Olenko pedofiili, jos otan kuvan päiväkotirakennuksesta, kun sen pihalla leikkii lapsia?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Jos mä käyn ensi viikolla ottamassa kuvan viidenkymmenen vuoden takaisesta päiväkodistani (jossa mä olin perhonen tai pääskynen) niin sinä tai mikään laki ei sitä estä.

Kokeile pohjamutiasi muualla.
Hyvä idea, käy vaan.
Kannattaa kuitenkin käydä sellaiseen aikaan, etteivät tenavat telmi siinä pihalla, etteivät luule sinuakin pedofiiliksi (y)
 
Ei päiväkodin tai koulun pihalla toki ole vapaata oleskelua niiden aukioloaikoina. Ja yksityisen päiväkodin/koulun pihalla ei välttämättä ole aukioloaikojen ulkopuolellakaan.

Mutta kyse onkin siitä, että ei-julkisen alueen kuvaaminen paikalta joka on julkinen/vapaasti kenen tahansa käytettävissä on sallittua muutamat poikkeukset kuten kotirauha poislukien.

Voisi myös kysyä, että mikä siinä tarkalleen ottaen on loukkaavaa, että lapsesi päätyvät jonkun ottamiin kuviin (jotka kuvat eivät edes ole lähikuvia lapsistasi)? Ihmiset kuvaavat nykyään joka paikassa ja kameroita on niin ikään joka puolella. Et käytännössä voi mitenkään estää sitä, etteivätkö lapsesi tämän tästä päätyisi johonkin kuvaan. Myöskin, mitä haittaa siitä on?
Kuten aiemmin ilmaisin, minulla ei ole tietoa kuvaamiseen liittyvästä laista. Joten en ole esittänyt mitään väitteitä asian tiimoilta. Kerroin vain, miten olin itse kuvitellut asian olevan.

Mun nähdäkseni se, etten pidä siitä, että kuka tahansa voi kuvata lapsiani missä tahansa julkisessa paikassa, on mun asiani ja voin olla täysin rauhassa pitämättä siitä, vaikken kyseistä tapahtumaa voisikaan estää. Eikö? Jos sua ei häiritse se, että sun lapset tai sinä voit olla kuvattavana aina julkisilla paikoilla, niin se on ihan oma asiasi. Minua se häiritsee ja tulee häiritsemään maailman tappiin asti.
 

Yhteistyössä