Mun lapsi on onnellinen siitä että Jeesus on olemassa

  • Viestiketjun aloittaja "hei vaan"
  • Ensimmäinen viesti
"hei vaan"
Onneksi kaikki vanhemmat eivät opeta lapselleen, ettei Jeesusta ja Jumalaa ole. Ajatelkaa miten turvallinen ja hyvä olo lapsella on, kun se saa tietää että on Jeesus joka pitää hyvää huolta ja lähettää suojelusenkeleitä lapsen turvaksi. Onko tuo jotain pois sellaisilta aikuisilta jotka eivät usko? Kyllä lapsen pitää saada uskoa hyvään.
 
nojoo
yhtä hyvin voi sanoa lapselle että keijukainen taikametsästä tarkkailee ja huolehtii lapsesta,turvaa ym...tai vaikka mörrimöykky asuu meiän metsässä ja suojelee..lähettää pikku peikkoja vahtimaan lapseni unta.
 
"sipuli"
Niinhän se on. Mikä ihanampi lapselle onkaan kun tietää että on Taivaan Isä joka suojelee :) Siitä saa elämälleen sellaisen peruskallion joka ei koskaan katoa.
Säälittää lapset joilla ei tätä mahdollisuutta ole, kun joutuvat vanhempiensa kovasydämisyyden takia olemaan ilman :(
 
[QUOTE="sipuli";24763797]Niinhän se on. Mikä ihanampi lapselle onkaan kun tietää että on Taivaan Isä joka suojelee :) Siitä saa elämälleen sellaisen peruskallion joka ei koskaan katoa.
Säälittää lapset joilla ei tätä mahdollisuutta ole, kun joutuvat vanhempiensa kovasydämisyyden takia olemaan ilman :([/QUOTE]

Toisaalta jos opettaisi äiti maan suojelevan, niin ehkä se samalla saisi lapsen suojelemaan luontoa. Taivaan isään uskominen voi johtaa siihen, että surutta kulutetaan maapalloa kun luotetaan taivaallisen isän korjaavan kaiken.
 
  • Tykkää
Reactions: Jaska-
:popcorn:

sori vaan mutta tästä ketjusta taitaa tulla PIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIITKÄ vääntöketju. Ateistit hyökkää joukolla paikalle teilaamaan ap:n koska eivät voi sietää sitä että joku on eri mieltä kuin he.
 
[QUOTE="sipuli";24763797]Niinhän se on. Mikä ihanampi lapselle onkaan kun tietää että on Taivaan Isä joka suojelee :) Siitä saa elämälleen sellaisen peruskallion joka ei koskaan katoa.
Säälittää lapset joilla ei tätä mahdollisuutta ole, kun joutuvat vanhempiensa kovasydämisyyden takia olemaan ilman :([/QUOTE]
Säälittää lapset jotka joutuvat harhaisten vanhempiensa aivopesun vuoksi elämään todellisuudesta irtaantuneina :(

Vaikka meilläkin on tapana ollut lapsia vedättää joulupukilla niin kyllä kaikille jossain vaiheessa paljastetaan sen olleen vaan pilaa.
 
agnostikko
Monet unohtavat kuinka suuri turva lapselle on vanhemman kuollessa että saa uskoa kuolemanjälkeiseen elämään, ja siihen että niin oli vain tarkoitettu. Kaikista parasta olisikin lapsen kysyessä kuolemasta, että kerrottaisiin että kukaan ei tiedä täysin varmasti kaikesta elämään ja kuolemaan liittyvistä asioista, jotku uskoo taivaseen, jotku usko että ei tapahdu mitään jne. Pääasia olisi etä lapselle jäisi toivo, jota käyttää pahimman tuskan ylipääsemiseksi jos sattuisi niin että molemmat vanhemmat kuolisivat. Kyllä lapsi varmasti aikuistuessaan osaisi sitten itse löytää ne omat maailmankatsomukset, vaikka hänelle satunnaisesti jumalasta olisikin puhuttu.

Mutta niin nykyään on vähän "trendinä" ateismi, tai älkää käsittäkö väärin, enemmänkin trendinä käyttää ateismia siihen että antaa tietynlaisen vaikutelman itsestään. Itselläni ei henkilökohtaisesti kiinnosta uskooko joku kristinuskon jumalaan, johonkin muuhun jumaluuteen, tai ei jumalaan ollenkaan. Minun silmissä asiastaan vaahtoava ateisti on yhtä kamala kuin ovikelloa soitteleva jehovantodistaja. Pitäisi osata antaa tilaa ihmisille etsiä itse vastauksia elämän hankaliin kysymyksiin, ja kyllä jopa hyväksyä se että joku uskoo siihen että jumala varjelee meitä kaikkia. Ne ovat monesti henkireikiä ihmisille. Ei se ole minulta pois jos joku kokee löytäneensä uskosta sielunrauha, tai löytäneensä sen ilman uskoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;24763876:
Säälittää lapset jotka joutuvat harhaisten vanhempiensa aivopesun vuoksi elämään todellisuudesta irtaantuneina :(

Vaikka meilläkin on tapana ollut lapsia vedättää joulupukilla niin kyllä kaikille jossain vaiheessa paljastetaan sen olleen vaan pilaa.
Se mulla ei mee jakeluun että jos vanhemmilla on kristillinen vakaumus ja he kasvattaa lapsensa sen mukaan niin se on aivopesua. Mutta jos vanhemmilla on vaikkapa ateistinen vakaumus ja he kasvattaa lapsensa sen mukaan niin se ei ole aivopesua. Eikö se oo ihan normaalia että lapset kasvatetaan sen oman vakaumuksen mukaan. Musta ois aika hullua jos uskovaiset vanhemmat kasvattais lapsensa ateismin mukaan. Taikka ateistit antais kristillisen kasvatuksen. Kaiken tyyppisistä perheistä kuitenkin näyttää tulevan ihan normaaleja, iloisia ja hyvinvoivia lapsia (ja yhtälailla niitä pahoinvoivia on kaikenlaisista perheistä).

Niin.
 
Monet unohtavat kuinka suuri turva lapselle on vanhemman kuollessa että saa uskoa kuolemanjälkeiseen elämään, ja siihen että niin oli vain tarkoitettu. Kaikista parasta olisikin lapsen kysyessä kuolemasta, että kerrottaisiin että kukaan ei tiedä täysin varmasti kaikesta elämään ja kuolemaan liittyvistä asioista, jotku uskoo taivaseen, jotku usko että ei tapahdu mitään jne. Pääasia olisi etä lapselle jäisi toivo, jota käyttää pahimman tuskan ylipääsemiseksi jos sattuisi niin että molemmat vanhemmat kuolisivat. Kyllä lapsi varmasti aikuistuessaan osaisi sitten itse löytää ne omat maailmankatsomukset, vaikka hänelle satunnaisesti jumalasta olisikin puhuttu.
Kuinka moni uskovainen tekee noin että kertoo lapselleen eri vaihtoehdoista? Niin ateismin kannalta kuin sielunvaelluksen ja muiden oppien kannalta. Minä olen kertonut että ihmiset uskovat erilaisiin asioihin ja kuvaillut muutamia. Olen myös sanonut sen mihin itse uskon ja kertonut tieteellisestä ajattelusta.

Esimerkiksi uudelleensyntyminen ja mahdollisuus että lemmikkieläin syntyy uudelleen ihmisenä voi olla monesta lapsesta helpottava ajatus. Monia kiehtoo myös ajatus luonnonhengistä auttamassa heitä.
 
  • Tykkää
Reactions: Harmaa koira
"Blaine"
Toisaalta jos opettaisi äiti maan suojelevan, niin ehkä se samalla saisi lapsen suojelemaan luontoa. Taivaan isään uskominen voi johtaa siihen, että surutta kulutetaan maapalloa kun luotetaan taivaallisen isän korjaavan kaiken.
"Kristinuskon vaikutus ilmastonmuutokseen" tätä ei ole taidettu vielä tutkiakaan. Ovatko uskovaiset niin pahoja saastuttajia kuin väitetään? Sori ymmärsin kyllä mitä tarkoitat, minusta tuo oli vaan hauska ajatus.
 
Se mulla ei mee jakeluun että jos vanhemmilla on kristillinen vakaumus ja he kasvattaa lapsensa sen mukaan niin se on aivopesua. Mutta jos vanhemmilla on vaikkapa ateistinen vakaumus ja he kasvattaa lapsensa sen mukaan niin se ei ole aivopesua.
Minäpä selitän.

En minä kasvata lapsia ateisteiksi. En paasaa ruokapöydässä ennen ruokailua että jumalaa ja Jeesusta ei ole olemassa. Uskonto ei vaan kuulu elämäämme eikä sen olemisesta tai olemattomuudesta tehdä mitään numeroa.
Sen sijaan uskovaiset hehkuttavat joka välissä Jeesusta ja kiittävät jumalaa.

Ymmärrätkö eron?


Olen toki joutunut vastaamaan lasten kysymyksiin oliko Jeesus tosiaan olemassa jne. Olen vastannut että en tiedä varmasti mutta monet uskovat niin. Haluan omasta kannastani huolimatta lasten itse päättää asiasta ja yritän mahdollisimman vähän vaikuttaa mielipiteisiinsä.
 
Toisaalta jos opettaisi äiti maan suojelevan, niin ehkä se samalla saisi lapsen suojelemaan luontoa. Taivaan isään uskominen voi johtaa siihen, että surutta kulutetaan maapalloa kun luotetaan taivaallisen isän korjaavan kaiken.
RAamatusta sen verran tiiän että sielä Jumala antaa ihmisille käskyn varjella maata. Se ei käy oikein yksiin sen kanssa että surutta kulutettais maapalloa...
 
srtj
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;24764031:
Minäpä selitän.

En minä kasvata lapsia ateisteiksi. En paasaa ruokapöydässä ennen ruokailua että jumalaa ja Jeesusta ei ole olemassa. Uskonto ei vaan kuulu elämäämme eikä sen olemisesta tai olemattomuudesta tehdä mitään numeroa.
Sen sijaan uskovaiset hehkuttavat joka välissä Jeesusta ja kiittävät jumalaa.

Ymmärrätkö eron?


Olen toki joutunut vastaamaan lasten kysymyksiin oliko Jeesus tosiaan olemassa jne. Olen vastannut että en tiedä varmasti mutta monet uskovat niin. Haluan omasta kannastani huolimatta lasten itse päättää asiasta ja yritän mahdollisimman vähän vaikuttaa mielipiteisiinsä.
Niinpä! Jos minä kasvattaisin lapseni uskomaan, että 2+2=16 ja että pään sisässä asuu pieniä hiiriä, jotka ohjailevat tekojamme, niin olisin epäkelpo vanhempi. Ohjailisin, harhauttaisin ja aivopesisin lasta (joka ei muuta voi kuin uskoa vanhempaansa). Mutta jos opetan, että jos olet tuhma, niin joudut helvettiin, niin se on ok???

Meillä ei tosin joulupukkitarinoitakaan kerrota. Voi siitä pukista nauttia siihen aidosti uskomattakaan.
 
"mie"
Kuinka moni uskovainen tekee noin että kertoo lapselleen eri vaihtoehdoista? Niin ateismin kannalta kuin sielunvaelluksen ja muiden oppien kannalta. Minä olen kertonut että ihmiset uskovat erilaisiin asioihin ja kuvaillut muutamia. Olen myös sanonut sen mihin itse uskon ja kertonut tieteellisestä ajattelusta.
Kyllä minä uskovana olen nimenomaan kertonut lapselle sen, mihin minä uskon ja kertonut myös, että kaikki eivät usko samalla tavalla ja yrittänyt kuvata niitä yleisimpiä uskoja, joihin lapsi lähipiirissään saattaa törmätä. Sillä kyllähän lapsi viimeistään kouluiässä huomaa, että kaikilla ei ole samaa uskoa.

Minulla on hyvin herkkä 3-luokkalainen tyttö, joka on keskustellut myös uskonnonasioista hyvinkin paljon myös kavereidensa kanssa. Ja hän itse tietää kertoa, ketkä hänen ystävistään eivät usko Jumalaan. Samoin hän on itse kiittänyt minua siitä, että minä olen hänelle opettanut Jumalasta ja Jeesuksesta, sillä se tuo hänelle turvaa.
 
RAamatusta sen verran tiiän että sielä Jumala antaa ihmisille käskyn varjella maata. Se ei käy oikein yksiin sen kanssa että surutta kulutettais maapalloa...
Tuon käskyn kun saisi kaikille kristityille läpi, niin asiat olisi paljon paremmin. Tosin en sano että muut eivät saastuttaisi. Raamatussa taidetaan sanoa, että Jumala ei anna maan tuhoutua, sen perusteen olen kuullut muutaman kerran. Samalla on sanottu, että mikään ihmisen toimi ei enää pelasta maapalloa vaan asia on nyt Jumalan käsissä.
 
  • Tykkää
Reactions: Jaska-
"mie"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;24764031:
Minäpä selitän.

En minä kasvata lapsia ateisteiksi. En paasaa ruokapöydässä ennen ruokailua että jumalaa ja Jeesusta ei ole olemassa. Uskonto ei vaan kuulu elämäämme eikä sen olemisesta tai olemattomuudesta tehdä mitään numeroa.
Sen sijaan uskovaiset hehkuttavat joka välissä Jeesusta ja kiittävät jumalaa.
En tiedä millaisia uskovaisia sinä tunnet, mutta myöskään meillä ei ruokapöydässä (tai muuallakaan) paasata Jeesuksesta. Ruokapöydässä sanotaan ruokarukous, illalla sanotaan iltarukous ja silloin tällöin osallistutaan erilaisiin seurakunnan tapahtumiin.

Meillä uskonto vaan kuuluu elämäämme eikä siitä tarvitse tehdä sen isompaa numeroa.
 
[QUOTE="mie";24764124]En tiedä millaisia uskovaisia sinä tunnet, mutta myöskään meillä ei ruokapöydässä (tai muuallakaan) paasata Jeesuksesta. Ruokapöydässä sanotaan ruokarukous, illalla sanotaan iltarukous ja silloin tällöin osallistutaan erilaisiin seurakunnan tapahtumiin.

Meillä uskonto vaan kuuluu elämäämme eikä siitä tarvitse tehdä sen isompaa numeroa.[/QUOTE]

Jos oikein ajatellaan, niin meillä tiede kuuluu kiinteänä osana elämäämme. Emme tee siitä suurta numeroa mutta se on läsnä ja tulee välillä esiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Lilii lisänimetön
[QUOTE="mie";24764124]En tiedä millaisia uskovaisia sinä tunnet, mutta myöskään meillä ei ruokapöydässä (tai muuallakaan) paasata Jeesuksesta. Ruokapöydässä sanotaan ruokarukous, illalla sanotaan iltarukous ja silloin tällöin osallistutaan erilaisiin seurakunnan tapahtumiin.

Meillä uskonto vaan kuuluu elämäämme eikä siitä tarvitse tehdä sen isompaa numeroa.[/QUOTE]
Paasaamisella tarkoitin juuri noita ruoka- ja iltarukouksia ja nehän ovat ohjelmanumeroita jos mikä!
 
  • Tykkää
Reactions: Jaska-

Yhteistyössä