Niin tympeetä, ajanvaran lääkärille

Aina kun varaan lääkärille aikaa, tai painelen vaan suoraan päivystykseen ilmoittautumaan, 3/4 hoitajasta tokaisee jo luukulla ettei mulla voi olla sinuiittia. Miksi miksi miksi ne menee siinä sanomaan mitään kun se ei ole heidän hommaansa heittää diagnoosia ja tietty sekään ei pistä hälytyskelloja soimaan jos samalla asialla ei edes olla ekaa kertaa.

"Tavallista päänsärkyä se on", "kokeile särkylääkettä", "ei tää sun neljän päivän kuumeilu riitä vielä lääkekuuriin", "se paineentunne on vain turvotusta, ootko kokeillu nenäkannua?" no shit?

Väsyttää, kiukuttaa ja turhauttaa että pidetään ihan idioottina. Kai ne kuvittelee että keräilen noita pillereitä, kippaan kylpyammeeseen ja otan antibioottikylpyjä niin kuin joku ui maidossa kauneuden vuoksi.

:headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;28974123:
Aina kun varaan lääkärille aikaa, tai painelen vaan suoraan päivystykseen ilmoittautumaan, 3/4 hoitajasta tokaisee jo luukulla ettei mulla voi olla sinuiittia. Miksi miksi miksi ne menee siinä sanomaan mitään kun se ei ole heidän hommaansa heittää diagnoosia ja tietty sekään ei pistä hälytyskelloja soimaan jos samalla asialla ei edes olla ekaa kertaa.

"Tavallista päänsärkyä se on", "kokeile särkylääkettä", "ei tää sun neljän päivän kuumeilu riitä vielä lääkekuuriin", "se paineentunne on vain turvotusta, ootko kokeillu nenäkannua?" no shit?

Väsyttää, kiukuttaa ja turhauttaa että pidetään ihan idioottina. Kai ne kuvittelee että keräilen noita pillereitä, kippaan kylpyammeeseen ja otan antibioottikylpyjä niin kuin joku ui maidossa kauneuden vuoksi.

:headwall:
niillä on resurssivajetta niin sillä yrittävät päästä helpolla eroon asiakkaista
 
Rajaton valta
Tiedän niin tunteen! :/ Hiljattain sain aivan uudenlaisen kokemuksen tkn toiminnasta. Vaivani saattaisi heidän mukaansa olla sellainen etteivät voineet ottaa päivystykseen mutta en myöskään voisi odottaa noin neljää viikkoa mikä on jono lääkärille. Eli en saanut siis aikaa lainkaan. Sain e-reseptin (näkemättä hoitajaa tai lääkäriä) antibiottiin. Toivottavasti vaivainen paranee sillä...
 
"tii-"
Joo, päivystyksessä mullekin on todettu ensimmäisenä "mitä sä täällä teet?". Lääkärillä ei silloin sattunut olemaan minkäänlaista kiirettä, mutta hoitajan tympee asenne ei kyllä houkuttele menemään ajoissa hoitoon.
 
..
Luukulla saa joskus "mielenkiintoisia" kommentteja (toki uskon että asiakkaatkin välillä ovat "mielenkiintoisia")

Mulle sanottiin päivystyksessä ei kovin ystävälliseen sävyyn "Mee kotiis, sää et kuulu tänne". No ehkä en kuulunutkaan, mutta jostain apua tarvitsin kun oli keskenmeno meneillään ja RUNSAS vuoto sekä KOVAt kivut..niin ettei kotona voinut olla. Ja toiseksi asiat voi ilmaista monella tapaa, myös ystävälliesti tai kohteliaasti.
 
Viimeisin vieras; varmasti. Jotkut vaivat vaan on niitä että tarvii lääkehoitoa ja ehkä lisäksi muutakin hoitoa, odottamalla vain pahenee. Toisaalta osaa ne lääkäritkin. Yksi syytti minua siitä että lapsi syö paljon antibiootteba korvatulehduskierteisenä, juu minä ne tulehdukset hankin ja määrään hoidot...
 

Yhteistyössä