mua luullaan jatkuvasti vanhemmaksi kuin olen, harmittaa. Mistä asioista arvioit ihmisen iän?

  • Viestiketjun aloittaja llll
  • Ensimmäinen viesti
Teinixi
Mä täytän syksyllä 28 ja monesti mua luullaan ihan parikymppiseksi. Tänäänkin kysyttiin kaupassa paperit kun ostin pari kaljaa (ja joo alle 30 v näyttäviltä pitää kysyä tiedän), huvittaa kun kuitenkin on kaljaa saanut ostaa jo sen 10 vuotta ja edelleen kysytään, viime vuonna simaostoksillakin.

En tiedä mikä minusta tekee niin nuoren näköisen, ainakin korkeat poskipäät on ja ehkä aavistuksen pyöreät kasvot, olen hoikka ja urheilullinen. Tupakka ei ilmeisesti onneksi kamalasti näy naamassa, sitä poltin 11 vuotta ja vuosi takaperin lopetin.
 
Samusoosi
Pakko vielä lisätä, että perseen koolla/muhkuraisuudella/timmiydellä ei oo oikeestaan mitään tekemistä ikämäärityksen kanssa. Viistoistavuotiaan sidukkatytön tuhti takamus ja nelikymppisen fitnesspimun tiukka perä paljastavat iän yhtälailla. Lihan asettuminen vaan muuttuu. Kattokaapa vaikka Madonnan ahteria. Kukaan ei voi varmaan väittää että se olisi iso tai treenaamaton, mutta kyllä siitä näkee että se on iäkkäämmän ihmisen perse. Ainakin jos heiluu ilman housuja, kuten hän tekee. Ehkä en housujen kanssa huomaisi. Mutta sitten näkisin naaman, ja...:eek:
 
Boobabe
Pakko vielä lisätä, että perseen koolla/muhkuraisuudella/timmiydellä ei oo oikeestaan mitään tekemistä ikämäärityksen kanssa. Viistoistavuotiaan sidukkatytön tuhti takamus ja nelikymppisen fitnesspimun tiukka perä paljastavat iän yhtälailla. Lihan asettuminen vaan muuttuu. Kattokaapa vaikka Madonnan ahteria. Kukaan ei voi varmaan väittää että se olisi iso tai treenaamaton, mutta kyllä siitä näkee että se on iäkkäämmän ihmisen perse. Ainakin jos heiluu ilman housuja, kuten hän tekee. Ehkä en housujen kanssa huomaisi. Mutta sitten näkisin naaman, ja...:eek:
Mulla on iäkäs perse mutta naamasta näytän nuoremmalta. Joskus kysytään papereita. Eikä kukaan muu taho uskoa mun ikää.
 
vierailija12345
Mua luullaan usein 30v tai alle ja täytän tänä kesänä 40v. Johtuu ehkä pituudestani olen vain 150cm. Ihmiset katsoo enemmän pituuttani kuin kasvojani. En ole kyllä mielestäni vanhan näköinenkään. Minua nuoremmat on usein vanhemman näköisiä!
 
vierailijaxx
Jännä ketju, aapee valittaa, että häntä luullaan vanhemman näköiseksi kuin onkaan ja kysyy mistä se voisin johtua. Suurin osa kommentoijista "kehuskelee" vain sillä, kuinka nuoreksi heitä luullaan. :)

Mielestäni tähän kysymykseen ei ole vain yhtä vastausta vaan iän arvioitiin liittyy monia tekijöitä. Jo edellä mainittujen lisäksi ehkä vielä olemus, eleet, puhetyyli, asenne, jne. Esimerkiksi joku nuori voi näyttää ja tuntua paljon ikäistään vanhemmalta käytöksensä vuoksi. Ehkä jokaisella meistä on omat tapansa/syynsä arvioida ihmisten ikää ja eri ihmiset saattavat arvioida saman tyypin ihan eri ikäiseksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Peyote
Samusoosi
Mulla on iäkäs perse mutta naamasta näytän nuoremmalta. Joskus kysytään papereita. Eikä kukaan muu taho uskoa mun ikää.
Höpsistä housuun. Taidat olla kriittinen peppuasi kohtaan. Mutta vaikka oliskin, niin kunhan on kokoa, niin on myös näköä.
Mutta tää koko persejuttu oli kyllä alunperin tarkoitettu vitsiksi, naama ja yleinen olemushan sen iän yleensä kertoo. Joskus kertoo väärin, mutta mitä sitten.
 
  • Tykkää
Reactions: Boobabe
vierailijamuuan
Usko tai älä, minäkin pidän rosoisuudesta, särmästä ja mainitsemastasi asenteesta. Eikä nuoren näköinen tarkoita "nukkenaamaa" - no, ainakaan itse en sellainen ole. Omasta mielestäni kiinnostavimman oloiset ihmiset eivät todellakaan ole mitään parikymppisiä - mutta toisaalta ne minusta kiinnostavat keski-ikäiset eivät ole olemukseltaan keski-ikäisiä, tätejä tai setiä. Itse ajattelen, että kiinnostavimmat tyypit paranevat vanhetessaan. Mutta suurin osa keski-ikäisistä EI ole kiinnostavia. Nimittäin mainitsemistasi tyhjäpäisistä teineistä ei kasva kiinnostavia keski-ikäisiä, vaan tyjäpäisiä keski-ikäisiä. Niin se vaan on. Ikä ei automaattisesti tuo ihmiseen mitään hyvää. Ja kiinnostava, fiksu ja persoonallinen ihminen on sitä mahdollisesti jo nuorena, samoin kuin kolmekymppisenä, nelikymppisenä, viisikymppisenä... Mutta tylsä tyyppi ei ole sitä koskaan.
Mä en taas jaksa ymmärtää, kun aina peräänkuulutetaan tuota persoonallisuutta. Kukaan ihminen ei ole samanlainen kuin toinen, kaikki on omia persoonallisuuksia, vai mitä friikkejä te oikein halajatte? Eikö tärkein olisi, että viisastuisi iän mukana, ja olisi ihan normaali ihminen, kuin että olisikin joku tosi outo matofarmia pitävä 7-kymppinen zarathustralainen muori? Mua ei yhtään haittaa, jos joku onkin tavallinen, tylsä ihminen, kunhan ei ole idiootti.
 
  • Tykkää
Reactions: Peyote
Ei ole kovin hyvää käytöstä olla suu ammollaan ja kertoa luulleensa paljon vanhemmaksi. Huonot käytöstavat. Yleensä ihmiset on niin fiksuja suurin osa, että osaa pitää noi suu auki äimistelyt ihan ittellään. Mitä sillä iällä on edes niin suurta väliä tai mitä se muille kuuluu.
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
ap.
Jännä ketju, aapee valittaa, että häntä luullaan vanhemman näköiseksi kuin onkaan ja kysyy mistä se voisin johtua. Suurin osa kommentoijista "kehuskelee" vain sillä, kuinka nuoreksi heitä luullaan. :)

Mielestäni tähän kysymykseen ei ole vain yhtä vastausta vaan iän arvioitiin liittyy monia tekijöitä. Jo edellä mainittujen lisäksi ehkä vielä olemus, eleet, puhetyyli, asenne, jne. Esimerkiksi joku nuori voi näyttää ja tuntua paljon ikäistään vanhemmalta käytöksensä vuoksi. Ehkä jokaisella meistä on omat tapansa/syynsä arvioida ihmisten ikää ja eri ihmiset saattavat arvioida saman tyypin ihan eri ikäiseksi.
Joo eihän se mun mieltä lohduta että muita luullaan nuoremmiksi mutta voinhan mä poimia vinkkejä niistä, miksi heitä luullaan nuoriksi :)

eihän se mieltä ylennä että sanotaan "luulin sua vanhemmaksi". Olisi vaan pitänyt tilanteessa kysyä rohkeasti että miksi luulit..
 
Baby Face
Mä en taas jaksa ymmärtää, kun aina peräänkuulutetaan tuota persoonallisuutta. Kukaan ihminen ei ole samanlainen kuin toinen, kaikki on omia persoonallisuuksia, vai mitä friikkejä te oikein halajatte? Eikö tärkein olisi, että viisastuisi iän mukana, ja olisi ihan normaali ihminen, kuin että olisikin joku tosi outo matofarmia pitävä 7-kymppinen zarathustralainen muori? Mua ei yhtään haittaa, jos joku onkin tavallinen, tylsä ihminen, kunhan ei ole idiootti.
Ei kai persoonallisuus tarkoita sitä, että pitää olla aina joku friikki. Tottakai olisi tärkeintä, että viisastuisi, mutta valitettavasti suurimman osan kohdalla ei ole niin. Normaalius on myös tulkinnanvarainen käsite. Mutta aika usein viisaus edellyttää myös tietynlaista rohkeutta, ja valitettavasti aika monella ei ole sitä.
 
Baby Face
Joo eihän se mun mieltä lohduta että muita luullaan nuoremmiksi mutta voinhan mä poimia vinkkejä niistä, miksi heitä luullaan nuoriksi :)

eihän se mieltä ylennä että sanotaan "luulin sua vanhemmaksi". Olisi vaan pitänyt tilanteessa kysyä rohkeasti että miksi luulit..
Niiden kohdalla, joita itse olen luullut nuoremmiksi, on se johtunut kai aika lailla jostain ei-ulkoisesta, jokin tietynlainen asenne ja se, ettei ole niin norminmukainen. Aina se ei silti ole niin silmiinpistävää eikä siis tarkoita mitään kirkkaansinistä tukkaa tms. Viisaus ja älykkyys yhdistettynä henkiseen oman tien kulkijaan.

Mutta ei se toki tarkoita sitä, että jos ei näytä nuoremmalta, ei voisi olla tuollainen. Osa voi olla toki ihan sattumaa - millaisen pärstän on sattunut saamaan. Varsinkin yli 30-vuotiailla pitkät hiukset nuorentavat. Samoin pukeutumistyylillä on vaikutusta.
 
paasaaja :D
Usko tai älä, minäkin pidän rosoisuudesta, särmästä ja mainitsemastasi asenteesta. Eikä nuoren näköinen tarkoita "nukkenaamaa" - no, ainakaan itse en sellainen ole. Omasta mielestäni kiinnostavimman oloiset ihmiset eivät todellakaan ole mitään parikymppisiä - mutta toisaalta ne minusta kiinnostavat keski-ikäiset eivät ole olemukseltaan keski-ikäisiä, tätejä tai setiä. Itse ajattelen, että kiinnostavimmat tyypit paranevat vanhetessaan. Mutta suurin osa keski-ikäisistä EI ole kiinnostavia. Nimittäin mainitsemistasi tyhjäpäisistä teineistä ei kasva kiinnostavia keski-ikäisiä, vaan tyjäpäisiä keski-ikäisiä. Niin se vaan on. Ikä ei automaattisesti tuo ihmiseen mitään hyvää. Ja kiinnostava, fiksu ja persoonallinen ihminen on sitä mahdollisesti jo nuorena, samoin kuin kolmekymppisenä, nelikymppisenä, viisikymppisenä... Mutta tylsä tyyppi ei ole sitä koskaan.
Siinä olet kyllä oikeassa, tyhjäpäät on tyhjäpäitä iästä riippumatta.

Mä nyt tarkotin lähinnä ulkonäköä ainakin tuon rososisuuden osalta. Minusta täydelliset parikymppisen nukkekasvot eivät yksinkertaisesti ole mielenkiintoiset, ei naisella eikä miehellä. Minuun vetoaa epätäydellisyys, jopa se mitä jotkut sanoisivat "rumaksi".

Esim tuo Boobaben avatar saa minut vain tylsistymään, enkä näe siinä kuin jonkun nukkenaaman johon en tunne mitään mielenkiintoa. Tuo naamahan voisi olla vaikka joku mielenkiintonen henkilö oikeesti, mutta ikävä kyllä täydellisen virheetön plankattu teininaama tekee tuosta vain tylsän katsella. Varmasti tuo on joku teinisarjan hahmo tms. Ihmettelen että aikuiset ihailevat tuollasia heikon ja tyhmän näköisiä teininaamaisia hahmoja.
Kiinnostuisin enemmän sellasista kasvoista, joissa näkyy jotain rosoa tai auktoriteettia.
En osaa tätä nyt sen enempää tarkentaa. Mä olen aina tykännyt vahvoista naisista tv:ssäkin, en mistään sutturoista tai vastaavista, sellasista joita on voinut kunnioittaa. Nukkenaamaa on vaikea kunnioittaa, en voi mitään sille mutta niin se vain on.

Ja joku puhui jopstain matofarmareista, en mä nyt tarkottanut että ihmisen pitäs olla joku helvetin friikki tai suohirviö, että mä antaisin sille ihailuni. :ROFLMAO:
Ihan normaali saa olla, tai sitten tv:ssä joku sellanen mielenkiintonen hahmo, ilman sitä nukkenaamaa ja tissivakoja.
 
vierailijaX
Silloin kun mä olin 15-17v, mua luultiin aina täysi-ikäiseksi, koska käyttäydyin niin "vanhasti" ja kannoin itseni varmemmin kuin teinit. (Näin siis mulle sanottiin). Nyt taas 28v, mua luullaan aina paljon nuoremmaksi, ei uskota että mulla on kaksi lasta, olen naimisissa, jne. Moni veikkaisi 22 vuotiaaksi. Miksi? Jaa, kuulemma olen vain niin nuoren näköinen, nuorekas, hyvässä kunnossa, "muodikas", jne. Pidän itsestäni huolta. Mutta kun mulla on silmälasit.. Ikä nousee taas muutaman vuoden :)
 
paasaaja :D
Ihailen naisia jotka ei yritä miellyttää ketään, sellasia naisia myös yleensä kunnioitetaan ja niillä on myös arvovaltaa missä sitten liikkuvat tai vaikuttavatkaan.
"Haluan näyttää nuorelta ja seksikkäältä" pölhöjä nyt kukaan tuskin liiemmälti kunnioittaa. :D
 
Boobabe
Ihailen naisia jotka ei yritä miellyttää ketään, sellasia naisia myös yleensä kunnioitetaan ja niillä on myös arvovaltaa missä sitten liikkuvat tai vaikuttavatkaan.
"Haluan näyttää nuorelta ja seksikkäältä" pölhöjä nyt kukaan tuskin liiemmälti kunnioittaa. :D
Mä en yritä mitenkään näyttää nuoremmalta. Olen aina näyttänyt nuoremmalta. Hittojako mä sille voin. Sisko ja äiti näyttävät nuoremmalta.
 
vierailija ssssss
esim. etukäteen arvaan kuka tupakoi, näkee ihosta... ryppyjä, kuivahko, harmahtava...
Ikä - arvaus iästä... iho, vaatetus... miten ns joustavasti liikkuu... ja miten asioista kertoo musta-valkoisesti vai onko jo jotain analyysia asioista...ja on tullut jopa harmaita sävyjä näkemyksiin... hm...
 
Mä arvioin ikää ihmisen käsistä, siis niiden rypyistä.

Mutta luulen, että ylipaino on ensimminen mikä vanhentaa. Toinen se, että ellei värjää maantienvärisiä hiuksia, näyttää helposti näiden nyky-super-värien rinnalla "harmaalta" ja siis vanhalta.
 
Ei käsien rypyistä voi päätellä mitään. Toisilla on luonnostaan kuiva iho, niin kädet voivat olla tavallista juonteikkaammat kuivuuden vuoksi.
Meidän pojalla on ihan tautisen kuiva iho käsissä ja hänellä on 8-kymppisen vaarin kädet.
 
..........
Mä täytän syksyllä 28 ja monesti mua luullaan ihan parikymppiseksi. Tänäänkin kysyttiin kaupassa paperit kun ostin pari kaljaa (ja joo alle 30 v näyttäviltä pitää kysyä tiedän), huvittaa kun kuitenkin on kaljaa saanut ostaa jo sen 10 vuotta ja edelleen kysytään, viime vuonna simaostoksillakin.

En tiedä mikä minusta tekee niin nuoren näköisen, ainakin korkeat poskipäät on ja ehkä aavistuksen pyöreät kasvot, olen hoikka ja urheilullinen. Tupakka ei ilmeisesti onneksi kamalasti näy naamassa, sitä poltin 11 vuotta ja vuosi takaperin lopetin.

Sähän olet parikymppinen. Parikymppinen tarkottaa 20-29-vuotiasta. Kolmekymppinen taas 30-39-vuotiaita jne.

:)
 
paasaaja
Mä en yritä mitenkään näyttää nuoremmalta. Olen aina näyttänyt nuoremmalta. Hittojako mä sille voin. Sisko ja äiti näyttävät nuoremmalta.

En mä sua tarkottanut, vaan yleisesti naisia, joille "nuorekkuus ja seksikkyys" ovat elämän tarkoitus. En pidä sellasista idiooteista ollenkaan. Ihmettelen miksi jotkut lähtevät näitä vajakkeja vielä ihailemaan.
Nuoreltahan voi näyttää vaikkei sellanen oliskaan. Kauniilta myös.
Seksikkyyden ylikorostaminen ja nukkenaamaisuus eivät onneksi kiinnosta kaikkia naisia.
Kyllä se on hienoa kun näkee oikean Alfa-naaraan. Alfa ei halua ulkonäöllään seksuaalisesti miellyttää ketään. Alfa naaras voi olla kaunis tai "ruma", mutta kun sellasen näkee, niin se huokuu jotain sellasta, mitä tyhjäpäät ja tyrkyt ei koskaan tule huokumaan. Alfanaaras voi olla huoliteltu tai huolittelematon.
 

Yhteistyössä