nyt kun on haukuttu ne vieraat siellä koiraperhleessä, niin haukutaan ne koiran omistajat samoin tein

Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
no mun mielestä koiran paikka ei ole nuunata keittiön pöydän vieressä kun ihmiset syö ja hyppiä pöytä vasten.

jos koira esim. makaa kiltisti lattialle ja ei kerjää tms. niin fine mun puolesta.

no tää koira ei nyt muutenkaan ole mikää rauhallinen tapaus.. kun istut sohvalla rauhassa niin yhtäkkiä huomaat et sulla on pieni valkonen koira sun niskassa...
Sori vain, mutta se on vain sinun näkemyksesi. Ei näemmä heidän, koska koira hyppii pöydälle. Heidän mielestä se on kaiketi sitten okei. Et sinä vio mennä sanomaan, miten toisen koira pitää kouluttaa, jotta sua miellyttää. Eikä hekään varmaan tuu sulle sanomaan, et miten sun lapsi pitää opettaa jne. Tai vaikka aviomies..

Oikeesti, millon ihmiste ymmärtää, että ei voi mennä toisille vaatimaan asioita niin kuin ne omassa kodissa olisivat? Jos tuo asia häiritsee, niin kutsu heidät teidän luokse. Jos hän kysyy miksi, niin sanot vaan vaikka rehellisesti, että kun se koira vähän häiritsee..tai voithan keksiä jotain muutakin.

en voikkaan mut kyllä komennan jos huomaan et koiran naama on mun lautasella.. komennan kyllä jos koira seisoo vasten keittiönpöytää kun siinä syödään. se on ihan varma.


 
nih
Alkuperäinen kirjoittaja sukkapari:
Eikai tämän jutun pointi ole se että laittakaane koiranne suljettuun häkkiin kun tulee vieraita, vaan se että ymmärtäkää että kaikki eivät pidä koirista ja se että opettakaa ne koiranne kunnioittamaan myös vieraita ihmisiä..
Ei ole pakko pitää koirista ei, mutta mielestäni on typerää vaatia, että koirani _kunnioittasivat_ vierailijoita. Kunnioitus ansaitaan. Jos pelkää/inhoaa koiria, niin mikä pakottaa käydä kyläilemässä koirallisessa paikassa?
 
heh
Alkuperäinen kirjoittaja d:
Taidanpa seuraavassa kyläpaikassa pyytää, että laittavat ruman, vastenmielisen, kitesevän kakaransa suljettuun huoneeseen, koska en pidä kyseisestä ADHD-lapsesta. Kiitos vinkistä!
Alko naurattamaan =D Tekis mieli itsekin näin tehdä yhdessä perheessä. En vaan taida viittiä.

Oma koirani taas osaa käyttäytyä nätisti, kun tulee vieraita =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
No et voi vaatia tältä koiralta, että se heti rakastaa sinun lapsiasi, koska sinä rakastat? Koira tarttee opetusta, voithan tutkia miten kannattaisi. Vaikkapa lapsi antaa koiralle makupaloja, kun kutsuu tätä koiraa luokse. Ja jos kiltisti tulee, niin palkitsee. Koira oppii, et kivojahan nämä ovatkin.

Anoppis on tuskin tajunnut, että kiora kuin koira ei ihan käy lasten kanssa. Jos hällä ei oo ennen siis koiria ollut. Jotkut kuvittelevat, että koiran opetus käy käden käänteesttä tai sitä ei oikeestaan tartte opettaa ollenkaan ;) Koirista ja niiden koulutuksesta on oikeesti todella erikoisia luuloja..ja KAIKKI osaavat antaa asiantuntevan kommentin koirien koulutukseen (sama koskee lapsia) ;)
Varmasti voisikin koulutuksella oppia hyvinkin tulemaan toimeen lasten kanssa, mutta anoppi ei tosiaan ollut yhtään ajatellut tätä puolta. Itse kuulin vasta eilen että heillä koira on. Koko vierailun pelkäsin että koira pelästyy ja puree sen vuoksi. Olin yksin liikkeella lasten kanssa, ja anoppi ja miehensä eivät saaneet koiraa rauhoittumaan paikalleen, vaan se häsläsi ympärillä koko ajan.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Alkuperäinen kirjoittaja anni*:
ja jos joku olis tullu silloin sanomaan (kun meillä oli vielä koira/koiria) että koiramme pitää laittaa eri huoneeseen niin olisin taatusti näyttänyt sille vieraalle ulko-ovea! en käsitä miks jonkun vieraan pitäis olla niin kuningas et toisten perheen jäsen pitäis teljetä johonkin muualle, ainakin jos koira ei pure tai edes murise!!
ja sitä paitsi meidän koirat olis ainakin haukkunut tai raapineet ovea kun eivät ole tottuneet (siis eivät olleet tottuneet) että ne teljettäis johonkin eri huoneeseen.
ja allergia-oireet eivät häviä vaikka ei sitä koiraa tai kissaa henk.koht edes näe...
Niinpä. En minäkään mene lapsiperheisiin vierahille ja sano, että "viittikkö sulkee johonki kaappiin noi penikat, ku en oikeen pidä niistä" ;)
No kyllä ihan varmasti laittaisin lapset eri huoneeseen, jos oikeasti pelkäisit heitä tai he sotkisivat ja kuolaisivat sinut. Ihan pienen vauvan tai taaperon pitäisin ihan vaan sylissä tai sitterissä, ettei pääse repimään, kuolaamaan tai puremaan.
 
tjaa
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
en voikkaan mut kyllä komennan jos huomaan et koiran naama on mun lautasella.. komennan kyllä jos koira seisoo vasten keittiönpöytää kun siinä syödään. se on ihan varma.
No totta kai. Tosin tämä koira tuskin hirveästi sun käskyjä kunniiottaa. Mutta oikeesti, järjestä vierailut muualle. Jos nuo on kerta noin iso stressi, ja kyllähän sen ymmärtää, ettei tuo kivaa ole. Enkä itse hyväksyisi omalta koiralta tuota. Mutta siis et voi itse ruveta kouluttamaan tuota koiraa, jos omistajia se ei häiritse. Voit vaan tehdä ratkaisusi ja järjestää tapaamiset muualla. Näin ei tartte sitten kaksplussassa valittaa =D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Ja tuo asia minua ottaa myös päähän, että LAPSIA verrataan koiriin!
Miksi ei voi verrata? Eikös perheessä aikuiset ohjaa/määrää/neuvo kuinka pitää olla? Sekä lasten että koirien?
Eläin on eläin ja lapsi on ihminen.
Ja ihminen on eläin, siinä missä koirakin, sen vaan monet tuppaa unohtamaan, nostaessaan itsensä muiden yläpuolelle.
ihmiset on sillai koiria ylempänä että sitä koiraa ei olis jos ihminen ei olis kouluttanut sitä villistä eläimestä alunperin PALVELIJAKSEEN.
Joo en mä tota väitäkään, että olisivat ihan samalla tasolla, mua vaan ärsyttää se, että väitetään koiran olevan eläin, mutta unohdetaan, että eläin se ihminenkin on.

Meillä ei koirat pääse ihan jokaiseen huoneeseen vapaasti, että vieraita nuo eivät siinä mielessä häiritse, paitsi silloin kun vieraat saapuvat ja nuo "villiintyvät" hetkeksi. Meillä ei tosin käykään sellaisia vieraita, jotka koiria inhoaisivat paljon, koska sellaisia ystäviä mulla ei ole, eikä tule olemaan, sellaisten kanssa kun mulla ei ole mitään yhteistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja annim:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Olin viikolopun paikassa jossa koiralle oli pakkomielteenä ruoka...

mun mielestä koiran paikka ei ole keittiössä kun ihmiset syö.. koira sai istua koko ruokailun ajan keittiössä kerjäämässä.. välillä hyppi pöytää vasten et josko ylettyis johonki. jääkaappi ku aukes niin koira oli heti sisällä.. ei ollu puhettakaan et lapsella esim. olis voinu olla jotain syötävää kädessä kun koira olis sen napannut heti.

annettiin ruokapaloja pöydästä sun muuta. Mä en tykkää ja osottelin kyllä koiraa muualle edes ruokailun ajaksi..

hermot meni.

silloin kun meillä oli vielä koira niin lapset oppi hyvin äkkiä siihen että vain ruokapöydän vieressä syödään, mutta jos lähti ruoka kädessä kävelemään niin koira seuras välittömästi ja vei sen ruuaa jos johonkin jätti. ja pöydän alunen oli ihanan siisti eikä sohvalla ollut puoliksi syötyjä keksejä. nyt kun koirulit ovat kuolleet molemmat vanhuuteen niin on lapset taas täysin huonoilla tavoilla ja kävelevät leipä kädessä pois pöydän vierestä.
Ihan vaan siivousta ajatellen, taitaa tulla parin koiramuksen hankinta eteen... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja uu:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
no siellä kissakin joutui syömään tiskipöydällä koska koira olis vetäny senkin safkat...

se on aina ollu tollanen adhd-koira jolla ei energia lopu ikinä..
No minkä helvetin takia sitte meette sinne kylään, kun kerta tiedät tilanteen ja sua ärsyttää tämä koira? Nyt kyllä voit vaan itseäsi syyttää.

Järjestäkää ne tapaamiset muualla, jos ei asiat miellytä. Onpa vaikeaa taas. Ette voi mitenkään vaatia, että toisen pitäisi luopua vaikkapa siitä adhd-koirasta, koska se sopisi teille..näille ihmisille on luultavasti ihan yksi lysti, mitä ajattelette..ehkä tosiaan parempi tavata muualla tai jättää tapaamatta..eikös? Varmaan muutkin asiat ärsyttävät kuin pelkästään tämä koira.
kuules.. mä en oo missään vaiheessa sanonu et pitää luopua mistän joten älä laita sanoja mun suuhun.
En sanonutkaan, että olet näin sanonut. Kerroin yleistilanteena.

Edelleen, miksi meette sinne kylään, jos kerta olet erittäin tietoinen tästä koirasta (joka sinua ei miellytä)? Voi sitä omaa järkeäkin käyttää. En minäkään mene eräälle ystävälleni kylään, koska en pidä hänen avomiehestään (ja tämä avomies on oikeasti erittäin erikoinen). KUtsun aina ystäväni kylään tai näen hänet kaupungilla. Näin ei ole vaaraa, että tämä avomies olisi matkassa. Eli kannattaa oikeesti harkita jotain muuta..mun mielestä on turha valittaa jostain vierasilla olevasta asiasta, jos se on tiedossa ja ite ei tilanteelle tehdä mitään. Jos tää tilanne on ollu sama useamman vuoden, niin se ei tule muuttumaan..

no se on miehen veljen koira ja vietettiin anoppilassa viikonloppu juhlien merkeissä. onneks tosin ei tapahdu kuin pari kertaa vuodessa.


 
jeps
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niinpä. En minäkään mene lapsiperheisiin vierahille ja sano, että "viittikkö sulkee johonki kaappiin noi penikat, ku en oikeen pidä niistä" ;)
No kyllä ihan varmasti laittaisin lapset eri huoneeseen, jos oikeasti pelkäisit heitä tai he sotkisivat ja kuolaisivat sinut. Ihan pienen vauvan tai taaperon pitäisin ihan vaan sylissä tai sitterissä, ettei pääse repimään, kuolaamaan tai puremaan. [/quote]

Oma koirani ei revi, kuolaa, pure tai änge. Tämä on joku erittäin kummallinen yleistys koirista.

Vierahilla käydessäni nämä lapset muuten kuolaavat, purevat leluja ja änkevät väkisin syliin. Ja ei saa rauhassa juoda kahvia, kun koko ajan häseltävät edessä. Että näinkin päin.
 
huh
Eihän koiria ole alunperin palvelijaksi koulutettukaan. Eli alunperin koirat ja ihmiset ovat hyötyneet toisistaan. Koirat ovat varoittaneet, kun jotain tapahtuu ja ihmiset ovat hyötyneet. Koirat taas ovat syöneet ihmiselle kelpaamattomat ruuat, luut jne. Koirat ja ihmiset siis molemmat ovat hyötyneet tästä liitosta. Ei heitä alunperin siis koulutettu miksikään, saatika palvelijaksi.
 
nih
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Eihän koiria ole alunperin palvelijaksi koulutettukaan. Eli alunperin koirat ja ihmiset ovat hyötyneet toisistaan. Koirat ovat varoittaneet, kun jotain tapahtuu ja ihmiset ovat hyötyneet. Koirat taas ovat syöneet ihmiselle kelpaamattomat ruuat, luut jne. Koirat ja ihmiset siis molemmat ovat hyötyneet tästä liitosta. Ei heitä alunperin siis koulutettu miksikään, saatika palvelijaksi.
Taisit nyt pilata jonkun mamman päivän, kun hänen pätemisensä meni hukkaan :)
 
minä
Miksi on pakko mennä kylää sellaiseen paikkaa jossa on koira ?
Varmasti tiedät, et miten siinä ko. perheessä asia hoidetaan/jätetään hoitamatta. Mutta miksi, siis mennä paikkaa jossa on noin paha olla ?
Kyllä sitä voi kohteliaasti kieltäytyä kutsusta jos kerta on niin vastenmielistä.
En minä mene sellaiseen paikkaan kylään esim. missä on kissa, pelkään niitä kuollakseni ja en voi sille mitään.
Ja niinä todellakin harvoina vapaa päivinä kun lapsi on isällään, vältän tietoisesti menemästä kylää sellaiseen paikkaa jossa lauma villiä lapsia ja se vaan yksinkertaisesti siksi, että haluan viettää yhden lapsettoman ns. aikuisten päivän kerran puolessa vuodessa.
Eli valintoja vaan !!
 
vieras
Koira on eläin ja ihmisen alapuolella, koirilla on oma hierarkiansa laumassa ja koiran tulee tajuta että myös lapset ovat sen yläpuolella. Jo turvallisuudenkin takia. Koiralle tulee opettaa eläimen säännöt heti pennusta ettei sekoa kun siirretään hetkeksi ulos tai toiseen huoneeseen, kuten joku kirjoitti.
Tunnen koiran joka selvästi pitää minua ylempänä mutta ei välitä omistajastaan vaan ärhentelee, eikä tottele. Koiralle on lässytetty ja annettu elää kuin pellossa vailla sääntöjä, ettei sen psyyke vaan vaurioidu, näin on koira tavallaan pilattu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jeps:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niinpä. En minäkään mene lapsiperheisiin vierahille ja sano, että "viittikkö sulkee johonki kaappiin noi penikat, ku en oikeen pidä niistä" ;)
No kyllä ihan varmasti laittaisin lapset eri huoneeseen, jos oikeasti pelkäisit heitä tai he sotkisivat ja kuolaisivat sinut. Ihan pienen vauvan tai taaperon pitäisin ihan vaan sylissä tai sitterissä, ettei pääse repimään, kuolaamaan tai puremaan.
Oma koirani ei revi, kuolaa, pure tai änge. Tämä on joku erittäin kummallinen yleistys koirista.

Vierahilla käydessäni nämä lapset muuten kuolaavat, purevat leluja ja änkevät väkisin syliin. Ja ei saa rauhassa juoda kahvia, kun koko ajan häseltävät edessä. Että näinkin päin. [/quote]

Juu, ja raapivat naamaa, potkivat ja heittelevät leluilla... :whistle:
 
juu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Koira on eläin ja ihmisen alapuolella, koirilla on oma hierarkiansa laumassa ja koiran tulee tajuta että myös lapset ovat sen yläpuolella. Jo turvallisuudenkin takia. Koiralle tulee opettaa eläimen säännöt heti pennusta ettei sekoa kun siirretään hetkeksi ulos tai toiseen huoneeseen, kuten joku kirjoitti.
Tunnen koiran joka selvästi pitää minua ylempänä mutta ei välitä omistajastaan vaan ärhentelee, eikä tottele. Koiralle on lässytetty ja annettu elää kuin pellossa vailla sääntöjä, ettei sen psyyke vaan vaurioidu, näin on koira tavallaan pilattu.
Mm. Niinpä. Sitähän tässä ektjussa on puhuttu..mutta..Ap puhu, et koira pitäs heittää eri huoneeseen tai pihalle vierailun ajaksi. Ei tämä ole kovin monesti mahdollista..siis sulkea edes eri huoneeseen saatika pihalle. Mun mielestä tää on jo kohtuuton pyyntö. Varsinki jos se koira osaa käyttäytyä...jos ei osaa, tilanne on toki eri.
 
nih
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Koira on eläin ja ihmisen alapuolella, koirilla on oma hierarkiansa laumassa ja koiran tulee tajuta että myös lapset ovat sen yläpuolella. Jo turvallisuudenkin takia. Koiralle tulee opettaa eläimen säännöt heti pennusta ettei sekoa kun siirretään hetkeksi ulos tai toiseen huoneeseen, kuten joku kirjoitti.
Tunnen koiran joka selvästi pitää minua ylempänä mutta ei välitä omistajastaan vaan ärhentelee, eikä tottele. Koiralle on lässytetty ja annettu elää kuin pellossa vailla sääntöjä, ettei sen psyyke vaan vaurioidu, näin on koira tavallaan pilattu.
Jos ikinä olisit lukenut mitään koirista ja laumaelämästä niin olisit tietoinen, että koira ei IKINÄ pidä lasta yläpuolellaan. Sille asialle ei nyt vaan voi mitään.
 
vieras
Tunnustan, en jaksanut lukea koko ketjua.

Mutta kai te, joita koirat häiritsee, myös sanotte sen koiraperheessä? Meillä on suuri koira, joka laitetaan kyllä omaan huoneeseensa portin taakse, jos tarve vaatii. Mutta mielellämme annamme sen myös olla vapaana, jotta voimme sille opettaa, kuinka missäkin tilanteessa tulee käyttäytyä. Koiralle kun ei voi etukäteen selittää, minkälaista käytöstä siltä vieraiden kanssa odotetaan.
 
Meillä on ISO ja PELOTTAVANNÄKÖINEN sakemanniuros ja vaikka se rakastaa vieraita ja lapsia, niin silti laitan sen useimmiten joko ulos tai toiseen huoneeseen, kun tulee vieraita, sillä monet pelkäävät tota meidän koiraa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jeps:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niinpä. En minäkään mene lapsiperheisiin vierahille ja sano, että "viittikkö sulkee johonki kaappiin noi penikat, ku en oikeen pidä niistä" ;)
No kyllä ihan varmasti laittaisin lapset eri huoneeseen, jos oikeasti pelkäisit heitä tai he sotkisivat ja kuolaisivat sinut. Ihan pienen vauvan tai taaperon pitäisin ihan vaan sylissä tai sitterissä, ettei pääse repimään, kuolaamaan tai puremaan.
Oma koirani ei revi, kuolaa, pure tai änge. Tämä on joku erittäin kummallinen yleistys koirista.

Vierahilla käydessäni nämä lapset muuten kuolaavat, purevat leluja ja änkevät väkisin syliin. Ja ei saa rauhassa juoda kahvia, kun koko ajan häseltävät edessä. Että näinkin päin. [/quote]

No minä nyt kuitenkin käsitin, että tässä ketjussa vaaditaankin niitä repiviä, kuolaavia ja purevia ja muulla tavoin huhtovia koiria sinne eri huoneeseen. Enkä ole kohdannut vielä ainoatakaan koiraa, joka ei jo pelkästään nuuhkiessaan samalla jonkun verran sotkisi (märkä nenänpää, käteen nuolaisu, karvojen lähteminen). Eikä näykkiminenkaan (=pureminen) mielestäni mitenkään harvinaista ole. Tapaamani lapset taas eivät koskaan ole purreet vierasta (lelujaan kyllä, mutta se nyt ei häiritse, miksi edes pitäisi häiritä?). Ja lapsista harvemmin lähtee karvoja, kun syliin änkevät. Teillä päin on ilmeisesti todella kilttejä ja rauhallisia koiria ja karmeita huonokäytöksisiä lapsia.
 
No miksi veetussa pitää änkeä koiralliseen talouteen kylään, jos ei ne karvakorvat miellytä??? Ja sitten ollaan naama norsunv*tulla, kun koira tulee lähelle |O |O |O |O |O

Juu, en lukenut koko pirun ketjua :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nih:
"Talo elää tavallaan, vieraat kulkee ajallaan" Sopii hyvin tähän. Miksi te menette vieraspaikkaan, jossa tiedätte olevan tottelematon koira?
Ma olen tormannyt moneen koiranomistajaan, jolle on ihan hiton vaikeaa ymmartaa, etta joku oikeasti pelkaa koiria. Teen tyokseni kotikaynteja ja itseani ei koirat haittaa, mutta mukana on valista opiskelijoita, jotka pelkaavat koiria. Ja asiallisesti kun tasta ilmoitan, etta "..pelkaa koiria", on vastaus tyyliin " no taa on ihan kiltti, ei taa mitaan tee". Ei se koiran kilteys kenenkaan pelkoa vahenna. Tahan asti ei kukaan kuitenkaan ole kieltaytynyt koiraa laittamasta toiseen huoneeseen, mutta ei mulle olisi ongelma myoskaan pyytaa vanhempia tulemaan sairaalaan naytille. Tahan vain useimmat ovat liian mukavuudenhaluisia, joten koirat on havinny toiseen huoneeseen. Olen siis katilo ja kotona kaydaan vauva punnaamassa, juttelemassa, tikit poistamassa ja imetyksessa auttamassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
No miksi veetussa pitää änkeä koiralliseen talouteen kylään, jos ei ne karvakorvat miellytä??? Ja sitten ollaan naama norsunv*tulla, kun koira tulee lähelle |O |O |O |O |O

Juu, en lukenut koko pirun ketjua :kieh:
Siksi veetussa en todellakaan kyläile koiraperheessä.

Eikä koirat kyläile meillä. :kieh:
 

Yhteistyössä