nyt sitten minäkin.. ÄLKÄÄ JUMALAUTA tuoko kipeitä muksujanne julkisille paikoille!!!!!!!!!!!

  • Viestiketjun aloittaja tyrmistynyt
  • Ensimmäinen viesti
"kyllästynyt"
Miettikää sitten sitä, kun päiväkoteihin viedään niin paljon sairastavia lapsia, vaikka selvästi tiedetään että lapsi on sairas. Siellä sentään joutuvat hoitajat ja kaverit olemaan pakosti paljon enemmän tekemisissä kuin jossain julkisilla paikoilla
 
öööh
[QUOTE="kyllästynyt";30016023]Miettikää sitten sitä, kun päiväkoteihin viedään niin paljon sairastavia lapsia, vaikka selvästi tiedetään että lapsi on sairas. Siellä sentään joutuvat hoitajat ja kaverit olemaan pakosti paljon enemmän tekemisissä kuin jossain julkisilla paikoilla[/QUOTE]

Sanotaanko näin että fiksut vanhemmat antavat lastensa sairastaa kotona, rauhassa.
 
"Vieraana"
[QUOTE="Jen";30015594]HV. Minä melkein 30v en ole sairastanut yhtään rokkoa, joten on hengenvaarallista jos pieni näppylänaama tulee kirjastossa vastaan.[/QUOTE]

Samoin en minäkään ole sairastanut rokkoja ja olen sua 10 v vanhempi...
Joo, ei kiinnosta eim. vyöruusu, kovat kivut siinä.
 
jaha
[QUOTE="Jen";30015594]HV. Minä melkein 30v en ole sairastanut yhtään rokkoa, joten on hengenvaarallista jos pieni näppylänaama tulee kirjastossa vastaan.[/QUOTE]Olen sairastanut vesirokon ikäisenäsi ja en kuollut.
 
V.ieras
[QUOTE="Jen";30015594]HV. Minä melkein 30v en ole sairastanut yhtään rokkoa, joten on hengenvaarallista jos pieni näppylänaama tulee kirjastossa vastaan.[/QUOTE]

Oletko ajatellut, että voisit hakea rokotteen vesirokkoa vastaan?
Varsinkin jos olet ajatellut joskus raskaana olla, niin rokote olisi hyvä ottaa. Neuvolassa sitä kyllä varmaan suosittelisivatkin.
 
Abbc
[QUOTE="Vieraana";30016111]Samoin en minäkään ole sairastanut rokkoja ja olen sua 10 v vanhempi...
Joo, ei kiinnosta eim. vyöruusu, kovat kivut siinä.[/QUOTE]

Vyöruusun voi sairastaa vain jos on sairastanut vesirokon.
Ja vyöruusuun on olemassa lääkitys, tulee aloittaa mahd. pian ekan rakkulan ilmestyttyä.

Ja se vesirokkorokote... Se kannattaa hakea.
 
Syöpälapsen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Läsx;30015773:
Pitäkää nyt vaan ne kipeet mukulat siellä kotona. Se ei maailmaa kaada jos joutuu viettämään pari päivää kotioloissa. Joillakin ne taudit ovat vähän hankalampia hoitaa, joten aika paskamaista jos joku " ei yksi tauti maailmaa kaada"- äippä tai iskä tuo lapsensa Naaman eteen köhimään. pää pois sieltä perseestä ja himaan sairastamaan.

Meille kanssa ihan tavalliset infektiot on vaarallisia, kahden vuoden sytostaatti hoitojen ajan. Vesirokko hengenvaarallinen. Minä myös pyydän, että sairaat lapset pysyisivät kotona eikä julkisille paikoille lähdettäisi <3
 
jje
Oletko ajatellut, että voisit hakea rokotteen vesirokkoa vastaan?
Varsinkin jos olet ajatellut joskus raskaana olla, niin rokote olisi hyvä ottaa. Neuvolassa sitä kyllä varmaan suosittelisivatkin.
Siis ihan tosi.. ROKOTE?

Joo tiedän kyllä. Ensimmäisessä raskaudessa vasta selvisi etten sitä ole sairastanut koskaan. Imetin, en voinut sitä ottaa, toinen lapsi tuli vuoden jälkeen, en voinut ottaa ja nyt imetän vielä joten en voi ottaa. On ajankohtainen vasta pari kk päästä. + rokotan kaikki lapset myös.

Ei se silti ole reilua niille jotka sitä ei voi ottaa tai ovat raskaana, että joku YH äidin pitää viedä sairastava lapsi sinne kirjastoon.
 
Syöpälapsen äiti
Vyöruusun voi sairastaa vain jos on sairastanut vesirokon.
Ja vyöruusuun on olemassa lääkitys, tulee aloittaa mahd. pian ekan rakkulan ilmestyttyä.

Ja se vesirokkorokote... Se kannattaa hakea.
Ei auta rokote, eikä se, että on vesirokon sairastanut, jos sytostaatit vetää solut alas. Silloin ei ole mitään suojaa. Pitää vaan toivoa, että ihmiset olisivat fiksuja, eivätkä toisi sairaita lapsia julkisille paikoille.
 
vierras
Alkuperäinen kirjoittaja Syöpälapsen äiti;30016192:
Ei auta rokote, eikä se, että on vesirokon sairastanut, jos sytostaatit vetää solut alas. Silloin ei ole mitään suojaa. Pitää vaan toivoa, että ihmiset olisivat fiksuja, eivätkä toisi sairaita lapsia julkisille paikoille.
Saatteko liikkua julkisilla paikoilla. Itse en uskaltaisi. Ihmiset ovat niin välinpitämättömiä, että sairaita lapsia ja aikuisia on joka paikassa.
 
vierass
[QUOTE="Vieraana";30016111]Samoin en minäkään ole sairastanut rokkoja ja olen sua 10 v vanhempi...
Joo, ei kiinnosta eim. vyöruusu, kovat kivut siinä.[/QUOTE]

Miten ylipäätään uskallat liikkua ihmisten ilmoilla? Vesirokko on tarttuvaisimmillaan juuri ennen näppyjen puhkeamista, näppylöiden aikaan se ei enää tartu yhtä hyvin.
 
öasjf
Mulla toisella lapsella nenä vuotaa ja välillä yskittääkin, mutta ei me olla kotiin jääty, vaan lapset ovat normaalisti päiväkodissa ja minä käyn töissä, kun lapsi on muuten ihan pirteä ja päiväkotikykyinen. Eri asia olisi jos olisi kuumetta, mutta ei nyt minkään nuhan ja yskän takia voi töistä pois jäädä.
 
vieras*
Vyöruusun voi sairastaa vain jos on sairastanut vesirokon.
Ja vyöruusuun on olemassa lääkitys, tulee aloittaa mahd. pian ekan rakkulan ilmestyttyä.

Ja se vesirokkorokote... Se kannattaa hakea.
Hain vyöruusuun lääkettä, mutta lääkäri ei tunnistanut vyöruusua, kolmen päivän kuluttua menin uudestaan toiseen lääkäriin, joka diagnosoi vyöruusun mutta oli liian myöhäistä aloittaa lääkitys. Onnekseni selvisin ilman hermosärkyjä, lääkäri vannotti ottamaan heti yhteyttä jos särkyjä tulee, jotta voisi määrätä riittävän tehokkaat särkylääkkeet.
 
keskoslapsen äiti
Niin toivon minäkin että ne sairaat ja rokkoiset lapset pidetään siellä kotona. Meillä keskosvauva ja jos rokot yms taudit tulisivat meille,niin täältä lähettäisiin aika kiireellä vauvan kanssa sairaalaan! Niinkuin syöpälapsenäiti kirjoitti,niin on ihmisiä jotka eivät kestä edes pientä nuhaa...syöpälapset, keskoset, jotain vakavaa sairautta sairastavat ovat juuri niitä! Vaikka tämä kyseinen lapsi olisikin kotona,niin kulkeutuu ne pöpöt sen kaupassa yms. kävijän mukanakin vaikka kädet pestäänkin saippualla+täytetään käsidesiä kun kotia tullaan.
 
"Taavi"
Täälläkin harmittaa. Tuttava toi tenavansa sairaana meille kylään juuri ennen lomia. Nyt on tietty tauti meillä myös. Itsekästä. Tietty niitä pöpöjä saa mistä vaan mutta itse en ainakaan lapsiperheeseen vie sairaita lapsia kylään. Meillä menee helposti kaks-kolme viikkoo kun tauti kiertää kaikki. Hyvää kesää vaan kaikille räkänokille!
 
tytönjapoikienmamma
Olimme juuri hotellilomalla kylpylälomalla , jossa oli rokkoinen tyttö. En reagoinut noin voimakkaasti, vaikka toki huomasin rokon. Arpivaiheessa se ei muuten enää tartu, näin olen kuullut. Eniten tartuttaa silloin kun näppylät eivät ole vielä puhjenneet.

On hienotunteisuutta pyrkiä olemaan tartuttamatta muita ja vastuullista, mutta itse nyt en mistään yskimisistä julkisilla paikoilla ota stressiä...
 
tytönjapoikienmamma
[QUOTE="Taavi";30016780]Täälläkin harmittaa. Tuttava toi tenavansa sairaana meille kylään juuri ennen lomia. Nyt on tietty tauti meillä myös. Itsekästä. Tietty niitä pöpöjä saa mistä vaan mutta itse en ainakaan lapsiperheeseen vie sairaita lapsia kylään. Meillä menee helposti kaks-kolme viikkoo kun tauti kiertää kaikki. Hyvää kesää vaan kaikille räkänokille![/QUOTE]

Tämä on todella typerää, ikävää ja itsekästä..:(
 
minnee
Joo, sen lapsen voi antaa toipua ihan rauhassa kotosalla. Kaikkia pöpöjä ei tietenkään voi välttää saamasta ja tartuttamasta, mutta tervettä järkeä kehiin kuitenkin.

Mietin vaan tätä ketjua lukiessa, että mitähän jotkut miettivät meidän atoopikko-heinänuhanenä-astmaatikkolapsen nähdessään julkisilla paikoilla. Hänellä kun ei ole mitään tarttuvaa, mutta hurjalta vaikuttaa silti. Ihan hyvin voisi olla mun mieheni ja rupinaamainen lapseni tuossa ap:n kuvaamassa skenariossa. :D
 
terveiset ääliövanhemmille
[QUOTE="kyllästynyt";30016023]Miettikää sitten sitä, kun päiväkoteihin viedään niin paljon sairastavia lapsia, vaikka selvästi tiedetään että lapsi on sairas. Siellä sentään joutuvat hoitajat ja kaverit olemaan pakosti paljon enemmän tekemisissä kuin jossain julkisilla paikoilla[/QUOTE]

Tälläisten idioottivanhempien vuoksi meidän yhdestä ryhmästä on sairaana kolme hoitajaa neljästä!! Miettikääpä sitä... Siellä se yksi ihminen sitten yrittää pärjätä koko lauman kanssa ja sijaisiahan ei saa.
Haluaisitko, että lapsesi olisi tuossa ylisuuressa porukassa ja bonuksena saisi jonkun kivan rokko-ykä-ripulin? Ai et? No mietipä seuraavan kerran kun sillä Terttu-Topiaksella on "maha vähän löysällä/muutama hassu näppy, mut muuten ihan ookoo", että olisko kuitenkin syytä pitää kotona. PRKL!
 
Ypöyksin lapsen kanssa
Mitenkähän minä aion pärjätä, kun ei ole autoa, miehestä ei apua, paikkakunnalla ei sukulaisia tai ystäviä... Ja jos lapsi sairastuu niin miten ihmeessä pääsen edes kauppaan ostamaan ruuat jos joudun pitämään kipeän lapsen 3 viikkoa neljän seinän sisällä...

Pakkohan se on mennä pakolliset asiat hoitamaan vaikka lapsi on sairaana, kun ei ole apua mistään niin sitten ei ole.
 
jaahas...
Siis ihan tosi.. ROKOTE?

Joo tiedän kyllä. Ensimmäisessä raskaudessa vasta selvisi etten sitä ole sairastanut koskaan. Imetin, en voinut sitä ottaa, toinen lapsi tuli vuoden jälkeen, en voinut ottaa ja nyt imetän vielä joten en voi ottaa. On ajankohtainen vasta pari kk päästä. + rokotan kaikki lapset myös.

Ei se silti ole reilua niille jotka sitä ei voi ottaa tai ovat raskaana, että joku YH äidin pitää viedä sairastava lapsi sinne kirjastoon.
Tämä sinun kommenttisi " JOSTAIN YH-ÄIDISTÄ" sai minut kiehumaan raivosta!

Millä lailla sairaan lapsen tuominen julkisille paikoille, päiväkotiin, kouluun tms. on nimenomaan YH-vanhempien tekoja????

Itse olen yh, mutta pidän kyllä kipeät lapseni kotona! Kuumeettomia päiviä 2, ennen kuin vien lapsia mihinkään.

Ja mitä tulee noihin kommentteihin, "ettei niihin rokkoihin kukaan kuole, vaikka se tarttuisikin-juttuihin"... Lapsistani kahdelle esim. vesirokon saaminen on hengenvaarallista...niin kuin näytti jollain toisellakin vanhemmalla täällä olevan...Ja se, että tuo vesirokkoisen lapsen tartuntavaiheessa muita tartuttamaan, ON TODELLA VASTUUTONTA!!!!
 
vierass
Alkuperäinen kirjoittaja Ypöyksin lapsen kanssa;30020946:
Mitenkähän minä aion pärjätä, kun ei ole autoa, miehestä ei apua, paikkakunnalla ei sukulaisia tai ystäviä... Ja jos lapsi sairastuu niin miten ihmeessä pääsen edes kauppaan ostamaan ruuat jos joudun pitämään kipeän lapsen 3 viikkoa neljän seinän sisällä...

Pakkohan se on mennä pakolliset asiat hoitamaan vaikka lapsi on sairaana, kun ei ole apua mistään niin sitten ei ole.
Oikeasti olen todella huolissani teidän tilanteesta. Eikä sinulla ole ketään ystävää joka voisi tarvittaessa auttaa? Mitä jos sinä itse sairastut?
 

Yhteistyössä