Muita joiden miehet ovat 10-12h päivässä poissa?

Miten te jaksatte? Oletteko vastuussa arjen pyörittämisestä yksin?

Kaipaisin vertaistukea. Nyt kun esikoinen jäi kotiin (3v) ja itse olen viimeisilläni raskaana tuntuu tämä jotenkin ylitsepääsemättömän raskaalta. Mies on yrittäjä ja tekee 5-6 päivää viikossa töitä. On luvannut lyhentää päiviä kunhan vauva syntyy, mutta katsotaan nyt kuinka käy...
 
Tuntuu että omassa ystäväpiirissä kaikkien miehet ovat poissa sen 8,5h max 9h päivässä.

Joten lohdullista on kuulla että muillakin on näin. Meillä miehen työmatka on 20min ja hän ei käy kaupassa eikä harrasta enää päälle. Tulee siis suoraan kotiin heti kun pääsee. Varmaan omalla hormoonitoiminnallakin on nyt jotain tekemistä tämän oman surkean olotilan kanssa.
 
5xäitee
Meillä mies paljon pois (työ, matkat, harrastaa pitkänmatkan lajeja urheilussa) kotoa. Paljon hoidan taloutta yksin, joskin silloin kun mies on kotona, osallistuu ihan täysillä. Kaikkeen tottuu.
 
Minun mies lähtee talvella töihin joka aamu klo 6.00 viimestään ja jos on kotona illalla seitsemään mennessä ni tulee aikaisin...Ei tämä aina niin herkkua ole ku on kuus lastakin mut jotenki sitä vaan selviää ja jaksaa.
Kesällä on enempi kotona. Konealan yrittäjä on ja töitä on ihan niin paljonko jaksaa/viihtii tehdä.
Olen itsekkin töissä,mut teen kuus tuntisia päiviä.
 
Meillä
mies on työnarkomaani,aina ollut. Olen niin tottunut itse arkea pyörittämään,etten osaa kuvitellakkaan et olis joku jakamassa. Olen sopeutunut,organisoin hommat niin että sujuu ok. Ei meillä kyllä ole niin siistiä kun haluaisin. Jotenkin nyt helpompaa kun on töissä,vaikka tavallaan tietty raskaampaa.
Mies vie aamulla lapsen hoitoon (toinen jo iso koululainen) ja lähtee sitten itse n. yhdeksäksi töihin ja kotiin tulee n.19-20 aikoihin. Viikonloput tosin yleensä pyhitetty perheelle :).
 
"joo"
Mun tuttavapiirissäni 10 h on vakio, vain yhdellä onnekkaalla on 10 min. työmatka. Mun keinoni jaksaa on päivien täyttäminen aktiivisesti kyläilyillä, asiointireissuilla tai millä tahansa, ettei tarvitsisi kökkiä kotona tylsistymässä. Raskaanaollessa ei tietenkään samalla tavalla jaksa lähteä liikkeelle, joten ymmärrän että päivät tuntuvat pitkiltä. Päivän viimeiset tunnit eivät aina ihan sulavasti kulu meilläkään, joten klo 16 tuleviin ylityöpuheluihin on joskus tullut suhtauduttua vähän kireästi...
 
Tuntuu että omassa ystäväpiirissä kaikkien miehet ovat poissa sen 8,5h max 9h päivässä.

Joten lohdullista on kuulla että muillakin on näin. Meillä miehen työmatka on 20min ja hän ei käy kaupassa eikä harrasta enää päälle. Tulee siis suoraan kotiin heti kun pääsee. Varmaan omalla hormoonitoiminnallakin on nyt jotain tekemistä tämän oman surkean olotilan kanssa.
Niin minunki ja jos ukko ei ole neljään mennesä kotona ni se uikuttaminen on melkoista.
 
"vieras"
Mä oon kolmen lapsen ja mahan kanssa "itekseni" 06-21 joskus 22. Kyllä tähän tottuu kaikkee ei aina ehdi tekemään ja se pitää hyväksyä :) onneks kesällä lyhyempi aika 07-17.
 
jokuli
Meillä aika samansortin tilanne. Kotona vilkas 4 v,uhmainen 1v9 kk ja vauvan LA tässä parin viikon päästä. Mies lähtee klo 8 ja tulee 19 jälkeen..kerkii hetken hengaamaan lasten kaa ennen kuin menevät nukkumaan. Sanoisin, ettei nyt kovin iisibiis-meininkiä mutta tuskin ainakaan helpottaa vauvan myötä...huoh. Onneksi kesä tulossa, muuten ei tiedä kuinka jaksais kaikki pukemiset ym. koirankäyttöjen yhteydessä...
 
iuk
Mun mies on tässä vuoden kuluessa ollut poissa niin, että käytännössä viettää kotona 1-2 tuntia ennen kuin menee nukkumaan. Tekee pitkää työpäivää ja sen jälkeen vielä rakentaa taloamme. Meidän lapsemme jo isompia (12v, 9v ja 5v), joten pärjäämme ihan ok. Käytännössä mä hoidan tällä hetkellä ihan kaikki kotiasiat ja muut, mies käväisee kotona syömässä ja nukkumassa. Mun mielestäni se on ihan kohtuullista, että jako menee tässä kohtaa näin. Välillä stressaa, kun tää härdelli vaikuttaa aika tavalla mun opiskeluihini (valmistun vuoden sisällä), mutta tämä on väliaikaista ja ihan itsemme aikaansaamaa.

Mä toivon sulle jaksamista! Itselleni ainakin raskausajat olivat sen verran hankalia (olin tolkuttoman väsynyt alusta loppuun), että itse asiassa vauva-arki tuntui jopa helpommalta. Meillähän ekalla ja tokalla oli suurin piirtein tuollainen ikäero kuin teillä tulee olemaan. Tosin meillä keskimmäinen oli ns. helppo vauva ja yöt saatiin nukuttua, välillä vaan imetystä ja taas unien jatkoa. Se oli hyvä asia, sillä esikoinen lopetti tuossa kohtaa päiväunien nukkumisen, joten päivällä en olisi voinut nukkua vauvan kanssa. Silloin kun olin lasten kanssa kotiäitinä, niin kyllä mä aika pitkälle arkisin hoidin asiat yksinäni, siis siivoukset, pyykinpesut yms. myös. Mies osallistui tuollaisiin juttuihin lähinnä viikonloppuisin, kun hänellä oli vapaata, lasten kanssa kyllä touhusi iltaisin myös arkisin. Meillä ainakin homma toimi tuohon tyyliin.
 
Mies lähtee 4-7 aamulla ja tulee lyhyenä päivänä klo 19-20 kotiin, pitkä päivä on meillä sinne klo 22-00 välille. Viikonloput yritetään pitää vapaina, mut eipä sekään läheskään aina onnistu.
Yksinhän sitä tulee talo, lapsi ja elukat hoidettua.
 
Teillä sentään on se mies siinä. Joillakin ei ole ja yksin on pärjättävä aina.
Mä arvasin,et joku tulee sanomaan.
Jokaisella on oikeus väsyä ja velvollisuus pyytää apua jos ei jaksa. Oli miestä tai ei. Oli lapsia yksi taikka yksi toista.
Ja voin sanoa,että olen mielettömän onnellinen että minulla on se mies vaikka paljon onki pois. Se mahdollistaa sen että minun ei tarvi tehdä kuin kuusi tuntia päivässä töitä ja monta muutakin asiaa. Että kyllä minä osaan sitä arvostaa.
Mut se ei ole varmasti keneltäkään pois jos joku jolla on se mies ni sanoo että väsyttää ja kaipais että mies olis enempi kotona ja apuna.
 
Niin minunki ja jos ukko ei ole neljään mennesä kotona ni se uikuttaminen on melkoista.
Tämä ottaa itselläkin päähän kaikkein eniten.

Kiitoksia kaikille vastanneille! Helpottaa kun kuulee etten ole tilanteeni kanssa yksin. Eiköhän tämä taas tästä, nokka kohti uutta päivää ja ulkoilua kunhan tuo pikku kakkonen loppuu :)
 
  • Tykkää
Reactions: KuutioTasku
Syvää traumaa
Ei ap voi olla tosissaan? Mies poissa elämästään 10h päivässä ja siitä sitten maailmanloppu fiilis? Työttömänäkö teidän pitäisi olla jotta voisitte olla yhdessä 24h/7? Itselläni 8,5h työpäiviä plus työmatkaan menevä aika on yli 10h päivässä poissa lasteni elämästä....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Syvää traumaa;26218491:
Ei ap voi olla tosissaan? Mies poissa elämästään 10h päivässä ja siitä sitten maailmanloppu fiilis? Työttömänäkö teidän pitäisi olla jotta voisitte olla yhdessä 24h/7? Itselläni 8,5h työpäiviä plus työmatkaan menevä aika on yli 10h päivässä poissa lasteni elämästä....
:stick:
:LOL:
 
Meillä usein päivät venähtä kokonaisuudessaan 14-15 tuntiin, itekseni mä täällä oikeastaan kaiken teen ja huolehdin juoksevat asiat lasten lisäksi..Kaikkeen tottuu, olihan se alkuunsa melkonen shokki tavallaan ja toista kun odotin ja huolehdittavana oli kuitenkin alta puolitoistavuotias esikoinen, tuntui etten oikein jaksa kaikkea mut siitäkin pääsin yli.

Nyt nää päivät menee niin rutiinilla et en varmaan osais toisenlaista elämää edes elää.
 
Kyllä olen ihan tosissani! Meillä tuo 10h on minimi, usein lähemmäs 12h on normaalia. Kyllä minä kaipaan miestäni tänne meidän kanssa arkea jakamaan. Ehdottomasti oli helpompaa kun itsekkin kävin töissä ja uusi arki kaipaa taas totuttelua.

Ja kuten totesin niin raskaushormooneilla taisi tämänkin purkauksen kanssa olla jotain tekemistä sillä oma olo on huomattavasti parempi kun sain tämänkin johonkin purkaa.
 
..
Itse en näe ukkoani välillä viikkoon, kyllä se kotona käy aina yöllä, mutta tulee, kun olen nukahtanut, nukkuu pari tuntia ja taas mennään. Mutta näin täällä SUOMESSA SUOMALAISENA, on tehtävä ihan saatanasti töitä, jos sattuu olemaan niitä, jotka haluaa tehdä lisää suomalaisia
 

Yhteistyössä