Naisten logiikkaa part 5

  • Viestiketjun aloittaja Ukkeli78
  • Ensimmäinen viesti
Ironisinta onkin se, jos nainen uskoo itse olevansa asioista perillä ja kuitenkin ymmärrys ja näkökulmat loppuvat aika alkuvaiheessa kysymysten monialaisuuteen nähden. Hieman huvittavaa on, miten jotkut naiset tuntuvat jopa hieman närkästyvän, jos mies tuntee tällaisia kysymyksiä heitä itseään paremmin :) Muutamaan tällaiseen törmännyt.
Vaikuttaako sitten sinusta erilaiselta, jos mies on tuollainen?
 
mies1harm.
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30289108:
En jaksanut lukea sitä koko keskustelua, johon viittasit, mutta olisiko ollut ok, jos miehet olisivat teilanneet vihastuneen isän reaktion vastaavassa tilanteessa? Ja oliko tuossa edes kyse järkevyydestä vai jostain muusta? Ei kuulosta järkevyydeltä, jos kritisoi sitä, että toinen puolustaa itseään tai läheisiään.
Mörkkis, säkin lähdet heti aluksi harhaan jos vedät yhtäläisyydet sukupuolten välille :) No, en jaksa taas lähteä siihen. Arkiuskomukset on niin lujassa.

Kyllä, tuo on järkevyyttä sanan filosofisessa mielessä. Vertaisin metaforisesti liian järkeviä naisia metsään, jonka kivettynyt laava on kovettanut.
 
Ironisinta onkin se, jos nainen uskoo itse olevansa asioista perillä ja kuitenkin ymmärrys ja näkökulmat loppuvat aika alkuvaiheessa kysymysten monialaisuuteen nähden. Hieman huvittavaa on, miten jotkut naiset tuntuvat jopa hieman närkästyvän, jos mies tuntee tällaisia kysymyksiä heitä itseään paremmin :) Muutamaan tällaiseen törmännyt.
No mut höh. Ei kai kukaan halua tuntea olevansa tietämätön tai tyhmä. Toki närkästyy, jos toinen vain jatkaa eikä älyä tahdikkaasti vaihtaa keskustelunaihetta. Pitäisihän sinun nyt moinen fiksumpana tajuta!
 
mies..
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30289076:
Laitahan vaikka aikasi kuluksi linkkejä sellaisiin keskusteluihin, joissa on esitetty oikeasti tilasto eikä mutu-tilastoa, ja jossa olen kiistänyt faktatietoa mutun perusteella.
No voit melkein katsoa jokaisen keskustelun mihin olet osallistunut :)
 
Mörkkis, säkin lähdet heti aluksi harhaan jos vedät yhtäläisyydet sukupuolten välille :) No, en jaksa taas lähteä siihen. Arkiuskomukset on niin lujassa.

Kyllä, tuo on järkevyyttä sanan filosofisessa mielessä. Vertaisin metaforisesti liian järkeviä naisia metsään, jonka kivettynyt laava on kovettanut.
Niin ja sä et vastannut kysymykseen. Tässä ei nyt ole kyse arkiuskomuksista, vaan kysyin sinun suhtautumistasi tilanteeseen, jossa esimerkkihenkilöt ovat miehiä.

Sinulle järkevyys tarkoittaa varmaan eri asiaa kuin useimmille muille, koska aika harva lähtisi hakemaan järkevyyden metaforia juuri tuossa esimerkkitilanteessa. Pikemminkin kuulostaa ilkeydeltä, jos tuomitee sen, että puolustaa kehitysvammaista lastaan, jota muut kiusaavat. Tosin ilkeyden metaforaksi sopisi ehkä myös tuo kivettyneen laavan kovettama metsä.

Muokkaus: Ilkeyden tai epäempaattisuuden. Pätee yhtä lailla naisiin kuin miehiin.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
mies1harm.
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30289121:
Vaikuttaako sitten sinusta erilaiselta, jos mies on tuollainen?
En osaa sanoa, mutta teet saman virheen kun vaihdat vain sukupuolet. Et varmaan näe itse, mutta väitteissäsi olet jo itse metafysiikassa, jonka minä tunnen sinua itseäsi paremmin. Siksi tehtäväni on _melkein_ sama kuin kertoa kalalle, millaista on olla maalla. :)
 
Mies..
Huomaa vaan selkeän eron esim: Pakkotoisto foorumin keskusteluihin, siellä tulee joku väitös jonka pystyy kumoamaan tilastoilla/ tutkimuksilla niin keskustelu käytännössä loppuu siihen, voi olla että siellä käy väittelijä kommentoimassa että olin näköjään väärässä sori ;) täällä jatketaan 10 sivua siltä pohjalta kun joku on eri mieltä oman kokemuksensa mukaan.. Hyvin viihdyttävää kyllä.
 
dssdgdsg
Aivan. Eräs kielteinen seuraus naisten vallasta onkin tuo julkisen minuuden kasvu. :)

Mutta on myös niin, että aniharva tuntee tällaisia kysymyksiä kovin laajalti, ehkä muutama kymmenen ihmistä Suomessa. Siksi on myös ymmärrettävää, että suuri enemmistö ajattelee ja toimii vain aika kapean putken läpi. Itse odotan, että nainenKIN osaisi ajatella asioita syvällisesti, mutta harvoin oikeesti sellaiseen törmään. Harva on perehtynyt näihin teemoihin laajasti.
on tosi huono homma siis ne kiiltokuvat ja esitys liika korrektiuus. tai siis juttujen tasolla ne sitten on aina sama keskutelut vaikka olisi eri ihmiset jos ymmärrät mitä tarkotan?
sitten jos puhuu eri tavalla niin kattoo vähän silalin et onks toi ihan terve :) tai sitten tuntuu aito lämpimyys sellanen et näkee et kasvoihin tulee aito puna.

ja se urautunut tapa ei muista pitkälle. kun esim tapahtumat toistaa itseään.

otan yhden esimerkin esim valtalehditössä on samat jutut melkein vuoden sykleissä.
no löytyy kyllä sellaisiakin naisia tai olen tuntenut mutta niihin aikoihin mulla itellä oli kiire päällä koko ajan tai siis se sekoilu vuodet :)
siis minä saa kasvaa mutta meidän on kyettävä kasvamaan myös yhdessä mutta pidettävä ne erillään tää menee taas tälläin muistiinapanon omaisesti.
tuo minuun ja meidän tervettä kasvamista.
 
mies1harm.
No mut höh. Ei kai kukaan halua tuntea olevansa tietämätön tai tyhmä. Toki närkästyy, jos toinen vain jatkaa eikä älyä tahdikkaasti vaihtaa keskustelunaihetta. Pitäisihän sinun nyt moinen fiksumpana tajuta!
Viisaushan alkaa siitä, että ymmärtää, ettei tiedä juuri mitään.

Mut oon samaa mieltä tuosta säännöstä. Inhoan kuitenkin röyhkeyttä, eli että vain kapealla teoriaosaamisella uskotaan tietävänsä, miten asia on. Naisella jotenkin vielä ikävämpää kuin piikit siilillä.

Mitä enemmän asioihin syventyy, sen moninaisemmiksi ne muuttuvat ja se syventynytkin tietää vain pienen osan. Toki henkisesti hän voi olla esim. valaistunut, mutta heitä on aika harvassa. Tässä kannatan nöyryyttä.
 
Mies..
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30289160:
Eli sä et siis sittenkään tiennyt yhtään ketjua, josa olisi niin, kun et kerran pysty osoittamaan yhtään konkreettista esimerkkiä.
Voin kommentoida tähän samoin kuin sinä yleensä, ei mun tarvitse todistella mitään koska minusta tuntuu siltä.. Ystävänikin sanoi niin.
 
ja oli
Ironisinta onkin se, jos nainen uskoo itse olevansa asioista perillä ja kuitenkin ymmärrys ja näkökulmat loppuvat aika alkuvaiheessa kysymysten monialaisuuteen nähden. Hieman huvittavaa on, miten jotkut naiset tuntuvat jopa hieman närkästyvän, jos mies tuntee tällaisia kysymyksiä heitä itseään paremmin :) Muutamaan tällaiseen törmännyt.
Mies niin näillä on tarve kontroliuteen ja hermostumiseen sitten pitää langat omissa käsissään tavallaan ja se tappaa taas sitä luovuutta ehkäpä?
 
Ironisinta onkin se, jos nainen uskoo itse olevansa asioista perillä ja kuitenkin ymmärrys ja näkökulmat loppuvat aika alkuvaiheessa kysymysten monialaisuuteen nähden. Hieman huvittavaa on, miten jotkut naiset tuntuvat jopa hieman närkästyvän, jos mies tuntee tällaisia kysymyksiä heitä itseään paremmin :) Muutamaan tällaiseen törmännyt.
Niin, naiset on ihan kauheen huvittavia, epä- abstraktisti ajattelivia hysteerisiä ja tunteellisia möykkyjä, joilla ei ole kykyä loogiseen ajatteluun. Jos joku nainen ei ole tällainen, hän yrittää olla mies.
Mies on älykäs, looginen, fiksu, määrätietoinen, voimakas, synnynnäinen johtaja ja kaiken tiedon omaaja. Poikkeuksetta.

Ihan muuten mielenkiinnosta, mitä se sun siippas tykkää, kun kerrot sille, että se osaa ajatella ihan hyvin naiseksi?
 
Viimeksi muokattu:
Voin kommentoida tähän samoin kuin sinä yleensä, ei mun tarvitse todistella mitään koska minusta tuntuu siltä.. Ystävänikin sanoi niin.
En ole koskaan kirjoittanut tälle palstalle tai minnekään muuallekaan mitään tuollaista. Sekoitat nyt minut johonkin toiseen nimimerkkiin. Tai sitten kirjoittelet tuollaista soopaa huviksesi, mitä pidän ehkä todennäköisempänä.
 
Viisaushan alkaa siitä, että ymmärtää, ettei tiedä juuri mitään.

Mut oon samaa mieltä tuosta säännöstä. Inhoan kuitenkin röyhkeyttä, eli että vain kapealla teoriaosaamisella uskotaan tietävänsä, miten asia on. Naisella jotenkin vielä ikävämpää kuin piikit siilillä.

Mitä enemmän asioihin syventyy, sen moninaisemmiksi ne muuttuvat ja se syventynytkin tietää vain pienen osan. Toki henkisesti hän voi olla esim. valaistunut, mutta heitä on aika harvassa. Tässä kannatan nöyryyttä.
Yhdistätkö sanan nöyryys itseesi?
 
Mies..
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30289187:
En ole koskaan kirjoittanut tälle palstalle tai minnekään muuallekaan mitään tuollaista. Sekoitat nyt minut johonkin toiseen nimimerkkiin. Tai sitten kirjoittelet tuollaista soopaa huviksesi, mitä pidän ehkä todennäköisempänä.
EN sekoita ;) Sä oot viimeisen 2kk aikana lukuisissa keskusteluissa kumonnut erilaisia tilastoja ja toisten ihmisten kommentointeja pelkästään sillä kun sä olet eri mieltä, joku taisi kommentoida johonkin ketjuun sinusta jotain sellaista että on ihan sama vaikka kaikki muut olisivat eri mieltä niin sinä olet omassa mielessäsi oikeassa..
Voin vinkkaa seuraavan kerran kun nään sun tekevän tälläistä ;)
 
EN sekoita ;) Sä oot viimeisen 2kk aikana lukuisissa keskusteluissa kumonnut erilaisia tilastoja ja toisten ihmisten kommentointeja pelkästään sillä kun sä olet eri mieltä, joku taisi kommentoida johonkin ketjuun sinusta jotain sellaista että on ihan sama vaikka kaikki muut olisivat eri mieltä niin sinä olet omassa mielessäsi oikeassa..
Voin vinkkaa seuraavan kerran kun nään sun tekevän tälläistä ;)
Olet varmaan ymmärtänyt sitten jotain päin helvettiä, koska en koskaan käytä argumenttina omaa mielipidettä asioissa, jotka eivät ole mielipidekysymyksiä. Mutta pysypä valppaana kanavalla ja vinkkaa ensi kerralla niin analysoidaan sitten vaikka yhdessä tilannetta.
 
Mies..
Okei et niin :) Lempilauseitasi, minä en ole ainakaan huomannut.. Minä en ole nähnyt.. Minä tunnen.. Ja noi kumoaa Tilastot.. muiden ihmisien mielipiteet, ja lähes kaikki muutkin todisteet, Oletko muuten huomannut että aika usein sua kohtaan hyökätään ihan suoraan täällä?
Mistäköhän tuo johtuu?
 
Huomaa vaan selkeän eron esim: Pakkotoisto foorumin keskusteluihin, siellä tulee joku väitös jonka pystyy kumoamaan tilastoilla/ tutkimuksilla niin keskustelu käytännössä loppuu siihen, voi olla että siellä käy väittelijä kommentoimassa että olin näköjään väärässä sori ;) täällä jatketaan 10 sivua siltä pohjalta kun joku on eri mieltä oman kokemuksensa mukaan.. Hyvin viihdyttävää kyllä.
Tiedätkö, mun mielestä on aika hienoa, että mörköäiti kyseenalaistaa asioita eikä ota kaikkea vastaan nielemättä vain siksi, että joku on tehnyt tilaston. Kyseenalaistaminen on fiksujen ihmisten ominaisuus.
Mikäli sinä uskot sokeasti tilastoihin, niin suosittelen kirjaa, jossa kerrotaan, miten helppoa tilastoja on vääristellä ja muokata niitä näyttämään asialleen edukkaampana. Tilastojen todenperäisyys voi siis olla hyvinkin kyseenalainen. Monet asiat vaikuttavat tilastojen tuloksiin, eikä niistä välttämättä saada absoluuttista totuutta irti.
 
  • Tykkää
Reactions: Mörköäiti
Okei et niin :) Lempilauseitasi, minä en ole ainakaan huomannut.. Minä en ole nähnyt.. Minä tunnen.. Ja noi kumoaa Tilastot.. muiden ihmisien mielipiteet, ja lähes kaikki muutkin todisteet, Oletko muuten huomannut että aika usein sua kohtaan hyökätään ihan suoraan täällä?
Mistäköhän tuo johtuu?
Käsittääkseni sinä harrastat tuota enemmänkin. Sinun mielipiteesi ovat totuuksia ja eittämättä oikeita. Sinä tiedät, mikä on totuus.
Sinä et osaa kyseenalaistaa itseäsi, etkä myöntää olevasi väärässä. Se pelkästään osoittaa rajallisuutesi ja kykenemättömyytesi älykkääseen sekä abstraktiin ajatteluun.

Mun mielestä on jokseenkin huvittavaa, että syytät mörköäitiä kaikesta siitä, mitä sinä teet. Eikö se huvita sinua?
 
jano on aina innostavaa ja oma tyhmyys on taas hauskan naurettavaa tulee sellanen hessu hopo fiilis ja se on hauskaa :)
No siis joo. Kyllä omille toilailuilleen voi kotosalla itsekseen nauraa -ja kertoa ne vielä kavereillekin. Mutta jos ois jossain ja kuvittelisi keskustelevansa jonkun kanssa jostain asiantuntevana älykkäästi, ja toinen tömäyttäisi ylivertaisilla tiedoillaan nolosti maanpinnalle, ei tuntuisi kivalta.
 

Yhteistyössä