mulla on sellaiset muksut että odotan innolla loman loppua,pääsee lomailee opintojen pariin!

  • Viestiketjun aloittaja "viinirypäle"
  • Ensimmäinen viesti
"viinirypäle"
kesäloma on hirvein aika vuodesta, jatkuvaa tappelua,uhmaamista,riehumista.
Eikä siihen auta mikään! ihan sama kuinka pidät säännöt ja seuraamukset, palkitset ja kehut hyvästä toiminnasta, ihan sama kuinka paljon ohjaat, annat huomiota. Kuinka johdonmukainen oot. Niin noi lapset vaan ärsyttää toisiaan ja tappelee aamusta iltaan.. koko ajan jotain turhan päiväistä tappelua.
koko ajan saat vahtia ettei toisella oo musta silmä..tai molemmilla..

koko ajan saat kuunnella huutoa, joko riehumisen ja iloisen kiljunnan takia tai sitte siks ku tapellaan. joka asiassa uhmataan aikuisia.

joka päivä ulkoilevat 1-2kertaa,säännölliset ruoka-ajat on. Huomiota saa.

onneks mulla alkaa kohta loma... pääsen hiljaisuuteen.
 
rrssa
Mielenkiintoinen ajattelutapa että lapset ovat sellaisia ettei niiden kanssa pärjää kotona. Missään muussahan ei voi olla vikaa. Hirvittää ajatella niitä päiväkodin työntekijöitä joiden on pärjättävä tuollaisten lasten kanssa.
 
"Vilma"
Täällä kotiäiti, jolla lapsista vähän samanlaisia aatoksia tällä hetkellä, tosin itselläni ei ole mitään mahdollisuutta "lomaan" lapsista tällä hetkellä. Meillä on 3 hyvin käyttäytyvää, ihanaa lasta, mutta kun koko kolmikko on yhdessä, homma menee väistämättä joko riehumiseksi tai tappeluksi. Meillä lähestulkoon aina ja koko ajan joku itkee tai huutaa. Silloin kun lapset ovat yksitellen aikuisen kanssa, ei ole mitään ongelmaa ja voimme menne minne tahansa, esim. teatteriin, konserttiin...ja lapsi osaa käyttäytyä. Mutta tosiaan yhdessä kun kotosalla ollaan, ovat toistensa kimpussa alvariinsa, niin hyvässä kuin pahassa.

Ja mitä tulee ihmettelyyn, miten esim. lasten parissa työskentelevät pärjäävät "tällaisten" lasten kanssa, niin voinpa kertoa, että meidän lapsista tulee 100% positiivista palautetta niin päiväkodin, kerhojen kuin muidenkin tahojen aikuisilta. "Ongelma" on meillä ainakin vain ja ainoastaan kotona.
 
rrssa
[QUOTE="Vilma";28780302]Ja mitä tulee ihmettelyyn, miten esim. lasten parissa työskentelevät pärjäävät "tällaisten" lasten kanssa, niin voinpa kertoa, että meidän lapsista tulee 100% positiivista palautetta niin päiväkodin, kerhojen kuin muidenkin tahojen aikuisilta. "Ongelma" on meillä ainakin vain ja ainoastaan kotona.[/QUOTE]

Onko vika oikeasti silloin lapsissa jos niiden kanssa joku kuitenkin pärjää. Ei tulisi mieleenkään syyttää lapsia jos nautin siitä että minun ei tarvitse olla heille kokoajan keittämässä, järjestämässä tekemistä, sovittelemassa riitoja jne. Se on kokonaan eriasia kuin se että välillä saa tehdä rauhassa asioita jotka tuottavat itselle tyydytystä ja joskus on muuta ajateltavaa kuin lapset.
 
"Vilma"
Onko vika oikeasti silloin lapsissa jos niiden kanssa joku kuitenkin pärjää. Ei tulisi mieleenkään syyttää lapsia jos nautin siitä että minun ei tarvitse olla heille kokoajan keittämässä, järjestämässä tekemistä, sovittelemassa riitoja jne. Se on kokonaan eriasia kuin se että välillä saa tehdä rauhassa asioita jotka tuottavat itselle tyydytystä ja joskus on muuta ajateltavaa kuin lapset.

En nyt ymmärtänyt, mitä tarkoitat. Minä tykkään olla lasten kanssa kotona, ja saan kyllä omaa vapaata aikaa, vaikka se ei ole opiskelua tai työtä. Nautin kotona olemisesta pääosin, mutta silti välillä lasten riitojen setviminen ja uhmaikäisen jatkuva hannaaminen käyvät hermoille, kenelläpä ei kävisi. En minä lapsiani mistään syytä. Itse olen pienellä ikäerolla heidät halunnut ja ihan on oma valintani olla kotona lasten kanssa, mutta tämä loma, tämä loma... Kun ei säännöllisesti porukka pääse jakaantumaan omiin juttuihinsa (kerhot, päiväkoti, harrastukset...), vaan ollaan liian tiiviisti yhdessä...
 
rrssa
[QUOTE="Vilma";28780336]En nyt ymmärtänyt, mitä tarkoitat.... En minä lapsiani mistään syytä...[/QUOTE]

Otsikkoon minä vastasinkin; "mulla onsellaiset muksut että odotan innolla lomaa..."
 
Ihana realistinen tunne näin kesälomaisin...
Ja voin kertoa että nämä herran tertut joiden kotona on harmoonista ovat pahimpia koulukiusaajia ja päiväkotihäiriköitä. Näiden pikku söpölöiden vanhempien mielestä vika on aina niiden "toisten" lasten vanhemmissa jos oma lapsi uskaltaa avautua omalle turvalliselle vanhemmalle tai riehua vain siinä kotiympäristössä.
 
"vieras"
Välillä samat aatokset.... kun loppuu ohjattu tekeminen, niin alkaa käninä. Molemmilla muksuilla on ADHD, joten tarvitsevat paljon valvontaa, ohjausta, kasvattamista ja säännöllisyyttä. Meillä ei miehen kanssa pahemmin lomia porrasteta, vaan olla koko loma yhdessä kotona. Tällä systeemillä saadaan lapset "jaettua" välillä, jos tilanne menee sellaiseksi, että samassa tilassa oleminen ei onnistu, ts. toinen vanhempi lähtee vähäksi aikaa jonnekin (kävelylle, kauppaan jne) toisen lapsen kanssa.
 

Yhteistyössä