Multa voi kysyä kanssa :D

vierailija
1. Oletko koskaan käynyt julkisessa vessassa ja huomannut VASTA tarpeesi tehtyäsi, että siellä ei ole vessapaperia?-
2. Montako tuntia nukuit viime yönä?-
3. Omena vai banaani?-
4. Mikä biisi soi juuri nyt vai soiko mikään?-
7. Mitä googlasit viimeksi?-
8. Olisitko kuukauden töissä mieluummin sairaalassa (apulaisena) vai koulussa (avustajana)?-
9. Jos olet jo valmistunut ammattiin, niin minkä ammattinimikkeen omistat?-
10. Mitä teit eilen klo 19.00?-
11. Tykkäätkö täytellä/tehdä galluppeja?-
12. Mitä viimeksi katsoit televisiosta?-
13. Seuraatko MasterChef Suomi-sarjaa?-
14. Onko joku tuttusi/sukulaisesi ollut koskaan tv:ssä? Jos on, niin missä?-
15. Oletko käynyt tänään ulkona?-
16. Kumpi on parempi laulaja: Rihanna vai Lady GaGa?-
17. Monessako eri maassa olet käynyt? (Suomea ei lasketa!)-
18. Anna arvosana 4-10 Nälkäpeli-leffoille.-
19. Kuka on yliarvostettu näyttelijä?-
20. Minkä ikäinen olet 7 vuoden päästä?-
21. Onko kukaan soittanut sinulle tänään?-
22. Mitä joit viimeksi?-
23. Kuka Putous-näyttelijöistä on paras?-
24. Pelkäätkö hämähäkkejä?-
26. Jos osaisit soittaa YHTÄ soitinta täydellisesti, niin mikä soitin se olisi?-
27. Ronja vai Raija?-
28. Kasper vai Oskar?-
29. Omistatko mustia farkkuja?-
30. Milloin viimeksi kävit uimassa?-
31. Oletko koskaan pilkkinyt?-
32. Mille olet allerginen? (jos olet)-
33. Kuunteletko musiikkia spotifysta?-
34. Hedelmät vai vihannekset?-
36. Onko sinulla koskaan ollut silmätulehdusta?-
37. Luetko Aku Ankkaa?-
38. Haluaisitko, että olisi jo kesä?-
39. Oletko kaatunut/liukastunut tänään?-
40. Mitä ostit viimeksi kaupasta?-
41. Käytätkö paljon mekkoja/hameita?-
42. Jos käskisin sinut piirtämään ihmisen, niin piirtäisitkö sen tikku-ukkona?-
43. Osaatko kirjoittaa kaunolla?-
44. Onko Lidl hyvä kauppa?-
45. Sano ensimmäinen tummaihoinen julkkis, joka tulee mieleesi.-
46. Milloin itkit viimeksi ja miksi?-
47. Milloin nauroit viimeksi ja miksi?-
48. Hendrik vai Henrik?-
49. 800 vai 600?
50. Asteikolla 4-10, kuinka tylsää sulla on tällä hetkellä.-

Miksi kyselet itseltäsi, onko huomio vähissä?
 
vierailija
Ajankohtainen kysymys, koska eilen tuli kaupan parkkipaikalla yks jehovamies tarjoamaan lehteä. :D
Sanoin että olen tunnustava kristitty, ja että "hommatkaa eläväisempi jumala, teidän jumalanne ei oikein elä. Vapiksella ja hellareissa Jumala toimii."
Se mies jotain mutisi mutta en muista mitä, ja meni pois.

Jälkikäteen ajateltuna olisin voinut keskustella pitempäänkin ja ehkä olin aavistuksen verran ivallinen. Vilpittömästihän se jehova toimii, vaikkakin väärää oppia levittäen, ja mä ehkä jyräsin hänet.

Kerran tuli yks nuorempi jehovamies mun juttusille ja kysyin häneltä, että "mistä tiedät pääseväsi Taivaaseen?" (kristityillähän on pelastusvarmuus) No se mies ei tiennyt, kai kun teoillaan yritti pelastua.
Tää on jännä että kaikki uskovaiset kuvittelee että vain juuri se heidän lahko pääsee taivaaseen ja ne muut jumalaan uskovat menee sinne alas. Aika pikkumainen Jumala sellanen, valinnut pienen pienen luterilaisen porukan jolle avaa ovet ja ne maailman muut uskovaiset, olivat sitten Jehovia, katolilaisia, mormooneja, muslimeja, hinduja tai vaikka mitä, niin ne lähetetään kellariin. :ROFLMAO:
Eiköhän Jumala ole vähemmän pikkusieluinen. Mitä luulet.
 
1. Oletko koskaan käynyt julkisessa vessassa ja huomannut VASTA tarpeesi tehtyäsi, että siellä ei ole vessapaperia?-Olen.Yleensä mun haukankatse varmistaa ekana sen että paperia_riittää_.
2. Montako tuntia nukuit viime yönä?-8, mutta pätkissä (vessahätä ym)
3. Omena vai banaani?-Banaani
4. Mikä biisi soi juuri nyt vai soiko mikään?- Vaikken maallisesta musiikista paljoa välitä niin Adelen uusin sinkku Hello pyörii päässä. Ja mä mietin että onko biisi onnistunut vai ei. Aikaisemmat biisit 21-levyltä on parempia.
7. Mitä googlasit viimeksi?- Liittyy nuorimpaan lapseen, ihan käytännön juttuja
8. Olisitko kuukauden töissä mieluummin sairaalassa (apulaisena) vai koulussa (avustajana)?- Jaa-a, mukavia paikkoja molemmat. Ehkä koulussa.
9. Jos olet jo valmistunut ammattiin, niin minkä ammattinimikkeen omistat?- Enpäs kerro
10. Mitä teit eilen klo 19.00?- En muista. Tulin kotiin kauppareissulta?
11. Tykkäätkö täytellä/tehdä galluppeja?-En.
12. Mitä viimeksi katsoit televisiosta?-Putousta ja huomasin etten naurahtanut kuin kerran.
13. Seuraatko MasterChef Suomi-sarjaa?-En, olisi varmaan kiva sarja.
14. Onko joku tuttusi/sukulaisesi ollut koskaan tv:ssä? Jos on, niin missä?-Yks sukulaistyttö oli kykyjenetsintäohjelmassa. Muuten ollaan välillä vaan vilahdeltu kuvassa joskus.
15. Oletko käynyt tänään ulkona?-Jep.
16. Kumpi on parempi laulaja: Rihanna vai Lady GaGa?-En tiedä. En tykkää kummastakaan riekkujasta.
17. Monessako eri maassa olet käynyt? (Suomea ei lasketa!)-Seitsemässä.
18. Anna arvosana 4-10 Nälkäpeli-leffoille.- En ole katellut.
19. Kuka on yliarvostettu näyttelijä?-Komeita mutta yhden ilmeen näyttelijöitä:Tom Cruise, Richard Gere.
20. Minkä ikäinen olet 7 vuoden päästä?- Vanha kurppa
21. Onko kukaan soittanut sinulle tänään?- Joo, pomo. Ja mun mies soitti.
22. Mitä joit viimeksi?-Yömyssyn jotta saisin unta. Kahvilikööriä pienen tipsauksen.
23. Kuka Putous-näyttelijöistä on paras?-Kyllä se vanhasta kaartista on joku, eli samoja jotka oli siinä Idols-parodiasarjassa.
24. Pelkäätkö hämähäkkejä?-En.
26. Jos osaisit soittaa YHTÄ soitinta täydellisesti, niin mikä soitin se olisi?-Piano
27. Ronja vai Raija?- Ronja
28. Kasper vai Oskar?-Oskar
29. Omistatko mustia farkkuja?-E.
30. Milloin viimeksi kävit uimassa?-Elokuussa.
31. Oletko koskaan pilkkinyt?-Yrittänyt
32. Mille olet allerginen? (jos olet)-laktoosi-intoleranssi on, nikkeliallergia
33. Kuunteletko musiikkia spotifysta?-En.
34. Hedelmät vai vihannekset?-Hedelmät, vaik vihannekset on terveellisempiä kai.
36. Onko sinulla koskaan ollut silmätulehdusta?-On, useamman kerran.
37. Luetko Aku Ankkaa?-En, välillä vanhoja Carl Barkseja.
38. Haluaisitko, että olisi jo kesä?-En. Odotan joulua enste.
39. Oletko kaatunut/liukastunut tänään?-En.
40. Mitä ostit viimeksi kaupasta?-Tavalliset ruokaostokset.
41. Käytätkö paljon mekkoja/hameita?-Ehkä 10 kertaa vuoteen.
42. Jos käskisin sinut piirtämään ihmisen, niin piirtäisitkö sen tikku-ukkona?-En, piirrän aika hyvin ihmistä itseään muistuttavan kuvan
43. Osaatko kirjoittaa kaunolla?-Juu.
44. Onko Lidl hyvä kauppa?-Sais olla suomalaisessa omistuksessa, heh
45. Sano ensimmäinen tummaihoinen julkkis, joka tulee mieleesi.-Tino Singh mut se ei oo musta...no Jani Toivola.
46. Milloin itkit viimeksi ja miksi?-Kuukauden sisään yksissä hautajaisissa.
47. Milloin nauroit viimeksi ja miksi?-Tänään työkaverien jutuille.
48. Hendrik vai Henrik?-Henrik
49. 800 vai 600?800
50. Asteikolla 4-10, kuinka tylsää sulla on tällä hetkellä. 7. Ei ole tylsää mun arki.
 
vvvvvvv
"Anna sille, joka sinulta pyytää, äläkä käännä selkääsi sille, joka haluaa lainata sinulta" jms miten nuo voi elää todeksi? Olen uupunut, kaikkensa pitää antaa toisten hyväksi mutta koskaan ei saa levätä ja jos yrittää jostain kieltäytyä tyyliin "en jaksa nyt lähteä sun kanssa" niin haukutaan että "Uskis ja noin itsekäs" yh mä en vaan jaksa kaikkea. Vaikka symämestäni haluisin.
 
vvvvvvv
"Anna sille, joka sinulta pyytää, äläkä käännä selkääsi sille, joka haluaa lainata sinulta" jms miten nuo voi elää todeksi? Olen uupunut, kaikkensa pitää antaa toisten hyväksi mutta koskaan ei saa levätä ja jos yrittää jostain kieltäytyä tyyliin "en jaksa nyt lähteä sun kanssa" niin haukutaan että "Uskis ja noin itsekäs" yh mä en vaan jaksa kaikkea. Vaikka symämestäni haluisin.
Korjaan en siis noin tylysti sano "sun kanssa" vaan että "olen ihan väsynyt enkä jaksa", kun oikeasti on noin, mutta silti siitä tulee kakka niskaan.
 
Korjaan en siis noin tylysti sano "sun kanssa" vaan että "olen ihan väsynyt enkä jaksa", kun oikeasti on noin, mutta silti siitä tulee kakka niskaan.
Onko sulla jotenkin syyllistäviä tai muuten tavallista hankalampia ihmisiä ympärillä? Tavallisesti ihmiset ei syyllistä uskovaisuuden perusteella, jos uskova kieltäytyy jostakin.

Tuohon raamatunkohtaan: riippuu millainen on kysyjä, mitä hän kysyy ja mikä hänen tilanteensa on.

Jos jollakin on oikea hätä, niin autan ja suostun yleensä aina.
Jos on kyseessä joku hyvinvoiva kaveri joka kinuaa vaikka elokuviin, niin en välttämättä aina heti suostu, jos olen ihan poikki, tai laitan sen tapaamisen vaikka viikon päähän. Mutta mä tiedän että se kaverini ei siitä rikki mene vaikka joutuu odottamaan.

Sit jos on joku läheisriippuvainen-roikkujaihminen niin semmoisille on joutunut sanomaan suoraan että en tykkää jatkuvasta pommittamisesta. Jos opettaa hänelle semmoisen sopivan tiheyden, niin samalla tulee auttaneeksi häntä muissakin ihmissuhteissa.

Jotkut saattavat käyttää härskisti uskovan aikaa ja varoja hyväkseen, ilman että oppivat ikinä tekemään elämässään itse mitään positiivista. Mä haluan rohkaista semmoista ihmistä auttamaan myös itse itseään. Eli ei pidä aina antaa kalaa vaan opettaa kalastamaan...
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Kai se pahin pelko on että etäännyn liikaa Jumalasta.

En oikein selkeästi riivattua mielestäni tunne, Suomessa semmoisia on harvassa kun täällä noituus ja saatananpalvonta ei ainakaan vielä ole kovin massiivista.
Ok. Kiitos vastauksesta. :)

Mutta eikös suomen alkuperäsikansa nimenomaan ole noituudestaan kovinkin tunnettu?
Lapissa varsinkin.

Riippuu tietysti mikä noituudeksi katsotaan.

Ja suomen historiassa on ihan monilla paikkakunnilla noituutta harjoitettu :)
 
Harrastatko anaaliseksiä, eli saako miehesi rynkyttää sinua anaaliin? Onko anaaliseksi syntiä?
En tiedä satavarmasti onko syntiä, mutta kuinka järkevää on rynkyttää toista viemärirööriin? Kai siitäkin joku orkut saattaa saada jos panee kodissaan viemäriputkea, mutta kuinka moni on valmis sellaiseen?

Juu, on moinen ihanuus mun mieheltä ja multa jääny testaamatta. Kyllä nyt oon jääny paljosta paitsi. :D
 
vierailija
En tiedä satavarmasti onko syntiä, mutta kuinka järkevää on rynkyttää toista viemärirööriin? Kai siitäkin joku orkut saattaa saada jos panee kodissaan viemäriputkea, mutta kuinka moni on valmis sellaiseen?

Juu, on moinen ihanuus mun mieheltä ja multa jääny testaamatta. Kyllä nyt oon jääny paljosta paitsi. :D
En kanss akäsitä, mutta naisena minun ei vissiin pidäkkään.
Niin eräs mies sanoi, että naiset ei näe eikä ymmärrä asiaa :D

Onneksi en.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Ok. Kiitos vastauksesta. :)

Mutta eikös suomen alkuperäsikansa nimenomaan ole noituudestaan kovinkin tunnettu?
Lapissa varsinkin.

Riippuu tietysti mikä noituudeksi katsotaan.

Ja suomen historiassa on ihan monilla paikkakunnilla noituutta harjoitettu :)
Juu, okkultiikkaa on paljon harrastettu Suomessa.

Mutta en ole koskaan tutkinut sitä että millä eri tavoilla varsinainen riivaustila näkyy. Tietty joku ilman syytä tapahtuva riehuminen, se että saa riehuessaan kauheat voimat ja jopa ääni muuttuu, on selkeitä merkkejä.

Mutta joskus luin että riivattu ihminen on myös toistuvasti tuskainen, ilman selkeää syytä. Ja nyt ei pidä sekoittaa tavalliseen ahdistukseen/ahdistuneisuuteen ym.psyykenjuttuihin. Uskovakin voi olla hyvin ahdistunut elämän eri jutuista ilman että hänessä on riivaaja.
 

Yhteistyössä