Naisten logiikkaa part 5

  • Viestiketjun aloittaja Ukkeli78
  • Ensimmäinen viesti
Mies..
Tiedätkö, mun mielestä on aika hienoa, että mörköäiti kyseenalaistaa asioita eikä ota kaikkea vastaan nielemättä vain siksi, että joku on tehnyt tilaston. Kyseenalaistaminen on fiksujen ihmisten ominaisuus.
Mikäli sinä uskot sokeasti tilastoihin, niin suosittelen kirjaa, jossa kerrotaan, miten helppoa tilastoja on vääristellä ja muokata niitä näyttämään asialleen edukkaampana. Tilastojen todenperäisyys voi siis olla hyvinkin kyseenalainen. Monet asiat vaikuttavat tilastojen tuloksiin, eikä niistä välttämättä saada absoluuttista totuutta irti.
Olet aivan oikeassa mutta jossain kohtaa menee siinäkin raja, niinkuin aiemmin kirjoitin niin mörköäiti saa melkopaljon kritiikkiä täällä? Ja mun mielestä tämä johtuu ihan puhtaasti siitä että hän ei koskaan voi myöntää olevansa ehkä väärässä?
Ja aivan varmasti jotkut tykkäävät hänen tyylistään, onhan hän omalla tavallaan hyvin viihdyttävä persoona.

Ja kyllä olet oikeassa siinäkin että tilastojakin voi muokata ja niitä voi käyttää nettikeskusteluissa oman asiansa ajamiseen valheellisesti, mutta silti mun mielestä tutkimuksilla ja tilastoilla on huomattavan paljon enemmän annettavaa kuin yhden ihmisen ajatuksilla.
 
Mies.
Käsittääkseni sinä harrastat tuota enemmänkin. Sinun mielipiteesi ovat totuuksia ja eittämättä oikeita. Sinä tiedät, mikä on totuus.
Sinä et osaa kyseenalaistaa itseäsi, etkä myöntää olevasi väärässä. Se pelkästään osoittaa rajallisuutesi ja kykenemättömyytesi älykkääseen sekä abstraktiin ajatteluun.

Mun mielestä on jokseenkin huvittavaa, että syytät mörköäitiä kaikesta siitä, mitä sinä teet. Eikö se huvita sinua?
Mielenkiintoinen analyysi, seison kyllä erittäin vahvasti ajatusteni ja sanojeni takana mutta olen myös täällä pyrkinyt siihen että myönnän jos olen ymmärtänyt asian väärin..
Pyrin myös todistelemaan keskusteluissa sanomiani asioita, eli postailen paljon keskusteluihin tilastoja ja tutkimuksien tuloksia.
Varsinkin jos kyseessä on ravinto,liikunta tai talousasiat syystä että tiedän näistä huomattavan paljon enemmän kuin tavan tallaaja.
 
mies1harm.
No siis joo. Kyllä omille toilailuilleen voi kotosalla itsekseen nauraa -ja kertoa ne vielä kavereillekin. Mutta jos ois jossain ja kuvittelisi keskustelevansa jonkun kanssa jostain asiantuntevana älykkäästi, ja toinen tömäyttäisi ylivertaisilla tiedoillaan nolosti maanpinnalle, ei tuntuisi kivalta.
Esimerkiksi arvostamani runoilija Baudelaire on kirjoittanut tuosta paljon.

Erikoista, että kun tieto siitä, mikä ihmisiä "liikuttaa" kasvaa tietylle tasolle, ihmisistä tulee yhä ennustettavampia.
 
pinvasstoin
No siis joo. Kyllä omille toilailuilleen voi kotosalla itsekseen nauraa -ja kertoa ne vielä kavereillekin. Mutta jos ois jossain ja kuvittelisi keskustelevansa jonkun kanssa jostain asiantuntevana älykkäästi, ja toinen tömäyttäisi ylivertaisilla tiedoillaan nolosti maanpinnalle, ei tuntuisi kivalta.
se on opettanut nopeaa sydämmen korjaantumista. siis romahdus ja takas ylös nopeesti.

jos nyt sana miekkailuna sen ottais niin siitä taas eteenpäin keskutelun tasolal jos huomaa et on ollu tyhmä siin asias niin lähetään uudestaan rakentamaan keskutelua kun ymmärtää sen että oikeassa olemise ntarve ei määrittele sinua tai minua. sori menee sekavaks kauppa reissun aika odottaaa ja pitää tehä muistiiin panoja kirjaan ja kirjotella täs ja opastaa lasta ssamaan aikaan .. tää palsta on tuonnu paljon ette mun mielestä ole tyhmiä täällä oppinu puhtaaksi :D
 
Olet aivan oikeassa mutta jossain kohtaa menee siinäkin raja, niinkuin aiemmin kirjoitin niin mörköäiti saa melkopaljon kritiikkiä täällä? Ja mun mielestä tämä johtuu ihan puhtaasti siitä että hän ei koskaan voi myöntää olevansa ehkä väärässä?
Ja aivan varmasti jotkut tykkäävät hänen tyylistään, onhan hän omalla tavallaan hyvin viihdyttävä persoona.

Ja kyllä olet oikeassa siinäkin että tilastojakin voi muokata ja niitä voi käyttää nettikeskusteluissa oman asiansa ajamiseen valheellisesti, mutta silti mun mielestä tutkimuksilla ja tilastoilla on huomattavan paljon enemmän annettavaa kuin yhden ihmisen ajatuksilla.
Tiedän, olen yleensä aina oikeassa ;)
Mörköäiti voi saada paljon kritiikkiä, mutta niin saat sinäkin. Sinäkään et myönnä olevasi väärässä. Koskaan.

Minusta mörköäiti ei suinkaan ole viihdyttävä persoona. Minusta hän on veitsen terävä nainen. Toki olen toisinaan hänen kanssaan hyvinkin erimieltä, mutta olen enemmänkin sitä mieltä, että hän kykenee esittämään asioista monia sellaisia puolia, joita minä en ole tullut ajatelleeksi. Hän ei väitä omien mielipiteidensä olevan täysiä totuuksia, eikä hän odota muiden ajattelevan kuten hän, eikä hänellä ole mielestäni mitään tarvetta yrittää edes taivuttaa muita ajattelemaan, kuten hän. Hänellä on paljon kysymyksiä.

Sensijaan (ei millään pahalla) sinusta kaikki, jotka eivät yhdy ajatuksiisi, ovat tyhmiä, epäloogisia, "vain naisia" ja väärässä. Sinusta kaikkien tulisi ajatella kuten sinä.
En tiedä, oletko tietoinen, mutta tämä on keskustelupalsta, jossa kukin on vapaa kertomaan mielipiteensä tai tilastotietonsa. Kumpikin on mielestäni aivan yhtä kiinnostavaa tietoa. Keskustelu olisi aika merkityksetöntä ilman mielipiteiden vaihtoa.

Sinua ärsyttää vain se, ettet onnistu koskaan laittamaan mörköäidille luuta kurkkuun. Hänellä on aina heittää näkökulma, jota sinä et tullut ajatelleeksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Mörköäiti
se on opettanut nopeaa sydämmen korjaantumista. siis romahdus ja takas ylös nopeesti.

jos nyt sana miekkailuna sen ottais niin siitä taas eteenpäin keskutelun tasolal jos huomaa et on ollu tyhmä siin asias niin lähetään uudestaan rakentamaan keskutelua kun ymmärtää sen että oikeassa olemise ntarve ei määrittele sinua tai minua. sori menee sekavaks kauppa reissun aika odottaaa ja pitää tehä muistiiin panoja kirjaan ja kirjotella täs ja opastaa lasta ssamaan aikaan .. tää palsta on tuonnu paljon ette mun mielestä ole tyhmiä täällä oppinu puhtaaksi :D
Toiset ovat mutkattomampia ja voivat kuitata nolonkin kömmähdyksen naurulla ja jatkaa eteenpäin. Toisia se taas miettivät asioita aina usealta kannalta ennen kuin edes sanovat mitään ja sitten onkin hankalampi päästä yli siitä kun miettimisestä huolimatta tuli nolattua itsensä...

Mutta juu, kivaa kauppareissua sulle! Mä taidan kanssa toppautua ja mennä ostamaan parit pitkät kalsarit ja kasan paksuja sukkia. Myöhemmin paikalla taas...
 
Mielenkiintoinen analyysi, seison kyllä erittäin vahvasti ajatusteni ja sanojeni takana mutta olen myös täällä pyrkinyt siihen että myönnän jos olen ymmärtänyt asian väärin..
Pyrin myös todistelemaan keskusteluissa sanomiani asioita, eli postailen paljon keskusteluihin tilastoja ja tutkimuksien tuloksia.
Varsinkin jos kyseessä on ravinto,liikunta tai talousasiat syystä että tiedän näistä huomattavan paljon enemmän kuin tavan tallaaja.
Myönnät, jos olet ymmärtänyt väärin? Muttet voi koskaan olla väärässä?

Tilastot ja tutkimukset ovat aina hyödyllisiä, mutta ongelmallisia.
Objektiivisuus on vaikeaa. Tilastojen ja tutkimusten tekemiseen tarvitaan ihmisiä, ihmisillä on taipumus toivoa tietynlaista tulosta, se on inhimillistä, ei naisen tai miehen ominaisuus, vaan ihmimillinen ominaisuus. Tietynlaisen tuloksen toivominen usein ja helposti ohjaa tutkimustuloksen tai tilaston muodostumista.
 
Mies..
mutta niin saat sinäkin. Sinäkään et myönnä olevasi väärässä. Koskaan.


Sensijaan (ei millään pahalla) sinusta kaikki, jotka eivät yhdy ajatuksiisi, ovat tyhmiä, epäloogisia, "vain naisia" ja väärässä. Sinusta kaikkien tulisi ajatella kuten sinä.
En tiedä, oletko tietoinen, mutta tämä on keskustelupalsta, jossa kukin on vapaa kertomaan mielipiteensä tai tilastotietonsa. Kumpikin on mielestäni aivan yhtä kiinnostavaa tietoa. Keskustelu olisi aika merkityksetöntä ilman mielipiteiden vaihtoa.

Sinua ärsyttää vain se, ettet onnistu koskaan laittamaan mörköäidille luuta kurkkuun. Hänellä on aina heittää näkökulma, jota sinä et tullut ajatelleeksi.
Vau, olen ollut tällä palstalla alle 2kuukautta ja kirjoittanut noin 200 viestiä :)
EI todellakaan tarvitse ajatella niinkuin minä, mutta kyllä pidän ihmistä hivenen tyhmänä jos koskaan ei pysty myöntämään virhettään, eniten olen ottanut yhteen ravintopuolella täällä, ihan eri ihmisten kanssa ;) Luen kuitenkin paljon tätä palstaa kiitos tylsän työn ja näiden perusteella olen muodostanut ihmisistä kuvan.

Ps: olen täälläkin törmännyt tilastoon joka kumosi virheelliset luuloni ja pahoittelin asiaa. Olen myös viimeksi eilen pyytänyt anteeksi sitä että ymmärsin aloituksen väärin :)

Ja joo alussa ärsytti tuo että ei saa lyötyä M.äidille luuta kurkkuun mutta se meni aika nopeasti ohi koska en todellakaan jaksa jankata ihmisen kanssa ketä ei voi voittaa.
 
Mies..
Myönnät, jos olet ymmärtänyt väärin? Muttet voi koskaan olla väärässä?

Tilastot ja tutkimukset ovat aina hyödyllisiä, mutta ongelmallisia.
Objektiivisuus on vaikeaa. Tilastojen ja tutkimusten tekemiseen tarvitaan ihmisiä, ihmisillä on taipumus toivoa tietynlaista tulosta, se on inhimillistä, ei naisen tai miehen ominaisuus, vaan ihmimillinen ominaisuus. Tietynlaisen tuloksen toivominen usein ja helposti ohjaa tutkimustuloksen tai tilaston muodostumista.
On myös erilaisia tilastoja jotka pitävät paikkansa, esim rikosilmoitusten määrät.. Toinen esimerkki vaikkapa maksetut työttömyyskorvaukset ymym..
Kyllä keskusteluissa yleensä noi tilastot tutkitaan ja aika helposti niistä näkee kuinka paikkaansapitäviä ne ovat, ja ainakin itse annan näiden perusteella tarvittavan arvon niille. Ja voin jopa myöntää olevani väärässä-
 
Okei et niin :) Lempilauseitasi, minä en ole ainakaan huomannut.. Minä en ole nähnyt.. Minä tunnen.. Ja noi kumoaa Tilastot.. muiden ihmisien mielipiteet, ja lähes kaikki muutkin todisteet,
Mainitsemiasi lauseita saatan käyttää sellaisissa keskusteluissa, joissa muutenkin puhutaan omista kokemuksista/näkemyksistä, ei sellaisista, joissa puhutaan tilastoista. Mielipiteitä voin kumota omilla perusteluilla, sitä kutsutaan keskusteluksi tai väittelyksi. Tilastoihin tms tapanani on laittaa linkkejä muihin asiantuntijalausuntoihin.

Oletko muuten huomannut että aika usein sua kohtaan hyökätään ihan suoraan täällä?
Mistäköhän tuo johtuu?
En ole huomannut, että niin kävisi usein. Olet itse varmaan seuraillut palstailuani tarkemmin, jos olet oikein pistänyt merkille?
 
mies1harm.
Ja joo alussa ärsytti tuo että ei saa lyötyä M.äidille luuta kurkkuun mutta se meni aika nopeasti ohi koska en todellakaan jaksa jankata ihmisen kanssa ketä ei voi voittaa.
Mulla aika sama. Turha lyödä päätään karjalan mäntyyn. Viihdearvoa saan kyllä sellaisesta näkemysten ravistelusta, mutta erot ovat niin isot että harvoin syntyy edes näkemys samasta aiheesta. Ja toki Mörköäiti on aika asiallinen enimmäkseen, sekin jo on melko harvinaista naisilla kun puhutaan teoreettisista aiheista.

Ja tuossa muuten vielä eräs suomalaisten naisten piirre, eli aika paljon löytyy sitä sitkeää jankkaamista, vaikka ne omat lähtökohdat on puutteellisia. Jankkausta jankkauksen vuoksi siis. Spede osui yllättävän oikeaan. :) Ja juuri siksi on musta parempi, että naisen maailma onkin hieman eriävä miehestä ja naisen yritys romuttaa tai remontoida tätä maailmaa liikaa pääsääntönä epäonnistuu myyttien ulkopuolella.
 
On myös erilaisia tilastoja jotka pitävät paikkansa, esim rikosilmoitusten määrät.. Toinen esimerkki vaikkapa maksetut työttömyyskorvaukset ymym..
Kyllä keskusteluissa yleensä noi tilastot tutkitaan ja aika helposti niistä näkee kuinka paikkaansapitäviä ne ovat, ja ainakin itse annan näiden perusteella tarvittavan arvon niille. Ja voin jopa myöntää olevani väärässä-
Totta. On tilastoja, jotka ovat yksinkertaisia ilmoituksia, kuten esim. rikosilmoitusten määrä. Kun aletaan tulkitsemaan, keistä tai ketkä ovat tehneet eniten rikosilmoituksia, aletaankin mennä alueelle, jossa voi käyttää tulkintaa liiaksi.
 
confused
Käsittääkseni sinä harrastat tuota enemmänkin. Sinun mielipiteesi ovat totuuksia ja eittämättä oikeita. Sinä tiedät, mikä on totuus.
Sinä et osaa kyseenalaistaa itseäsi, etkä myöntää olevasi väärässä. Se pelkästään osoittaa rajallisuutesi ja kykenemättömyytesi älykkääseen sekä abstraktiin ajatteluun.

Mun mielestä on jokseenkin huvittavaa, että syytät mörköäitiä kaikesta siitä, mitä sinä teet. Eikö se huvita sinua?
Sekoitatko sä tuon Mies..-nikin miesykköseen?
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30289320:
Mainitsemiasi lauseita saatan käyttää sellaisissa keskusteluissa, joissa muutenkin puhutaan omista kokemuksista/näkemyksistä, ei sellaisista, joissa puhutaan tilastoista. Mielipiteitä voin kumota omilla perusteluilla, sitä kutsutaan keskusteluksi tai väittelyksi. Tilastoihin tms tapanani on laittaa linkkejä muihin asiantuntijalausuntoihin.



En ole huomannut, että niin kävisi usein. Olet itse varmaan seuraillut palstailuani tarkemmin, jos olet oikein pistänyt merkille?
Muokkaus: Tilastoista vielä... niitä pitää usein myös tulkita, ei vain lukea. Muistan kyllä yhden ketjun, jossa joidenkin kirjoittajien tulkinnat yhdestä tilastosta olivat erilaisia kuin omani - tässä oli vaan se ero, että itse esitin oman tulkintani yhtenä mahdollisuutena, kun taas vastapuoli esitti oman tulkintansa faktana.
 
On myös erilaisia tilastoja jotka pitävät paikkansa, esim rikosilmoitusten määrät.. Toinen esimerkki vaikkapa maksetut työttömyyskorvaukset ymym..
Kyllä keskusteluissa yleensä noi tilastot tutkitaan ja aika helposti niistä näkee kuinka paikkaansapitäviä ne ovat, ja ainakin itse annan näiden perusteella tarvittavan arvon niille. Ja voin jopa myöntää olevani väärässä-
Tiedätkö... nyt mun on myönnettävä yksi moka.
Tässä ohimennen ja nopeasti ydistin sinut ja mies1. Hämmästyin suuresti, kun sain kommenttiini ihan järkevän vastauksen. Mietin, että mitä ihmettä nyt on tapahtunut???? Kunnes ymmärsin, etten keskustele henkilön kanssa, jonka kanssa luulin keskustelevani.
Syytin siis sinua väärin siitä, ettetkö myöntäisi olevasi koskaan väässä. En tiedä, teetkö niin. Olen pahoillani. Syytin sinua myös väärin siitä, ettäkö sinusta kaikkien tulisi ajatella sinun tavallasi. Tuskin teet niinkään.
Syvät pahoittelut siitäkin.

Mutta joo, mun mielestä mörköäiti on fiksu tyyppi. Siltä saa helposti näkökulmia, joita ei ole itse tullut ajatelleeksi. Toisekseen, sillä ei tunnu palavan pinna koskaan.
 
Mulla aika sama. Turha lyödä päätään karjalan mäntyyn. Viihdearvoa saan kyllä sellaisesta näkemysten ravistelusta, mutta erot ovat niin isot että harvoin syntyy edes näkemys samasta aiheesta. Ja toki Mörköäiti on aika asiallinen enimmäkseen, sekin jo on melko harvinaista naisilla kun puhutaan teoreettisista aiheista.

Ja tuossa muuten vielä eräs suomalaisten naisten piirre, eli aika paljon löytyy sitä sitkeää jankkaamista, vaikka ne omat lähtökohdat on puutteellisia. Jankkausta jankkauksen vuoksi siis. Spede osui yllättävän oikeaan. :) Ja juuri siksi on musta parempi, että naisen maailma onkin hieman eriävä miehestä ja naisen yritys romuttaa tai remontoida tätä maailmaa liikaa pääsääntönä epäonnistuu myyttien ulkopuolella.
Juu. Suomalaiset ämmät (kaikki, parii poikkeusta lukuunottamatta ja sun äitiä) on tyhmiä jankkaajia, joiden oikeasti pitäisi keskittyä sopan keittoon sensijaan, että kehtavaat kertoa omia mielipiteitään.
Tosi noloa yrittää olla kuten mies.
Vähän punasta huuleen, mekko päälle, korkkarit ja sitten mieluiten pää kiinni, jotta kaikenmaailman vajakit voi tuntea olevansa miehiä.

Miten muuten sä tulet miesten kanssa toimeen? Siis sellaisten oikeiden miesten? Ei runoilijoiden, filosofien, taiteilijoiden tai balettitanssijoiden kanssa, vaan sellaisten oikeiden miesten kanssa. Sellasten isojen, vahvojen, jylhien upeiden miesten kanssa? Miten ne yleensä suhtautuu sinuun? Sellaisten kanssa, joiden vieressä Arnoldkin näyttää vähän naiselliselle....
 
Viimeksi muokattu:
confused
Mörköäitiä ja säpälettä on muutamaan otteeseen dissattu tällä palstalla, mutta kyllähän kuuluvat palstan parhaimpiin keskustelijoihin. He osaavat perustella kantansa, kirjoittavat selkeästi, osaavat miettiä asioita monista näkökulmista, pysyvät aina asiallisina (eivät hauku muita keskustelijoita eivätkä anna tunnekuohujen vaikuttaa kirjoituksiinsa), jaksavat kysellä, jos jotain eivät ymmärrä eivätkä tee vääriä oletuksia.

Mörköäiti ei todellakaan kumoa tilastotietoja tai tutkimuksia omilla kokemuksillaan. Jos joku näin luulee, ei luultavasti osaa sisäistää lukemaansa. Esimerkiksi niitä raiskausilmoitustilastoja aika moni ei näyttänyt ymmärtävän. Se että ilmoitus ei johda syytteeseen, ei välttämättä tarkoita sitä, ettei raiskausta olisi tapahtunut.

Ja mitä siihen jankkaamiseen tulee... Suurimmalla osalla palstailijoista on ongelmia ymmärtämisen ja kirjallisen ilmaisun kanssa. Monet sekoittavat ja vääristelevät asioita ja lukemaansa, argumentointivirheet ovat yleisiä, ja välillä tekstit on muodostettu niin surkeasti, ettei lukija voi varmuudella sanoa, mitä kirjoittaja oikeastaan tarkoittaa. Silloin lisäkysymykset ovat tosiaankin tarpeen.

Eihän se ole Mörköäidin tai säpäleen vika, että asiat pitää selittää aivan perinpohjaisesti ja rautalankaa vääntämällä, jotta asia tulee täällä ymmärretyksi. Tätä sitten monet sanovat jankkaamiseksi, kun oma ymmärtämättömyys ilmeisesti alkaa ärsyttää. Mutta kukapa nyt omaa tyhmyyttään haluaisi myöntää... Helpompaa on hyökätä vastapuolen kimppuun.
 
  • Tykkää
Reactions: Mörköäiti

Yhteistyössä