Nyt minäkin koin sen: Kelan ihmeitä tekevän voiman - olen terve!

"juu"
[QUOTE="vieras";25056459]Eipä se valituksen tekeminen tahdo auttaa, kun samat ihmiset jotka kielteisen päätöksen antavat, käsittelevät myös valitukset. Ainakin joskus. Kelan pitäisi arvioittaa työkyky jollain satunnaisella, eikä vain tietyillä lääkäreillä, koska totta kai näiden tavoite on mikä on.[/QUOTE]

Näinhän se on.
Pitäisi olla ensiksikin tarpeeksi rahaa, että voisi mennä yksityisille lääkäreille, alan erikoislääkäreille joilla on tosiaankin nimeä.
Kela haistattaa täysin peet kaikille julkisen puolen lääkärien lausunnoille; se on ihan sama. Hauskaa kyllä, samat lääkärit toimivat sekä julkisella että yksityisellä puolella.
Koska Kelassa ne tietävät, että kun lääkärille maksetaan, se tekee työnsä kunnolla, ja sitten sen lausuntoja voi olla hankalaa mennä kyseenalaistamaan.

Mä väitän näinkin: Julkisen puolen lääkäreillekin on määrätty, että ei saa kirjoittaa eläkelausuntoja, mitä vähemmän kirjoittaa sen parempi.
 
näin
[QUOTE="juu";25056594]Hauskaa kyllä, samat lääkärit toimivat sekä julkisella että yksityisellä puolella.
[/QUOTE]


Vielä hauskempaa on se, että kelan asiantuntijalääkäreilläkin on muuta työtä.

Itselleni sattui siten, että kelan asiantuntijalääkärini oli töissä Kuopiossa ja ajattelin tehdä homman helpoimman kautta ja varata suoraan vastaanottoajan hänelle hylkäävän päätöksen vuoksi.

EN KUITENKAAN SAANUT AIKAA JA SITÄ PERUSTELTIIN MINULLE SILLÄ, ETTÄ KYSEINEN ASIANTUNTIJALÄÄKÄRI EI TIEDÄ TÄSTÄ ALASTA JOSSA KELAN ASIANTUNTIJANA TOIMII
 
Suzyanne
Itse olen saanut juuri ortopedin lausunnon etten polven pitkälle ehtineen nivelrikon vuoksi voi enää tehdä työtäni jossa joudun kävelemään koko ajan. Työterveyslääkäri on samaa mieltä, fysiatrille olen menossa vielä. Keinoniveltä minulle ei voi synnynnäisen sidekudossairauteni takia kuulemma laittaa ollenkaan, (tai en olisi sen kanssa sitäkään vähää työkykyinen nykyisessä työssäni) eli olen muutamassa vuodessa rollaattorikunnossa vaikken ole edes 40 v. Polvea koskee päivittäin niin että itku pääsee kun joudun kävelemään, särkylääkkeitä kuluu paljon.

Pelkään vähän etten tule saamaan Kelan kustantamaa uudelleenkoulutusta, koska Kelan lääkärit varmaan toteavat minut terveeksi.
 
ei jaksa enää
Olisitpa ollut kuulemassa mitä paikallisen sairaalan lääkärit tästä syövästä puhuivat, ja äidistä yleensäkin terveydellisesti. Itse olen ravannut 1.5 vuotta lääkäreillä selkäni takia, ja vika on kuulemma korvien välissä. Niimpä vissiin.

Menkääpä joku tekemään sama virhe, että menette Kelaan ja sanotte että teillä on fibromyalgia, joka lähestulkoon terrorisoi kaiken liikettä vaativan työnteon. Ehkä elämäni niitä ainoita hetkiä, kun kaikessa kurjuudessani olen saanut kokonaisen toimiston nauramaan yhteen ääneen :headwall:
Mä olen tyytynyt istumaan oman fibromyalgiani kanssa kotona, vittuako tuota edes yrittää tupata itsensä kelan ovista sisään.Voimat ei riitä tappeluun niiden kanssa
 
iu
Meilläkin kelan lääkärit epäilivät vuosia, että geenipoikkeaman aiheuttama vaikea synnynnäinen kehitysvamma yhtäkkiä paranee, joten lapsen kuntoutus- ja hoitotukipäätökset tulivat aina vain vuodeksi kerrallaan. Mitä kamalaa yhteiskunnan resurssien tuhlausta ja joutavanpäiväistä byrokratiaa. :(

Mutta toisaalta on sanottava, että paikallisen toimiston väki on ihan huippua. Ei oo heidän vika, että systeemi on mikä on.
 
"vieras"
Just, itse sain niin pahan migreenikohtauksen että toinen puoli halvaantui osittain. Mutta kun lähtösairaus oli migreeni eikä aivoinfarkti niin en päässyt mihinkään Kelan kautta, koska migreeni ei Kelan mukaan voi aiheuttaa tuollaista kohtausta. Lääkärinlausunnot ei painaneet piiruakaan missään ja neurologian kuntoutuspaikasta jossa olin tutkittavana (omilla säästöillä maksoin) tuli sieltä lausunto etten ole työkykyinen, pärjään hädin tuskin yksin kotona. En esim. saa säilykepurkkeja auki ilman apua. Mutta Kelan mukaan olen täysin työkykyinen. Työnantaja irtisanoi sitten sairasloman aikana kun kerran olen kieltäytynyt tulemasta työpaikalle ilman syytä vaikka olen työkykyinen. Ja sain kaupanpäälle vielä maksimi karenssin työvoimatoimistosta kun olin "itse aiheuttanut irtisanomiseni"...
 

Yhteistyössä