Mua oikeasti huolettaa/pännii että toisen äitiyttä ei saa kritisoida

huomenta
Eli aina se fokus siirtyy kritisoijaan eikä siihen mistä kritisoidaan. Ok. Jatketaan lässytystä.

:ROFLMAO:

Tässä ketjussa nyt pysytään ainakin aiheessa, joka on kyllä varsin nolo, koska haluat vain haukkua nikkiä jonka takia olet pahottanut mielesi.

Mutta tiesitkö yhtään että itselläsi on tapana tulla muiden alottamiin ketjuihin puhumaan ihan eri asioita mitä aihe koskee. Etkö huomaa käytöstäsi vai teetkö sitä ihan tietoisesti?
Eli jos joku tekee vaikka ketjun siitä letunpaistosta, niin kohta sä olet siellä vääristämässä koko aiheen ja puhut itsestäsi tai tai saarnaat mamuista. Ja kun sun viestit on vielä sellasia metrin mittasia eikä ne jää yhteen, niin sä onnistut aika hyvin pilaamaan toisten ketjuja.
 
  • Tykkää
Reactions: Milanna85
Hassuin tässä, miten kovasti Echo halua hakata mun päähään että minun pitäisi leipoa? Vaikka sanoin että me emme syö leivoksia, kuin hyvin hyvin harvoin, edes leipä ei ole meidän juttu, meillä kun on aivan erilainen ruokavalio. Jos leivoksia me tarvitsemme niin 5min päästä meillä on leipomo, tulee jopa halvemmaksi ja samalla tuen toista yrittäjä.
 
vierailija
Kyllä voi joutua alle 1v. lapsi olemaan erossa vanhemmastaan. Mä sairastuin vakavasti lapsen ollessa alle 1v. eikä siinä ollut paljon vaihtoehtoja. En mä voinut lasta ottaa sairaalaan, sain suoranaisia myrkkyjä suonensisäisesti enkä olisi jaksanut hoitaa lasta. Ei sitä aina voi valita onko lapsesta erossa vai ei.
 
  • Tykkää
Reactions: Milanna85
vierailija
Anteeks mitä? Minusta eikä miehestäni ei ole koskaan tehty lasu-ilmoitusta eikä edes tiedustelua, eikä tulla tekemään (jos nyt ei joku takerru johonkin "tuon lapsella oli pieni reikä paidassa tänään").
Mistä sä tuon repäisit?
Ehkä ois syytä jos olet aina jatkuvasti netissä ja lapsillasi pelkoja ja traumoja.
ootko sä pelotellut niitä tahallaan?
 
  • Tykkää
Reactions: Milanna85
Ja vielä: olen huomannut että monet maltilliset ja rauhalliset mustat kyllä sivaltavat harmaita mennen tullen asiakysymyksissä ihan kuin nämä olisivat halpoja makkaroita, mutta mustille ovat hymyä täynnä.

Ja ettei tämä olisi vain mun arvio niin tämä on vauva av:lla huomattu myös. ;)
Tämä on ihan totta, mutta toisaalta ymmärrettävää, ja kiinni myös ihmisen luonteesta.
Täällä on ns. omia yhteisöjä jotka tukee toinen toistaan, ja ihan omasta moraalista kiinni, kuinka voimakkaasti sitä "kaveria ei jätetä".

Eli löytyy myös niitä, joilla moraali, ja järkikin, menevät peesailun edelle, ja näin ollen he ovat puolesta/vastaan oman harkintansa mukaan, vaikka musta toveri olisikin "pulassa".

Ei täällä mun mielestä hirveän monia ole, jotka lähtevät peesailemaan ihan mitä sattuu.
 
vierailija
Mutta jippii!

Sanon niin kuin eilen siinä ketjussa, että mulle koitti vapaus!
Ei metsää, luontoa, suomalaista kulttuuria!
"Mummolaan käy tie..."

Ja varokaa kyseenalaistamasta mua koska mun äitiys on yhtä arvokasta kuin muillakin. :)
Tajuatko yhtään miltä vaikutat? Jos sulle äitiys on noin kamalaa ja kaipaatkin oikeasti vapautta, teet luettelemasi asiat lasten kanssa vain pakosta niin mitä se kertoo susta? :( Voiko tekopyhempää olla! Kaipaat lapsistasi eroon ja siksi haukut Milannaa joka onnistuu yhditämään uran ja perheen onnistuneesti, viettää aikaa lastensa kanssa, on selvästi ahkera ja rakastava ihminen.
 
  • Tykkää
Reactions: Milanna85
Siis tarkoitin että täällä on varmaan iso osa kotiäitejä, tosin työssäkäyviäkin on.

Jos/kun mun mies ei jotain juttua lasten kanssa hoida (ulkoilu, jne) niin en mä odota että hän joskus ensi vuonna sen tekee, vaan teen itse, jotta lapset sen ulkoilun saisi. Mutta pitemmällä aikavälillä pyrin vaikuttamaan mieheen että hän tekisi oman osuutensakin.
Siis ihan oikeasti uskot, että täällä olisi enemmistö kotiäitejä? Hyvä ihme, eihän Suomessa edes ole niin suurta määrää kotiäitejä, että se täyttäisi Kaksplussan palstaa jorinoillaan!

Ainakin minun joka ikinen palstatuttavani on töissäkäyvä ihminen ja he ovat olleet töistä pois vain normaalit äitiyslomat ja vanhempainvapaat.

Ja olen kyllä todellakin sitä mieltä, että vastuu on puoliksi kummallakin vanhemmalla. Tämä tendenssi hoitaa asioita isän puolesta ja keskittyä puhumaan äidin vastuusta on minusta vähän - tai ei vähän, vaan tosi kovasti - spooky juttu.
 
  • Tykkää
Reactions: Milanna85
ddddd
Vastasin vaan toiselle joka kysyi tän sivun alussa.

Mutta mee sä shoppailemaan niin murhe on karkotettu.
Mene sinä rukoilemaan niin murhe on karkotettu. Mutta se ei taida sua kiinnostaa? :(

Echo meni kirkkoon ja asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo Milanna, minä en matkustele, vie lapsiani mummolle hoitoon enkä shoppaile. Minä vien lapseni metsään ja leivon niiden kanssa."

"Luukas 1:10. Kaksi miestä meni temppeliin rukoilemaan. Toinen oli fariseus, toinen publikaani.
11. Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani.
12. Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.'
13. Publikaani seisoi taempana. Hän ei tohtinut edes kohottaa katsettaan taivasta kohti vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen!'
14. "Minä sanon teille: hän lähti kotiinsa vanhurskaana, tuo toinen ei.* Jokainen, joka itsensä korottaa, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan."
 
Hassuin tässä, miten kovasti Echo halua hakata mun päähään että minun pitäisi leipoa? Vaikka sanoin että me emme syö leivoksia, kuin hyvin hyvin harvoin, edes leipä ei ole meidän juttu, meillä kun on aivan erilainen ruokavalio. Jos leivoksia me tarvitsemme niin 5min päästä meillä on leipomo, tulee jopa halvemmaksi ja samalla tuen toista yrittäjä.
Mun nähdäkseni ei ole kyse mistään leivistä,
vaan yleisesti näkemyseroista.




Mä olen sitä mieltä, että äiti (ei ls-tapaus) tekee, mitä äiti vilpittömästi parhaaksi näkee.
Se, tukeeko jotkut äidin ratkaisut parhaiten lapsen kasvua ja kehitystä, on oma seikkansa. Tähän on olemassa ihan yleisiä sääntöjä lastensuojelulaissa, joita tulisi pääsääntöisesti noudattaa, jotta laps saa sen terveen kasvun ja kehityksen.
Tutkijat ovat työnsä tehneet lasten parissa ja tuloksia sovelletaan laissa, mutta laissa, tai ainakin ohjeissa on varmasti kohtia, jotka aiheuttaa joillekin ihmetystä, koska olemme erilaisia ja omaamme erilaisia näkemyksiä.
 
vierailija seuraa
Hassuin tässä, miten kovasti Echo halua hakata mun päähään että minun pitäisi leipoa? Vaikka sanoin että me emme syö leivoksia, kuin hyvin hyvin harvoin, edes leipä ei ole meidän juttu, meillä kun on aivan erilainen ruokavalio. Jos leivoksia me tarvitsemme niin 5min päästä meillä on leipomo, tulee jopa halvemmaksi ja samalla tuen toista yrittäjä.
Mun piti juuri sanoa samaa. Moneen kertaan hän on tuonut esiin sen leipomisen, ikään kuin se olisi jokin hyvän äitiyden mittari. Mä en myöskään ole mikään kova leipomaan, en varsinkaan perinteisiä suomalaisia pullia. Teen suolaisia piirakoita, leipää, focacciaa, pari bravuurikakkua on, ja niistä yksi tuhti suklaakakku. En leivo kermakakkuja ja muita perinteisiä suomalaisleivonnaisia.

Rakastan ruoanlaittoa ja lapset osallistuvat siihen silloin tällöin ja ovat oppineet arvostamaan hyvää kotona valmistettua ruokaa, MUTTA käymme myös paljon ulkona syömässä. Mutta en leivo viikoittain. Pidän silti itseäni hyvänä äitinä lapsillemme, vaikka teen virheitä, kuten jokainen muukin.
 
Kaikesta voi käydä keskustelua.
Mutta mun mielestä keskustella voi sivistyneesti ja asiallisesti.
Toisaalta ihmisen luonnekin pitäisi ottaa huomioon. Musta tuntuu, että Echon sarkasmi ja ironia, niin itseään kuin muitakin kohtaan huumorimielessä, on huomattu juttu palstalla.
Mutta niille, jotka tätä eivät huomaa, voi asia aueta ihan erilailla. Olen huomannut, että tämän vuoksi ainakin ketju saa mittaa.
 
LaMamanMorbid harmaana
Onko nyt näin, että palstauudistuksen myötä yksityisviestit on poistettu käytöstä? Pakko olla näin, koska muuten mä en keksi yhtäkään syytä miksi sä Echo haluat kritisoida juuri MILANNAN äitiyttä julkisesti.... Mulla on sellanen tunne, että sä olet huomaamattas ylittänyt jonkun rajan etkä enää pysty lopettamaan... Onko sulla kaikki hyvin irl?
 
  • Tykkää
Reactions: piismeikker
LaMamanMorbid harmaana
Tämä on ihan totta, mutta toisaalta ymmärrettävää, ja kiinni myös ihmisen luonteesta.
Täällä on ns. omia yhteisöjä jotka tukee toinen toistaan, ja ihan omasta moraalista kiinni, kuinka voimakkaasti sitä "kaveria ei jätetä".

Eli löytyy myös niitä, joilla moraali, ja järkikin, menevät peesailun edelle, ja näin ollen he ovat puolesta/vastaan oman harkintansa mukaan, vaikka musta toveri olisikin "pulassa".

Ei täällä mun mielestä hirveän monia ole, jotka lähtevät peesailemaan ihan mitä sattuu.
Kannattaa keskittyä ohan vaan keskusteluihin ja kommentointiin niin tajuaa missä mennään. Mulla ei ole tapana peesailla nikkejä vaan asioita. Nyt nää Echon jutut alkaa mennä pikkasen yli hilseen....maahanmuutosta Milannan äitiyden kritisoimiseen...ja siinäkin huomio kiinnittyy vaan muutamaan seikkaan jotka on by now hyvin tarkkaan ruodittu. Tokihan lasten kanssa leipominen ja metsässä samoilu ovat äitiyden keskeisimpiä mittareita, unohdetaan rakkaus, kunnioitus, ymmärrys, hyväksyntä ja sen sellaiset vähäpätöisemmät jutskat joita ei niin helposti voi laskea ja siten ruotia palstalla. Tämän ketjun asia on totaalisen perseestä ja Echon pää on uponnut sinne ihan pirun syvälle. LOL.
 
Ken guru
Olen kyllä monesti ajatellut että huh huh, kun Milannan kirjoituksia olen lukenut. Mutta sen puolesta että tekee vähän epätavallisesti asioita, vähän reippaammin ja isommalla kädellä kuin moni muu.

Olen usein ajatellut myös, että on varmasti hauskaa olla Milannan lapsi. Elämä on värikästä, välitöntä, hauskaa ja täynnä rakkautta ja huolehtimista. Sellaisen kuvan olen heistä saanut.

Ihailen ihmisiä jotka osaavat elää elämää omalla tavallaan. Loput meistä elää sitä: kudon villasukan torstaina, leivon pullaa lauantaina, elämää. BOORING...

Echon lapset ovat myöskin varmasti onnellisia. Mutta ei lapset oikeasti kärsi siitä että pääsee näkemään ja tekemään vähän eri tavalla asioita. En tiedä kuinka paljon kummankin äiti on lapsilleen läsnä, mutta uskon että ehkä jopa samoja aikoja jos lähdettäisi mittaamaan?

Mielestäni emme voi mennä sanomaan kenellekään että olet huono äiti, ja että lapsesi pitäisi saada näitä ja näitä kokemuksia, ellei kodissa ole oikeasti lastensuojelulle tarvetta. Ihan hirmuisen paljon ja hyvin nykyään huolehditaan lapsista. Enemmän ja paremmin kuin koskaan aiemmin.
 
vierailija
On kyllä kamala ketju, josta tulee paha mieli jo sivulliselle.

Suomessa(kin) on paljon lapsia, jotka jäävät vaille perusjuttuja, joiden tilannetta voisi murehtia ja vanhempia kritisoida, mutta täällä murehditaan leipooko äiti pullaa...
 
  • Tykkää
Reactions: Ciervo
vierailija
Kannattaa keskittyä ohan vaan keskusteluihin ja kommentointiin niin tajuaa missä mennään. Mulla ei ole tapana peesailla nikkejä vaan asioita. Nyt nää Echon jutut alkaa mennä pikkasen yli hilseen....maahanmuutosta Milannan äitiyden kritisoimiseen...ja siinäkin huomio kiinnittyy vaan muutamaan seikkaan jotka on by now hyvin tarkkaan ruodittu. Tokihan lasten kanssa leipominen ja metsässä samoilu ovat äitiyden keskeisimpiä mittareita, unohdetaan rakkaus, kunnioitus, ymmärrys, hyväksyntä ja sen sellaiset vähäpätöisemmät jutskat joita ei niin helposti voi laskea ja siten ruotia palstalla. Tämän ketjun asia on totaalisen perseestä ja Echon pää on uponnut sinne ihan pirun syvälle. LOL.

Ei taida echolla olla ihan kaikki enää kotona. Huomattu on.
tuo piismeikkerikin jostain ilmestyi vielä peesailemaan echon jokaista viestiä, että eiköhän hänenkin olis parasta keskittyä vain siihen omaan sisäpiiriistelyynsä eikä tekopyhistellä täällä muille. :)
 
Olen kyllä monesti ajatellut että huh huh, kun Milannan kirjoituksia olen lukenut. Mutta sen puolesta että tekee vähän epätavallisesti asioita, vähän reippaammin ja isommalla kädellä kuin moni muu.

Olen usein ajatellut myös, että on varmasti hauskaa olla Milannan lapsi. Elämä on värikästä, välitöntä, hauskaa ja täynnä rakkautta ja huolehtimista. Sellaisen kuvan olen heistä saanut.

Ihailen ihmisiä jotka osaavat elää elämää omalla tavallaan. Loput meistä elää sitä: kudon villasukan torstaina, leivon pullaa lauantaina, elämää. BOORING...

Echon lapset ovat myöskin varmasti onnellisia. Mutta ei lapset oikeasti kärsi siitä että pääsee näkemään ja tekemään vähän eri tavalla asioita. En tiedä kuinka paljon kummankin äiti on lapsilleen läsnä, mutta uskon että ehkä jopa samoja aikoja jos lähdettäisi mittaamaan?

Mielestäni emme voi mennä sanomaan kenellekään että olet huono äiti, ja että lapsesi pitäisi saada näitä ja näitä kokemuksia, ellei kodissa ole oikeasti lastensuojelulle tarvetta. Ihan hirmuisen paljon ja hyvin nykyään huolehditaan lapsista. Enemmän ja paremmin kuin koskaan aiemmin.
100% samaa mieltä.


Ja LaMamaMorbid on mun mielestä ihan oikeassa noista yksityisviesteistä.
 
Totta kai saa kritisoida. Mutta toisaalta jokaisella on niin eri tavat ja on paljon asioita jotka voi tehdä monella eri tavalla ja lapset ei aina kärsi samoista asioista.

Mä kärsin lapsena siitä kun katsottiin koulussa Veljeni Leijonamieli, näin kamalia painajaisia, pelkäsin. Joku toinen lapsi katsoo (aasialaisten mukulat esim.) pienestä pitäen ties mitä ohjelmia, missä ihmisillä on otsassa poikittain kolmas silmä ja on tappamista ja kaikkea kamalaa, eivätkä koe kärsivänsä

Jonkun kotona kärsittiin ylihengellisistä vanhemmista, jonkun kotona kärsittiin äidin siivousmaniasta, jotkut lapset kärsii tyhmistä isovanhemmista. On vaikea mettikirjoittelun perusteella tietää millaista kenelläkin todellisuudessa on.

Mä en vienyt lapsia kovin usein ulos, enkä ole leikkinyt lasten kanssa. Olen monessa suhteessa varmana ollut huono äiti. Toisaalta olen ollut myös huono vaimo, täälläkin sen kaikki tietää. Silti mulla on todella ihanat lapset, en tiedä kärsiikö ne. Yritän olla parempi. Mulla on 16 vuotiaaseen mutkattomat ja lämpimät välit, mutta varmasti jonkun mielestä poika kärsii kun en ole kovin äitimäinen. Meillä on erilaista kuin monella muulla. Tänäänkin se roikutti mua pää alaspäin ja se on varmasti monen mielestä outoa ja oire jostain.

Aina saa kritisoida ja kritisoitavaahan riittää. Mutta perheet on erilaisia ja on vaikea varmasti nähdä mikä omassa perheessä on pielessä. Kun kritisoi, ei kannata kritisoida ehkä pieniä asioita, ne on vaan variaatiota.
 
  • Tykkää
Reactions: piismeikker
Ei taida echolla olla ihan kaikki enää kotona. Huomattu on.
tuo piismeikkerikin jostain ilmestyi vielä peesailemaan echon jokaista viestiä, että eiköhän hänenkin olis parasta keskittyä vain siihen omaan sisäpiiriistelyynsä eikä tekopyhistellä täällä muille. :)

Damn. Huomasit, että olen "sisäpiiriläinen".:ninja:

Mä tykkään Echon huumorista, mutta ei se tarkoita, että olen samaa mieltä hänen kanssaan kaikista asioista.
Olen ollut usein erimieltä ja olen tuonut sen ihan selkeästi esiin.
 
Tuli mieleen että ihan varmasti joka perheessä lapset kärsii jostain. Saatte sitten tietää, äidit ja isät, jos välit on hyvät lapsiin, siinä vaiheessa kun lapselle tulee aikuistumiskriisi, että mikä teillä mätti.

Ja jos oikein kovasti mätti joku, ette ehkä saakaan tietää, koska mitä enemmän mättää sitä vähemmän ja myöhemmin siitä avaudutaan vanhemmille.
 

Yhteistyössä