa, ne ovat minusta parempia.

Camaro commercial :D
 
"santeri"
Itselläni on on ollut kaksi maailman tehokkainta katumoottoripyörää ja sen jälkeen Harrikoita. Tuntuma ja fiilis on aivan erilainen. Tehokas kyykky on kiva jos haluaa hurjastella ja saada adrenaliinin virtaamaan. Vaarat ovat kuitenkin suuret - ei sillä montaa kertaa uskalla ajaa 300 km/h.

Harrikalla ajaessa ajamisesta nauttii. Kromi kiiltää, silmä lepää pyörän hienoissa yksityiskohdissa. Ajellaan hitaammin, katsellaan maisemia, aistitaan luonnon tuoksuja. Moottori murisee miehekkäästi ja takapuolen alla tärisee mukavasti kun kääntää kahvasta. Kissa joka istuu takanasi puristautuu selkääsi vasten ja pujottaa kädet etupuolelle paitasi alle. Sitten vain ajellaan auringonlaskuun ja nautitaan.
 
[QUOTE="santeri";23989666]I..Kromi kiiltää, silmä lepää pyörän hienoissa yksityiskohdissa. Ajellaan hitaammin, katsellaan maisemia, aistitaan luonnon tuoksuja. Moottori murisee miehekkäästi ja takapuolen alla tärisee mukavasti kun kääntää kahvasta. Kissa joka istuu takanasi puristautuu selkääsi vasten ja pujottaa kädet etupuolelle paitasi alle. Sitten vain ajellaan auringonlaskuun ja nautitaan.[/QUOTE]

Mulla on aivan toisenlainen ajatus moottoripyöräilystä ja siihen ei liity kissat millään lailla. Mutta kukin taaplaa tyylillään.
 
Kyykky- että Custom fani
Ite oon kyllä ihan normaali painoinen, ja urheilullinen tyyppi, niin pystyn ajamaan sekä kyykkyä että customia. Customin mörinät on vaan niin jotain tyylikästä! Se voi olla totta että hakee huomiota niillä mörinöillä, mutta itse näen sen ihan hyvänä asiana. Sama asia kun kallis urheiluauto. Tuntuu, kuulostaa, ja näyttää hyvälle! Customeista saa todella näyttävän näköisiä! Eli customeissa on tavallaan sama idea kuin kyykyissä, custom vain kuulostaa miehekkäämmältä.

En siis yritä syrjiä kyykkyjä, vaan puolustan customeita.
 
voi hyvää päivää...
mistä näitä aina löytyy...?? kyykky vastaan custom jne jne....se kun on täysi filis asia, kuka tykkää mistäkin.pointti ei motoristeilla (oikeilla sellaisilla) ole minkään näyttäminen kenellekään, vaan se TUNNE, se on tapa, elämäntapa. Oma historia ja rakkaus customeihin juontaa juurensa aikoinaan laajasta jenkkiautoharrstuksesta, customit uppoo siihen maailmaan mallikkasti.kyykky ei säväytä mitenkään, ja joo - niitäkin on hienoja pelejä ja jokaista pyöräsorttia ohjastaa nuoria,vanhja,läskejä,laihoja jne jne...itse olen nainen, urheilullinen, enkä td.läski ja ajan customilla koska se on MUN sydäntä lähellä.jokainen valitsee juuri sen pörä joka itseään sykähdyttää.en vaan ikinä ole tajunnut tätä jonkun pyörätyylin mollaamista.ihan sama kuin ikuinen tappelu automerkeistä.huoh.
 
"custom"
Tässä näkee kyykkypyörien ja customeiden ajajien eron; kyykkypyörällä ajavat alkavat haukkua customin ajajia, kun kysytään mikä pyörä on parempi. Customin ajajat tyytyvät kehumaan pyöriään kun ei ole tarvetta vetää toisia ihmisiä alas.

Customit ja niiden kuskit <3 itse olen ihan normaalipainoinen ja customia en vaihtais ikinä mihinkään. :)
 
"friday"
[QUOTE="custom";29661624]Tässä näkee kyykkypyörien ja customeiden ajajien eron; kyykkypyörällä ajavat alkavat haukkua customin ajajia, kun kysytään mikä pyörä on parempi. [/QUOTE]

Juu ei, en mitenkään ole samaa mieltä yllä olevasta.

Nykyisin pyörärintamalla asiat ovat siinä mielessä hyvin, että jokainen löytää sopivan pyörän itselleen. Ja ellei löydä, niin tekemällä saa jostakin "lähelle" olevasta mieleisensä.
 
"custom"
[QUOTE="friday";29661838]Juu ei, en mitenkään ole samaa mieltä yllä olevasta.

Nykyisin pyörärintamalla asiat ovat siinä mielessä hyvin, että jokainen löytää sopivan pyörän itselleen. Ja ellei löydä, niin tekemällä saa jostakin "lähelle" olevasta mieleisensä.[/QUOTE]

Et ole samaa mieltä? No, kommentit tästä ketjusta ja nämä kommentit siis niiltä, jotka ajaa/haluais ajaa kyykkypyörillä:

"Custom-pyörillä ajavat läskit papat, jotka eivät ihrojensa kanssa yksinkertaisesti kykene ajamaan kyykkypyörällä. Customien takanoja-asennossa taas ihrapallo mahan kohdalla ei haittaa. Tuntuu täsmäävän, mitä niitä ajajia on katsellut. Custom on siis läskien pyörä?

customeilla ajaa vanhempi väki ja ihan totta! Lihavampi.

Epävarma läski pizzanaamakin tuntee itsensä tärkeäksi, kun se moottoritekniikan muinaismuisto jonka päällä se istuu pitää samanlaista mölyä kuin poron imaissut klapikone kertaa kymmenen.

Niin. Papat eivät välttämättä uskalla ajaa pyörillä, jotka kiihtyvät nopeasti. Tai kuten mainittu, eivät pysty ajamaan kyykyllä, koska ovat pahasti ylipainoisia.

Pappapyörissä on se tekniikka, jonka pappa-ikäinen tuntee.

Huomionhakuisuus ja epävarmuus itsestä. Haluaa, että huomataan ja katsotaan. Ei ymmärrä, että katsotaan idioottia, ei coolia jätkää.

Niin on kuin pikkulapset, joilla on fillarin pinnoissa paperilappuja pärisyttiminä. Katsokaa, katsokaa kaikki minua."

Phoebsihan majailee palstalla kai vieläki, tuota Decsiä en muista koskaan nähneeni. Tulipa uusi kuva Phoebsista...
 
mppari
Hyvät on vaihtoehdot.. Meillä on käytössä ihan perusperus pyörä ja matkaenduro. Ei kiinnosta sellainen ajotyyli kuin mitä kyykyt vaativat, ei todellakaan ja customitkaan ei ole se juttu. Lisäksi pitkä ihminen ei voi ajaa kaikenlaisilla pyörillä, kuten ei lyhytkään ja matkustusmukavuus kyykyssä on nolla.
 
Hyvät on vaihtoehdot.. Meillä on käytössä ihan perusperus pyörä ja matkaenduro. Ei kiinnosta sellainen ajotyyli kuin mitä kyykyt vaativat, ei todellakaan ja customitkaan ei ole se juttu. Lisäksi pitkä ihminen ei voi ajaa kaikenlaisilla pyörillä, kuten ei lyhytkään ja matkustusmukavuus kyykyssä on nolla.
kestääkö tiedustella mimmonen matkaenduro sun ukkelilla on?
 
"friday"
[QUOTE="custom";29662010]Et ole samaa mieltä? No, kommentit tästä ketjusta ja nämä kommentit siis niiltä, jotka ajaa/haluais ajaa kyykkypyörillä: ...[/QUOTE]

En ole.

Olen jonkun verran liikkunut erilaisissa porukoissa ja en ole juurikaan huomannut eroa kyykky vs. custom pyöräilijöiden välillä silloin kun ollaan yleisessä tapahtumissa mukana. Enkä oikeastaan minkään muidenkaan pyörätyyppien omistajien välillä, että pystyisi määrittelemään millainen ihminen ajaa mitäkin pyörää. Merkki tai mallikerhoihin en ole koskaan kuulunut joten en osaa sanoa niiden osalta mitään.

Täällä interwebin ihmeellisessä maailmassa kaikki on mahdollista, joten en siksi ota kovin vakavasti noita kirjoituksia. Aika harva on livenä niin idiootti että julistaisi pyörämeetingissä customilla ajavien olevan läskejä, mutta täällä se on mahdollista. (tuntemani cutomikuskit eivät muuten ole läskejä...)

Mielenkiintoisin porukka on minusta aina ollut kurapyöräilijät. Niiden kanssa on ollut kaikkein hauskinta tarinoida.
 

Yhteistyössä