Oletko omasta mielestäsi kaunis? Miksi olet? Miksi et?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Kohta lukee taas iltasanomien sivuilla, että suurin osa Suomen äideistä ei pidä ulkonäöstään ja uutistekstiin on kopioitu linkku tähän keskusteluun :D

Joku tuolla ihmetteli, kun monet ovat tehneet pitkät listat omista huonoista puolistaan, mutta hyviä puolia ei olla niinkään listattu. No, tässäpä mun pari omasta mielestäni hyvää puolta:
Paksu tukka, nätit silmät, kiva vartalonmuoto (kun katsoo edestä päin, niin vyötärö ja lanteet erottuvat nätisti, muista suunnista ei kannata edes katsoa, se ei ole enää kaunista), mielestäni persoonallisen kaunista on myös alahuulessa aivan keskellä oleva pisama, hihii :) Sääreni ja käsivarret ovat kauniit.

Jopas tuli heti paljon parempi olo, kun oikeesti mietti, että mikä itsessä ei ole aivan susirumaa :D
 
  • Tykkää
Reactions: Phoebsi
"Minä"
En taida herättää huomiota siinä lookissa, kun nousen sängystä ylös. Mutta pienellä laittautumisella saa aikaan ja plussaa minussa on kauniiksi kehutut tummat silmät ja paksut hiukset. Meikillä saa jo sellaisen, että kääntää päitä. Mielestäni suurin osa ihmisistä on suht tavallisen näköisiä ja sen tasoisia, laittautumisella voi sitten erottua joukosta. Osa on toki ehkä vähän luonnonkauniimpia.
 
Mua alko nyt mietityttämään et miks pitäis nähdä itsensä kauniina jos sitä ei ole, tai vaikka oliskin, eikö pääpointti ole se et hyväksyy itsensä ja peilikuvansa ja osaa elää sen kanssa mitä on saanut?
Ei kauneus kai sentään ole mikään oleellinen asia ihmisen onnellisuutta mitatessa.
 
  • Tykkää
Reactions: metsänpeitto
jsah
Olisin todella kaunis, jos kasvojeni iho olisi tasainen. Nyt erittäin tummat silmänaluset, jotka pitää paksulla peitepukko kerroksella peittää (oikeasti siis melkein mustat! :( eikä tuo paksu kerros pakkeliakaan kaunis näky ole, mutta eipähän tule kysymyksiä oletko turpaan saanut)

Ja suun ympärys kellertävä jostain syystä??

Kasvojeni piirteet ovat todella kauniit, (oikeasti!!) mutta tuo ihon kamala epätasaisuus saa
minut näyttämään todella rumana ja itsetuntoni on lähellä nollaa :(
 
Nooo.. ei paha
Kaksi lasta synnyttänyt, ja kroppa on silti ok, hoikka vyötärö, täyteliäiset rinnat, siro ja pieni muuten. Kauniit ruskeat silmät, vahva, mutta siro nenä ja kaunis suu. Hiukset voisivat olla paremmat, mutta kiiltävät ja terveet ja nyt pitkinä hyvin kauniit ja luonnolliset. IHan mukiinmenevän näköinen olen.

Naisen tekee kauniiksi sisäinen tunnetila.
 
"minttu"
Vartaloni on kaunis. Peppuni on täydellinen, sääreni ovat pitkät ja kapeat (en ole persjalkainen), käsivarret nätit jne.

Mutta kasvot. Ne ovat sydämenmalliset, läskin näköiset. Siksi en ole kaunis ilman että olen vähän laittanut tukkaani (sen saa hoikentamaan kasvoja) ja mielellään meikannutkin (olen blondi, ja ripset ja kulmat liian vaaleat luonnostaan). Lisäksi kasvojen iho ei ole täydellinen, näppyjä aina jossain kohti naamaa.
 
ok
Mielestäni olen. Kauniit, klassiset piirteet, tarpeeksi suora nenä, suuret silmät, korkeat poskipäät. Pitkä ja hoikka runko. En mikään poikkeuksellisen kaunis kuitenkaan, ja joinain päivinä en lainkaan.

Tosin nykyään valvomisen jäljiltä olen hirvittävän kalpea, liian laiha ja mustat renkaat silmien ympärillä, ryhti huono. Muuten ihan kaunis :saint:
 
"hih"
Enpä ole näissä kiloissani. En ole kyllä edes ihannepainoissani saanut kuulla olevani kaunis vaan AINA "komea nainen", joten multa puuttuu jotain, mikä tekee naisesta kauniin.
 
Koitan tiedostaa sen että olen kaunis Jumalan silmissä, mutta omissa silmissä on vaikeuksia nähdä aina itseä aidosti kauniina (sisäisesti kuin ulkoisestikin) kun niin huono itsetunto kehkeytynyt lapsesta saakka... Hyvinä hetkinä tunnen olevani kaunis ja hyväksyväni itseni, mutta huonoina hetkinä sielunvihollinen saa liian usein otteen itsetunnosta.

Sanoisin etten ole vielä tarpeeksi eheä pitääkseni itsestäni riittävästi niin että se säteilisi muihinkin. Minussa on paljon negatiivisuutta vielä...

Ulkoisesti en ole todellakaan tyytyväinen tämänhetkiseen olemukseen koska ylipainoa on tullut huomattavasti siitä mitä vielä olin jokin aika sitten. Stressillä ja henkisellä uupumuksella on ollut hintansa.
 
Viimeksi muokattu:
En ole kaunis.
Mulla on ohuet hiukset, huono iho, olen liian laiha ja tissit puuttuu.

Mutta en ole rumakaan.
Lapset ja vanhukset ei juokse karkuun mut nähdessään, koirat kipittää kiltisti perässä ja hevoset hörisee, kun marssin talliin. Ja olen päässyt naimisiin asti.
En siis kaiketikaan ole susiruma suohirviö.

Uskoisin olevani ihan tavis.
 
En. Ohuet hiukset, iso nenä, surullisesti ulkosyrjistä alaspäin viettävät silmät (jotka kuitenkin erikoisen väriset), pintakuiva ajoittain näppyilevä iho, lattarinnat, pömppömaha, roikkoperse.

Näin näen itseni. Miehiltä kuitenkin olen kehuja saanut joskus, mikä lie ollut heillä vaikuttimena..................
Niin, eräille heistä annoin, toisille en.
 

Yhteistyössä