noloin lahja minkä joku sukulainen tms on antanut vauvalle?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Marre
Jotkut ihmettelivät ihmisten arvostelua.
Minä taas ihmettelen mitä sellaisen päässä liikkuu, joka laittaa lahjaksi ilmaisia, jopa logollisia tavaroita =( Silloin voisi pelkkä kortti riittää.

Mun äidillä on ollut erikoinen tyyli laittaessaan lapsille lahjoja jouluksi. Hän nimittäin pari kertaa vetäisee kynällä hintalapun yli niin, että varmasti hinta on nähtävissä =0 En ymmärrä mitä hän yrittää asialla kertoa, sillä hän ei todellakaan ostele kalliita vaatteita tai leluja.

Me saimme kaverilta selvästikin heidän vanhan potkarin, joka oli siis pesty ja lahjapaketissa. Kyllä otti nauruhermoon ja samalla ärsytti: miksei voinut vain antaa sen 'kierrätyksenä'. =D
 
Marre
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmeellinen:
Kun kuopus syntyi, toivat miehen kurssikaverit pojalle 90 senttiset boxerit :LOL:

Oli mulla varmaan ilme kumma, kun paketin sisältö selvis :ashamed:
Ihmettelen vieläkin, miten äiti-ihmiset ostaa niin paljon kasvun varaa :whistle:
Isoissa vaatteissa on tietty se hyvä puoli, että kyllä ne sitten jossain vaiheessa sopivat. Se ihmetyttää kyllä, että miksi ihmeessä vaatteita lahjaksi ostavat ihmiset eivät kysy myyjiltä, että mikä koko kannattaa ostaa minkäkin ikäiselle! Eipä maksaisi paljoa vaivaa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Marre:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmeellinen:
Kun kuopus syntyi, toivat miehen kurssikaverit pojalle 90 senttiset boxerit :LOL:

Oli mulla varmaan ilme kumma, kun paketin sisältö selvis :ashamed:
Ihmettelen vieläkin, miten äiti-ihmiset ostaa niin paljon kasvun varaa :whistle:
Isoissa vaatteissa on tietty se hyvä puoli, että kyllä ne sitten jossain vaiheessa sopivat. Se ihmetyttää kyllä, että miksi ihmeessä vaatteita lahjaksi ostavat ihmiset eivät kysy myyjiltä, että mikä koko kannattaa ostaa minkäkin ikäiselle! Eipä maksaisi paljoa vaivaa.
Kyllä huvitti käännellä niitä boxereita vauvan vieressä, olivat samankokoisia :D
Kuopus nyt 3v. joten kohta alkaa olla sopivat. Kärsivällisyyttä, kärsivällisyyttä...

 
siis
nyt kaverit hei.. puollustakaa minkä pystytte mutta jos ei ajattele lahjan saajaa niin ei tois sitä lahjaa sitten ollenkaan, itse tehty kortti olisi ihan loistava lahja.. ja tietty paikalle saapuminen..
ei se väri ole lahjoissa niin tärkeä, kyllä minäkin voin käyttää pojalla punaisia lappuhaalareita jos ne on pojalle tarkoitettu, mutta en varmsati sellaisia jossa sydämmiä/hileitä/kukkia tai värinä vaaleanpunainen.. IKINÄ en kehtaisi viedä lahjaksi mitään ilmais krääsää, väärän sukupuolen vaatteita, liian pieniä vaatteita (tarkistan vaatekoon äidiltä) leluja joita lapsi ei voi 5vuoteen käyttää etc. on kuitenkin kaupat väärällään neutraaleja vaatteita vauvalle, joita voi molemmilla käyttää, ja se HINTA ei ole ratkaiseva.. en ole koskaan arvostellut lahjaa hinnan perusteella, on älytöntä pistää paljon rahaa kiinni rumaan ja epäsopivaan lahjaan jos voisi hankkia söpön ja sopivan edullisen..
miksi täällä on ihmisillä tarvetta nostaa itsensä muiden yläpuolelle ja olla sillä asenteella että EN MINÄ OLE IKINÄ VALITTANUT.. juujuu melkein uskon.. kyllä varmasti vituttaa yhtälailla teitä jos esim. 6 vuotiaalle pojalle ostettu vaal.pun pitsipaita kun on pyydetty vihr. neulepaitaa.. turha väittää muuta.. ja jos ei ole ihmisen kanssa niin läheisissä väleissä että voisi kysyä mitä/minkä kokoista voisi tuoda niin silloinhan voi viedä vaikka kukan tai ihan vaan kortin.. jos lapseni kummit toisivat 1? heijastimen synttäri lahjaksi niin kyllä loukkaantuisin.. jos taasen toisivat itse tehdyn kortin/villasukat tai mitä tahansa muuta kivaa niin olisin oikein onnellinen..
Ja mitä tulee siihen että katsotaan DVD tai luetaan kirja ennen lahjaksi antoa niin se on törkeää.. ja yleensä näin käy silloin kun lahjan antaja itse haluaa lukea kirjan ja luettuaan ei sillä enää mitään tee.. silloinhan ei ole ajateltu lahjan saajaa.. sama juttu dvd:ssä..
 
Lokki
Alkuperäinen kirjoittaja Marre:
Me saimme kaverilta selvästikin heidän vanhan potkarin, joka oli siis pesty ja lahjapaketissa. Kyllä otti nauruhermoon ja samalla ärsytti: miksei voinut vain antaa sen 'kierrätyksenä'. =D

Just läksi velipoka varpajaisiin mukanaan kerran käyttöönottopesty body lahjaksi vauvalle,ajatuskena ihan se että saas uoraan käyttöön eik ätarttee alkaa pesemään sitä varta vasten....
 
ja vielä
jos joka vuosi saa synttäri lahjaksi liian isoa vaatetta niin sitä kertyy kohtalaisen paljon varastoon.. esim jos ekan 100cm vaatteen saa synnärille ja siitä sitten joka vuosi saa samaa kokoa tai isompaa niin missä ihmiset niitä säilyttää.. mä pistän surutta kiertoon.. koska parivuotias lapsi osaa jo sanoa mistä tykkää ja mistä ei.. ja näin ollen jos lapsi ei tykkää esim.punaisesta niin miksi silloin käyttää punaista.. toki voi synnärille viedä vaikka kokoa 62 vaattetta, se ei ole noloa.. mutta 100cm on jo aika.. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja meela:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
poika sai kummeilta joululahjaksi heijastimen ja 1v lahjaksi ei mitään, ei edes onnitteluja :(

Voi luoja. Ei voi muuta sanoa.

Mäkin oon pienessä mielessäni miettinyt, että jos joskus alkaisi odottamaan niin ketä pyytäisi kummiksi. Mun miehen veli on pois laskuista kun se on kans niin p.i.h.i ettei oo edes tosi.
Tiedän, että ei se lahjojen hinta oo tärkein, mutta ei sekään oo lapsesta kivaa jos on pihit kummit..
Mun pikkusisko sai joskus Titanic dvd:n kummeiltaan ja siinä ei ollut niitä rapisevia muoveja päällä mitkä niissä yleensä on niin tajuttiin, että olivat pihit kattoneet sen ensin. Jos olivat edes ostaneet, kai se oli omasta kaapista kaivettu.

Tähän on pakko sanoo että ei kaikissa muuten ole muoveja päällä.. olen törmänny kaupassa välillä muovittomiin levyihin!
 
mies
Sain isovanhemmilta syntymäpäivälahjaksi sukkahousut, todennäköisesti täytin silloin 6 vuotta. En oikein osannut nauttia tuosta lahjasta enään sen ikäisenä. Sukkahousut oli valkoiset, jos olisi olleet punaiset, olisi ollut vielä vähän nolompaa.
 
huh
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttöni Tuulispää:
Tämä lahja ei ollut vauvalle, mutta kerronpa kuitenkin.

Poika sai miehen mummolta 6v. lahjaksi vaaleansinisen puseron, jossa on perhosten ja kukkien kuvia ja hihansuissa pitsit. Ja arvatkaaapa sanoiko poika suureen ääneen, että pusero on nolo eikä hän aio pitää sitä :ashamed:
toi oli paha..ai kauheaa ei sais nauraa,kun osaan kuvitella pojan kauhistuneen, mut repesin totaalisesti!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinuska74:
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinuska74:
[

Miksei pojalla voisi käyttää punaista?
Jotkut luulee, että punapukuisista kasvaa homoja.
Voiko olla noin? Siis en usko että kasvaa, mutta että joku luulee? :eek: :LOL:
No kyllä vaan luulee. Ja varsinkin, jos poikien antaa leikkiä nukeilla. Ihan oikeasti, tällaisia olen kuullut. Kaikkea se homokammo saa aikaan. Tiedänpä tapauksen, että kolmevuotias poika sai piiskaa, kun oli isosiskon mekkoon pukeutunut.


No,tiedämpähän minäkin sit mitä odottaa...
Pojalla paljon punaisia vaatteita,omistaa 3 nukkea ja leikkii prinsessaa =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja SitäSaaMitäTilaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinuska74:
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinuska74:
[

Miksei pojalla voisi käyttää punaista?
Jotkut luulee, että punapukuisista kasvaa homoja.
Voiko olla noin? Siis en usko että kasvaa, mutta että joku luulee? :eek: :LOL:
No kyllä vaan luulee. Ja varsinkin, jos poikien antaa leikkiä nukeilla. Ihan oikeasti, tällaisia olen kuullut. Kaikkea se homokammo saa aikaan. Tiedänpä tapauksen, että kolmevuotias poika sai piiskaa, kun oli isosiskon mekkoon pukeutunut.


No,tiedämpähän minäkin sit mitä odottaa...
Pojalla paljon punaisia vaatteita,omistaa 3 nukkea ja leikkii prinsessaa =)
joo ja meän poika on kiinnostunu koruista, kengistä ja käsilaukuista, sekä hiusten harjaamisesta, tiskaamisesta ja imuroimisesta.. vastapainona tietenki myös autoista, kokkaamisesta (kaikki parhaat kokithan on miehiä) ja teknisistä laitteista
:D
 
tytönjjapojanmamma
En ole koskaan ajatellut lapseni saamasta lahjasta, että olisi jotenkin nolo. Kaikki lahjat annettu hyvästä sydämestä ja myrkyttynyt mieli miettii heti, että olipa nolo tuo anopin halpiskenkä tai vastaava.
 
pulis
En juuri muista saatuja lahjoja, mutta olen itse antanut nuoruudessa kaverin lapselle 2v. lahjaksi auton malliset väriliidut.. Kaveri kiitteli KOVASTI, kun poika oli "ajellut" pitkin kämpän lattiaa. Kutsu tuli mullekin lattianpesu-talkoisiin =). En todellakaan ymmärtänyt ajatella nenääni pidemmälle, kun lahjan hommasin.. Joten jonkun verran ymmärtämystä löytyy näiden nolojen lahjojen antajillekin.

Nyt vaan pelkään että kosto elää ja voi hyvin, kun oma lapseni alkaa lähestyä samoja ikiä..
 
just
te täydelliset ihmiset jotka olette aina tyytyväisiä kaikkeen ja ikinä ette kenestäkään pahaa sanaa sano.. me muut ollaan vaan kateellisia ja ahneita, ei osata arvostaa sukulaisia tai ylipäätänsä sitä että olemme lapsia saaneet, olemme kamalia äitejä kun opetamme lapsemme kieli suusta odottamaan mitä lahja paketista tulee ja sitten suureen ääneen parkumaan kun sieltä tulee väärä juttu.. olemme kiittämättömiä ja tyhmiä ja opetamme lapsemmekin sellaisiksi.. voih kun kamalaa että olemme vain ihmisiä :)

nyt täytyy sanoa että kovin on erikoista porukkaa täällä.. suurin osa ei ikinä tee mitään väärin ja on tyytyväinen ihan kamaliinkin juttuihin..

- mitä sitten että lapsemme sai lahjaksi isöäidiltä kuluneet ja käytetyt pitkät kalsarit-> se varmaan ajatteli että pysyy lapsi lämpösenä :)

- ei se mitään että kummi ei muistanut syntymäpäiviä ja sitten kun muisti niin toi lahjaksi näin remontoit-tee-se-itse kirjan(tietysti käytetyn) mutta on vaan niin ihanaa että kummi osallistuu lapsemme elämään :)

 
Ei tule mitään"noloa"lahjaa mieleen, mutta ärsyttää suunnattomasti , kun vastasyntyneelle tuodaan potkuhousuja kokoa 80cm. Meillä tyttö 2v nyt sopisi niihin, mutta tuon ikäiselle en voi potkareita kuvitellakaan edes yöllä, niinpä olen surutta kantanut se uutena kirpparille ja saanut niistä hyvät rahat. Näköjään nille löytyy käyttäjiä.
 

Yhteistyössä