Mun yks kaveri ihmettelee miksi meille ei saa tulla...

Alkuperäinen kirjoittaja ole ikävämpi;30165523:
Jos et vaan kertakaikkiaan vastaa enää kertaakaan, kun hän soittaa? Ei kai hän sentään tule oven taakse suoraan?
Kokeilin, mutta kun se puhelin sitten voi soida silloin kun vaikka ei saa, esim. kun olen töissä. Mä oikeasti ihmettelen miten ihmiset kehtaa.
 
Mietin
Mä en missään tapauksessa puolustele tota sun kaveria, tosi iljettävän kuuloinen tyyppi josta kannattaa hankkiutua eroon.

Mitä mä olen vuosia sun juttujasi täällä lukenut niin niissä on raha ja ostaminen tosi isossa roolissa noitten ulkonäköjuttujen lisäksi. Mä en oikeastaan yhtään tiedä millainen ihminen sä olet ton materian takana. Kyllähän sä kirjoitat luomuruuasta ja ekologisista tuotteista mutta niissäkin tulee väkisin mieleen että tykkäät niistä vain koska ne on kalliita. Liikunnanharrastamisessa ainakin joskus mainostit kallista salia ja personaltraineria siinä kun muut kertovat miten he kuntoilevat, mitä tekevät siellä salilla jne.

Tällä meinasin vaan että raha paistaa hirveästi läpi sun jutuista ja se että sulla on sitä rahaa käytössä. Sen lisäksi sä olet kirjoittanut noita auttamisjuttujasi, miten voit antaa kavereille ja vieraillekin ihmisille kalliita tavaroita, oliko joskus rahaakin ja kutsua luoksesi.

Noi sun jutut on vähän sellaisia ettei tavalliset naiset ehkä löydä sellaisia yhteisiä kiinnostuksenkohteita miksi haluavat sinuun tutustua ja viettää aikaa kanssasi. Toisaalta noi samat jutut varmaan herättää kiinnostusta kaiken maailman hyypiöissä ja siipeilijöissä jotka haluavat tutustua suhun just siinä hyötymistarkoituksessa. Susta saa helposti vaikutelman että kun on päässyt kaveriksesi voi nyyhkytarinoita kertomalla ja rahapulaa valittamalla saada hyvin lypsettyä sulta rahaa ja tavaraa. Kun olette sun hienossa kodissa kaikkien tavaroiden keskellä ja toinen kertoo kuinka tietokone meni rikki eikä uuteen ole varaa, lapsilta puuttuu talvivaatteet tms niin sun on varmaan vaikea sanoa ei. Sellaisen kuvan olen siis saanut ja ehkä joku muukin joka sitten yrittää hyötyä siitä.
 
"Muuan"
Onko sulla enemmän lapsia kuin ystävälläsi? Kysy joku kerta ihan pokkana, että kato kun meillä on näitä lapsiakin enemmän kuin sulla, sä haluat varmaan näistäkin jonkun? .. Eiköhän ala tyhmempikin ymmärtää, että on kerjännyt 'hieman liikaa' (sopiva määrä taitaa olla ihan nolla)
 
[QUOTE="Muuan";30165751]Onko sulla enemmän lapsia kuin ystävälläsi? Kysy joku kerta ihan pokkana, että kato kun meillä on näitä lapsiakin enemmän kuin sulla, sä haluat varmaan näistäkin jonkun? .. Eiköhän ala tyhmempikin ymmärtää, että on kerjännyt 'hieman liikaa' (sopiva määrä taitaa olla ihan nolla)[/QUOTE]

On enemmän, mulla neljäs tulossa ja sillä joka kerjää vain 1 laps.
 
Mä en jaksa vastata kun noin pitkä tekstiä on tullut ja sama asiaa todista turhaan, kun ei se auttaa jos mielikuvitus on aivan jotain muuta minusta. Mutta en tajua mitä pahaa on kuntosaalista, sekä kun on ollut taukkoa siinäkin jo kerran ja pitkää, kun töitä ja muuta ongelmia on ollut liika. Luomussa on materia, tämä on hassua ja ärsyttävä sanoa ihmiselle joka on päätänyt syödä suht tervellisesti tai pääasia että lapset saavat tervellistä ruokaa, sekä lihatuotteita meillä on poistettu kokonaan ja voin sanoa ei se ihan helppoa ole, kun ruoan tekeminen nykyään paljon hankalampi kuin ennen, että saa maukasta ja enemmän kasvisruokia. Ystäviä mulla on, todellakin on, eikä vain Suomessa, maailmalla vielä enemmän, kun jotkut muutivat pois ja tykkävät liikua. Mutta on myös aivan liika n.s kavereita, tuttuja ja on aika paljon juuri törkeitä, mistä olen jo niin kyllästynyt, etten voi yhtäkään naama nähdä, kun eivät halua kun jotain hyötyä saada, olisi se vaikka joku mekko tai lelu tai reissu ravintolaan, koska tietävät että voin tarjota ja tarjoan aina kyydin ja kaikki muut mukavudet, tietävät että olen kiltti tai en voi katsoa jos joku tosissaan kärsi tai ei ole onnellinen, haluan lohduttaa, mutta he etsivät lohduttamista juuri mun tavaroista, ei kaikki, jotkun sipeilevät että saa päästä ilmaiseksi ulos ja jotkut juuri että saa jotain, siksi niin kuin huomasitte en kutsu heitä ystäviksi.... Tyhmä myös olin kun lainasin rahoja joskus tälläisille, ne jo tiedän en saa ikinä takaisin, enkä vitsi asiaa eteenpäin viedä, ne voi elää oman itsetunnon kanssa... ahh vaikea selittää koko jutun yhdessä tekstissä. Mutta tarkoitus siis kaikki jotka vain haluavat hyötyä minusta laittaa kauaks.
 
no joo
Kai sitä saa rahoillaan tehdä mitä haluaa, Milannakin? Ja Milanna tekee töitä, työstä saa rahaa. Jos joku teistä nyt kadehtii, niin sopii kokeilla itsekin työntekoa niin pääsee ostoksille, eikä tarvi olla kaverilta pummaamassa.
 
Ikäviä tuollaiset "ystävät", mutta ikävä kyllä ne on vain hyväksikäyttäjiä. Ei niihin tepsi vihjailut, sanoa kannattaa suoraan. Ja mitä väliä vaikka suuttuukin, ei ne ystävyyden perässä ole.
 
vieras-
Onko se joku täältä/muualta nettipalstoilta? Kelasin vaan, kun joskus pyytelit palstalta aina ihmisiä juhlimaan ja lupasit kyydit ja juomat ja ties mitä. Sellaisella huutelulla varmasti kerää ympärilleen niitä lokkeja, jotka sitten yrittävät hyötyä muutenkin.
 
Onko se joku täältä/muualta nettipalstoilta? Kelasin vaan, kun joskus pyytelit palstalta aina ihmisiä juhlimaan ja lupasit kyydit ja juomat ja ties mitä. Sellaisella huutelulla varmasti kerää ympärilleen niitä lokkeja, jotka sitten yrittävät hyötyä muutenkin.
Eivät ole :D. Mutta muistan pari kerta kun olin pikkasen kännissä ja ei ollut ketään kenen kanssa ulos lähteä. Mutta löysin ainakin täältä yhden kerran. Silloin on ollut keksellä viikkoa kova pakko päästä ulos.

Lisäys ja voin mä tarjoakin jos itse kutsun ei se minusta ole pois. Mutta jatkuvasti? Sekä samoille ihmisille, jotka vielä itsekin mua pyytävät ulos kun en halua.
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="huoh";30165873]Eikö se nyt ole vain hyvä, että on kavereita jotka vie roskat sun puolesta?[/QUOTE]

Jos se on roska, niin kokeilee itse kaikkia hankkia ensiksi ja sitten antaa vaan ilmaiseksi jokaiselle joka sinulle itkee :).
 
no joo
Joku varma koht tulee sanomaan etten tienaa mitään ja elän miehen rahoilla ja tuhlan liika :D.
Antaa kateellisten ja/tai ilkeiden länkyttää. Itsensäpä nolaavat.

Eiköhän useassakin perheessä jossain vaiheessa eletä sen kumppaninkin rahoilla. No, jos on tiukasti omat rahat kummallakin, niin sitten on, ei silloinkaan tarvitse toisten perheiden erilaisesta ratkaisusta vinkua. Ei niin kauan, kun ei heidän lompakoitaan mennä kaivelemaan.

Eniten tympii tässä ne valittajat, jotka otti sen ah niin ihanan renttu-ukon, joka ei viitsi tehdä töitä eikä itsekään ole jaksettu kouluja käydä eikä hanttihommia tehdä kun työttömänä tienaa enemmän. Nämä vois ihan ekana pitää päänsä kiinni kenenkään muun omien rahojen käytöstä.
 
"nelli"
Joku varma koht tulee sanomaan etten tienaa mitään ja elän miehen rahoilla ja tuhlan liika :D.
No nyt sulla olisi mahdollisuus korjata ainakin yksi mielikuva sinusta, joka on palstalla aiheutunut ja sanot sitä vääräksi. Koska tuo on niitä yleisimpiä joka sinun palstapersoonassasi on.

Kuinka paljon SINÄ tienasit teidän perheelle rahaa esim. viime kuussa, heinäkuussa ja kesäkuussa?
 
no joo
[QUOTE="nelli";30165896]
Kuinka paljon SINÄ tienasit teidän perheelle rahaa esim. viime kuussa, heinäkuussa ja kesäkuussa?[/QUOTE]

Ja ihan vertailun vuoksi sinä itse olet valmis rehellisesti kertomaan samat asiat itsestäsi, eikö?
 
Antaa kateellisten ja/tai ilkeiden länkyttää. Itsensäpä nolaavat.

Eiköhän useassakin perheessä jossain vaiheessa eletä sen kumppaninkin rahoilla. No, jos on tiukasti omat rahat kummallakin, niin sitten on, ei silloinkaan tarvitse toisten perheiden erilaisesta ratkaisusta vinkua. Ei niin kauan, kun ei heidän lompakoitaan mennä kaivelemaan.

Eniten tympii tässä ne valittajat, jotka otti sen ah niin ihanan renttu-ukon, joka ei viitsi tehdä töitä eikä itsekään ole jaksettu kouluja käydä eikä hanttihommia tehdä kun työttömänä tienaa enemmän. Nämä vois ihan ekana pitää päänsä kiinni kenenkään muun omien rahojen käytöstä.
Tämä viimeinen teksti on ollut aika hyvää :) ja ihan kuin mun suusta. Sekä kuvittelee kun mulla on juuri samanlaisia ympärillä löytyy jotka makavat kotona koska eivät jaksa paljon mitään tehdä, elävät yhteiskunnan rahoilla ja vielä kun kehtaa toisilta jotain pyytä jatkuvasti ja jos kun ei anna heille jotain niin pienet raukat suttuvat kun ovat niin niin köyhiä. Hitto että pistä vihaiseksi, koska olisin minäkin köyhä ja mieskin, jos mies ei olisi tehnyt töitä välillä niin että ole jopa huolissaan työmäärästä ja mikä robotti hän on, itsekin kun en ikinä jaksanut yhteiskunnan rahoilla elää ja vaikka jopa miehen rahat esimerkiksi olisi riittäneet meille hyvinkin, niin en voi olla niin onneton että haluan kotona vain makaa. Haluan myös jotain tehdä ja saada omia unelmia etenpäin. Yhtä työtä jo teen 3 vuotta, se oli aluksi tulokseton melkein ja nyt alkoi valoa näkyä, kop kop kop... Mutta haluan itselle sellaista yhtä suht pysyvä ura.
 
[QUOTE="nelli";30165896]No nyt sulla olisi mahdollisuus korjata ainakin yksi mielikuva sinusta, joka on palstalla aiheutunut ja sanot sitä vääräksi. Koska tuo on niitä yleisimpiä joka sinun palstapersoonassasi on.

Kuinka paljon SINÄ tienasit teidän perheelle rahaa esim. viime kuussa, heinäkuussa ja kesäkuussa?[/QUOTE] No päättä sitten vaikka itse, myyn yhtä yritystä pois koska ei ole aika pyörittää tämä ja se on kaikist sellainen joka ei tuo paljon verrattuna, mitä tulee muista yrityksistä. Jos noin kiinnosta niin ei muuta kun netistä etsimään vaikka sen firman liikevaihdot mitä ajattelin myydä pois vaikka jopa se olisi elättänyt minua. Mutta monta rauta tullessa kun on ja tavoite erilailainen tällä hetkellä.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä