Nyt se kuoli

Status
Viestiketju on suljettu.
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kyllä minusta olisi ollut oikein että olisi nähnyt tekojensa seuraukset, kantanut vastuun loppuelämän. Niin se vaan on. Eikä se ole koston himoa että vaatii tilille tekosistaan, se omn rangaistus. Ja minä en usko tuonpuoleiseen kärsimiseen, uskoisinkin!
Mutta sun tehtävä ei onneksi ole kenellekkään rangaistuksia asettaa!
Ei olekaan. Mun MIELIPIDE.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:
no mitäpä se ois auttanu vaikka ois eloon jäänytkin?en ymmärrä ihmisten kostonhimoa.tottakai teki väärin mutta tuntuu kamalalta että aikuiset ihmiset tuntuu joka toisessa ketjussa miettivän vaan mikä ois sopiva rangaistus. :|

Ehkä näin on hänen perheelleenkin parempi.
rangaistuksista paras olisi ollut pakkohoidossa saada hänen sairaassamielessään rakentama ideologia katoamaan ja tajuamaan mitä tehnyt ja loppuelämä sitten elää hoidossa tiedostaen teko...

et muistan ku itselle joskus pienenä opetettu et pahaa ei saa pahalla kostaa.. sopis muutamille tänne.

ja vaikka moni varmaan luulee toista on teko minunkin mielestäni ollut hirveä ja pahinta teossa sen peruuttamattomuus...

edelleen toivotan voimia kaikille ketä asia koskettanut.... :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja erin-:
Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:
Alkuperäinen kirjoittaja erin-:
Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:
no mitäpä se ois auttanu vaikka ois eloon jäänytkin?en ymmärrä ihmisten kostonhimoa.tottakai teki väärin mutta tuntuu kamalalta että aikuiset ihmiset tuntuu joka toisessa ketjussa miettivän vaan mikä ois sopiva rangaistus. :|

Ehkä näin on hänen perheelleenkin parempi.
No eikö toisten tappamisesta kuulukin saada rangaistus?!
Minunkin mielestä pääsi liian helpolla kun kuoli.
tottakai kuuluu saada mutta oisko edes mahdollista että suomessa sais kunnon rangaistuksen?se on ihan satavarma että jos ei ois itelleen tehny mitään ja ois tuomittu niin maksimissaan ois istunu sen 10vuotta.oisko se sit ollu parempi?

siinä on ihan selkeitä psykopaatin ominaisuuksia,esim.kirjotusten perusteella,joten tuskin ois niin hirveesti katunu.eli oisko se sit ollu parempi et vapauduttuaan ois tappanu uudelleen??
No tommosten puolustelijoiden ja päähän taputtelijoiden takia tässä maassa ei saa kunnon rangaistuksia. Kun hyysätään ja hyysätään viimeiseen asti ja kuvitellaan että pehmeät keinot ne tepsii.
Onhan se ihan naurettavaa, että murhaajat armahdetaan elinkautisesta ja päästellään lomille ja ties mitä.
Mutta ei sitä tiedä vaikka tällä kertaa olisi jonkinlaisen kakun saanutkin, kun 7 lastakin tappoi. Jostain vaan pitäs saada se esimerkkitapaus, mutta eipä tullut tästäkään kun otti ja kuoli.
No ei hänen tekoaan kukaan puolustelekaan. Mä vähän ajattelen että se että teoistaan saa kunnon rangaistuksen, ei sulje pois sitä, että sen tosiasian näkeminen, että toisten huomioimisella, inhimillisyydellä ja toisenlaisilla sosiaalisilla valinnoilla tämäkin kuvio olisi voinut mennä toisin. Ei näissä jutuissa ole voittajia. Häviäjiä pelkästään. Mitäpä jos kaikki aloitettaisiin huomenna. Tervehditään sitä haisevaa mörrimöykkyä siellä kaupan kulmalla tai kysellään kuulumisia siltä naapurin lapsilleen rumasti karjuvalta yksinhuoltajaäidiltä?
 
!!
Ampujan perheen täytyy elää tän asian kanssa loppuelämä. Eivätkä koskaan saa selville mikä ajoi pojan tähän...

Säälittää noiden viattomien uhrien ja perheiden puolesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lisko:
Alkuperäinen kirjoittaja erin-:
Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:
Alkuperäinen kirjoittaja erin-:
Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:
no mitäpä se ois auttanu vaikka ois eloon jäänytkin?en ymmärrä ihmisten kostonhimoa.tottakai teki väärin mutta tuntuu kamalalta että aikuiset ihmiset tuntuu joka toisessa ketjussa miettivän vaan mikä ois sopiva rangaistus. :|

Ehkä näin on hänen perheelleenkin parempi.
No eikö toisten tappamisesta kuulukin saada rangaistus?!
Minunkin mielestä pääsi liian helpolla kun kuoli.
tottakai kuuluu saada mutta oisko edes mahdollista että suomessa sais kunnon rangaistuksen?se on ihan satavarma että jos ei ois itelleen tehny mitään ja ois tuomittu niin maksimissaan ois istunu sen 10vuotta.oisko se sit ollu parempi?

siinä on ihan selkeitä psykopaatin ominaisuuksia,esim.kirjotusten perusteella,joten tuskin ois niin hirveesti katunu.eli oisko se sit ollu parempi et vapauduttuaan ois tappanu uudelleen??
No tommosten puolustelijoiden ja päähän taputtelijoiden takia tässä maassa ei saa kunnon rangaistuksia. Kun hyysätään ja hyysätään viimeiseen asti ja kuvitellaan että pehmeät keinot ne tepsii.
Onhan se ihan naurettavaa, että murhaajat armahdetaan elinkautisesta ja päästellään lomille ja ties mitä.
Mutta ei sitä tiedä vaikka tällä kertaa olisi jonkinlaisen kakun saanutkin, kun 7 lastakin tappoi. Jostain vaan pitäs saada se esimerkkitapaus, mutta eipä tullut tästäkään kun otti ja kuoli.
No ei hänen tekoaan kukaan puolustelekaan. Mä vähän ajattelen että se että teoistaan saa kunnon rangaistuksen, ei sulje pois sitä, että sen tosiasian näkeminen, että toisten huomioimisella, inhimillisyydellä ja toisenlaisilla sosiaalisilla valinnoilla tämäkin kuvio olisi voinut mennä toisin. Ei näissä jutuissa ole voittajia. Häviäjiä pelkästään. Mitäpä jos kaikki aloitettaisiin huomenna. Tervehditään sitä haisevaa mörrimöykkyä siellä kaupan kulmalla tai kysellään kuulumisia siltä naapurin lapsilleen rumasti karjuvalta yksinhuoltajaäidiltä?
LISKO:lta puhdasta asiaa!!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Arjaana:
Mua ahdistaa se, että poika joutui elämään kovin eristäytyneen ja ahdistuneen elämän ilman että kukaan huomasi ja nyt sitten kävi näin monen uhrin kera...
niin muakin, jokaiselle toivois edes hippusen onnea ja toivoa tulevaisuudesta...

 
Alkuperäinen kirjoittaja Arjaana:
Mua ahdistaa se, että poika joutui elämään kovin eristäytyneen ja ahdistuneen elämän ilman että kukaan huomasi ja nyt sitten kävi näin monen uhrin kera...
ja montako niitäkin elää vielä ja ehkä eivät koskaan samaan ryhdy, ehkä ryhtyvät ja kuinka heilläkin ahdistus ja elämä rankka. miten saataisi ihmiset iloisemmiksi? onnellisemmiksi? avoimemmiksi? luottavaisemmiksi? miten saada ihmiset hallitsemaan elämäänsä?

kyllä tässä äitinä nyt taas kerran pysähtyy miettiin kuinka vois estää ettei itse olisi uhrien eikä ampujan omaisten paikalla? kuinka estää maailmaa vaan menemästä hullummaksi.... :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja lisko:
Alkuperäinen kirjoittaja erin-:
Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:
Alkuperäinen kirjoittaja erin-:
Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:
no mitäpä se ois auttanu vaikka ois eloon jäänytkin?en ymmärrä ihmisten kostonhimoa.tottakai teki väärin mutta tuntuu kamalalta että aikuiset ihmiset tuntuu joka toisessa ketjussa miettivän vaan mikä ois sopiva rangaistus. :|

Ehkä näin on hänen perheelleenkin parempi.
No eikö toisten tappamisesta kuulukin saada rangaistus?!
Minunkin mielestä pääsi liian helpolla kun kuoli.
tottakai kuuluu saada mutta oisko edes mahdollista että suomessa sais kunnon rangaistuksen?se on ihan satavarma että jos ei ois itelleen tehny mitään ja ois tuomittu niin maksimissaan ois istunu sen 10vuotta.oisko se sit ollu parempi?

siinä on ihan selkeitä psykopaatin ominaisuuksia,esim.kirjotusten perusteella,joten tuskin ois niin hirveesti katunu.eli oisko se sit ollu parempi et vapauduttuaan ois tappanu uudelleen??
No tommosten puolustelijoiden ja päähän taputtelijoiden takia tässä maassa ei saa kunnon rangaistuksia. Kun hyysätään ja hyysätään viimeiseen asti ja kuvitellaan että pehmeät keinot ne tepsii.
Onhan se ihan naurettavaa, että murhaajat armahdetaan elinkautisesta ja päästellään lomille ja ties mitä.
Mutta ei sitä tiedä vaikka tällä kertaa olisi jonkinlaisen kakun saanutkin, kun 7 lastakin tappoi. Jostain vaan pitäs saada se esimerkkitapaus, mutta eipä tullut tästäkään kun otti ja kuoli.
No ei hänen tekoaan kukaan puolustelekaan. Mä vähän ajattelen että se että teoistaan saa kunnon rangaistuksen, ei sulje pois sitä, että sen tosiasian näkeminen, että toisten huomioimisella, inhimillisyydellä ja toisenlaisilla sosiaalisilla valinnoilla tämäkin kuvio olisi voinut mennä toisin. Ei näissä jutuissa ole voittajia. Häviäjiä pelkästään. Mitäpä jos kaikki aloitettaisiin huomenna. Tervehditään sitä haisevaa mörrimöykkyä siellä kaupan kulmalla tai kysellään kuulumisia siltä naapurin lapsilleen rumasti karjuvalta yksinhuoltajaäidiltä?
Siis täh? Oonko mä missään vaiheessa väittänytkään että huomioimisella ja inhimillisyydellä, yms. ei olis voitu ESTÄÄ tätä tapahtumaa? Nyt ei ollut kyse siitä.

Kyse oli nimenomaan rangaistuksen saamisesta. Kun KK tuolla päivitteli että ihmiset vaan miettii mikä on oikee rangaistus eikä ymmärtänyt "kostonhimoa".
Sillä, eikä näillä mun kommenteilla ollut mitään tekemistä ennaltaehkäisyn kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja erin-:
Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:
Alkuperäinen kirjoittaja erin-:
Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:
no mitäpä se ois auttanu vaikka ois eloon jäänytkin?en ymmärrä ihmisten kostonhimoa.tottakai teki väärin mutta tuntuu kamalalta että aikuiset ihmiset tuntuu joka toisessa ketjussa miettivän vaan mikä ois sopiva rangaistus. :|

Ehkä näin on hänen perheelleenkin parempi.
No eikö toisten tappamisesta kuulukin saada rangaistus?!
Minunkin mielestä pääsi liian helpolla kun kuoli.
tottakai kuuluu saada mutta oisko edes mahdollista että suomessa sais kunnon rangaistuksen?se on ihan satavarma että jos ei ois itelleen tehny mitään ja ois tuomittu niin maksimissaan ois istunu sen 10vuotta.oisko se sit ollu parempi?

siinä on ihan selkeitä psykopaatin ominaisuuksia,esim.kirjotusten perusteella,joten tuskin ois niin hirveesti katunu.eli oisko se sit ollu parempi et vapauduttuaan ois tappanu uudelleen??
No tommosten puolustelijoiden ja päähän taputtelijoiden takia tässä maassa ei saa kunnon rangaistuksia. Kun hyysätään ja hyysätään viimeiseen asti ja kuvitellaan että pehmeät keinot ne tepsii.
Onhan se ihan naurettavaa, että murhaajat armahdetaan elinkautisesta ja päästellään lomille ja ties mitä.
Mutta ei sitä tiedä vaikka tällä kertaa olisi jonkinlaisen kakun saanutkin, kun 7 lastakin tappoi. Jostain vaan pitäs saada se esimerkkitapaus, mutta eipä tullut tästäkään kun otti ja kuoli.
sinä et tunne minua tai mun ajatuksia ja mielipiteitä suomen laista.mun mielestä suomessa on aivan liian löysät rangaistukset kyllä mutta minäpä en niitä pääse päättämään.näitä monta tappaneita on kyllä ollu aiemminkin eikä ne rangaistukset silti kovia oo ollu,oli sitten lapsia tai ei,niin väärin ku se onki niin niin se vaan valitettavasti on.

mun mielestä on vaan säälittävää retostella kuin paljon sen ois pitäny kärsiä ym.tapahtunutta ei voi muuttaa ja on se sekin silti ollut ihminen,joka on todennäkösesti ollut aika pahassa tilassa.tottakai minäkin oon järkyttyny et tämmöstä tapahtuu,ja oon tosi pahoillani uhrien läheisten puolesta mutta niin oon myös tappajan perheen puolesta.

oon miettinyt et miten ei vanhemmatkaan tienneet edes että pojalla on ase ja että miten ei kukaan muka tajunnu kuin paha tilanne on mutta eipä se asia sillä miksikään muutu.sehän on jo nähty monessa tapauksessa että sitä apua ei saa edes vaikka itse pyytäs,saatikka sit kun ei itse tajuu sitä tarvitsevansa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:
sinä et tunne minua tai mun ajatuksia ja mielipiteitä suomen laista.mun mielestä suomessa on aivan liian löysät rangaistukset kyllä mutta minäpä en niitä pääse päättämään.näitä monta tappaneita on kyllä ollu aiemminkin eikä ne rangaistukset silti kovia oo ollu,oli sitten lapsia tai ei,niin väärin ku se onki niin niin se vaan valitettavasti on.

mun mielestä on vaan säälittävää retostella kuin paljon sen ois pitäny kärsiä ym.tapahtunutta ei voi muuttaa ja on se sekin silti ollut ihminen,joka on todennäkösesti ollut aika pahassa tilassa.tottakai minäkin oon järkyttyny et tämmöstä tapahtuu,ja oon tosi pahoillani uhrien läheisten puolesta mutta niin oon myös tappajan perheen puolesta.

oon miettinyt et miten ei vanhemmatkaan tienneet edes että pojalla on ase ja että miten ei kukaan muka tajunnu kuin paha tilanne on mutta eipä se asia sillä miksikään muutu.sehän on jo nähty monessa tapauksessa että sitä apua ei saa edes vaikka itse pyytäs,saatikka sit kun ei itse tajuu sitä tarvitsevansa.
Mun mielestä ei ole mitään säälittävää vaatia tappajaa kärsimään ja kovia tuomioita niille. Paljon säälittävämpää on ruveta paapomaan näitä "pahoin voivia" henkilöitä jotka tappaa viattomia ihmisiä.
Sääliä en tunne tippakaan tätä tappajaa kohtaan.
Mutta niinkun sanoit, sua en tunne mutta noista kirjoitteluistas sai alkuun vähän sellasen käsityksen että rangaistus olis saanut jäädä antamatta. Ja jäikin. Ei siitä sen enempää enää.

Ja mitä aseeseen tulee, poika harrasti tarkkuusammuntaa ja oli ihan ampumaseuran jäsen. Kyllä vanhemmat varmaan tiesivät että hänellä ase on. Eivät vaan arvanneet mihin sitä tultaisiin käyttämään..
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä