** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vauvautuneet **

Hei!

Ajattelin ilmoittaa että ehjänä ollaan, niinkuin tiedätte niin kiire on näinä alkuviikkoina melkoinen joten en ole ehtinyt palstailemaan. On tainnu porukka kadota sinne facebookiin?

Tyttö syö paljon ja nukkuukin öisin sellaisia 2,5-3 tunnin pätkiä. Katsellaan mihin päin tässä mennään, toivottavasti parempaan koko ajan. Tällä viikolla ensimmäinen lastenneuvola ja -lääkäri.

Terveisin GK30 ja tyttömönki reilu 3 vkoa
 
Viimeksi muokattu:
GK30; tsemppiä arkeen!

Itse olen ainakin huomannut jaksavani päivä päivältä paremmin kun alkaa jo vähän "rutinoitua" nämä asiat. Ja huomaan olevani koko ajan enemmän oma itseni, alkaa vissiin pahimmat hormonihuurut jo haihtua.. :)

marjutan ja typykkä reilun kuukauden <3
 
marjutan kiitos paljon! mukava että joku tsemppaa =). Minäkin voisin sanoa että pikkuhiljaa alkaa vähän pää selkenemään. Ensimmäiset pari viikkoa olinkin ihan eri troposfäärissä eikä välttämättä hyvällä tavalla. Kuuppa on ollut sekaisin varmaan eniten sen vuoksi että minun toipuminen on ollut hidasta. On ollut vaikka minkälaista komplikaatiota ja lääkekuuria, en viitsi kaikkea selostaa tässä. Sairaalaankin jouduin menemään uudestaan, olipa ankeaa löytää itsensä taas yöllä synnytysosaston tarkkailuhuoneesta... siellä on meillä äitiyspolin päivystys viikonloppuisin ja yöaikaan. Mutta tyttö kasvaa hurinalla ja voi tomerasti, se on tärkeintä.

Tsemppiä kaikille, ohikiitävää aikaahan tämä on ihmiselämässä.

GK30 ja tyttömönki kohta 4 vkoa.
 
Mulle kans eniten mieltä madalsi oma toipuminen tai siis se, miten rajoittava ja kipeä toi epparihaava oli ja miten lantionpohjan lihaksia jotka oli "rautaiset" ennen synnytystä ei tuntunut suunnilleen ollenkaan, tissit vuoti maitoa suihkuamalla ja itketti koko ajan ja epparihaavan takia en uskaltanut mennä kakkoshädälle ja stressasin jo etukäteen et mitä jos yöt menee valvomiseksi ja mies muuttaa vierashuoneen sohvalle jne jne.. Vatsasta ja näistä muista kropan muutoksista puhumattakaan! Olin ihan varma että mies ei mua jaksa kattella tällaisena..

Mut oikeasti pari viikkoa, kunnon suihku, raskautta edeltävät vaatteet päälle ja syötetyn, nauravaisen vauvan kanssa pienelle kävelylenkille- siitä se lähtee! Kun muistaa vaan itsekin syödä, juoda ja nukkua. Ja edes yrittää pitää huumorin arjessa. On tuo nyytti kuitenkin niin palkitseva ja voi miten tärkeäksi itsensä tuntee kun pikkuinen tahtoo syliin ja hellyyttä :)

Äh meillä tosin ollaan nyt kipeänä kumpainenkin, typyllä nenä tukossa ja minulla kivulias angiina :(

marjutan ja typy 5vk 1pv
 
Gk30 kuulostaapa tylsältä tommoset sairaalaan vievät komplikaatiot. Mites marjutanin angiina? (Ja huominen shoppailu/kahvittelu?) Vauvan kanssa sairastaminen on varmaan rankkaa :( Mitä se onkaan sitten, jos on myös muita lapsia... Silloin äiti ei varmaan vaan enää voi sairastaa. ;)

Meillä on itkeskelty vähän vähemmän viime päivinä, tiedä sitten johtuuko mun maidottomasta ja viljattomasta dieetistä, refluksiin määrätystä Prepulsid-lääkkeestä vai jostain muusta. Mutta hyvä näin. :) Eilen tuli hymy niin monta kertaa peräkkäin, että uskon sen olleen semmoinen "oikea" hymy. Lisää tätä!

Paljon onnea ja tervetuloa birdcherry! :flower:

tiNpPa ja poitsu 6 vk + 1 pv
 
:wave: Heippa! Ja uusille tervetuloa.
Ollaan oltu kesälomareissuilla, enkä ole tänne juuri ehtinyt. Toivottavasti kaikilla kesä on alkanut mukavasti! Minkälaisia juhannussuunnitelmia olette tehneet, lähteekö kukaan vauvan kanssa alkeellisiin mökkioloihin tms jännittävää? :) Itse lähdetään luultavasti tuttavaperheelle toiseen kaupunkiin.

MR, (ilm. luet tätä yhä ;)) mites teillä nykyään nukkumiset menee? Mä yhä iltaisin imetän uneen ja vauva nukkuu vieressä, tai miehen vieressä, jos itse katoan toiseen huoneeseen. Nykytilanne on ok jaksamisen kannalta, mutta jossain vaiheessa pitää saada toki muutosta... Muidenkin nukkumisasiat kiinnostaa, muistan vaan Mma:sta että heillä oli jossain vaiheessa vaikeaa.

Ai Marjutan jo raskautta edeltävissä vaatteissa, hienoa! Mä kuljin raskauslegginsseissä varmaan muutaman kuukauden.. En kai uskaltanut kokeilla vanhoja farkkuja, tai sitten ne raskausvaatteet vaan oli niin mukavia.. :D

GK30, oletpas sairastellut! Toivottavasti olette loppuvuoden terveenä vähintään.

Poju on oppinut nousemaan seisomaan tukea vasten ja muksii itseään entistä enemmän, on taas vahtimista! Pieni on niin innoissaan uudesta taidosta, alkaa tanssia riemusta seistessä :)

Ainomieli ja poika, viikon päästä 10 kk
 
  • Tykkää
Reactions: Sannuli79
Hei, täällä olisi myös yksi 32-vee vauvautunut. Saatiin 3.6 pieni tyttö, 3770g ja 52cm. Yli meni, mutta tuli päivää ennen ulos. Seuraavana päivänä olisi ollut sitten käynnistys. Vauva-arkea opetellaan. Välistä vähän tylsää... Tuntuu, että päivät matelevat hitaasti. FB-ryhmästä olisin kiinnostunut. Siellä tulee käytyä ahkerammin kuin täällä.
 
  • Tykkää
Reactions: Sannuli79
heip, voisin myös ilmoittautua tällekin puolelle. meille syntyi 30.6. tyttö, rv 41+2, painoa 3300g ja pituutta 50cm, pikkusella oli synnytyksen jälkeen hieman käynnistymisvaikeuksia, joetn vietiin heti tarkkailuun, mutta ei onneksi sitten mitään vakavaa ja pikku neiti voi nyt hyvin :) tosin äiti itse ei sitten voi niinkään hyvin.. tuli komplikaatio epiduraalin laitossa, jonka seurauksena olen täysin vuodelevossa, enkä saanut eilen vielä vauvaa viekkuun vaikka hänen kunnon puolesta olisi päässytkin. en pysty siis hoitamaan vauvaa kun en voi nousta sängystä ilman helvetillisiä selkä- ja niskakipuja. voitte uskoa että tämä hormonimyrsky yhdistettynä erossa oloon vauvasta, monet itkuthan siitä on seurannut.. onneksi mies pääsee myös tänään tänne osastolle niin että on myös yöt, joten tänään saadaan pikkunen viekkuun kun mies voi sitten hoitaa kaiken mihin mä en pysty. ja ei varmaan tartte edes sanoa kuinka ikävä on pientä joka hetki kun hän ei ole vieressä... tää rakkauden määrä on jotain uskomatonta, kuinka voi jotakuta rakastaa näin paljon heti ensi hetkestä lähtien.. <3 toivottavasti tässä nyt itse toipuisi pian niin pääsisi kotiin totuttautumaan arkeen..

onko täällä muuten ketään muuta joka ei imetä?

olisin muuten myös kiinnostunut fb ryhmästä..

myymeli & pikku neiti 3vrk
 
Hei!

Meille syntyi hartaasti toivottu esikoinen 30.6. Tyttö painoi 3020 g ja oli 49 cm pitkä, raskausviikkoja kertyi 40+1.

Minä myös tulisin mielelläni facebookiin jutustelemaan! =)

Almeja ja pupu 6 päivää
 
Heippa! Ollaan lomailtu kolme viikkoa joten siksi en ole aikoihin vieraillut palstalla.
Onnea kaikille vauvautuneille!

Mä sanoisin, että kolmannen kuukauden jälkeen alkoi elo helpottaa. Ehkäpä johtuu myös maidottomasta ja viljattomasta ruokavaliosta, mutta myös siitä, että miehen työstressi väheni ja mä sain jakaa lapsenhoitovastuuta. Ja siitä, että rikollisesti aloitettiin kiinteiden kokeilu jo 3,5-kuisena... Ja koska mökkioloissa poika nukkui 7 tuntia putkeen joka yö! Kotona tätä ei tapahdu...

Hulluna ollaan reissattu. Pikapassin ansiosta päästiin myös pikalomalle Tallinnaan. Maanantaina mies menee töihin ja me opetellaan pojan kanssa uudestaan kahdestaan oleilu. Poika on kyllä ihan täysin eri tyyppi kuin kolme viikkoa sitten. Hurjaa tää kehitys.

Ai niin, rokotuksesta. Meillä tuli 3kk rokotuksesta kahden päivän kuume, et kannattaa semmoiseen varautua. Annoin sitä suun kautta annettavaa Panadolia, kun poika on tottunut lääkkeitä mussuttamaan.

Ja kiinteistä, mites teillä muilla on aikeet? Tähän mennessä maissi on jokapäiväinen ruoka meillä ja ollaan kokeiltu perunaa, porkkanaa ja kesäkurpitsaa. Porkkana ei maistu. Innoissaan poika mussuttaa!

Samirja ja poitsu 4kk
 
Ainomieli, kävin kääntymässä kun FB-ryhmässä ilmoteltiin, että täällä olis uusia jäseniä odottelemassa linkkiä. Saisit sääkin jo luovuttaa ja tulla sinne. Ei meistä kukaan ketään tunne, eikä kirjoituksia näe muut kuin ryhmäläiset. TULET!

Nukkumisesta.... Se on edelleen vähän haastavaa. Lopetin imetyksen lääkekuuriin kuukausi sitten ja vasta sillon vieroitin myös yötissistä. Jo aikaisemmin olin opettanut lasta nukataan ilman tissiä, mutta mitäs teet yöllä... Nassikka nukku myös pitkään meidän välissä, jotta sain minäkin joskus nukkua eikä tarvinnut ravat mihinkään tai nostella painavaa poikaa eestaas.
No lääkekuurin myötä iski lapselle karu todellisuus; ei yötissiä, ei päivätissiä ja omaan sänkyyn nukkuun. Muutama yö meni perssiilleen, mutta sitten lapsi tyytyi. Olishan sen yötissin voinut lopettaa aikaisemminkin, mutta olin jo töissä halusin varmistaa maidon saanniin (nokkkamuki ei ollut oikein hallinnassa tuolloin. Nyt on :D!). Samoin halusin nukkua öisin. Oon edellen yliväsynyt enkä varmaan olisi vieläkään jaksanut käydä öisiä taisteluita, mutta kun oli pakko. Maria Nordin heitti blogissaani hyvän vinkin (tosin mulle liian myöhään); teippaa nännit illalla. Aivan mahtava vinkki; eipä paljon huvita alkaa irrotteleen teippejä yön pimeinä tunteina... :)

Nykyään nappula koisii omassa huoneessaan ja nukahtaa itse, mutta ei yksin. Öisin herää monta kertaa ja seisoo pinniksessä karjumassa. Joskus on pakko ottaa vekara kainaloon nukkumaan jotta muut saa nukkua. Ollaan yritetty pysyä tolkuissa yhdillä päikkäreillä, mutta välillä kun herätys on viideltä, ei vaan pysty. Tänään oli taas hyvä päivä: herättiin seiskalta päikkärit 11-13 ja kasilta yöunille. Pintä kitinää ja rasittavuutta iltasella, mutta muuten oltiin liikkellä mahdollisimman paljon, niin pysy nappulankin mieli virkeenä.

Onnee muuten uusista vauvoista kaikille!

MR ja VV 11 kk
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tuiskuli
Moikka!
Taalla Hansman ja poikavauva Gabriel, vastikaan 6 kk tayttanyt (syntyi paria viikkoa ennen LA:aa 14.7 2012 taalla Luoteis-Floridassa, Meksikonlahden rannalla, jossa asumme). Olisi kiva paasta myos sinne Facen ryhmaan haastelemaan!

Kyllapa aika on mennyt niin nopsaan, vastahan itse turisin heinakuisissa odottajissa mahani kanssa :D. Tosiaan jos joku laittaisi Facebookryhman linkkia, tulisin mielellani mukaan! :)
 
Jaa täällä on tällanenkin porukka! Tänne syntyi 18.10 tyttönen raskausviikolla 39+5, painoa 3250 ja pituus 49 cm. Nyt ikää 3kk ja joku vauvan masua vääntää, öisinkin nukkuu 2 tunnin pätkissä. On kyllä kasvanut hyvin, nyt oli pituus 58,5 ja paino 5650, nyt jo maistellaan lääkärin käskystä bataattia.

Mutta tuolla facebookissa kun pyörin niin saisinkos määkin jotain linkkiä? :)
 
Yritin jo aiemmin vastata tähän, mutta ei näemmä onnistunut. Eli minä voisin kanssa tulla facebookiin juttelelemaan, käy välillä aika pitkäksi kun neiti nukkuu päivisin niin hyvin. Yöt on sitten hieman katkonaisia...

Anncherie ja pikkuneiti kohta 7 viikkoa
 

Yhteistyössä