Moottoripyörät, customit vs. kyykyt

customisti
Yksinkertaista. Matkapyörillä kuten bemarit ja customeilla ajelevat elämästä nauttivat, paremmin koulutetut, varakkaammat ja fiksummat ja myös ikääntyneemmät ja rauhoittuneet henkilö, myös naiset.

Kyykkypyörillä ajelevat amiksen käyneet sormet rasvasta mustana olevat ja amisviikset omistavat luuserit, jotka uskovat olevansa kilpakuskeja tai ainakin rohkeampia ja parempia kuin maailmanmestarit, jos vain olisi....
 
mppari
kestääkö tiedustella mimmonen matkaenduro sun ukkelilla on?
Isoin mitä löytyi :) Ja sekin on vähän liian matala, mutta hyvä että minä taas pääsen kipuamaan sinne korkeuksiin, varsinkin jos on takaboksi paikallaan ja ajokauden alussa ihan huimaa kökkiä siellä.. Varadero siis, se vanhempi ja korkeampi malli, ruiskupeli tietty vielä onneksi. Ihan pituuskriteerin takia tuli ostettua, mutta helkkari että siinä on sitten hyvä kapistus ja 2päällä vielä parempi ajaa kuulemma.
 
Isoin mitä löytyi :) Ja sekin on vähän liian matala, mutta hyvä että minä taas pääsen kipuamaan sinne korkeuksiin, varsinkin jos on takaboksi paikallaan ja ajokauden alussa ihan huimaa kökkiä siellä.. Varadero siis, se vanhempi ja korkeampi malli, ruiskupeli tietty vielä onneksi. Ihan pituuskriteerin takia tuli ostettua, mutta helkkari että siinä on sitten hyvä kapistus ja 2päällä vielä parempi ajaa kuulemma.
no se nyt on vähän hiinä ja hiinä että onko varaeero ylipäätään enduro mutta matka se epäilemättä on
 
mppari
600 km lenkin jälkeen kyykkykuskilla on siniset rusinat.

Ei nuo sohvatkaan ole niin kauhean innostavia, vaikka kai ne ihan ok mukavia on, hyvin on matkamotoristi pärjännyt ilmankin, esim stereot on kauhein asia mitä on ikinä tullut mp markkinoille, olen kai hieman vanhanaikainen tässä asiassa, mutta eipä kaikki hyväksy kypäräpuhelimiakaan.. Customkuskilla ja kyykkymiehellä taas hermot ja selkä riekaleina vähän huonomman hiekkatiepätkän jälkeen? :D Nojoo, pääasiahan se on, että pyörä sopii omaan ajotapaan, vaikka joidenkin kyykkykuskien ajofilosofia olisikin ennemmin ajokiellon aihe kuin syy ostaa ohjus liikenteessä koheltamiseen.
 
mppari
no se nyt on vähän hiinä ja hiinä että onko varaeero ylipäätään enduro mutta matka se epäilemättä on
Matkaendurohan on pyörä millä liikkuu suht. kivutta suunnilleen missä vain ja jos pituutta riittää ja on oikeat renkaat (ja pohjapanssari), niin eipä montaa paikkaa tule mieleen mihin ei pääsisi. Ihan järjetön möhlöhän se toisaalta on ja henkihän siinä hitto menee jos sen alle jää, mutta yllättävän ketterä se on ja kaksi päälläkin ollaan ajettu ihan metsässä harjullakin ilman ongelmia. Enemmänhän maantiekäyttöön se on, mutta hiekkatiet sujuu ihan siinä samassa kyllä ja nöyrä vkone on ehdottomasti myös matkantekoon. Että ei sitä voi oikein puhtaaksi matkapyöräksikään sanoa taas, mutta ei toki enduroksikaan.
 
jep jep..
kyllä tommosia paska kasoja näkyy ja mitä on heitä jututtanut niin päivämatkat on siinä max 500km.
kyykyllä vetää helposti tonnin jos perse kestää.
niimpä, jos perse kestää

itellä maksimi päivämatkat on olleet 400 seutuvilla ja se ei ole kyykyllä juuri mitään, 2h aamupäivällä, kunnon lounastauko ja toinen 2h iltapäivällä

sitävastoin kapeasatulaisella endurolla 400km metsäautoteitä pitkin on melkein kokopäivän operaatio
 
naulankantaan
Alkuperäinen kirjoittaja nähtävyyksiä katsellen;29662979:
Ehkä siinä on sekin ero, että matkapyöräilijät asuvat hotelleissa eivätkä pyörän päällä.
niinhän se on.
ainahan nuo spedet kuskaa pyörän jonnekkin määränpäähän ja ajelee sitten 10km siivuja ja pitää itteensä sen jälkeen motoristina.
 
"friday"
Aikoinaan tuli vähän kiire pois tuolta Alpeilta, niin tuli vedettyä vähän yli 1100km ekana päivänä. Seuraavallekin päivälle jäi vielä yli 600km taitettavaksi.

Ei ollut nautinto ei, mutta mieluummin siellä Alpeilla ajeli niin pitkään kuin mahdollista eli tekisin vaikka uudestaan noin. Ei se Ruotsin läpi ajaminen kovin mielenkiintoista ole kun sen on muutaman kerran tehnyt.

Alpeilla ei sitten ihan noihin kilometreihin päässyt, mutta kyllä oli hienoa. Ja ne mutkatiet niiden alppien alla, taivasta ei aina näkynyt kun puiden oksat oli tien yläpuolella. Hienoa. Ja voi räkä - tänäkään kesänä ei pääse Eurooppaan ajelemaan...

Sama se millä ajaa, kunhan on kivaa. Pyöriä pitäisi kuitenki olla vähintää kolme erilaista, että voisi saada kaiken.
 
mppari
Niin ja siis ihan helkkarin sama millä rompoolilla kukin siellä tienpäällä ajaa, kunhan ei aja kuin *tun idiootti ja ei kaahaa ja kohella, keuli, kikkaile ja muuten perseile liikenteessä.
 
"friday"
Alkuperäinen kirjoittaja keksitköRuudin;29663026:
jos nyt ihan oikeista kurapyöristä puhutaan niin ei sellaset kestä maantieajoa.
Osa ajaa niillä sitäkin. Tosin tuntemani kaverit lähinnä sen takia, että porukasta muutama on vaihtanut kisaenduroon ja muilla on sitten "all rouderit", niin haluavat silti heittää yhteisiä lenkkejä.

Eli kyllä sitäkin tehdään, vaikka takapuoli tiellä puutuu ja pahasti. Hiekalla on sitten vielä hauskempaa. Ja saa ainakin vaihdella öljyjä riittävästi...
 
customilla rauhallisesti
niinhän se on.
ainahan nuo spedet kuskaa pyörän jonnekkin määränpäähän ja ajelee sitten 10km siivuja ja pitää itteensä sen jälkeen motoristina.
En tiedä, mikä motoristin määritelmä oikeastaan on. En halua olla motoristi, jos se tarkoittaa, että pitää ajaa hulluna kilometrejä tankin päällä maaten ja asfalttia tuijottaen. En muutenkaan mene pää edellä joka paikkaan.

Minulle tämä on kesäinen tapa siirtyä paikaista toiseen, nauttia elämästä ja nähdä paikkoja. Ei pelkästään haistella pakokaasuja. Pyörä on meille väline, ei koko elämä.

Kilometrejä tulee yleensä Travemünden jälkeen 10.000 km kesässä + kotimaan retkeily. Meidän ei sen enempää tarvitse olla Spedejä. Minusta nuo koneen päällä olevat mäkihyppääjät ovat koomisen näköisiä. Kuin paskaa vääntäisivät.
 

Yhteistyössä