muistellaanpa vanhoja : kuka muistaa pahviset kirjastokortit ja sen...

  • Viestiketjun aloittaja firequeen harmaana
  • Ensimmäinen viesti
muumimamma-82
Alkuperäinen kirjoittaja firequeen harmaana:
... kun irtokarkkia ostettiin roikkuen kioskin luukusta sisään ja huudeltiin " noita punaisi 2 ja noita mustia 4... " :D varsinkin talvi-iltana oli mukavaa työntää naamansa lämpimään, valaistuun kioskiin... :)
oi, joskus tulee tuo mieleen kun osaa valmiita pusseja kioskilta. silloin sai mitä halusi. ja tyhjillä pulloilla käytiin niitä irttareita ostamassa :DD oi, sitä ihanaa lapsuusaikaa
 
jee!
Pipot joissa oli ketun häntä :D Pillitikkarit, joihin puhallettiin niinku sellaseen tuomarin pilliin. Sit kun Nokian kännykät alkoi yleistymään, niin kaikilla oli 5110 ja matopeli :D
 
2 pennin karkit
Alkuperäinen kirjoittaja AlterEgo:
voi sitä riemua, kun maasta löytyi kymmenpenninen ja sitten juostiin ärrälle ostamaan yksi karkki. :D ei taitais nää nykylapset lähteä yhden karkin takia yhtikäs mihinkään. :)
Muistan sellasenkin ajan kun kymmenpennisellä sai 5 karkkia.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja AavikonNorsu:
Alkuperäinen kirjoittaja AlterEgo:
muistatteko, kun oli sellanen suorakulmainen penaali, missä oli nappuloita ja salalokeroita ja magneetikannet? voi luoja ne oli hienoja. :D yhestä napista tuli terotin, oisesta aukes pyyhekumi. ja sit oli niitä monivärikyniä, taitaa olla kyllä vieläkin. :)
muistan..muistan!!! :D :D
hei voi vitsi.. mulla oli tollanen kans :) en ole muistanutkaan enää.. ne oli niiiiin hienoja :) ollapa vielä sellainen :D
 
Tanja
Valtava, nuo kynäpenaalit...mulla on vieläkin muutama tallella, just semmosia salalokerollisia ja topattuja... Ja entäs ne "hiippapipot", joissa oli tavallaan yhdistettynä pipo ja kaulahuivi??!!! Semmonen monimetrinen hässäkkä, josta jäi aina ulko-oven väliin kiinni, kun leuhotti "pipo levällään"...
 
muumimamma-82
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
otetaan nyt sitten esille myös toppahaalarit, joita nykyajan 10v ei ikinä käyttäisi ja ne tikkarit joiden mukana tuli dipattava jauhe :) ja hemmetin värikkäät tupsupipot :LOL:
joo, nää on kaikki mun lapsuutta. vielä viidenellä luokalla kaikilla oli toppahaalarit :D
ja new kids on the block ja kaikki ylimääränen krääsä bändiin liittyen, ne oli kaikki oltava..
 
pikkututteja.. erivärisiä kuminauhoja, mistä tehtiin sormilla eiffeltorneja ja kahvikuppeja.. :D trolleja oli kans joskus, sit repussa piti joskus roikkua sellanen kuolleen eläimen osa. :D:D ja fillariin piti laittaa pinnojen väliin sellanen jugurttipurkin palanen, että tuli kovempi mekkala. :D
ja taskulamppu, jonka sai myös vihreäksi tai punaiseksi. :LOL:
 
firequeen
Alkuperäinen kirjoittaja Adelade:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ja hemmetin värikkäät tupsupipot :LOL:
Meinaatko sitä missä oli niin iso tupsu ettei meinannu päässä pysyä kun tupsun paino veti pipoa maata kohti. :xmas:
Mulla oli semmone violetti.
juuri se :) ja äitin tekemä kaulaliina ja toppasaappaat... koetappa tunkea noita nykymuksuille ! :LOL: siis sellaisille 10-12 vuotiaille...
 
myy
Alkuperäinen kirjoittaja jee!:
Pipot joissa oli ketun häntä :D Pillitikkarit, joihin puhallettiin niinku sellaseen tuomarin pilliin. Sit kun Nokian kännykät alkoi yleistymään, niin kaikilla oli 5110 ja matopeli :D
mulla oli vihreä kuori mun puhelimessa :LOL: olin 15-vuotias ku sain kännykän... nyt on kännykät yli puolta nuoremmilla..

ennen sitä soitettiin lankapuhelimella et voitsä leikkii tänään mun kans :LOL:
 
AavikonNorsu
alterEgo! muistan nuo kaikki..ihania kamalia juttuja :heart: en itse muista yhtään mitään kun koitan miettiä, mut kun joku muu kertoo niin tulee et: ainiin tollaisiakin oli :D
 
firequeen
Alkuperäinen kirjoittaja AlterEgo:
pikkututteja.. erivärisiä kuminauhoja, mistä tehtiin sormilla eiffeltorneja ja kahvikuppeja.. :D trolleja oli kans joskus, sit repussa piti joskus roikkua sellanen kuolleen eläimen osa. :D:D ja fillariin piti laittaa pinnojen väliin sellanen jugurttipurkin palanen, että tuli kovempi mekkala. :D
ja taskulamppu, jonka sai myös vihreäksi tai punaiseksi. :LOL:
hei, ne taskulamput oli hienoja ! löytyisköhän vielä jostain ? oli iltapimeällä kiva välkytellä punaista valoa lähimetässä... :)
 
Joskus sai itse toimia "kirjastotätinä" ja merkitä sitä kortin numeroa kortteihin, kun lastenpuolella ei aina ollut omaa virkailijaa paikalla. Ihana pieni kirjasto. Tuo väriä vaihtava taskulamppu oli hauska ja ne salalokeropenaalit ja kuminauhojen vääntely. Ja se markalla noita, 50 pennillä noita... jne. Ah, mitä muistoja. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja firequeen:
Alkuperäinen kirjoittaja AlterEgo:
pikkututteja.. erivärisiä kuminauhoja, mistä tehtiin sormilla eiffeltorneja ja kahvikuppeja.. :D trolleja oli kans joskus, sit repussa piti joskus roikkua sellanen kuolleen eläimen osa. :D:D ja fillariin piti laittaa pinnojen väliin sellanen jugurttipurkin palanen, että tuli kovempi mekkala. :D
ja taskulamppu, jonka sai myös vihreäksi tai punaiseksi. :LOL:
hei, ne taskulamput oli hienoja ! löytyisköhän vielä jostain ? oli iltapimeällä kiva välkytellä punaista valoa lähimetässä... :)
niissä oli muistaakseni sellanen valtava neliskulmanen paristo. :) ei o sellasiakaan enää kai olemassa..
 
AavikonNorsu
mä en tiedä keräsittekö te, mutta mä tykkäsin poikien kanssa kerätä niitä lätkäkortteja, missä oli nhl ja muiden joukkueiden pelaajia ja sitten niitä vaiheltiin hullunlailla naapureiden kanssa
 

Yhteistyössä