Oletko huomannut D-vitamiinilisän vaikutusta?

Kävin eilen ostamassa itselleni D-vitamiinilisää (Musta Aurinko | Musta Aurinko). Hyviä nuo ainakin on, jos ei muuta ;) Salmiakin makuisia nimittäin ja nuo ovat pitoisuudeltaan 30 mikrogramman tabletteja.

Nyt vain odottelen energiapurkauksia ja koko elämän mullistumista!

Mutta oletko sinä huomannut D-vitamiinista olleen jotakin positiivista vaikutusta?

Karma kiittää!
 
Viimeksi muokattu:
cxvcv
50 mikroa syön päivittäin ja parin kk:n käytön jälkeen huomasin olevani pirteämpi ja en ole sairastunut flunssiin vaikka lähipiiri ollut niissä. Aiemmin söin vuosikausia 25 mikron tabletteja ja ne eivät vaikuttaneet juuri mitään.
 
Muista syödä jotain rasvaa pillerin oton yhteydessä. :)


Musta tuntu että oli vaikutusta hormonitoimintaan, mutta enpä voi varmaksi sanoa...

Anoppi ja miehen sisko laihtuivat vähän (vaikka toisella ei ollu ees kyllä yhtään mistä laihtua..), ja anopilla ei tullu enää mustelmia nii herkästi.
 
plm
Nostin juuri annoksen 25 mikrosta 50:een. Kyllä ne on vaikuttaneet vastustuskykyä lisäävästi yhdessä maitohappobakteerien kanssa.
Ja kun ottaa niitä mitkä on pellavansiemenöljyssä, saa rasvat samalla :)
 
"yksi"
Ennen en syönyt lainkaan ja kärsin talvisin nenän limakalvojen haavautumista & poskiontelontulehduksista. Sitten yhtenä talvena "heräsin" tähän ja rupesin käyttämään D-vitamiinia. Aluksi 20µg päivässä, nykään talvisin menee 60-90µg päivässä. Limakalvot kunnossa enkä ole sairastellut enää lainkaan. Tai kurkku välillä käheänä ja pientä nuhaa, muttei enää sellaista kuukauden-kahden poskiontelontulehdus kierrettä, angiinaa tms mitä ennen tuli. Eikä enää haavaumia nenässä! Jee!

Energiasta en tiedä, siihen minua on auttanut E-EPA enemmän kuin D-vitamiini arvelisin. Eikä sekään nyt mikään ihmelääke ole, mutta auttaa pitämään mielialaa yllä. Poistaa sellaisia lieviä masennusoireita jotka ovat ennen tulleet talven myötä. Nyt on vain perus lapsiperheväsymystä ;D
 
Olen huomannut, en sairastu flunssiin niin helposti. Syön D-vitamiinia purkista päivittäin yhteensä 40 mikrog, 20 aamulla monivitamiinin seassa ja iltaisin 20 yhdessä kalkkitablettien kanssa, iltajuttu samaa nestemäistä kun lapsille annetaan :)

Ei myöskään väsytä niin paljon vaikka kaamosaika. Kynnet ja hiukset kasvaa hyvin :D Tai no tiedä sitten onko pelkästään D-vitamiinin ansiota kun lisänä E-EPA, magnesium, kalkki ja monivitamiini.
 
125mikroa
Olen syönyt pari vuotta 125 mikroisia, ja olen ollut sinä aikana vain kerran kipeänä ja silloinkin vaivana oli ennemmin yskä kuin pitkä kuume. Ennen oli flunssa monta kertaa vuodessa. Välillä tuntuu kuinka tauti "meinaa tulla", mutta se menee parissa päivässä ohi sillä pienellä "ihan kuin meinaisi olla kuumetta" fiiliksellä. Unen tarve on lyhentynyt noin tunnin yössä, ennen menin nukkumaan ennen klo 22 ja nyt kestää valvoa yhteentoista.

Suurin hyöty on kyllä tuosta flunssien välttämisestä, ehdottomasti suosittelen. Ja nimenomaan noita oikeasti vahvempia, jostain ruokakaupan parikymmenmikroisista ei liene kuin lumevaikutus.
 

Yhteistyössä